Kluci, vyměnit originaly za Ohlins nebo Wilbersy? A na kolik zhruba vyjdou? R1200GS 2007 bez ESA
Upravil Palk dne 01.12.2020 21:55
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
bmwgsa napsal:
Chces starosti, nebo jezdit? Ani jedno... nech original
Tak se rozpiš, jaké starosti ho čekají. By mě opravdu zajímalo
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
bmwgsa napsal:
Chces starosti, nebo jezdit? Ani jedno... nech original
Kokso rada za všechny zlatý ...
Obecně ... podívej se kde a za kolik máš servis. Pokud budu upřímný, je jedno co koupíš, oboje bude fungovat líp než to co tam máš teď.
Měl jsem Tractive, teď mám Wilbersy. Jezdil jsem s nima podobné věci a nemyslím, že by v nich byl velký rozdíl, nicméně TT byly konstrukcí o něco robustnější.
Takže za mě, zjisti si za kolik a kde servis, porovnej ceny a kup co tě brnkne do nosu.
https://www.youtu...tla/videos
OFFROAD|GUIDE www.offroad-guide... https://www.faceb...403911829/
Zajímavá myšlenka. Akorát teď to také řeším, nebo spíš jsem řešil.
Mám ADV rv2006 takže taky bez ESA a chtěl jsem to řešit repasí. Mám tam ještě originál a i když vzhledově je jak nový,není poteklý ani nejeví známky opotřebení už se moc nedá seřizovat a jedeš jak na balonu.
Při pátrání po netu jsem koukl i na Ohlins to je klasika, ale cena je raketa. Pak jsem pátral dál a bylo mi doporučeno právě Wilbers. Jsou repasovatelné a už je na ně i dostupný servis v čr. Byla mi poslána tato nabídka.
Doufám že se na mě někdo nebude zlobit:takže, tlumič řady Adejustline (stavitelný odskok a předpětí C kličem) = 15 300,-
HPA - hydraulické nastavení předpětí pružiny "kolečkem" = +7 100,-
Samozřejmě c klíčem nějaké nastavování je nesmysl je tam přístup jak k pěnězům.
Tzn výměna zadku včetně pružiny +- 23tis ono záleží jak zrovna si stojí euro oproti koruně. Každopádně ti pošlou hned dotazník. Kde si zadáš váhy, způsob jízdy a odladí ti to dle tvých požadavků. To byla nakonec má volba.
Upravil trenzm dne 02.12.2020 11:53
bmwgsa napsal:
Chces starosti, nebo jezdit? Ani jedno... nech original
...naprostý nesmysl....
Cokoliv jiného značkového servisovatelného je lepší než originál....
Ohlins versus Wilbers je asi jako porovnávat Mercedes se Škodovkou...
S ohledem na servis bych šel do Tractive, případně do Ohlins, když bude člověk chtít to nej...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Napiš zdejšímu členovi ERO-Honza Ernest.Dělá ty Wilbersy, letos jsem je bral taky.Škoda že si to neřešil v říjnu to má fabrika 10 procent slevu.Mám 07 také bez esa a celá moto vyšla na 32t. S tím že nastaveny na požadovanou váhu.
Na tfx suspension je momentalne 20 procent sleva www.enduroskola.cz
Upravil milan enduroskola dne 02.12.2020 21:00
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
bmwgsa napsal:
Chces starosti, nebo jezdit? Ani jedno... nech original
Tak se rozpiš, jaké starosti ho čekají. By mě opravdu zajímalo
hele upřímně předávám jen radu zkušenějších a vlastní zkušenost.. kdysi dávno jsem zašel za jedním "zde NE neznámým" prodejcem příslušenství a protože se známe dlouho a obchodujeme spolu, položil jsem mu otázku: chci si vytunit motorku, jsem ochotnej do toho vrazit peníze, jaký tlumiče bys mi doporučil? Jeho otázka zněla: co chceš s motorkou dělat? tak jsem odpověděl že cestovat, sebrat motorku a třeba objet svět (zatím se mi nepodařilo celej ale už moc nezbejvá.. ) no a jeho odpověď? Neutrácej a nech tam original.. Je pravda, že na jedný motorce jsem preventivně repasoval original při 120.000 km - nic mu nebylo, netekl, jen se mi "zdál" unavenej.. Na druhý motorce jsem na něj nešáhl - mam necelých 40.000 km a funguje skvěle. Vlastně jsem spokojenej. Sám mi řekl že například Ohlins který sám prodává by bylo dobrý každý 2 roky zkontrolovat , případně zrepasovat atd.. Jezdím šotoliny a rozbitý silnice, žádný těžký OFF. Prostě cestuju chci mít co nejmíň starostí po cestě.. A jsem spokojenej..
Upravil bmwgsa dne 07.12.2020 20:40
bmwgsa napsal:
Chces starosti, nebo jezdit? Ani jedno... nech original
Tak se rozpiš, jaké starosti ho čekají. By mě opravdu zajímalo
hele upřímně předávám jen radu zkušenějších a vlastní zkušenost.. kdysi dávno jsem zašel za jedním "zde NE neznámým" prodejcem příslušenství a protože se známe dlouho a obchodujeme spolu, položil jsem mu otázku: chci si vytunit motorku, jsem ochotnej do toho vrazit peníze, jaký tlumiče bys mi doporučil? Jeho otázka zněla: co chceš s motorkou dělat? tak jsem odpověděl že cestovat, sebrat motorku a třeba objet svět (zatím se mi nepodařilo celej ale už moc nezbejvá.. ) no a jeho odpověď? Neutrácej a nech tam original.. Je pravda, že na jedný motorce jsem preventivně repasoval original při 120.000 km - nic mu nebylo, netekl, jen se mi "zdál" unavenej.. Na druhý motorce jsem na něj nešáhl - mam necelých 40.000 km a funguje skvěle. Vlastně jsem spokojenej. Sám mi řekl že například Ohlins který sám prodává by bylo dobrý každý 2 roky zkontrolovat , případně zrepasovat atd.. Jezdím šotoliny a rozbitý silnice, žádný těžký OFF. Prostě cestuju chci mít co nejmíň starostí po cestě.. A jsem spokojenej..
To je ale hodne nedomyšlenej názor...
Co je v originálních tlumičích za zázrak, kterej se nekazí nedegraduje a neopotřebovává? Já nevím... podle mě je tam olej , dusík, gumový gufera... A co je v tlumičích jiných značek? ... olej, dusík, gumový gufera a kovový ložiska. To, že některý lidi nedokážou pochopit, že i originál se opotřebovává a věří na zázraky jako drtivá většina uživatelů aut, kteří tlumiče prostě neřeší, dokud nevyblejou, je věc jiná, ale fakta jsou fakta. Místo prodejců tlumičů, kteří jsou až na vyjímky pouze přebalovači krabic, se zeptej těch, co ty tlumiče skutečně servisují.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pred Kyjovem od Milotic je železniční přejezd s takovým krásným hrbem kde si na 1100 s ohlinsama krasne skočím...vezl sem kámošovi jeho 1200 s 70000 km kterou ma od nova a málem sem si po dopadu ustlal....už tam ma novy wilbersy.
Kupredu spatki ni krok...
Ano přiznám se na přední wilbers sem dal 90000 km...už se mi to nějak nezdálo tak sem tam dal ohlins protože ho mam aji vzadu.sakra rozdíl....
Ten wilbers sem dal erovi na repas a co bylo vevnitř už olej nepřipomínalo...
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Ano přiznám se na přední wilbers sem dal 90000 km...už se mi to nějak nezdálo tak sem tam dal ohlins protože ho mam aji vzadu.sakra rozdíl....
Ten wilbers sem dal erovi na repas a co bylo vevnitř už olej nepřipomínalo...
Bohušu, nepomlouvej moje géeso to je skvělé, ale ty ses blbě držel "volantu", žes málem hapal ..už tam mám wilbrse přeci, vždyť jsi je tam montoval
R1200GS mě fakt baví, je to vácheň
bmwgsa napsal:
Chces starosti, nebo jezdit? Ani jedno... nech original
Tak se rozpiš, jaké starosti ho čekají. By mě opravdu zajímalo
hele upřímně předávám jen radu zkušenějších a vlastní zkušenost.. kdysi dávno jsem zašel za jedním "zde NE neznámým" prodejcem příslušenství a protože se známe dlouho a obchodujeme spolu, položil jsem mu otázku: chci si vytunit motorku, jsem ochotnej do toho vrazit peníze, jaký tlumiče bys mi doporučil? Jeho otázka zněla: co chceš s motorkou dělat? tak jsem odpověděl že cestovat, sebrat motorku a třeba objet svět (zatím se mi nepodařilo celej ale už moc nezbejvá.. ) no a jeho odpověď? Neutrácej a nech tam original.. Je pravda, že na jedný motorce jsem preventivně repasoval original při 120.000 km - nic mu nebylo, netekl, jen se mi "zdál" unavenej.. Na druhý motorce jsem na něj nešáhl - mam necelých 40.000 km a funguje skvěle. Vlastně jsem spokojenej. Sám mi řekl že například Ohlins který sám prodává by bylo dobrý každý 2 roky zkontrolovat , případně zrepasovat atd.. Jezdím šotoliny a rozbitý silnice, žádný těžký OFF. Prostě cestuju chci mít co nejmíň starostí po cestě.. A jsem spokojenej..
To je ale hodne nedomyšlenej názor...
Co je v originálních tlumičích za zázrak, kterej se nekazí nedegraduje a neopotřebovává? Já nevím... podle mě je tam olej , dusík, gumový gufera... A co je v tlumičích jiných značek? ... olej, dusík, gumový gufera a kovový ložiska. To, že některý lidi nedokážou pochopit, že i originál se opotřebovává a věří na zázraky jako drtivá většina uživatelů aut, kteří tlumiče prostě neřeší, dokud nevyblejou, je věc jiná, ale fakta jsou fakta. Místo prodejců tlumičů, kteří jsou až na vyjímky pouze přebalovači krabic, se zeptej těch, co ty tlumiče skutečně servisují.
Ano. Je jeden z tech, kteri na ty tlumiče delaji i servis. Asi mi chtel ublizit a jeste na me nechtel vydelat darebak... diky tobe ted vim jakou jsem udelal zivotni chybu ze jsem si to i pres jeho varovani od nej nekoupil.. no co uz, budu s tim uz nejak zit dal.. je mi to u zadele..
Já jsem ti nepsal ani slovo o tom, jakou jsi udělal chybu. Mě jsou tvoje chyby uplně u prd.ele. Já jsem ti jen naznačoval, že by ses měl zamyslet nad fakty a ne věřit v nesmysly, který ti někdo nabulíkuje
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
bmwgsa napsal:
Chces starosti, nebo jezdit? Ani jedno... nech original
Tak se rozpiš, jaké starosti ho čekají. By mě opravdu zajímalo
hele upřímně předávám jen radu zkušenějších a vlastní zkušenost.. kdysi dávno jsem zašel za jedním "zde NE neznámým" prodejcem příslušenství a protože se známe dlouho a obchodujeme spolu, položil jsem mu otázku: chci si vytunit motorku, jsem ochotnej do toho vrazit peníze, jaký tlumiče bys mi doporučil? Jeho otázka zněla: co chceš s motorkou dělat? tak jsem odpověděl že cestovat, sebrat motorku a třeba objet svět (zatím se mi nepodařilo celej ale už moc nezbejvá.. ) no a jeho odpověď? Neutrácej a nech tam original.. Je pravda, že na jedný motorce jsem preventivně repasoval original při 120.000 km - nic mu nebylo, netekl, jen se mi "zdál" unavenej.. Na druhý motorce jsem na něj nešáhl - mam necelých 40.000 km a funguje skvěle. Vlastně jsem spokojenej. Sám mi řekl že například Ohlins který sám prodává by bylo dobrý každý 2 roky zkontrolovat , případně zrepasovat atd.. Jezdím šotoliny a rozbitý silnice, žádný těžký OFF. Prostě cestuju chci mít co nejmíň starostí po cestě.. A jsem spokojenej..
bmwgsa > připomíná mi to mého kolegu, kterému při výměně tlumičů jeho servisák říkal, že pružiny fakt není potřeba měnit. Vysloveně jsem byl u toho v servisu, když mu řekl, že “jako tlumiče by si to už zasloužili” (dop.d.le to auto mělo 300.000 km, tak bodejď by si to nezasloužili), ale “péra se přeci nemění..” Na moje naléhání vyměnil nakonec i ty pružiny.
V servisu si pak při předávání auta pochvalovali, jak to auto o pár cm povyrostlo (jak překvapivé, že) a kamarád mi už půl roku říká “ty voe, že já tě neposlechl s těma tlumičema a pružinama už před rokem, to auto teď jezdí jak nový”
No realita je taková, že jsem mu to říkal čtyři roky, když mělo auto najeto 130.000 a on mi stále dokola říkal, že auto jezdí perfektně a že mu i servisák stále tvrdí, že tlumiče jsou ještě v pohodě.
Z toho plyne (aspoň pro mě) jedno ponaučení: když na tobě servisák nechce vydělat, tak to nemusí být známka toho, že ví co dělá, ale může to být prostě jen lempl. A v tomto případě to je navíc autorizovaný servis s dost velkou klientelou, co má v servisu stále narváno a všichni mu věří a daj na něj.
Smutné je, že úplně to samé jsem před léty zažil v jiném servisu na mém autě, kdy se se mnou technik málem pohádal, že přeci nebudou ve 150.000km měnit pružiny, že jsem blázen. Při předávání to bylo to samé - strašně si pochvalovali jak to dobře udělali a jak to auto povyrostlo a jak sedí, no prostě komedie..
Upravil vztekloun dne 09.12.2020 22:53
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Jako nevím,ale srovnávat péra u auta a u motorky,je fakt podle mýho úplně vedle.Auto který má nonstop péra zatížený min 350 kg na jedno a motorka která většinu života visí na stojanu.