Mám 1150GSA r.v. 2002 a přemýšlím o upgrade na 1150GSA r.v.2003+. Po prostudování zahraničních fór, diskuzi s pár známými a hlavně projetím obou motorek jsem dospěl k následujícímu srovnání alespoň těch základních rozdílů:
115GSA r.v. 2002:
- Brzdy s ABS a bez serva
- Jedna svíčka na válec
1150GSA r.v.2003+
- Brzdy s ABS, s elektrickým posilovačem (servem) a integrálem
- Dvě svíčky na válec
Minulý týden jsem měl možnost jezdit na obou typech a můj subjektivní dojem je následující:
- Výkon motoru a jízdní vlastnosti obou motorek jsou stejné (jednosvíčkač jede naprosto stejně, jako dvousvíčkač).
- Posilovač a integrál výrazně zlepšují brzdný účinek, brzdy jsou ale takový "neosobní", těžko se přesně dávkují (je to ale asi o zvyk). V terénu je ale obzvlášť integrál výborný.
- Bez zapnutého klíčku motorka se servem vůbec nebrzdí. Rovněž nebrzdí, když nesepne z nějakého důvodu mikrospínač na přední či zadní brzdě.
- Servo při brždění neustále odebírá poměrně dost proudu. U 1150GSA je ale alternátor dostatečně dimenzován (baterie také).
Přes všechny tato pro i proti se kloním k názoru tento "upgrade" asi neudělat. Mám strach, že mě někde servo nechá ve štychu, že to prostě přestane brzdit. Je to na motorce další elektronika a zařízení, které při poruše může způsobit opravdu velký problém. O problémech s případnou opravou někde v poušti ani nemluvě. Není bez příčny, že se u nových 1200gs už posilovač se servem přestal dělat.
Komu 1150GSA r.v.2003+ přestalo kvůli posilovači (servu) či integrálu brzdit, nebo došlo k poruše brzd vůbec?
Upravil Paji dne 20.04.2009 09:25
ahoj Paji,
mám pár kamarádů, kteří po výměně motocyklu za
ADV - integr., dvojsvíce, no prostě rok od nového modelu, jsou v problémech hlavně menší kvalitou použitých ložisek, gufer a dílů vůbec. Ono když to vše funguje, tak to má efekt, ale v extrémech - poušť a podobně je osvěčena jednoduchost a funkčnost za každých podmínek.
Kamarád má motorku ( nový model ) novou, jednu z posledních ADV. výroční model a odešlo gufero na kardanu, poté ložiska a co nezjistil, ložiska neznámeho určení, též gufera. Dvojsvíce měla řešit problémy okolo již zde na fóru probíraných samozápalů a spalování vůbec při méně kvalitním benzinu, ale ejhle, začaly odcházet cívky, tady jsou souč. fajfky, u starého modelu jsi ani o indukčce nevěděl. A to je jen zlomek toho, čeho jsem byl svědkem, bohužel u novějších modelů již výrobce sáhl po všem, co je dostupnější a levnější.
Stačí se zajímat o různé výpravy na východ a zjistíš, že si hoši pořizovali staré modely kvůli spolehlivosti.
Nevím, třeba by jsi měl kliku, ale já už sázím na to co vím, že v té motorce mám, každá staronová motorka je tak trochu sázka do loterie. Ivoš.
Jo a ještě k těm dotazovaným brzdám, nepamatuji se, že by to někoho nechalo ve štychu, ale já měl pocit, že po svezení na novější ta moje vůbec nebrzdí, je to paráda, ale když jsem couval do garáže, že mu vypustím olej, tak jsem bez natočeného motoru projel málem zavřenými dveřmi.
Upravil bmwivo dne 20.04.2009 07:03
mám 2004 obyč GS,brzdy supr a zatím žádný problém,zatím se mi nestalo,že by mi posilovač vycumlal baterku,je fakt že jezdím 97% silnici,jak píše ivoš,jedna faja už mi odešla,ale přitom motorka jela furt,akorát víc žrala,jinak zatím funguje,najeto 40000 km
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
mel jsem 2002 jak pises bez problemu.
Ted mam 2005 se vsemi temi vymozenostmi vcetne alarmu. Posilovac brzd super.Souhlasim s Ivosem ze je to trochu takovy jakoby osizeny. Na 2002 si napamatuji ze by rezly treba brzdove kotouce tady jo - reznou srouby nebo hlahy sroubu abych byl přesny a takovych drobnosti byc nalezl vice. Gufero mez kardanem a prevodvkou jsem taky menil ale to bych nebral tak hrozne mam najet 45000 km. Ze by nekomu odesel posilovac brzd o tom nevim Jenom snad z LWR tam se jim to stalo.
Standa
Moby
Ja mam nejakej mezimodel, mam uz posilovac ale mam jeste jednosvicku,r.v. 2/2003 integral je parada jak na silnici tak v terenu a zatim jsem neslysel ze by se to nekomu na 1150 podelalo, u 12GS s tim byl ale problem hlavne ze nemeli dostatecne dimenzovany alternator a baterii. Na to davkovani si zvyknes, ale jediny co mi nekdy vadi, ze bez zapnutyho klicku to fakt skoro nebrzdi a obcas by se to hodilo. Taky jsem slysel o problemech s civkama u dvousvicaku, to melo dost lidi, ale po vymene maj uz klid. Ja s motorkou nemel zatim problem zady tuk tuk.
No myslim na 2002 pokud jsem ji mokrou postavil do garaze tak nic ted postavim 2005 mokrou do garaze a na koutoucich je druhej den "liska " Srouby nebo ty hlavy jak jsem psal taky chytaj neco nezdraveho ne ze bys videl rez ale je videt za ta povrchova uprava neni ono. Je taky mozne ze prvni majitel s tim jezdil nekde u moře po plaži nebo tam kde je slano a tim tem sroubum vyrazne pomohl.
standa
raptor napsal:
no ako vas tak citam prechadza ma chut predat moju 1150GSA 2002
mám 1150 ´03 a s posilovačem zatím žádnej problém. Citlivost dávkování je věcí zvyku, když přesedám z 80-ky na 1150, tak jdu ze začátku taky hned tlamou do řídítek, ale za chvilku je to zažitý. A účinnost brzd je skvělá, moto brzdí líp než K1100RS, kterou jsem měl dříve. Takže jedinou chybou pro mě je ten již zmiňovanej nulovej účinek bez zapnutýho klíčku...
R80GS Basic´96, R100GS PD´89, R100RT Classic ´95, Jawa 250´49, Jawa 500´54 , BSA 350´53, CZ 250´63
Můj osobní názor je že bych 1150 za novou dvanáctku nevyměnil. Byt je lehčí výkonejší a zatím co čtu tak i problémovější. Jsem moc rád, že mám 2002 byt jen obyč gs. Bytelnější díli, jednodužší servis, méně věcí na to aby se to někdě posralo je vyváženo větší váhou. Pro mne spíše více plus pro 1150. Já nevím Raptore asi bych se na to vyprdnul a to ji máš ještě tak hezky vymazlenou.
Přijde mi u všech motorových věcí at to jsou auta nebo moto, tak že kolem roku 2000 byl zlom a v rámci uspor je vše tak vyráběno (ošizeno v rámci uspor) tak na dobu 5 let než skončí leasing. Jsem zvědavej jestli ještě budu za 40 let potkávat nejaký auta z této doby, protože ta MB1000 co mám v garázi ještě porád jezdí.
Omlouvám se, že je to tak trochu od tématu.
Asi bych ani nemenil za model 2003 a výš. Svoji moto mám vymazlenou oservisovanou a vím co od ní můžu čekal. Zase hledat v dobrém stavu, servis a bát se co se kde vy..re by se mi asi nechtělo. Jen kvůli pár věcem co jsou navíc, protože jinak to jsou totožný moto. To je jen můj osobní pohled.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Uz jsem tady neco psal min. rok o me 1150GSA r.v 2003 a nefunkcnim ABS modulatoru. Porad jeste nemam 100% jistotu, kde je problem, ale vypada to na rozezrany gumovy tesneni. Porad hledam, kde sehnat novy tesneni, protoze oficialne se prodava jen celej modulator . Chci to nechat vymenit a pak se uvidi, jestli neodeslo jeste neco dalsiho. Kazdopadne pokud vim, tak v CR to je celkem velka vzacnost, ze by to odeslo, ale mam informace, ze tady v Irsku obcas odchazi spis elektronika (cidla, serva) asi vzhledem k vlhcimu pocasi
Moc jsem ti asi nepomohl. Ja bych asi zustal u brzd s ABS bez posilovacu. Na druhou stranu ja jsem mel asi hodne velkou smulu.
ja se hlasim me se abs vysralo na pocitaci hlasilo problem se snimacem brzdneho tlaku tak jsem ho vytlacil ven z motorky a uz nechci o zadnym abs ani slyset rekl bych to asi tak :jizda s abs je bezpecna ale tak trochu se ridic odnauci zachazet s motorkou bez abs je potreba jezdit v klidu a nespolehat na abs, me se vysralo v horach na sotoline pri sjezdu serpentin a reknu vam ze to byl zazitek na celej zivot bohuzel zavada nebyla ze by prestalo fungovat a brzdilo to alespon bez posilovace ale abs delalo to vsechno naruby prerusovany smyk ,nebrzdilo to vubec pak zase smyk vse nezavisle na stisku packy joa a tohle delalo jen predni kolo zadek ten nesel vubec ale druhej den to fungovalo bez chyby treba az celej dalsi mesic nic pak zase zniceho nic az to prestalo jit naporad po precteni chyby abs modolu jsem se rozhodl pro demontaz jezdim tak uz rok a jsem v klidutady je o tom trochu napsanohttp://www.bmwgs....rowstart=0tady je misto odkudjsem sjizdel z hor
Upravil zmijon dne 20.04.2009 19:05
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Musím potvrdit co tu píšou kolegové, mám Adv '03 a ten posilova4 mi hlavn2 ze začátku taky přišel velmi "neosobní" a "nedávkovatelný", na druhou stranu když je tam ABS není to prakticky až takový problém
z posilovače jsem nikdy unešenej nebyl (spolehlivost, elektrika, nebrzdí bez zapalování, což pozor, na '03 svítí světla se zaplým zapalkem, takže zapneš zapalko abys to zatlačil do garáže a vybíjíš baterku nejen brzdama ale i světlem), ale je pravda že přibržďovat jedním prstem se na moc motorkách asi nedá
horší to je s těma svíčkama, jednak jsou 4 (a ty spodní nejsou levný) a potom fajfky, tak nějak nikdy nevíš, když to jede divně, jestli neodešla nějaká, ale podle p.Žlábka je BMW inovovalo, takže po výměně by už měl bejt klid jak píšou kluci
a pokud můžu radit, já mít Adv '02 tak o '03 ani neuvažuju. Nejsem přesvědčen že to je změna k lepšímu a občas mě i zamrzí, že jsem nekoupil '02. A to zatím se mě nedotkly problémy s horší kvalitou jak se tu píše
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Mám 03 s kompletkou. Zatiaľ bez problémov, v teréne je dual perfektný . Akurát cievky sú asi v prd... Je na nich hrdza po celej dĺžke ! Už mám ale objednané nové.
Glock-plastik fantastik :-)
neviem si dost dobre predstavit ako sa v teren brzdi z posilovacom brzd... viezol som sa na 1150GSA ktora ho mala a na ceste je to nebe a dudu ale v terene ked potrebujes vypnut ABS sa mi to zda dost tazko davkovatelne.. ale mozno to chce len zvyk
Neviem posúdiť, lebo Hrocha bez ABS a pos. som nemal. Nemal som ale doteraz žiadny problém ani pri zjazdoch kde sa dá v pohode spomaliť aj uprostred kopca....taktiež na prašnej ceste pri vypnutom ABS to bolo v pohode....najazdených km v teréne je ale málo a tak problém sa určite ukáže ....chce to ale asi len cvik
Glock-plastik fantastik :-)
raptor napsal:
neviem si dost dobre predstavit ako sa v teren brzdi z posilovacom brzd... viezol som sa na 1150GSA ktora ho mala a na ceste je to nebe a dudu ale v terene ked potrebujes vypnut ABS sa mi to zda dost tazko davkovatelne.. ale mozno to chce len zvyk
já teda v terénu nejezdím (jsem rád že to kočíruju po silnici), ale na ten posilovač jsem si už zvykl a necítím vůbec tu "neosobnost" co dřív, naopak si všímám že 1100 bez posilovače nepřibržďuje jedním prstíkem
v terénu (mírně zabahněná polní cesta) jsem jel jen jednou a protože jsem tak neučinil hned, velmi brzo jsem poznal proč se má vypínat ABS když jsem málem za zatáčkou nabořil zastavivšího kolegu
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Díky za vaše přípěvky a zkušenosti na toto téma. Více měně to potvrdilo moje rozhodnutí tento zvažovaný „upgrade“ neudělat.
Zejména rozhodlo toto:
1. U mé stávající 1150GSA (je to předváděčka za Autecu s kompletní servisní dokumentací) vím, co se kdy opravovalo, měnilo a teď je momentálně po kompletní výměně náplní, s novou baterkou, spojkou, lanka plynu, kompletně repasovaný zadní tlumič, a je na ní velká spousta doplňků (xenony,…)
2. Jednou se mi stalo, že se mi za jízdy po silnici v kopcích ukroutil jeden kablík u spínací skříňky a vypadlo kompletně napájení. Kdyby to bylo u motorky s posilovačem, tak by motorka přestala absolutně brzdit. Důsledky se mi nechce ani domyslet.
3. Platí zde: čím jednodušší – tím spolehlivější
4. Mohu bez problému měnit kola s 1100GS (je stejný ABS kroužek a obě motorky mají zvednutý předek na 21’ kolo)
5. Sám jsem na ní najel přes 40 tis km a nikdy na cestách nebyla žádná závada
6. Nemusím se starat o prodej stávající motorky
Co vidím na 1150GSA r.v. 2003 lepší (konkrétně té, o kterou jsem se zabýval):
1. má účinnější brzdy s integrálem
2. má menší počet najetých km
3. je to „leštěna“ a „voňavka“ (ale to by při troše práce a chemikálií ta moje stávající byla asi taky a přiznám se, že mi o to u motorky to terénu zase tak nejde)
4. je mladší
A to je pořád málo.
Paji přiložený následující obrázek: