Tak za sebou mám první vážnou poruchu (a před sebou první záruční opravu) spojenou s potupným odtahem na ložné ploše Transita.
Při návratu z víkendu v severních Čechách mi dnes odpoledne (okolo šesté) na osmém kilometru dálnice z Teplic do Prahy umřela motorka. Při stodvacetikilometrové rychlosti zničehonic přestal jít motor. Zastavil jsem a pokusil se znovu nastartovat, ale startér jen otáčel motorem a to bylo všechno. Nechal jsem jí asi minutu "odpočnout" a zkusil to znovu. Motor naskočil, ale po cca pěti vteřinách běhu po přidání plynu definitivně zdechl. To udělal ještě tak třikrát a potom už jen startér točil a nic víc. Jako první mě napadlo, že odešlo čerpadlo paliva v nádrži, ale dálnice byla frekventovaná a nebylo slyšet vlastního slova, natožpak bzučení čerpadla. Během pěti minut u mě zastavili policajti a ptali se mě, co to tam vyvádím. Říkám, že soudruzi z NDR někde udělali chybu a jako důkaz startuji motorku. Ta samozřejmě poslušně chytá a bez problémů jde i do otáček. Vidím, jak se strážci zákona a pořádku po sobě dívají a chystají si v lepším případě kázání o parkování na dálnici, když motor znovu umírá. Po mém ujištění, že opravdu volám kamaráda, který tam bude za chvilku, odjíždějí.
Za půl hoďky je kamarád - soused na místě. Mám to domů necelých deset kiláků, ale motorka nevyjede ani do Transita, musíme ji tam vytlačit. Za dvacet minut jsme u mě na dílně. Motorku vykládáme a já znovu startuji. Motor naskočí a já ujedu tak padesátimetrové kolečko. Postavím motoku na stojan a motor chcípá. Zkouším otočit klíčkem do polohy zapnutého zapalování, jestli uslyším čerpadlo. Po dvakrát nic. Myslím si, že je asi benzín natlakovaný, ale napotřetí se čerpalo roztáčí. Ze své praxe mám už palivová čerpadla tak nějak "v uchu" a zdá se mi, že to roztočení není úplně volné, ale z počátku s trhnutím. Zkouším startovat. Motor běží a nechcípne ani po ujetí cca dvou set metrů a pár minutách na stojánku. Potvora schválnostivá. Od této chvíle už čerpadlo přede potichoučku a motor běží jako po másle.... Zavřel jsem ji na dílnu a zítra jí vezu k Bychlovi. Uvidím, jestli mě odbudou, nebo jestli oprava proběhne bez problémů. Přesně tento styl závad nemám rád, když Vám někdo při předání vozu říká: "...doteď to dělalo, ale teď už to nedělá..." A teď za přesně takového mamlase budu já...
Rád bych se Vás optal na tři věci:
1. Tlakuje palivové čerpadlo po každém otočení klíčku, nebo jenom při poklesu tlaku v přívodu ke vstřikům?
2. Napadá Vás, co jiného by to mohlo být? EWS vylučuji, motorka startuje kdykoli zmáčknu startér...
3. Letos v létě plánuji cestu na jih Itálie a rád bych dojel až do Reggio di Calabria. Po této mé zkušenosti si nedělám už vůbec žádné iluze o pověstné spolehlivosti motocyklů BMW. Co mám kromě EWS a palivového čerpadla vézt s sebou za díly na opravu?
No pěkný, to by mě zajímalo co to je, chstám se do Gruzie, tak abych neprodal GS1200 a nekoupil GS 1150
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
oluska2 napsal:
tak sem to šel zkusit a tlakuje při každým otočení klíčku,asi to čerpadlo bude nějaký nemocný.
Moc Ti díky, máš to u mě. Tohle jsem přesně potřeboval slyšet...
Tom_P napsal:
No pěkný, to by mě zajímalo co to je, chstám se do Gruzie, tak abych neprodal GS1200 a nekoupil GS 1150
Já si říkám: "Je to jenom stroj, něco se podělat může" ale když Tě něco nechá bez varování ve štychu, tak Ti řeknu, je to pocit na ho*no. Jestli to na mě zkusí ještě jednou, jde z domu. Tu motorku jsem si pořídil proto, abych jezdil a staral se jen o povinnou údržbu. Ne, že se budu bát vyjet za barák že se něco podělá a pak budu prosit na BMW aby mi to laskavě dali dohromady. Proto jsem nevyhodil z okna takovou hromadu peněz...
Holt germán už není to, co býval...
Upravil radosek dne 24.05.2009 23:08
myslim ze to bol wing co mi spominal kurioznu zavadu...
clovek natankoval kus igelitu a ten sa zachytil tak nestastne ze pri nizkych otackach prepustal palivo ale akonahle si pridal plyn tak to skapalo lebo ten igeli ucpal privod paliva
daj potom vediet co to bolo
uz mam psychicku traumu sam zo seba co spekulujem ci mam predat 1150 A a ist do 1200 A
To raptor:
Zamlčel jsem jednu "drobnost". Natankoval jsem benzín u jedné "bezejmenné" pumpy v obci Mšec (cca 10 kiláků od Slaného). Závada začala po ujetí asi 30 km... Ale nemyslím, že by to mělo souvislost. Kluci odsud jezdili v horoucích peklech a benzin jim s motorkami neudělal žádnou paseku.
Jinak o tom, co to je za poruchu a jak a do kdy se s tím u Bychla vypořádají, dám zcela jistě vědět...
máš absolutně stejný příznaky jaké jsem měl já!
U mě to kvalifikovali jako vadnou elektronickou součástku na palivovém čerpadle. Podle toho co mi řekli v servisu tady v anglii, tak je to jedna ze dvou velkých chyb na 1200GS (u mě GSA) jedno je imobilizer a druhý je právě tohle.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
To falcons:
Jo, tomu to odpovídá. Doufám jen, že na výměnu čerpadla u půl roku staré motorky nebudou potřebovat měsíc času.To bych si to čerpadlo radši vyměnil sám. Nevíš, kolik vůbec takové čerpadlo stojí?
Tak nevím jak 1150, ale ta moje 1200 určitě ne... To mi předvedla včera dokonale, jasně a srozumitelně! A dnes hurá Bychl...
Ale teď vážně. Pokud je jakýkoli benzinový motor vybavený vstřikováním, musí k jeho vstřikům vést potrubím natlakované palivo. Elektrický impuls v určitou chvíli vstřik na určitou dobu otevře a rozprášené palivo je dopraveno podle konstrukce motoru buď do sacího potrubí, nebo přímo do spalovacího prostoru válce v podobě jemné mlhoviny. Pokud čerpadlo nedodá dostatečný tlak, palivo buď vůbec vstřikem neprojde, nebo není rozprášeno dokonale. To má za následek nedostatečné prohoření směsi, tím pádem nepravidelný chod motoru, klepání, zhasínání motoru atd...
Takže opravdu, bez čerpadla ani ránu!
Upravil radosek dne 25.05.2009 06:19
Uplně stejný případ jsem měl letos, a bylo to pouze velmi kvalitním benzínem od nejmenované čerpací stanice ve Vítkově. Doma jsem vytáhl čerpadlo, vypustil benál a dal pořádné palivo, tentokráte z OMV a jezdím a jezdím. Je to palivem........ a to mám Y-svod a motorka jezdila bez problému v MAROKU, RUMUNSKU,UKRAJINE ATD..
Co to je za expediční stroj, když to nepobere běžnej neznačkovej benzín v Evropě?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Radosek napsal:
To falcons:
Jo, tomu to odpovídá. Doufám jen, že na výměnu čerpadla u půl roku staré motorky nebudou potřebovat měsíc času.To bych si to čerpadlo radši vyměnil sám. Nevíš, kolik vůbec takové čerpadlo stojí?
Mě to vyměnili v servisu během cca 3 hodin, ale znáš to, to byl servis v Leedsu v Anglii, v čechách to může být uplně jinak
třeba je to u tebe opravdu nekvalitním mbenzínem
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
No Radosku, hlavne ze ses nekde nerozplacnul...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak držim palce ať se to vyřeší! Fakt je ten, že na každý motorce se může něco posrat, i když na rejži se mi nikdy nic neposralo Kdyby mi to 12ka udělala někde na dovče, tak by asi šla do pryč
MALI napsal:
Tak držim palce ať se to vyřeší! Fakt je ten, že na každý motorce se může něco posrat, i když na rejži se mi nikdy nic neposralo Kdyby mi to 12ka udělala někde na dovče, tak by asi šla do pryč
zenskou taky vymenis kdyz dostane zapal plic na dovoleny?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Radosek napsal:
Díky Vám všem za další případné rady a postřehy.
Prozatím dobrou noc a pokračování z mé strany zítra (vlastně už dnes) po 06:00 hod.
Ja jsem pred tydnem dopadl stejne za jizdy motorka zdechla (12GSA) vsechno tocilo jen cerpadlo netlakovalo. V servisu po rozebrani byla zavada nasledujici - ulomil se ten plastovej kram co drzi cerpadlo a utrhlo to jeden z tech dratku k cerpadlu. Dalsi mozna zavada co mi prozradil mechanik je na vrchu nadrze (cerpadla) nejakej tiristorovej kram co ridi cerpadlo podle pridani plynu v zavislosti kolik proudu dava alternator aby cerpadlo nejelo porad na plno. V pripade ze tato soucastka odjde je mozne preklenovat, sice cerpadlo jede porad na plno ale da se s tim pry dojet.
Tolik moje vlastni zkusenost.
zenskou taky vymenis kdyz dostane zapal plic na dovoleny?
znám horší věci co ženská může dostat na dovolený!
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.