"Ministerstvo dopravy připravilo další část kampaně "Nemyslíš - zaplatíš!", tentokrát zaměřenou na motorkáře. Před rychlou jízdou je bude varovat černý plastový pytel, ze kterého trčí nohy. Na neukázněné řidiče silných strojů chce zapůsobit také motocyklový závodník Lukáš Pešek."
...jako nápad mi to přijde zajímavé. Je otázka co to pomůže, ale kdyby to mělo zachránit jen jeden život, tak dobrý
1) Je to nápad úplně k ho... ten kdo jede na hraně prostě myslí jinak nebo nemyslí vůbec. Pokud má někdo dojem že na řidče, kterému se za poslední rok zabili tři, čtyři známí a ani to ho nedonutilo k zvolnění tempa, zapůsobí pytel s nohou, tak je na velkém omylu.
2) Začít by se muselo někdy vě věku kdy se osobnost člověka formuje a to je tak cca 10 až 15 let před tím než si vůbec může za řídítka sednout.
Všechny tyhle kampaně jsou tak trochu mimo v podstatě je to jen šolich pro jejich tvůrce a výrobce a zadavatele. To co chybí je respekt řidičů vůči sobě a ten neurčuje rychlost. Ono ostatně absolutní rychlost ani není hlavním faktorem vzniku nehody jedniné na co ma vliv je velikost následků prostě pád v 30ti a ve 230 má na organizmus jiný dopad o následcích dopadu motorky na ostatní lidi kolem jednoucí nebo stojící ani nemluvě.
Co je horší je rychlost relativní t.j. poměr absolutní rychlosti k tomu co v daném místě dovoluje povrch, provoz, stav motorky a stav řidiče. A tohle se nedá měřit kolikrát i 50 na okresce je nad limit i když by tam dle zákona šlo letět 90. Kdo zná hřebenové úseky např. v Krušných horách ví. Je tam super povrch ale není tam vidět a nalítnou na silnici šíře 2,5m do zatáčky kam krz stromy nevidím kilkem je prostě ruská ruleta. Někomu vyjde někomu ne a někdo ji prostě z principu nehraje.
Možná by bylo efektivnější investovat ty miliony z bilbordů provozu dromů tak aby se tam jezdilo den co den za mrzký peníz. Ono Peškovo konstatování o ježdění na dromu je taky trochu blábol. Trochu si spočtěte náklady řidiče moto, který by tam chtěl 4x za měsíc vyjet. Je tam tak za 12tisíc měsíčně jen za vstupné + gumy + phm + servis. Kolik lidí si může dovolit vypláznout 20tis měsíčně za ježdění na dromu. Prostá kalkulace :
Mzda - bydlení - jídlo - benzín - vstupné na drom a vida tak nějak to nevychází že jo. Proto je v Dubé tak plno. Protože je to nejlevněší drom v ČR. Boužel nesplňuje požadavky na bezpečnost.
myslím že udělat proto cokoli je lepší než nedělat nic
každý at si to přebere sám
Mě se líbí v itálii francii německu prostě skoro na káždé oblíbené motocestě menší bilboard a tam bud helma s rukavicí v louži krve taloši zas oblibené boardy v zatáčce plné křížků s nápisem něco jako není místo a také ten s motorkou se stíny a nápisem dej šanci svému strážnému anděli . nevím jak to fakčí ale jak říkám lepčí jak nic.
těm co nepomuže tohle tak jedině bič .*pissed*
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
vlada-gsa napsal:
1) Je to nápad úplně k ho... ten kdo jede na hraně prostě myslí jinak nebo nemyslí vůbec. Pokud má někdo dojem že na řidče, kterému se za poslední rok zabili tři, čtyři známí a ani to ho nedonutilo k zvolnění tempa, zapůsobí pytel s nohou, tak je na velkém omylu.
2) Začít by se muselo někdy vě věku kdy se osobnost člověka formuje a to je tak cca 10 až 15 let před tím než si vůbec může za řídítka sednout.
jj.. presne tak.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
sou to vyhozený peníze,už to bylo na auta a co,borá se vesele dál,ikdyž míň na počet aut ,který neustále roste a stím se veze i nehodovost,já říkám,kdo má v hlavě howno,bude ho tam mít pořád,dostane ho ven jen sloup,strom a nebo patolog,měl sem takové kamarády,slušní,hodní kluci,jak sedl za řidítka......už sou tam
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
no ještě jedna věc fakt platí i na ty největší drsnáky a to vysohorská alpska silnice nejlépe ve francii - neznají svodidlo ani obrubník tam se dělá chyba jen jednou tam změknou i ti nedrsněší z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Já myslím, že každá snaha je lepší, než žádná ...
A pokud to aspoň někoho donutí jezdit normálně....
Ale ten billboard s krematoriem je podle mě působivější, než ten pytel...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
O tom není sporu že snaha je lepší než nic.
Je to ale o psychice lidí prostě je to jako z chlastem nebo s kouřením. Je to v podstatě věc vyplavování hormonů. Jsou lidi, kteří to ovládnou a jiní kteří ne. Někdo popíjí celý život a alkohlik z něj nebude, někdo se uchlastá do roka.
Ovšem nejlepší snaha je ta co něco změní. Nedávo tu proběhlo jedno video z GB (odpolední výlet) to je to co někomu něco sdělí.
Thomasone: opravdu si myslíš že pytel a krematorium něco změní v dnešní době kdy denně v televizi zavraždí aspoň 20 lidí ve zprávách nebo krimi seriálech. Já si myslím, že ne. Na louže krve jsou totiž všchni zvyklí a je vcelku jedno jestli je to vystřelený mozek ve filmu nebo klip z dopravy.
Proto si myslím, že tato kampaň bez alternativy pro cílovou skupinu je úplně k ničemu. Je to jen vyhození peněz oknem. A teorie o tom že za záchranu aspoň jednoho stojí utratit třeba 100mil Kč, ano v obecné rovině stojí pokud to platí někdo jiný nebo nikdo(stát). Ze soukromých zdrojů už se přemýšlí i nad tím jestli snaha bude mít i adekvátní výsledek.
bystrické : ano ty si trefil hřebíček na hlavičku on je totiž největší problém se výkladm statistik. Mě by třeba zajímal počet nehod na ujeté kilometry nebo poměr počtu nehod k počtu aktivních řidičů nebo počtu jízd. Asi by se všichni divili jaká čísla by vypadla. Leč tyto údaje jsou nežádoucí a politicky nekorektní. Prostě pokud poroste doprava a tak poroste i počet nehod. U motorek to platí dvojnásob. Kolik jich jezdilo letos,loni a před 10-ti lety?
Můj názor... Za nějakej čas si na různý videa,billboardy a kdesi cosi tito "bezmozci" stejnak zvyknou a vše se vrátí do starejch kolejí.Je to stejný,jako s varováním na krabičkách od cigaret.Co se děje? kouří se vesele dál.Kdo bude chtít jezdit na motorce nebo v autě jak debil,tak prostě jak debil jezdit bude a nehne s ním ani svěcená voda.
Jak jsem tu už nedávno psal,95% smrťáku na motce jsou silničáři,ať se jim zakáže třeba něsíc jezdit a uvidíte tu rapidní změnu... A co je vůbec nejhorší,jsou současné ceny motorek.Nač by mladej klučík začínal na slabý mašině a vyjezdil se a zažil si různý situace v provozu,když si může koupit vylítanou rejži za pár desítek tisíc,nějakou bundu a helmu a začít machrovat a jezdit jak píčus.Já bych uplně změnil naše zákony.Za každou zaviněnou nehodu bych dával fakt velký tresty,za zabití kvůli riskantní jízdě bych dával doživotí.Jenže na to je naše justice měkká,respektive Ti panáčkové v polstrovanejch křeslech.Billboardy jsou k hovnu.
Upravil Kubrt dne 21.05.2009 17:20
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Thomasone: opravdu si myslíš že pytel a krematorium něco změní v dnešní době kdy denně v televizi zavraždí aspoň 20 lidí ve zprávách nebo krimi seriálech. Já si myslím, že ne. Na louže krve jsou totiž všchni zvyklí a je vcelku jedno jestli je to vystřelený mozek ve filmu nebo klip z dopravy.
Třeba konkrétně u toho krematoria není krve ani kapka..
Ale myslím si, že tohle je docela vhodný působení na city ...
Protože kdy vidíš nehodu, krev atd... má ti to ukázat, že se TI může něco stát...
Ale tenhle billboard posouvá následky pro tebe do pozadí a v popředí je to,
co to znamená pro OSTATNÍ - rodinu, kamarády atd. ..
A myslím si, že tohle zapůspbí víc, že svým chováním můžýeš ublížit blízkým lidem,
protože když jedeeš jako prase, tak seš smířenej s tím, že se ti něco může stát, ale
ostatní následky ti v tu chvíli nedochází....
Proto si myslím, že ten billboard je efektivnější, než pytel a vítám to ...
Jinak samozřejmě že u spousty lidí je to jako když hrách na stěnu házíš...----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Nemyslim si , ze takova kampan, je k nicemu,ale mela by se zamerit vseobecne.Budme uprimni,spousta motorkaru uz zarvalo kvuli vlastni blbosti, ale plechovakri tomu taky moc nepridavaji.Agresivita,netolerance a jeste do toho spatny stav vozovek, no co dodat.. Spatna tot kombinace
Pristi tyden koncim v Angii a jedu domu,tak jsem zvedav,jak si zvyknu.Vyjimky se tady najdou,ale lide jsou zvykli se poustet, neprasit a hlavne respektuji vice motorkare.Bezpecnostni kampan tu jede celorocne ale jak se bliziu sezona, tak pritvrzuji a myslim ,ze to zpravne.Aspon to blbe rozhlizeni do krizovatek.Kdyz aspon tohle nekomu v te hlave docvakne,hned bude na silnicich lepe.Tady par prikladu YouTube Video
YouTube Video
YouTube Video
YouTube Video
YouTube Video
YouTube Video
Co? Nemyslite si, ze neco podobneho by alespon trosku nezabralo?Ja osobne myslim,ze ano.Pravda, ze blbcum oci neotevrete,ale pokud se to lidem bude rvat pod tlakem,aspon nekomu to v halve utkvi. Je to muj nazor
Zase budou strkat všechny motorkáře do jednoho pytle. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
milanosor napsal:
Nemyslim si , ze takova kampan, je k nicemu,ale mela by se zamerit vseobecne.Budme uprimni,spousta motorkaru uz zarvalo kvuli vlastni blbosti, ale plechovakri tomu taky moc nepridavaji.Agresivita,netolerance a jeste do toho spatny stav vozovek, no co dodat.. Spatna tot kombinace
Pristi tyden koncim v Angii a jedu domu,tak jsem zvedav,jak si zvyknu.Vyjimky se tady najdou,ale lide jsou zvykli se poustet, neprasit a hlavne respektuji vice motorkare.Bezpecnostni kampan tu jede celorocne ale jak se bliziu sezona, tak pritvrzuji a myslim ,ze to zpravne.Aspon to blbe rozhlizeni do krizovatek.Kdyz aspon tohle nekomu v te hlave docvakne,hned bude na silnicich lepe.Tady par prikladu
ta verze pro motorkare je mooc pekna
teda myslim tu preventivni, "safety"
Upravil hicks dne 22.05.2009 08:50
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo to jsou ty o které jsem myslel. Druhá a třetí. Ty jsou opravdu dobré. To co je u nás . Mám prostě raději sdělení s obsahem a né emoční slátaniny. Je to věc názoru. A co se je úplně hlavní je vymahatelnost práva. Chcete slyšet co pomůže:
1) Jednoznačná odpovědnost majitele a provozovatele vozidla za spáchané přestupky t.j. žádné blízké osoby a dokazování kdo je ten pán co vypadá jako vaše dvojče, které nemáte
2) Konečné pochopení Policie a dlaších zainteresovaných že stacionární radary jsou na houby a že jediné řešení je přítomnost dozoru v běženém provozu a důsledné chytání těch co prasí - t.j. že rychlost není modla ale jen jeden z příznaků
3) Větší rozlišení závažnosti přestupků víc t.j. dávat body za podstatné a banaity vypouštět
4) Za závažné přestupky t.j. dopravní nehoda s těžkým zraněním zaviněná z důvodu porušení povinností - zabavovat ŘP rovnou poprvé na rok podruhé na 5let potřetí na doživotí.
5) Postihovat i nepohyblivé cíle jako např. zaparkovaný kamion na hraně křižovatky co brání ostatním ve výhledu
Todle by úplně stačilo.
Přestaňte si tu namlouvat že situaci změní výchova.
Na zmrzlinách se lítá proto, že řidič je prakticky nepostihnutelný. Značka vzadu a fotky helmy k ..... tak co, když sám dobrovolně nezastaví ná to v prd....
Akce naší policie s nákupem mašin. Za 2 měsíce jsem viděl 3. 2 kousci to mydlili po dálničním přivaděči tak 150-160 bez májaků - byli se projet. Na třetím kousku seděl pod mostem policajt 55-60let a svačil. Výsledek 70mega v prdeli.
Policejní pasáty jsem viděl 3x na d8 vždycky stáli s úlovkem typu favorit a pod.
milanosor: tak ty anglické spoty jsou pěkné a myslím si že kdyby z televize zmizeli debilní spoty na to jak Kateřina alias biomasa přehazuje s Bursíkem seno a byly tam podobné spoty jako jsi tu dal ty tak to bude mět určitě účinek...určitě to nějaký účinek má....fandím tomu...a řekl bych, že na tom spotu s rozhlížením v křižovatkách opravdu něco je a člověku to docvakne, že né vždy je na vině jen motorka....bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
to "motorcycle safety" je fakt parádně udělané video...člověk po shlédnutí zapřemýšlí...5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
pivos napsal:
to "motorcycle safety" je fakt parádně udělané video...člověk po shlédnutí zapřemýšlí...
mne se libi to "Easy tiger, oncoming lorry" a "by the way, mind the tractor"... to je boziii 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2