už nějakou chvilku nadávám na vidli, jak se noří, jak neumí vyrovnat díru s ostrou hranou (například ty vymleté po zimě), jak jde často do dorazů.......navíc když mi v TT měnili nedávno pružiny za progresy, tak po 8000km byl olej prý hooodně špatný, tzn bylo mi doporučeno čistit spodek vidle často, navíc vidle nemá odvzdušnění a prý je dobré občas povolit horní šrouby a odvzdušnit......
Navíc jsem zkoušel, jak se vidle kroutí třeba oproti KTM990..no, WP má o poznání pevnější vidli. Možná proto taky vibrace na TKC ve větších rychlostech? (vyvážením to není)
No, takže jsem začal pátrat a zjistil jsem, že není alternativa, nebo jsem jí nenašel.
Jak moc to trápí vás ostatní?
Řešili jste někdo odvzdušnění nějak elegantněji, než klíčem? (teoreticky jde navrtat šroub, udělat závit a dát tam odvzdušňováky)
Špinění vidle jsem chtěl řešit neoprenem, ale nevejde se mezi blatník a vidli, tzn asi by to mohl řešit možná blatník od TT, zatím nevím....
Upravil jacob dne 07.05.2009 07:10
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
už nějakou chvilku nadávám na vidli, jak se noří, jak neumí vyrovnat díru s ostrou hranou (například ty vymleté po zimě), jak jde často do dorazů.......navíc když mi v TT měnili nedávno pružiny za progresy, tak po 8000km byl olej prý hooodně špatný, tzn bylo mi doporučeno čistit spodek vidle často, navíc vidle nemá odvzdušnění a prý je dobré občas povolit horní šrouby a odvzdušnit......
Navíc jsem zkoušel, jak se vidle kroutí třeba oproti KTM990..no, WP má o poznání pevnější vidli. Možná proto taky vibrace na TKC ve větších rychlostech? (vyvážením to není)
No, takže jsem začal pátrat a zjistil jsem, že není alternativa, nebo jsem jí nenašel.
Jak moc to trápí vás ostatní?
Řešili jste někdo odvzdušnění nějak elegantněji, než klíčem? (teoreticky jde navrtat šroub, udělat závit a dát tam odvzdušňováky)
Špinění vidle jsem chtěl řešit neoprenem, ale nevejde se mezi blatník a vidli, tzn asi by to mohl řešit možná blatník od TT, zatím nevím....
ja nejak nevim co s vidli porad mate... mam najeto 22k a zatim spokojenost.
Ad alternativa -- dej pozor na homologaci.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak ono jde taky o to, kde a jak jezdíš, jaké máš obutí....dokud jsem jezdil po A s battleWingama a používal jsem to jako silniční stroj, bylo to ok, až na to noření, na které jsem si už asi zvykl.
Navíc, třeba víš, jak vypadá olej ve tvých vidlích? Nebo třeba reakce vidle v terénu ti nevadí? Nebo spíš, máš srovnání?
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob napsal:
Tak ono jde taky o to, kde a jak jezdíš, jaké máš obutí....dokud jsem jezdil po A s battleWingama a používal jsem to jako silniční stroj, bylo to ok, až na to noření, na které jsem si už asi zvykl.
Navíc, třeba víš, jak vypadá olej ve tvých vidlích? Nebo třeba reakce vidle v terénu ti nevadí? Nebo spíš, máš srovnání?
mne se noreni zatim naopak libi
Horsi offroad samozrejme nejezdim, maximalne rozsekanou prahu a srovnani mam jenom s lehcim endurem (tou Pragofkou.. ta ma Paioli blue steel vepredu a nejakou VP vzadu).
Jenom rikam, ze mne ty stiznosti na predni vidli krome nastavitelnosti prekvapuji.. ani v recenzich si na ne nikho nestezoval.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No, hele, dokud mi kamarád, který byl v TT u výměny pružin neřekl, jak vypadal olej...celkem jsem tyhle tecnické věci taky neřešil, ale fakt je, že vidle je nejslabší část motorky a není nastavitelná, neodvzdušníš jí, reaguje mizerně a právě mě zajímalo, jestli má někdo zkušenosti s tím, jak si polepšit.
Recenze, které jsem četl, byly spíš o seznámení s moto, pak tu je dlouhodobý test a tam si nejsem jist, co je možné zveřejňovat, řidič je podle mého velmi zkušený, má srovnání, ale asi by mě zajímal osobní "pokec", kde se člověk dozví i neoficiální věci.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob napsal:
No, hele, dokud mi kamarád, který byl v TT u výměny pružin neřekl, jak vypadal olej...celkem jsem tyhle tecnické věci taky neřešil, ale fakt je, že vidle je nejslabší část motorky a není nastavitelná, neodvzdušníš jí, reaguje mizerně a právě mě zajímalo, jestli má někdo zkušenosti s tím, jak si polepšit.
Recenze, které jsem četl, byly spíš o seznámení s moto, pak tu je dlouhodobý test a tam si nejsem jist, co je možné zveřejňovat, řidič je podle mého velmi zkušený, má srovnání, ale asi by mě zajímal osobní "pokec", kde se člověk dozví i neoficiální věci.
no kazdopadne s tou vidli je to zajimavy, asi bychom se jim meli podivat blizeji na zoubek... v tom mas pravdu, uznavam
Upravil hicks dne 07.05.2009 10:27
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
já se teď vidlím podívám na zoubek pořádně - právě jsem je odmontoval z motorky a poslal na expertýzu po nehodě. Podle mého je mám hnuté. Takže budu kupovat nové. Origo bmw 15.000 Kč jedna, ještě že to mám na pojistku toho bídáka co mně skolil.
Taky hledám alternativu, pokud by byly nějaké pěkné ohlinsy za rozumnou cenu, klidně bych si připlatil - ale slova ohlins a rozumná cena, to se tak nějak vylučuje...
Na druhou stranu, myslím že ta hysterie kolem "špatné" přední vidle u 800 gs je nesmysl jako prasečí chřipka - na silnici to stačí, na lehký offroad taky na limit jen tak nenarazíš, no a na motokros tahle motorka vhodná není.
Co se týče špinění - upside down vidle na to trpí, ale na druhou stranu, mají mnoho výhod, zejména co se rozložení váhy týče. Neopren by to rozhodně měl vyřešit.
No, neopren by to řešil, kdyby se nerozdrval o blatník.
Nemyslím, že je to hysterie, jde o slabinu motorky, která se třeba mě nelíbí, protože prostě mám srovnání s WP a myslím, že by stálo za to měnit.
Částečně pomohou progresy, kdyby se dalo ještě nějak rozumně odvzdušnit (buď dát odvzdušňováky, nebo "motýlka" na šrouby), bylo by líp a ten neopren asi nějak půjde, ale nenapadá mě momentálně jak.
A bohužel nastavit si můžu kulový.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob napsal:
No, neopren by to řešil, kdyby se nerozdrval o blatník.
Nemyslím, že je to hysterie, jde o slabinu motorky, která se třeba mě nelíbí, protože prostě mám srovnání s WP a myslím, že by stálo za to měnit.
Částečně pomohou progresy, kdyby se dalo ještě nějak rozumně odvzdušnit (buď dát odvzdušňováky, nebo "motýlka" na šrouby), bylo by líp a ten neopren asi nějak půjde, ale nenapadá mě momentálně jak.
A bohužel nastavit si můžu kulový.
jacobe uz jsem to psal.. uvedomujes si riziko s pripadne nehomologovanou casti?
treba pri havarii... ony jsou rizikove i ty 140 co tu par lidi ma... dokazes si predstavit, ze budes platit nekomu trvaly invalidni duchod jen proto zes ho sestrelil "vozidlem neschvalenym pro provoz po pozemnich komunikacich" a pojistovna odmitla plneni?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No, jasně, tohodle se bojím hodně, ale pokud bude jiná vidle (Ohlins a podobně), tak by homologace měla být.
Pokud bych tunil vidli, tak řešením odvzdušnění a to jde řešit bez zásahu, tedy těmi "motýlky", co jen nasadím na šrouby nebo těmi odvzdušňováky a to už by asi konfliktní bylo, to je fakt. Neopreny a podobně problém nebudou.
No, přiznám se, že by mě lákal nákup vidle, pokud by nebyla za uplně nesmyslnou cenu a dala se nastavovat.
Pokud se týká té 140tky, té bych se zrovna dost bál a po bouračce, kterou jsem na 800GS měl bych to neriskoval už vůbec, zrovna o pneu, brzdnou dráhu a stav brzd šlo.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
U moderni motorky za vice nez ctvrt mega pouzit takovy smejd ... Chapal by to u nejake rozpoctovky za 140K a ne u premium vyrobce. Hold marketing je umeneni oblbovat lidi a BMW to umi mistrovsky .
Vsechny UPSD vidle co jsem mel bez neoprenu po jezdeni v bahne casem (behem jedne sezony!!) vytekly - neopeny jsou nutnosti, tesneni funguje tak , ze pri kazdem propruzeni malinko cucne okolniho vzduchu a uz nepusti. Obzvlaste moji WP48 to jsou pomalu kompresory - po kazde vyjizdce psoukam odzduvsnovakama jako blazen. Jinak nahromadeny vzduch tlaci na napln vidli a nedej buh na kluzaku zustane nejake to uschle bahinko = smrt pro gufera a tekouci vidli. Staci vzpomenout na posledni Africky Dakar, kdy jeden den zaprselo a skoro polovine motorkaru vytekly vidle .
Stara dobra endura na klasickych teleskopech bez harmonik nejde ani predsdavit .
Jacobe : marzochy z XChall. pasujou na 800GS a ty maji akosi takosi stavitka a myslim i sroubek pro odzvdusneni. Nejlepsim a zaroven nejpracnejsim resenim bude najit nekoho kdo umi a do "tvych" trubek narve lepsi "vnitrnosti" i se stavitkama + vyladi dle tvych pozadavku. Vyjde to stejne levneji nez mega Ohlinsy a vysledek muze byt i lepsi . Ono nejake super vidle za cca 120K jeste neznamenaji automaticky , ze budou super pro Tvoji ucely ...
Znal jsem jednoho , co postavil svoje XTZ750 na repasovany a upraveny podvozek staricke TT600 a vysledek byl pomalu lepsi nez 990Adv. .Ale ten manik fakt vedel co dela ....
Jacobe : marzochy z XChall. pasujou na 800GS a ty maji akosi takosi stavitka a myslim i sroubek pro odzvdusneni.
To jsem nevěděl... kde si přišel k téhle informaci? Už to někdo takhle montoval? Co se stane, když se vezme vidle z XChal, která je na mnohem lehčí motorku a hodí se to na 800 gs, které je min o 60kg těžší?
Jaraxi: prece to pisu babrani ve vnitrku vidli neuniknes . Nadruhou stranu vymenit pruzinu za jinou neni nic svetoborneho . Ty marzochy jsou i na HP2ce samo jinak naladene , tady jde o to ze by pasovaly do origo bryli(drzaku) . Taky reseni - sehnat komplet predek s 950/990Adv. tam by mohly pasovat i brzdy (videl jsem tak upravene Africy apod...) Pak mozna by si nemusel hrabat ve vnitrku vidli - mota vazi zhruba stejne a maji i podobny zdvihy atd.
Ale stejne pocitej radej ze budes babrat se s pruzinama , ubirat nebo pridavat planzety a tak . A nebo pockej az Ohlins nebo kdokoliv jiny na popud TT prijde s necim rovnou urcenym a ladenym pro 800GS - pak staci ani ne pul hodinka na prehozeni a hura jezdit . Snadne ale urcite ne levne zvlast od Ohlinse ...
Hele chlapy, neni lepsi koupit rovnou celou LC8 ? Kdyz se podivam na novy BMW GS a na jeho komponenty a na LC8 tak je mi smutno
Upravil brtnik dne 07.05.2009 20:27
No, LC8 má kolega a až na to, že to žere oproti 800GS i trávu u silnice je to opravdu povedená motka. Ale 800GS má určitě něco do sebe, jen zkrátka aby se dostali na dobrou cenu trefili vidle rozpočtovky s tím, že později bude prostor pro tuning.
Jak jsem tvrdil vždycky, 800GS je polotovar, proti tomu je ta LC8 hotovej kousek, kde už není až zase tak moc co vyrábět. Když si LC8 půjčuji, je to prostě jiný svět, pocitově zatím ani lepší, ani horší, prostě jiný.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
objednal<nezaplatil...............stornovat se to dá vždy, pokud jsi nezaplatil zálohu(celou cenu) předem.
Je to ono že?? YouTube Video
Kolik stojí nový vidle origoš BMW? Od Twalcomu 460ojro.....
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Ale mají moc pěkný věci v nabídce.................
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
tá moto na videu má v predu iba jeden kotúč , takže je možné , že k sériovke má hodne daleko. Nepozeral som stránky výrobcu tak neviem či má uchytenie aj pre druhý kotúč?