přidávám se s dotazem, také by mě zajímaly zkušenosti. trhacímu jsem do dnes odolal, ale o tomto už začínám vážně přemýšlet
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Ahoj kluci, něco vám k tomu napíšu. Pořídil si ji jeden můj známý. Měl ji objednanou už asi od února a čekal na dodání z Bikers Crownu. Přišla mu asi v květnu tuším. Na první vyjizdce s touto vestou se za nama zastavil. Podali sme si u přivítání ruku a já ho levou rukou velmi, ale OPRAVDU VELMI málo poklepal na zádech. Najednou bum, vesta bouchla. Všichni sme čuměli. Nevěděli sme co se děje.
Začali sme to řešit. Všichni sme byli překvapení a nikdo z nás nechápal jak je tohle možný...
On s tím byl v Bikers Crownu, kde s tím absolutně neměli žádné zkušenosti a poslali ho do ****u. Výměna funguje tak, že se to posílá do Itálie a bude to stát kolem 300eur. Hlavně tedy bude několik měsíců bez vesty...
Nevím, zda je tahle citlivost normální, nebo to ještě nemá Alpinestars úplně vychytaný, ale nedovedu si například představit, že máte za sebou spolujezdce. OPRAVDU jsem ho nijak nebouchnul, bylo to jen velmi slabé přátelské poplacani. Pravou rukou jsme se pozdravil a levou jsem se ho dotkl na zádech... a je z toho několikaměsíční komplikace a škoda za 300eur.
Ja to nahlásil jako pojistnou událost z pojištění odpovědnosti, uvidíme jak se k tomu postaví pojišťovna.
Tolik za mě zkušenost s touhle "supr trupr" cestou...
To bude jen vadný kus ta kámošova vesta. Nemyslím, že by "poplácání po zádech" mělo aktivovat airbag. Pokud Luděk nemá medvědí sílu a nevyrazil při poplácání kámošovi dech a 300EUR z kapsy...
Alpinestar by si nemohl dovolit pustit něco takového na trh.
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Tak to si uplne nemyslim... o problemu vedi.. dokonce sami radi, po sesednuti z motorky okamžitě deaktivovat... coz o to, to by asi problem nebyl ale kdyz do me pri prudsim brzdeni narazi spolujezdec a kvuli tomu se vesta nafoukne a ja diky tomu napriklad z leknuti havaruju, nebyl bych rad.... takze ja urcite pockam na dalsi vyvoj popripade zlepseni.. byl jsem nadsenej ale tohle nechci...
Ahoj, tohle nás na tom právě překvapilo nejvíc, opravdu to nebyla žádná rána, fakt jen přátelský plácnutí, i když i to plácnutí zní v tomto případě víc než silně... Tohle prostě ABSOLUTNĚ nebylo něco, co by mělo vykopnout airbag. Tohle by bylo se spolujezdcem nepoužitelný. Jinak ten známý má vestu v Itálii a nemá vůbec žádný odhad kdy mu to přijde. Taky sem ráno volal do pojišťovny a tam přestože mají od nás všechno, včetně fotek, tak zatím se nic neděje. Do dvou dnů mi má volat likvidátora, tak vám pak napíšu co a jak...
A po tom co to řachlo, tak kluk zůstal stát rozpaženej - 90 stupňů v loktech ruce dolů. To si myslím, že by asi jen tak za jízdy ustát nešlo teda. Když jim volal do bikers crown a líčil jim to, tak po telefonu řekli, že to je chyba kusu, že tohle se stát nemůže. Když pár dnů na to vestu privezl, tak už to nebyla vada kusu a že to standardní cestou poslou do Itálie na naplnění a ať si připraví 300 éček.
Takže tolik zatím naše zkušenost. Dam vědět, jak se to vyřešilo...
Kámoš si ji koupil jako náhradu chráničové košile. Potřeboval něco, co bude objemově o něco menší. Zkušenosti z pětidenní cesty po Alpách.
- prodyšné to není, člověk se v tom docela paří
- před každou jízdou pouštěl aplikaci v telefonu, aby servis případně mohl vyhodnotit, co se stalo.
- vesta by se neměla nafouknout, když člověk stojí.. kámošovi se stalo, že zastavil, měl krátkou nohu a plácnul sebou. Výsledek byl nafouknutá vesta.
Tím jak jse to nafouklo, tak to úplně odřízlo proud vzduchu, tak byl ještě víc pečenej, než před nafouknutím. Vyfouknutí trvá asi tak 12 hodin.
Samozřejmě mluvil s bikerscrownem a tam mu řekli, že to alpinestars ladí a při zastavení a následném pádu by se to nafouknout nemělo. Většině ostatním náfukům to prý v itálii uznali jako reklamaci a těch 300 ojro neúčtovali.
Rozhodně to prý není vhodné na offroad ježdění, kde se to vlastně může nafouknout kdykoliv, například při nějakém doskoku.
Tak tolik ke zkušenostem kámoše, jak se mnou minulý týden sdílel první dojmy.
Objemově to určitě menší než třeba Ortema není. Hlavně páteřák v té vestě je daleko hrubší než běžné chrápiče. Jinak s tím jezdit offroad je pěkná blbost imho, při offroad ježdění se padá daleko častěji...
pod trvalým dohledem
první FW těch vest byl krapet přecitlivělý, nicméně ty jednotky vest s problémem co se mi dostaly do rukou byly uznány jako reklamace a opraveny bezplatně.
Alpinestars už vydala nový FW jak pro vesty tak pro mobilní aplikaci.
Je to jako cokoliv jiného co vyjde nový. doladěno na určitou úroveň, a když provozování přinese něco nového, vydá se update - stejně jako mobily, navigace, fw do aut, motorek atd.
Prodyšné to není - řekl bych celkem logicky z podstaty věci. Věřím, že budoucí roky přinesou v prodyšnosti určitý pokrok, ale airbagy pro masy, co nejvíce blbuvzdorné (uživatelsky jednoduché) jsou víceméně na začátku.
Každopádně je to dost jinde, než konkurenční měkká vesta, nebo ty vnější trhačkosystémy.
Máme velmi dobrou odezvu od lidí, kteří už vestu aktivovali při nehodě.
Za mne jednoznačně ano, byť je to prostě prodyšnost limitující věc, což jsou ale rukavice, pevné boty a helma taky... Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
No vida jak se to rozjelo....a pro mě jednoznačně zatím úplný nesmysl a to zde jsou jen dvě osobní zkušenosti...takže díky.
Evidentně to chce počkat pár let na evoluci, protože zatím vidím jasné nevýhody:
- za mě na cestovním enduru k ničemu, když budu chtít přejet na šotolinu na rozbitou cestu a zase zpátky abych se bál aktivace přes výmoly..??
- budu otrok vesty - neustále pouštět/vypínat aplikaci, nabíjet, hlídat stav atd...
- nespolehlivost v rámci nechtěných aktivací (pád na místě apod..)
- 300,- éček poplatek za reaktivaci je taky slušný při té současné spolehlivosti
- neprodyšnost (to jsem čekal)
- objemná konstrukce (to se dalo také čekat)
U TomR1 mi přijde, že sis potřeboval najít a vyzobat pár faktů, které Tě utvrdili v předrozhodlém - nepotřebuju... a nic proti tomu, Tvoje rozhodnutí, ale ty systéme jsou aktuálně to nejlepší na trhu v tomto segmentu.
Ad páteřák - zrovna TA5 má páteřák subtilní, ale funkční, jen ta krytka bombiček za krkem je trochu vyšší, aby se tam vše vešlo.
Na off je to nesmysl. Vesta vyhodnocuje změny přetížení, a je stavěná na cestu, ne do terénu.
Ono do terénu udělat airbag bude krapet oříšek - to je jako chtít udělat airbag na autíčka na autodromu - 99% nárazů od něj aktivaci nechceš, a když se přiřítí **** na plné kule, pak by se i hodil airbag (jen příklad). prostě v terénu je logické, že to nemůže na tomto principu fungovat.
€300 - není cena jen za výměnu bombiček, ale kompletní revize, výměna vaku, praní, nový montážní materiál. prostě vše ve stavu nové vesty.
Upravil Ero dne 04.08.2020 08:28
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Kdepak vůbec ne, velice vážně jsem o tom uvažoval a chtěl jsem si ji zamluvit na půjčení, jenže mě štvalo jet do Chlumce tak jsem začal zvažovat rovnou nákup, ale proto jsem se raději zeptal na zkušenosti protože to není věc za pětikorunu(alespoň pro mě) a dobře jsem udělal.
Vůbec nezpochybňuji to, že je to to nejlepší na trhu co je a nic lepšího není o tom nepochybuji, jen to chce ještě čas a věřím že za X let v tom budeme jezdit všichni.
Já jen nemám potřebu sloužit jako průkopník nových technologií a raději si počkám na novější vychytanější verzi...nic jiného v tom není.
Mimo to si nedokážu představit, že sednu na moto vyrazím např.: do Bosny dojedu tam a sundám vestu a budu ji tahat někde připáskovanou na motorce když tam budu chtít střídat lehký OFF(rozuměj šotoliny ve stupačkách) a ONroad cesty.
Samozřejmě můžu vestu deaktivovat a nechat si ji na sobě a pařit se celé dny v něčem co slouží jako páteřák… to taky nechci díky.
Takže za mě to zatím je prostě čistě jen na silnici za cenu určitých kompromisů a zatím nedotažených řešení, které se časem věřím vyřeší.
Ještě k těm 300,-E - pokud by se jednalo o reaktivaci po skutečné nehodě kdy mě vesta pomohla, neříkám ani píp....Ale 300,-E za pád/odložení na benzince nebo na mokrý louce při otáčení..??
Věřím, že s vývojem bude ta vesta umět se aktivovat jen při skutečné nehodě, stejně tak bude umět rozlišit přetížení, případně rychlost a neaktivovat se v terénu při pomalých jízdách na cendurech, možná i bude mít nastavení... nějaké mody ON/OFF a věřím, že bude i prodyšnější i když to nepovažuji za vadu, protože když se chci chránit nemůžu očekávat, že to bude jako jezdit v triku.
S tím Offroadem se jen tak bavíme, od začátku jsem si myslel, že to nebude možný aby to zatím fungovalo v OFFroadu, ale počkám si až to bude aspoň fungovat spolehlivě ONroad.
Včera večer známému volali z Bikers crownu, že vestu v Itálii uznali na reklamaci, že tohle by se opravdu nemělo v nulové rychlosti stát. Prý teď u všech vest přehrávají FW.