Elektricky kola (predevsim ty s asistovanym slapanim) povazuju za velmi vhodnou alternativu krosky nebo nejakeho lehkeho endura jako druhej stroj ke GS.
Zakladam tenhle thread protoze posledni dobou fakt nestiham jezdit na zadnym svym GSu, zaroven potrebuju cvicit (nadvaha, tlak, zuření, sedavy zamestnani, riziko vyssiho cukru) a myslim, ze by to mohlo zaujimat i ostatni tlusty i netlusty :D
Vzhledem k mizernemu mnozstvi volneho casu je idealni to cviceni, zejmena aerobni/kardio s tou motorkou ZKOMBINOVAT a v tu chvili je myslim VELMI zajimava volba eMTB.
Funguje to tak, ze normalne slapete (plyn to nema) a sami si nastavite, KOLIK vam ten motor ma pridat. Takze do kopce, ktery vas nebavi jezdite klidne 22 km/h... a downhilly si tezce uzivate.
Uroven asistence se da menit vlevo na riditkach, tj. tam, kde kdysi byvala predni prehazovacka (i kdyz nektery experti jako Vjetrnik ji tam maji furt :)).
Slusne vybavene KARBONOVE eBiky s plnym odpruzenim zacinaji na cca 4-5 000 EUR.
To, co hledate je: Specialized LEVO / pripadne KENEVO (vic na downhill / DH), YT DECOY, Cannondale Habit.
Ja mam Cannondale od lonskeho srpna, najeto cca 1500 km. A JE TO BOZI!
Muj motor ma tusim 60Nm a 250W, presne nevim.
Upravil hicks dne 31.03.2020 08:03
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Wow, to jsi dal 5000 Euro za kolo ? Jako vypadá to hezky, už mě i pár tlusťochů vytočilo do běla, když mě do kopce ( u nás jsou kopce ) předjeli jako že nic. Já na normálním MTB, oni zřejmě na ebiku.
Ta cena je ale nehorázná. To radši natrénuju a budu navíc vozit s sebou motyčku, kdyby někoho náhodou napadlo mě předjet. .......lup
tak ja mel naposledy treka 970 tusim z 96tyho, kteryho mi ukradli c*kani v Lounech... takze jsem kupoval kolo, co puvodne stalo cca 4500 EUR s celkem slusnou slevou (slevy jsou az 30% napr ke konci sezony).
Letosni modely jsou zase o kus dal. Ale zda se, ze okolo tech ~5000 EUR je takovy "sweet spot", kde uz mas obrovskej vyber a neni to ksunt. A koupis karbon s XTckem nebo alespon GXem vzadu...
Jinak u nas jsou taky kopce.. ja na moji denni strasse (cca 1h) mam 400-600 metru prevyseni.
ad. ceny: no koukni, kolik stoji treba normalni karbonovej Stumpjumper...
Upravil hicks dne 31.03.2020 08:05
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TY se nemas co pochichtavat, kdyz hovorej dustojnici!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kubo, i s baterkou se na tom musí ŠLAPAT. To raději půjdu pěšky
A za 5000 € jsem si nekoupil ani auto
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Bohumil napsal:
Kdyby to mělo aspoň maly benzínový motor tak bych to na fóru o motorkach este pochopil.
a ja v tom nevidim zas az takovy rozdil. Je to jednostope uplne stejne, jako motorka.
Naopak si tim zlepsis pro motorku techniku.
Nakonec na kole jezdi extenzivne i Vjetrnik a pokud vim i Tomas TT.
Nejdriv zkuste a uvidite. Rozhodne bych netvrdil, ze je GS a eBike nejak v konfliktu. Podle mne se doplnujou.. znas to.. jak rikame my moderni prazaci.. SYNERGIE
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Medik napsal:
Kubo, i s baterkou se na tom musí ŠLAPAT. To raději půjdu pěšky
nemusis mit strach, dneska se delaji i XXL velikosti kol na vysokou
miva to dokonce upravenou geometrii.. proste si s tim celkem hrajou.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já se spíš ptám proč,když máš věčný problémy s nadváhou tak proč si kupuješ něco co Ti pomáhá na tom makat. Proč nejezdíš na normálním Biku a vozíš si prdel na elektrice? Já vím že je to pohodlný a musí to být super ale ty spálíš zase o to míň ne?
Racek napsal:
Já se spíš ptám proč,když máš věčný problémy s nadváhou tak proč si kupuješ něco co Ti pomáhá na tom makat. Proč nejezdíš na normálním Biku a vozíš si prdel na elektrice? Já vím že je to pohodlný a musí to být super ale ty spálíš zase o to míň ne?
No spis se ptej proc se vyjadrujes o necem, o cem evidentne nemas ani znalosti ani zkusenosti.
Pro spekouny je normalni MTB (dobre, mimo uplnou rovinu) doporuceno vetsinou JEN S OMEZENIM.
A za druhe, eMTB vubec neznamena, ze na tom nemakas. Jenom to jede pri stejnem usili RYCHLEJC.
Ano, muzes si nastavit vysokou asistenci a slapat jen lehce.. ale ta volba je na tobe. Co se tyka fitness zateze, vetsinou se uvadi, ze je to cca stejne.
Na eBike totiz jezdis delsi trasy a castejc, nez na normalnim bajku. A jeste opakuji -- ta mira asistence je jedno kliknuti packou / tlacitkem. Ja ji mam treba tak tretinu trasy uplne vypnutou.
a jeste pro doplneni.. ta reakce motoru je navic PROPORCIONALNI.. meri to kadenci slapani i silu.. neni to on/off. Je to linearni, resp. tu krivku si u vetsiny motoru nastavis.
Upravil hicks dne 31.03.2020 08:55
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Racek napsal:
Já se spíš ptám proč,když máš věčný problémy s nadváhou tak proč si kupuješ něco co Ti pomáhá na tom makat. Proč nejezdíš na normálním Biku a vozíš si prdel na elektrice? Já vím že je to pohodlný a musí to být super ale ty spálíš zase o to míň ne?
to si určuješ sám, kolik ti to pomůže. šlapat musíš pořád. výdej tam je, umožní ti to jet kopce, na které nestačí fyzička, výdrž.
pod trvalým dohledem
Racek napsal:
Já se spíš ptám proč,když máš věčný problémy s nadváhou tak proč si kupuješ něco co Ti pomáhá na tom makat. Proč nejezdíš na normálním Biku a vozíš si prdel na elektrice? Já vím že je to pohodlný a musí to být super ale ty spálíš zase o to míň ne?
to si určuješ sám, kolik ti to pomůže. šlapat musíš pořád. výdej tam je, umožní ti to jet kopce, na které nestačí fyzička, výdrž.
prelozim -- umozni ti to vyjet v pohode i kopce, ktery se KOMUKOLIV s nadvahou/vyssim tlakem nedoporucujou, nebo primo zakazujou jet NAPLNO.
To neni vubec o tom, ze nemakas. Ty si proste jen muzes/nemusis zplostit ty vykonovy spicky, ktery te na bike v kopcich a horach zakonite cekaj pokud nechces jet jak šnek.
A cim jses namakenejsi/lehci, tim vic si ubiras tu miru asistence.
Upravil hicks dne 31.03.2020 08:58
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
náhodou je to geniální v tom, že se projedeš s manželkou/přítelkyní, s kámošem, který je namakanej a normálně bys ho opruzoval/brzdil, prostě svezou se spolu výkonnostní sportovec s totálním loserem...
Ducati má hezký el-kola, Husqvarna taky... i když je to asi hlavně marketing, než opravdová kvalita...
pod trvalým dohledem
jj. Je to jedna z nejlepsi veci na kterejch jsem kdy sedel.
Pro mne je to stejne dobra level jako moto nebo vodni skuter v Hrvatsku
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
Elektricky kola (predevsim ty s asistovanym slapanim) povazuju za velmi vhodnou alternativu krosky nebo nejakeho lehkeho endura jako druhej stroj ke GS.
Zakladam tenhle thread protoze posledni dobou fakt nestiham jezdit na zadnym svym GSu, zaroven potrebuju cvicit (nadvaha, tlak, zuření, sedavy zamestnani, riziko vyssiho cukru) a myslim, ze by to mohlo zaujimat i ostatni tlusty i netlusty
Vzhledem k mizernemu mnozstvi volneho casu je idealni to cviceni, zejmena aerobni/kardio s tou motorkou ZKOMBINOVAT a v tu chvili je myslim VELMI zajimava volba eMTB.
Funguje to tak, ze normalne slapete (plyn to nema) a sami si nastavite, KOLIK vam ten motor ma pridat. Takze do kopce, ktery vas nebavi jezdite klidne 22 km/h... a downhilly si tezce uzivate.
Uroven asistence se da menit vlevo na riditkach, tj. tam, kde kdysi byvala predni prehazovacka (i kdyz nektery experti jako Vjetrnik ji tam maji furt ).
Slusne vybavene KARBONOVE eBiky s plnym odpruzenim zacinaji na cca 4-5 000 EUR.
To, co hledate je: Specialized LEVO / pripadne KENEVO (vic na downhill / DH), YT DECOY, Cannondale Habit.
Ja mam Cannondale od lonskeho srpna, najeto cca 1500 km. A JE TO BOZI!
Muj motor ma tusim 60Nm a 250W, presne nevim.
Moje pohnutky byly v podstatě stejné. Když jsem nad ebikem začal vážně uvažovat, došel jsem k závěru, že pro muže mého formátu je třeba výkonný motor a velká baterie. Všude chválí BOSCH Performance CX, letos mají inovovaný model s větším pastorkem, užší stavbou a hlavně větší baterií, takže základní kriterium bylo vyřešeno. No a pak už jen vybrat vhodné kolo s daným pohonem.
S Boschem má zajímavé nabídky CUBE, nejprve jsem vybíral nějaký hardtail, ale nakonec mě zaujal full se 140 mm zdvihu - karbonový rám, alu zadni stavba, podvozek Rock Shox, řazení SRAM, hydrauliky Shimano 203/180 - pro mé ježdění naprosto dostačující.
Mám ho doma týden, zatím jsem vyjel dvakrát, ale vypadá to, že mě to bude bavit :-)
Celou dobu jsem zvažoval nějakou lehčí alternativu ke GS, když chce člověk po práci na chvilku vyjet opravdu jen kolem komína - no a tohle se mi zdá jako lepší řešení - pocourám hodinku po kopcích a ještě si trochu zlepším kondici a časem třeba i zhubnu.
Upravil buboGS dne 01.04.2020 10:55
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
Moje pohnutky byly v podstatě stejné. Když jsem nad ebikem začal vážně uvažovat, došel jsem k závěru, že pro muže mého formátu je třeba výkonný motor a velká baterie. Všude chválí BOSCH Performance CX, letos mají inovovaný model s větším pastorkem, užší stavbou a hlavně větší baterií, takže základní kriterium bylo vyřešeno. No a pak už jen vybrat vhodné kolo s daným pohonem.
S Boschem má zajímavé nabídky CUBE, nejprve jsem vybíral nějaký hardtail, ale nakonec mě zaujal full se 140 mm zdvihu - karbonový rám, alu zadni stavba, podvozek Rock Shox, řazení SRAM, hydrauliky Shimano 203/180 - pro mé ježdění naprosto dostačující.
Mám ho doma týden, zatím jsem vyjel dvakrát, ale vypadá to, že mě to bude bavit :-)
Celou dobu jsem zvažoval nějakou lehčí alternativu ke GS, když chce člověk po práci na chvilku vyjet opravdu jen kolem komína - no a tohle se mi zdá jako lepší řešení - pocourám hodinku po kopcích a ještě si trochu zlepším kondici a časem třeba i zhubnu.
moc pekny!
Je dobre, ze sis nekoupil hardtail.. u elektra to trochu ztraci smysl, protoze to elektro Ti kompenzuje to ruzne ponorovani a ztraty pri slapani.
ad. kondice.. tu Ti garantuju, ze si zlepsis v zasade stejne, jako bys jezdil jen na normalnim kole. Tohle je akorat STREDNI zatez po delsi dobu, nikoliv extrem jako kdyz s 20-30kg navic funis do dlouhyho kopce a nechces jet pomalu.
Toz gratuluji. Pekna barva navic.
Novej bosch je vybornej... ja mam shimano 8100. Trochu horsi modulace, nez mas Ty, ale zase mam normalni XT packy vlevo jako volic rezimu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já na kole jezdím moc rád,na elektro-kole se nesmím projet.. páč bych ho pak moc chtěl..musí to být zábavný..horší je ta cena..
Ještě,že mám do terénu Xchallenge..