Cauahoj,
obcas, behem jizdy, na kratkou chvili se mi zacne z tachometru linou takovej ujecenej skripavej zvuk, jako kdyz treba prokluzuje plastovy ozubeny kolecko po kovovy hrideli. Kdyz se tento zvuk ozve tak jsou i ty ,,vibrace" citit v prstech, kdyz je polozim na tacho... Otazka zni, co by to mohlo delat? 100% to bude nekde v prevodu v budiku (nahon mam novej). Ale kde? A stacilo by vnitrek budiku nejakym zpusobem promaznout?
Setkal se s tim uz nekdo?
Podotykam ze ten zvuk je pomerne dost slyset a trva max. 10vterin, jak kdy a objevuje se zcela nahodile.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tak to je dobrej dotaz, taky mi zepředu vždy v urcmité rychlosti skrčí a kňučí. Náhon i převodovka tachometru jsou nové. Nenapadlo me, že by to byl tachec!
A teď. Co s tím?!
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Na100% to bude tachec, pri vyluzovani toho zvuku jsou vibrace citit jen na sklu od tacha. Na otackomeru ne. Takze to bude uvnitr tacha. Mel jsem par let na to, to vysledovat
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
LUKES napsal:
..... a pak se tachometr pokazil..... měl jsem to stejně
Hele uz me to dela treba 2, mozna 3 roky...
Ale fakt nahodile. Neni to kazdou jizdu. Treba behem 4tisicovy dovoleny to neudelalo ani jednou. Az ted v nedeli behem navratu z projizdky. Pred tim byl treba 3 mesice klid
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Mě v něm kvičí asi 3000km v kuse. Napadlo mě že to může být řemen, ale ten je novej a zvuk je pouze slyšet za jízdy v určité rych´osti. Cca 30-40 km/h. Pak je klid.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Jeden rok mě to taky vyděsilo. Zvuk to byl šílený abyl slyšet bez problému přes motor. Hledal jsem na netu a našel postup, kdy se tachometr vymontuje, otočí a za pomalého otáčení hřídelí se promaže několika kapkami oleje. Já s ním otáčel pomalu aku vrtačkou s upraveným nástavcem. Od té doby jsem měl klid a tachometr se už neozval. Třeba to nepomůže, ale za pokus to stojí.
Upravil Miho dne 11.10.2019 11:13
Nooooo Miho, super diky. Nemas ten postup nekde ulozenej?
Ficus, mrkni
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
kubrt napsal:
Nooooo Miho, super diky. Nemas ten postup nekde ulozenej?
Ficus, mrkni
Motivoval jsem se myslím tímhle http://bmwmotorra...ozen-solid
ale bez čistění, jen jsem ho namazal. Použil jsem starý hodinářský olej, co mám doma už mraky let. Nebylo ho moc a stačilo to. Byt to pokus - omyl, který vyšel.
Upravil Miho dne 11.10.2019 17:15
Miho, jsi nejlepsi! Dikes
V zime se na to vrhnu
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kdo zkoušel promazat tacho? Stačí jen sundat náhon a stříknout do a kolem otvoru bez rozborky?
Fuguje mi potichu, ale v ca 110km/h lítá ručička +/-5km. V jiných rychlostech to nedělá, tak nevím zda je to vlastnost nebo závada.
Ale mám ještě původní náhon 23let a 140tis km, tak možná je to únavou lanka, ačkoliv ho pravidelně jednou za čas vytáhnu z bowdenu a vykoupu v oleji.
Upravil Hrabe_X dne 28.10.2019 18:56
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Kdo zkoušel promazat tacho? Stačí jen sundat náhon a stříknout do a kolem otvoru bez rozborky?
Fuguje mi potichu, ale v ca 110km/h lítá ručička +/-5km. V jiných rychlostech to nedělá, tak nevím zda je to vlastnost nebo závada.
Ale mám ještě původní náhon 23let a 140tis km, tak možná je to únavou lanka, ačkoliv ho pravidelně jednou za čas vytáhnu z bowdenu a vykoupu v oleji.
Cau Hrabe, asi bych mel strach tam jenom striknout nejaky mazadlo z duvodu mozneho zasvineni skla tachometru zevnitr... Takze minimalne vyndat tacho a opatrne do nej ma urcita mista aplikovat mazadlo. Dneska se na to chystam, tak se pokusim to nejak zdokumentovat a moc veci nepos.rat
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Hrabe_X napsal:
... mám ještě původní náhon 23let a 140tis km, tak možná je to únavou lanka, ačkoliv ho pravidelně jednou za čas vytáhnu z bowdenu a vykoupu v oleji.
Mazat lanka?... to je teda dost oldschooltechnik... to je tak z dob Jawa 250, ne? Ikdyž to nerad slyšíš, tak zas tak nemoderní motorku nemáš
Na ten olej se ti nalepí prach a tím spíš to půjde do kytek. Jak se ti lanko začne přidírat a ty ho nevyměníš, tak si posereš převody a nebude ti fungovat tacho... a pak už to novým, natož namazaným, lankem nevyřešíš
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
kubrt napsal:
Nooooo Miho, super diky. Nemas ten postup nekde ulozenej?
Ficus, mrkni
Motivoval jsem se myslím tímhle http://bmwmotorra...ozen-solid
ale bez čistění, jen jsem ho namazal. Použil jsem starý hodinářský olej, co mám doma už mraky let. Nebylo ho moc a stačilo to. Byt to pokus - omyl, který vyšel.
JJ přesně tohle se mě stalo ve 130tis, byl zadřenej tachometr, vše jsem promazal a přihnul packy ve šneku a dalšich 25 tis km jede jak novej
Jinak jsem po seknutí starého nevydržel a koupil nový (na radu servisáka že to moc nestojí) nicméně se tchánovi moc chtělo podívat dovnitř proč se sekl tak jsme ho rozebrali - šlo to jen za použití síly nebo jsme na jiný způsob nepřišli (musí se rozfalcovat plechový kroužek co drží plast a sklo dohromady). Ve střevech nebylo vidět žádná destrukce jen se ten pohonný mechanizmus co se do něj strká náhon dost blbě vracel (podle všeho se tam ten čtyřhran musí pohybovat nahoru a dolů v závislosti na rychlosti) tak jsem to promazal wedečkem teda spíš propláchl a několikrát po sobě rozpohyboval vytekl lety usazený brajgl, čtyřhran jede jak pomásle a tacho taky. Střeva tacháče jsou z plastu tam není co by škvrčelo tak jde podle mě jen o to jedno místo a kvůli němu netřeba kuchat celý starter. Tak pokud vám to škvrčí stačí ho vyndat a vyplavit (vyčistit) tu kovovou část jak se na ní montuje bovden.
Tím pádem mám tachometr na 1150 GS s nulou km k mání. Nepředpokládám že já už tento problém budu řešit podruhé
Upravil Lukes dne 30.11.2019 15:42
TAKE IT EASY
Hrabe_X napsal:
... mám ještě původní náhon 23let a 140tis km, tak možná je to únavou lanka, ačkoliv ho pravidelně jednou za čas vytáhnu z bowdenu a vykoupu v oleji.
Mazat lanka?... to je teda dost oldschooltechnik... to je tak z dob Jawa 250, ne? Ikdyž to nerad slyšíš, tak zas tak nemoderní motorku nemáš
Na ten olej se ti nalepí prach a tím spíš to půjde do kytek. Jak se ti lanko začne přidírat a ty ho nevyměníš, tak si posereš převody a nebude ti fungovat tacho... a pak už to novým, natož namazaným, lankem nevyřešíš
Dovolím si nesouhlasit s tvojí teorií. Na olej se nenalepí prach, protože se tam nemá kudy dostat. Pokud to pravidelně čistíš a mažeš, tak životnost náhonu prodloužíš několikanásobně. Převody "neposereš" (pokud se na ně nepoložíš kabel úmyslně). Když se ti přidře lanko, dojde k překroucení náhonu, nikoliv k destrukci hnacího nebo dokonce hnaného převodu. A co je namazané, to se nepřidírá.
Tato oldschooltechnik funguje spolrehivě již od dob páry. Samozřejmě je nesmysl, ba dokonce kontraproduktivní mazat nová, teflonová lanka.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak jsem tachec vyndal a pri protaceni toho bazmeku, do kteryho vede bovden, jsem tak trosicku nakapal silikonovy olej. Nechal jsem chvilku ztect a pak matorku projel, kousek, na urcity rychlosti, aby se tam ten olej trosku rozhazel. Tak snad to svinsky knourani prestane
Kubrt přiložený následující obrázek:
[137.03Kb]
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.