koukam po necem lehcim na off na zimu a mam dotaz:
- koukal jsem po dakaru a pritom narazil na sertao, ktere vubec neznam
- ani tady toho nic moc najit nejde
- mate nekdo prakticke zkusenosti ?
- nejake zasadni problemy ?
- ve srovnani s dakarem jsou nejake vyrazne duvody si vybrat dakar nezli sertao ?
Dakar = německá výroba s rakouským motorem
Sertao = China... ale na to ses zvyklej z LC
Jinak ono to moc do terénu není napříč tomu, jak to vypadá.
Už jsem si přesně tímhle taky prošel. Na dvě sezony jsem si přikoupil starýho jednosvíčkovýho Dakara ke 12, abych mohl jezdit orienťáky, Krocana atd. Co pád, to blinkr v ha.jzlu, a co druhej pád, tak nějakej plast a pod.
To je spíš lehčí motorka na cestování a ne na to, aby se s tím moc mlátilo o zem. Nemluvě o těch předních "tlumičích"
Jedině, že bys sehnal něco, co tady před lety prodával Sadílek... to už je jiná
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
pokud vylozene OFF tak si kup krosku a je to nebo toho xchallenge ono zalezi kam chces a jakej off ale i na krosce se da jezdit lehoucky off
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
tak ono se da projet lecos na ledascem, jde o to ze skoro vsichni z particky kolem postupne na to off courani kolem komina jako je TCT nebo krocan, pomalu doplnili k velkejm cestakum i maly, takovy ty pegasa, ajp, tenerky a tak, no a samozrejme GSo pak v horsim offu trochu zdrzuje
nemam zadny ambice na nejaky hardoff a uz vubec to nechci tahat na vozejku, takze proto jsem koukal po necem na co se da i hodit na vikend rolka a taky ten vikend na tom v klidu stravit bez nutnosti nasledne si vymenit prdel z motokrosovyho sedla
proto mi vysel ten dakar, respektive neco v teto kategorii (nevic by se mi libila ccm 450, ale u te je mi zas lito ze by tolik stala v garazi)
pravda je ze ta dakarska vidle je pry opravdu "radost", tak jsem si rikal jestli to sertao na tom treba neni lip
Zdravím , šel bych do dakara za nějaký přijatelný peníze a dal vidle třeba z nějaké kros, v inzerátu jsem viděl už udělanýho , já dával z ktm 640 na F650 a zlepšilo se to asi o 50%.
Jak říká Mlha, raději xchall. Sice má svoje negativa, podvozek taky není kdoví co, ale mimo silnice s ním užiješ zajisté víc než s dakarem/sertaem. Minimálně váha 156 kg je parádní s ohledem na uváděných 193 u dakaru/sertaa. Nevím jak u xchall, ale u dakara je váha v papírech klamná, váží výrazně víc. Xchall má vyšší světlou výšku, z výroby nemá ty krutopřísné zdvojené zbytečné těžké koncovky co má dakar/sertao.
Na xchall chybí některé díly, jako třeba gumy do rozety. A pak když už člověk přemýšlí o xchall, tak už může rovnou uvažovat o 690/701. Minimálně kvůli white power. Sice si na WP starších ročníků 690 nemálo lidí stěžovalo, ale furt je to WP. Minimálně se to dá snadno poladit.
A pak jsou tu kola. U xchall standardně 21/18 i když Behr, 690/701 21/18 standardně plus DID nebo Excel? Už homologované s motorkou, takže výrazně lepší než sračkoidní Behr.
Dakar a Sertao jsou tytéž motorky, jen s obměněnými plasty, budíky, BMSC je trochu jiná a ABS je jiná, motory, jak bylo zmiňováno, jsou vyráběné v odlišných fabrikách (dakar v Rakousku, sertao zpočátku taky v Rakousku, pak díly vyráběné tam a skládané v Číně), nicméně sertao mělo problém s dekompresorem, ale dakar si užil své problémy též. Levý karter je u sertaa oddělený a tudíž se dá jednodušeji měnit spojka plus má jinudy vedenou olejovou trubku (na dakaru se to řeší hadicí), má posunutou vypínací páku spojky dál od rámu, takže se snadněji seřizuje (ale zase vypínací hřídel prý trpěla/trpí na spatná ložiska - nutná modifikace). Sertao má jiná řídítka (jestli jsou ALU nebo ocelové jako u dakaru netuším), ovladače jsou trochu jiné, vyhřívané gripy nejsou vedené vnitřkem řídítek jako je tomu u dakaru, ale venkem. Pravděpodobně budou nějaké změny v e-box.
Na váhu xchall se dá plus mínus 10 kg dostat s dakarem/sertaem, ale není to zadarmo a pak už je opravdu lepší vzít xchall/690/701 pokud vyloženě netíhneš k veskrze cestovnímu dakaru/sertau.
Ulamovací blinkry u dakaru/sertaa jak tu někdo psal, to je malá věc a hlavně řešitelná a nemyslím si, že kvůli tomu bys neměl tyto motky pořídit. Spíš dakar/sertao ber jako cestovatelskou motorku, se kterou se dá vyjet na do lesa, docela dobře si zajezdíš, ale nesmíš při tom padat. Jakmile spadneš, nebudeš rád při zvedání. Respektive jednou dvakrát, pak sebou jebneš mezi stromy v kopci a čau. Posez je jiný, hlavně v oblasti rozkroku je dakar sertao širší než tři zbylé motorky. Kdyby sis pořešil na dakaru/sertau podvozek za lepší s vyššími zdvihy, mohlo by ti pak vadit že už nemusíš dosáhnout na zem s jistotou. A zase bys řešil podsedlovku/nádrž.
Přední vidle dakara/sertaa je sice radost, ale není to zas až taková hrůza. Jen prostě na roletě nestíhá. Já si s tím rekreačně zařádil na nějakých hranách a když se správně zvolila rychlost, nešlo to na dorazy, i když jsem měl původní pružiny. Každopádně si myslím že díky standardnímu podovzku jsem každou dovolenou směrem k horším cestám uvibroval přední světlo.
Ještě je tu možnost Oryxe, který měl lepší podvozek od TT a další vymoženosti, ale těch je jak šafránu.
Jestli se rozhodneš pro dakar nebo sertao, rozhodně si vyber takový, který bude bez abs. ABS stejně nebudeš potřebovat a bude tě časem srát (neustálé vypínání po startování - dá se řešit vypodložením snímače, nebo úplným "nevypínáním" motorky nebo snad ještě jinak, ale je to stejně opruz na cestování po nestmelených krytech. Ani nevím jestli se sertao bez abs dodávalo, dakar bude jistě levnější a seženeš ho za pár švestek. Ale jak říkám, mimo vyježděné cesty bude asi lepší velká trojice nebo rovnou ostré enduro.
Jestli to nemusí být nutně BMW, potom bych šel do 690ky... ve všech ohledech lepší motorka.
a řekl bych, že aktuálně stejně žádný Xchallenge na prodej není - a ty co byly v inzerci tam vždycky stály měsíce...
pod trvalým dohledem
Ahoj vím že jsme Bmw fóru , já mám na tohle enduro pojíždení Yamaha tt600. Bezproblémová, bezporuchová, podvozek ohlins. Plasty ohybací ???? občas z ní vystoupím. Starší mašina ale jen jednou ročně vyměním olej a skouknu ventily. Jen jsem na předek dal vidle z WR. Samo že jsou lepší , ale i dražší. Toto je kvalita za rozumnej peníz.
miguel_ jo, jenze to bych musel prestat vandrovat do vsech kamosu s oranzovym retezem, to nejde : ))))
zlomenakost_ vzduchac fajn, ono je na vyber vic moznosti, ale ja taky trochu pocitam ze bych to pak nechal mladymu, tak nechci uplne nejakej vrak a to bohuzel tyhle typy trochu byvaji ...
uvidime, zatim mi tedy po filtru zustal xchall/dakar, ccm, tenere a ajp7, v tomhle poradi, nejak to dopadne
xylem napsal:
miguel_ jo, jenze to bych musel prestat vandrovat do vsech kamosu s oranzovym retezem, to nejde : ))))
zlomenakost_ vzduchac fajn, ono je na vyber vic moznosti, ale ja taky trochu pocitam ze bych to pak nechal mladymu, tak nechci uplne nejakej vrak a to bohuzel tyhle typy trochu byvaji ...
uvidime, zatim mi tedy po filtru zustal xchall/dakar, ccm, tenere a ajp7, v tomhle poradi, nejak to dopadne
Jestli to nemusí být BMW,tak přestaň vandrovat do kámošů a kup 690 má větší výkon i lepší podvozek..jak XCh..A jinak z těch levnějších,taky není vůbec špatná LC4,tam je super podvozek..ale sehnat nakou pěknou už bude asi problém..
Upravil Mlha dne 21.10.2020 19:12
xylem napsal:
miguel_ jo, jenze to bych musel prestat vandrovat do vsech kamosu s oranzovym retezem, to nejde : ))))
zlomenakost_ vzduchac fajn, ono je na vyber vic moznosti, ale ja taky trochu pocitam ze bych to pak nechal mladymu, tak nechci uplne nejakej vrak a to bohuzel tyhle typy trochu byvaji ...
uvidime, zatim mi tedy po filtru zustal xchall/dakar, ccm, tenere a ajp7, v tomhle poradi, nejak to dopadne
Jestli to nemusí být BMW,tak přestaň vandrovat do kámošů a kup 690 má větší výkon i lepší podvozek..jak XCh..A jinak z těch levnějších,taky není vůbec špatná LC4,tam je super podvozek..ale sehnat nakou pěknou už bude asi problém..
Tvoje stupidní výmluva s vandrováním do kámošů je mi u zadku, ale chceš to nejlepší...? Tak kup co radí Mlha a jdi do KTM. Dražší 690 s "trochou" elektroniky, nebo levnější a starší Lc4. LC4 má dobrý servisní intervaly a jedny s nejlepších tlumičů. Byl to logický krok od KTM po tom, co pár let před tím koupili WP. LC4 měla nadčasový podvozek s největšími zdvihy, kam se hrabou dnešní KTMky.
Proč teda dakara, sertao nebo starý ttr?
Jedinou nevýhodu KTM má, už se nemáš na co vymluvit když tě pos.rou v terénu ostatní na neoranžových
Vyprdl bych se na baworáka.Záleží kolik do toho chceš nacpat. Za pade se dá najít krásný XT600,za šedesát-sedumdesát TTR600,nebo novější,těžší XT660R a pak je varianta fakt do terénu a to WR450...
Já šel do WRka,stará karbecová 04ka,udělal sem si podvozek a vesele se vozím. Má to značku,ale na silnici je to zatrest-jen nutnej přejezd a hurá někam zmizet na polňačku.
Mám na tom odjetý aji 3 závody Offroadmaratonu a i dnes je to furt použitelný na závodění pro hobíka.
Nebo si koupíš za stopadesát tisíc 690ku a bude to líto to tahat do terénu...