Zdravím všechny,chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenost ze samovolným spadáváním otáček motoru,mám seřízený ventily,podtlaky,sychro válců,nové svíčky,seřízený lanka.Když je motor studenej tak je to v pohodě,motor běží krásně do kulata,jakmile ale dosáhne 5 čárek na teploměru a při jízdě (třeba příjezd na semafor),zavřu plyn a motor běží na volnoběh ,tak do 10 vteřin se motor jako rozhádá (takovej rozeštelovanej chod) a volnoběh spadne z 1150ot tak na 900ot,když "vrknu plynem" tak se vrátí otáčky zase zpátky na 1150ot,ale zase tak na 10 vteřin a zpadnou na 900ot,jinak v jakémkoli rozsahu otáček a režimu jízdy se chová motor v pohodě, trochu při zavření plynu přistřeluje do výfuku,spotřeba je kolem 5,6l ,benzín 98ok,neže by mi to nějak vadilo ,ale už toho mám dost ,co myslíte neřeš a jezdi a nebo jste se s tím někdo setkal ,je to 1150gs rok 2000. Děkuji za rady.
mám stejný model jako ty.
podobnou neplechu jsem zažil nedávno. projevovalo se to už dlouho právě, tak jak píšeš + jednou za cca 1500km mi to cuklo při jízdě. Spotřeba do 6l, žádný jiný problém.
až jsem jednou z jistého důvodu "štouchl" šroubovákem do fajky levého válce přes takový ten kanálek na chlazení svíčky ( neznám odborný název ).
na druhý den nastartuju, vyrazím a jak se to zahřálo, cukání, chcípaní, pohroma.
taky jsem podezříval snímač škrtící klapky. ale díky kamošovi a jeho rozebrané 1100gs jsem šel postupně výměnou díl po dílu.
byl to právě ten kabel s fajkou co vede od cívky ( 1638,- )
každopádně jsem si všiml, že pravá svíčka je opálená krásně bílá a levá začernalá, mrkni na svíčky
tož tak ...
Upravil desperado dne 22.04.2009 07:38
mlcoch napsal:
.....(třeba příjezd na semafor),zavřu plyn a motor běží na volnoběh ,tak do 10 vteřin se motor jako rozhádá (takovej rozeštelovanej chod) a volnoběh spadne z 1150ot tak na 900ot,když "vrknu plynem" tak se vrátí otáčky zase zpátky............ trochu při zavření plynu přistřeluje do výfuku,....
Tak úplně přesně tohle dělá i mi a taky mě to štve. Vše seřízené (Cyril), motor jede v pohodě, teda kromě otáček 4-5tis, kdy motor vibruje víc, než bych si představoval. Motor běží neklidněji hlavně když jezdím rychle v kopcích a dostane zabrat. Mám dojem, že to má něco společného s teplotním zatížením.
Mám delší dobu podezření právě na kabel a fajfku, ale odrazuje mě od výměny naslepo právě ta cena 2x1600Kč. Svíčky vypadají v poho a mají 5tis km. Když jsem hledal příčinu a startoval střídavě na jeden válec tak pravý chytal malinko líp. Rozdíl ale nebyl velký.
Měřil někdo odpor dobrého a špatného kabelu s fajfkou?
Lze vůbec závadu na kabelu a fajce nějak odhalit měřením?
Pája
paja1 napsal:
Lze vůbec závadu na kabelu a fajce nějak odhalit měřením?
to nevím, ale každopádně na studeném kabelu nenaměříš asi nic. nemam ten kabel u sebe, ale mam tucha, že je na něm napsáno 5 ómu, nebo tak něco. pánové určitě opraví.
a pokud tě odrazuje ta částka a nemáš možnost zapůjčení, kup jeden a můžeš se hrát a přehazovat.
tož tak ...
Upravil desperado dne 24.04.2009 09:18
BMW má svíčky s odrušovacím odporem, takže ve fajfce by odpor být neměl, čili kabel s fajfkou musí mít minimální odpor
k tomu problému, dost lidí si stěžovalo na rozkolísanej volnoběh když osadili svíčky Brisk, čili to můžou dělat i svíčky, ačkoliv to jinak jede dobře
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Jestli tam máte uhlíkové kabely tak ty budou mít odpor od 5000 ohm do 20000 ohm. toje podle délky asi 5kΩ asi 20cm do 20kΩ asi 50cm. Je to přibližně. Měřeno na kabelech v autě. Bude to ale určitě stejné.
Měnil jsem palivový filtr a při té příležitosti proměřil kabely. Ty mé mají levý 6,19kΩ a pravý 6,14kΩ. Přímo na kabelech je napsáno těch 5kΩ.
(Jen tak mimochodem: Zabít idiota, který v BMW navrhnul l filtr do nádrže *pissed*, výměna je zážitek 2,5h a to jsem ještě nestartoval, protože kouknu jestli se to nemusí odvzdušnit)
Pája
Možná je přání otcem myšlenky, ale zdá se mi, že motorka běží líp.
Předtím studená po nastartování bez sytiče chcípala a teď motor šlape bez kolísání. No uvidíme.
Dostala po 45tis. benzínový filtr, po 7 letech baterku a zahýbání s kabely od svíček mohlo taky prospět.
Pája
Hele jak se meni ten palivovy filtr, mam sundanou nadrz tak jsem ho chtel vymenit, ale slo to blbe ven, asi se musi celek s cerpadlem odpojit od tech 2 hadic a vytahnout to cely?? Slo to blbe tak jsem se na to zatim vykaslal... Diky
Já měl filtr nachystaný od loňského léta a taky sem to odkládal co to šlo.
Ty dvě hadičky v nádrži musíš odpojit. Jedna je přepad od nalévacího hrdla a druhá ani nevím. Snaž se zachránit spony těch tenkých hadic, nové na šroub brání v montování celého víka zpátky. Já se trápil a pak tam dal jednu starou sponu a bylo.
Je to celé naposrání práce.
Pája
Zdravím pajo1,přesně jak to popisuješ ve vyšších otáčkách od 4000 výš,vibrace motoru,jinak jede super.Pravděpodobně to bude jeden s kabelů s fajfkou,byl jsem s tím dnes jezdit a před jízdou hejbal kabelama a nějakou dobu to fungovalo,jo a vyměnil jsem ještě svíčky,jo a teplota tam hraje taky roli,asi mi ta koupě kabelů nemine,je to teda "RAKETA " za ně.A ještě teda ty svíčky mám tam Brisky .
mlcoch napsal:
A ještě teda ty svíčky mám tam Brisky .
S těma svíčkama Brisk je to docela zajímavý, protože jsem je tam dal někdy minulý rok a právě levá svíčka po zahřátí začala "zlobit". Takže jsem s nima najel zhruba jenom 18 km. Pravděpodobně tyhle svíčky odhalily můj problém, který popisuju nahoře, ale nemám to podložený, neprozkoumal jsem to blíž. Zajímavý je, že když jsem tenkrát vrátil NGK, tak to zase šlapalo zdánlivě bezchybně a problém to oddálilo.
Tož tak ...
Upravil desperado dne 26.04.2009 08:40
Mám taky Brisk.
Dneska po jízdě to na volnoběh zase zahoupalo. Je to lepší než předtím, což bude dělat ta baterka, ale není to stopro. Zatím budu jezdit a uvidíme.
Pája
mlcoch napsal:
Zdravím všechny,chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenost ze samovolným spadáváním otáček motoru,mám seřízený ventily,podtlaky,sychro válců,nové svíčky,seřízený lanka.Když je motor studenej tak je to v pohodě,motor běží krásně do kulata,jakmile ale dosáhne 5 čárek na teploměru a při jízdě (třeba příjezd na semafor),zavřu plyn a motor běží na volnoběh ,tak do 10 vteřin se motor jako rozhádá (takovej rozeštelovanej chod) a volnoběh spadne z 1150ot tak na 900ot,když "vrknu plynem" tak se vrátí otáčky zase zpátky na 1150ot,ale zase tak na 10 vteřin a zpadnou na 900ot,jinak v jakémkoli rozsahu otáček a režimu jízdy se chová motor v pohodě, trochu při zavření plynu přistřeluje do výfuku,spotřeba je kolem 5,6l ,benzín 98ok,neže by mi to nějak vadilo ,ale už toho mám dost ,co myslíte neřeš a jezdi a nebo jste se s tím někdo setkal ,je to 1150gs rok 2000. Děkuji za rady.
Vzhledem k tomu že píšeš " vrknu plynem a otáčky se vrátí zpátky " tak jednoznačně máš vadný či zle nastavený TPS senzor. Začni resetem, dle níže uvedeného návodu v bodu 5 a když to nepomúže , s velkou pravděpodobností nikoliv, tak nový TPS. http://advwisdom....tps3.1.pdf
Tak jsem zkoušel TPS snímač a je to v pořádku,voltmetr naměřil 0,37V,přesně podle návodu.Svíčky jsem vyměnil ,vypadalo to už že to bude OK,ale dlouho to nevydrželo.Volnoběh je dobrej ,ale najednou kolem 4000ot jakoby přestal táhnout a zvuk "zvonících ventilů" ,rozhozenej chod motoru ,tak jsem jí ubral plyn a znovu přidal a ejhle motor běžel zase normálně,tak už fakt nevím.Třeba se to projeví jednou že uplně přestane jed,tyhle závady fakt miluju,kdybych to náhodou vyřešil tak dám určitě vědět.
Wing napsal:
Vzhledem k tomu že píšeš " vrknu plynem a otáčky se vrátí zpátky " tak jednoznačně máš vadný či zle nastavený TPS senzor. Začni resetem, dle níže uvedeného návodu v bodu 5 a když to nepomúže , s velkou pravděpodobností nikoliv, tak nový TPS. http://advwisdom....tps3.1.pdf
mlcoch napsal:
Volnoběh je dobrej ,ale najednou kolem 4000ot jakoby přestal táhnout a zvuk "zvonících ventilů" ,rozhozenej chod motoru ,tak jsem jí ubral plyn a znovu přidal a ejhle motor běžel zase normálně,tak už fakt nevím.
Já mám taky podezdření na kabely ke svíčkám, ale ten wingův tip na snímač polohy klapky má logiku. Pokud ti nejel dobře motor, ty jsi pohnul klapkou a už to zase jelo jak má tak by to mohlo být ono. Těch 0,37V bude určitě jen nastavení výchozí hodnoty v mezní poloze klapky.
Já našel číslo dílu: 02 13631461852 switch
U Krotila stojí snímač 3986 bez DPH a to je na zkušební nákup naslepo dooost
Chtělo by to někde půjčit , pojezdit a vědělo by se.
Já tuhle možnost ale nemám
Zatím mi to jezdí, takže asi počkám co ty, nebo ostatní.
Upravil paja1 dne 01.05.2009 06:24
Pája