Tak tu mám zřejmě první závadu. Asi 4 dny zpátky jsem motorku večer zaparkoval (do tý doby jezdila super), ráno nastartoval a přišlo mi, že má nějakej jinej zvuk (prdí víc do výfuku) a motor se víc klepe na volnoběh, při jízdě je motor nějak hrubší a nehce se jí tak rychle do otáček. Řikal jsem si, že to moc pozoruju, ale včera v noci jsme se ve dvou vraceli ze Slap a ta menší akcelerace byla znát. Jinak je to R 1200 GS, r.v. 11/04, najeto 32000km. Můj typ jsou svíčky - jestli se nepletu, tak je v BMW mění po 40 000 a to je asi trochu moc ne? Co palivovej filtr - někdo jste tu psal, že se to musí vyměnit celý a stojí to asi 5000,-Kč - řešil už jste to někdo? Zítra zkusim sehnat svíčky a uvidíme, každopádně budu rád, (pokud jste měl někdo podobnej problém) když mi poradíte. Dík
Upravil MALI dne 02.05.2009 00:19
Jestli jsi předtím tankoval, může to být třeba jenom horší benzín. Moje GS je na to docela citlivé, s některými benzíny rachotí jak Ducati a má hrozně škubavý záběr při malém otevření plynu v nízkých otáčkách. Pak natankuju někde jinde něco jiného a najednou je motor tichý a jemný jako čtyřválec od Hondy:-)
To vypada bud na svicku na svicku nebo ti pravdepodobne odesel jeden primarni zapalovaci modul,zjistis tak ze sundas plastove krytky a na volnobeh odpojis konektor,pokud se chod motoru nezmeni modul je spatny.
cerv napsal:
Jestli jsi předtím tankoval, může to být třeba jenom horší benzín. Moje GS je na to docela citlivé, s některými benzíny rachotí jak Ducati a má hrozně škubavý záběr při malém otevření plynu v nízkých otáčkách. Pak natankuju někde jinde něco jiného a najednou je motor tichý a jemný jako čtyřválec od Hondy:-)
To je klidně možný. Obzvlášť jestli jsi natankoval ve Slapech na kopci u tý malý Shellky co byla dřív Benzina. Tam je to známý,že maji hodně špatnej benzín (mám potvrzeno od místních,že to už odnesla jedna pila,sekačka a malá moto).
Takže natankuj někde pořádnej benzín a vyzkoušej když to nepomůže ty svíčky,případně ještě před tím ten modul zapalování.
Já výměnu svíček vyřešil iridiovýma a mám klid na delší dobu.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Benzín si myslim, že nee, protože jsem tankoval na D5 98 oktanů (40km žádná změna - až ráno) a pak když jsem jel na ty Slapy, tak na OMV Carrera 95 a opět beze změny. Zkusim sehnat ty svíčky a případně to odpojim. Dík za rady - pak sem písnu co to bylo, teda pokud na to přijdu A tak pěkně mi to jezdilo
Upravil MALI dne 02.05.2009 08:33
BIGR napsal:
To je klidně možný. Obzvlášť jestli jsi natankoval ve Slapech na kopci u tý malý Shellky co byla dřív Benzina. Tam je to známý,že maji hodně špatnej benzín (mám potvrzeno od místních,že to už odnesla jedna pila,sekačka a malá moto).
Takže natankuj někde pořádnej benzín a vyzkoušej když to nepomůže ty svíčky,případně ještě před tím ten modul zapalování.
Já výměnu svíček vyřešil iridiovýma a mám klid na delší dobu.
takze nemam duverovat ani shellkam?
Tankuju do vseho pokud muzu jen Carreru, nebo v-power (vse 95)...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hiks, kamarád rozváží benzín a říká že i do shellu vozí od kralup a nebo litvínov, pak záleží čím to pančujou
u tý pumpy u slap jsem bral několikrát a nebyl trabl
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Souhlasim s Baltazarem. Kdysi jsem měl v nájmu 2 pumpy a vím že ty speciální názvy jsou pouze na stojanech, ale do hlavních nádrží se vozí to samí co jinam. Nevím jestly to dělají úplně všechny značky ale je to zcela běžná praxe a kdo si myslel že třeba Shell si vozí benzín z měsíce místo z nejbližší rafinerky je blázen.
Robert přiložený následující obrázek:
[18.18Kb]
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Baltazar napsal:
Hiks, kamarád rozváží benzín a říká že i do shellu vozí od kralup a nebo litvínov, pak záleží čím to pančujou
u tý pumpy u slap jsem bral několikrát a nebyl trabl
ja samozrejme necekam, ze v-pover je rafinovany oddelene, pripadne jinde.. nicmene ta aditivam tam doufam lejou.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Taky se mi to stalo že se to rozklepalo jako haryk,myslel sem že to snad jede na jeden válec.Po 20 km jsem tam šoupnul 100 oktaňák asi 10 litrů a od tý doby klid.Potom už jen 95.Tak snad to bylo benzínem??Zatím 800 km pohoda.
Tak jsem dnes sháněl svíčky, ale v SP v Berouně mi je můžou objednat a byly by v po nebo út, což je pozdě. Potřebuju je nejpozději v pondělí páč v úterý jedu na školení na mašině. Kde je seženu v Praze, aby je měli na krámě? Nebo nemáte doma někdo kolem Prahy náhradní - dobře bych vám je zaplatil Dík
Jen tak si tipnu... Nepálí Ti jedna svíčka, zřejmě ta spodní na jednom válci. Vyměn svíce a zkontroluj, zda pálí všechny, jak píše cechi . Pak bych zkontroloval synchra, mohla se Ti povolit kontramatka s bowdenem a víc tahá jeden válec, proto ty vibrace a ztráta výkonu.
Ale více se mi zdají pravděpodobné svíce, kabely,cívky, jestliže to dělá i na volnoběh...., jestliže jen při přidaném / byť lehce / plynu, šel bych po synchru.
Když by ani to nepomohlo, tak 98 s STP na pročištení injektorú a dát stroji tak 20km pořádnou palbu. Se svíčkama by neměl být v Pze problém, jsou to NGK
DCPPR8EKC, měli by je mít ve Vrbovce. I v originální krabičce od BMW, číslo dílu , 12 12 7 671 301. jsou tyhle svíce. Tak Vrbovka, anebo v BMWv Praze, tam by je měli mít na skladě, jako spotřebák.
Utahovací moment je 20Nm a určitě bych použil momenťák. Doporučení " rukou a pak 180st " já osobně nepraktikuji.
PS: palivový filtr to není, ten se projeví tak, že ti dusí moto nejdříve pod velkým zatížením a otáčkách. ne v středních či na volnoběh. Motor nevibruje, jen nemá maximální výkon.
Upravil W dne 02.05.2009 20:03
Ahoj, chci taky vyměnit svíčky (mám podobný podezření - ňák mi to klepe a vibruje atp.) ale chci se zeptat jestli se dá někde sehnat ten vytahovák na svíčky, případně čím ho nahradit. A taky jaká byla spokojenost s těma iridiovejma svíčkama a kde se daj koupit a od koho? Dík
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Já pro ně jedu hned zítra, až pojedu z práce. Maji je v Elitu a mám to blíž než tu Vrbovku. Maji i Iridiový, tak na to mrkni. Jinak vytahovák, taky stále nemám, ale snad si nějak poradim
Tady to je http://www.elit.c...y-ngk.aspx - musíš si to stáhnout, jsou tam jak normální, tak Iridiový. Mám sice svou motorku hodně rád, ale abych dal dvojku za svíčky, tak to zase ne
no a větší životnost - kolik vůbec vydržej normál NGK? Mimochodem do jakýho ELITu pro ně jedeš?
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i