Zdravím , chci jet motovlakem Praha , Poprad. Máte někdo nějakou skušenost s tímto druhem cestování , jak třeba kurtovat hrocha , jak jste spokojeni s touto službou atd , každý postřeh dobrý . Dík.
Kalut napsal:
Zdravím , chci jet motovlakem Praha , Poprad. Máte někdo nějakou skušenost s tímto druhem cestování , jak třeba kurtovat hrocha , jak jste spokojeni s touto službou atd , každý postřeh dobrý . Dík.
Jde ti jen o uchycení hrocha ve vagonu, nebo o info k motovlakům?
Táta dělá na dráze, můžu zjistit info z "první ruky"
Co se týče kurtování - řekl bych jako na autovlek popruhy podložit hadrem,
aby nedošlo k odření laku, stáhnout docela pevně ...
Jinak ještě - nevím na jak dlouho jedeš, nebo jakej pobyt v Popradu.. ale osobně
bych asi konkr. do Popradu zvolil cestu po vlastní ose....
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
to jsem vyuzil nekde v rakousku kolem Bad Gasteinu nebo tak nejak ... motorky a auta najely na vlak, drazni zrizenec peclive a zkusene prikurtoval, chvilku se jelo, pak zrizenec odkurtoval a jelo se po kolech ...
.. jenze jak pozoruju cesky drahy, tak bych nejakymu zrizencovi a asi ani ty firme motorku ROZHODNE nesveril ...*pissed**pissed**pissed*
.. pred par tydnt jsem byl projezdit Slovensko a po vlastni ose je to velmi prijemy vylet ...
Slavek napsal:
to jsem vyuzil nekde v rakousku kolem Bad Gasteinu nebo tak nejak ... motorky a auta najely na vlak, drazni zrizenec peclive a zkusene prikurtoval, chvilku se jelo, pak zrizenec odkurtoval a jelo se po kolech ...
.. jenze jak pozoruju cesky drahy, tak bych nejakymu zrizencovi a asi ani ty firme motorku ROZHODNE nesveril ...*pissed**pissed**pissed*
.. pred par tydnt jsem byl projezdit Slovensko a po vlastni ose je to velmi prijemy vylet ...
Já myslí, že by se ti o motorku postarali...
ale oravdu bych si to dal po vlastní ose
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Jinak jsem se byl osobně zeptat na drahách a řekli mi to sami co maj napsaný na stánkach. Motorku si kurtuješ sam vlastnima popruhama. Moto nesmí přesáhnout výšku 150cm!
a překvapila mě v celku cena. Jedna cesta Tam stojí stejne jako cesta Tam a zept.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Tady k tomu je taky diskuse a vcelku čerstvá.
Upravil Cycli dne 28.05.2009 07:41
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Honza ofroudak napsal:
Mě by zase zajímal vlak Praha- Split?
Jinak jsem se byl osobně zeptat na drahách a řekli mi to sami co maj napsaný na stánkach. Motorku si kurtuješ sam vlastnima popruhama. Moto nesmí přesáhnout výšku 150cm!
a překvapila mě v celku cena. Jedna cesta Tam stojí stejne jako cesta Tam a zept.
kamarada ve vlaku chteli okrast, pry nesly ani zavrit dvere... Split -> Praha.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
motorku si u českých drah kurtuje každý sám a za svoje (nejsme na západě), navíc u většiny našich strojů to znamená sundat plexi, protože se na výšku nevejdou...
pokud bych jel na ukrajinu (nebo do albánie) a měl offroadové obutí, vlak není špatná volba...pro dvoučlenou posádku se ale finančně nevyplácí...
Vjetrnik napsal:
motorku si u českých drah kurtuje každý sám a za svoje (nejsme na západě), navíc u většiny našich strojů to znamená sundat plexi, protože se na výšku nevejdou...
pokud bych jel na ukrajinu (nebo do albánie) a měl offroadové obutí, vlak není špatná volba...pro dvoučlenou posádku se ale finančně nevyplácí...
navic pokud nemuzes poradne spat aby te nekdo neokradl, nejak mi zacina unikat jina vyhoda, nez ze se clovek pripadne vyhne desti a nedorazi k mori zmoklej jak slepice.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no tech výhod je tam vic. Ja nesnášim dalnice a navic po nich jezdim pomalu a vyhybám se jim. To bych do albanie jel asi tak tejden po okreskách. Takže já ušetřim čas a přijedu odpočatej. Km najiždet nepotřebuju, už jich mam natočeno dost. Možná kdybych měl dospelejší motorku než 650 tak budu mluvit jinak
Co se týče okradani tak se nebojim. Na noc si kupe přeci můžeš zamknout ne?
Já sem jel tejden vlakem z Prahy do Irkutska a bylo to uplne v pohodě. Je fakt že Ruský vlaky sou lepší, rychlejší a přesnejší než ty naše. Pak sem měl možnost jet nazpět autem a už nikdy. Behem 6dní sme ujeli 7tis. km přes celý Rusko a to sme se střídali ve 3 za volantem.
Takže pro me jasná volba vlak a finančne mě to vyjde ve dvou -+ stejně.
Upravil Honza ofroudak dne 28.05.2009 11:52
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Vjetrnik napsal:
výhoda jedna jedinná.......neojedeš gumy a šetříš stroj.....možná je to i o trochu rychlejší a pohodlnější, než přesun po ose...
gumy uznavam, stroj nevim... kdyz na nem nejdes tak podle mne socialne a psychicky strada
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Honza ofroudak napsal:
no tech výhod je tam vic. Ja nesnášim dalnice a navic po nich jezdim pomalu a vyhybám se jim. To bych do albanie jel asi tak tejden po okreskách. Takže já ušetřim čas a přijedu odpočatej. Km najiždet nepotřebuju, už jich mam natočeno dost. Možná kdybych měl dospelejší motorku než 650 tak budu mluvit jinak
no ja mam zase dalnice rad... teda pokud nejsou moc narvany.
Co se týče okradani tak se nebojim. Na noc si kupe přeci můžeš zamknout ne?
jak jsem psal.. kupe NESLO zamknout... takze zbyvalo byt na pul woka vzuru jak ratlik.
Já sem jel tejden vlakem z Prahy do Irkutska a bylo to uplne v pohodě. Je fakt že Ruský vlaky sou lepší, rychlejší a přesnejší než ty naše. Pak sem měl možnost jet nazpět autem a už nikdy. Behem 6dní sme ujeli 7tis. km přes celý Rusko a to sme se střídali ve 3 za volantem.
Takže pro me jasná volba vlak a finančne mě to vyjde ve dvou -+ stejně.
jo ja nerikam... pokud te nebavi dalnice atd, tak je to jasne...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
a co považuju za nejvetší výhodu , že se mužeme cestou společensky unavit aby to lip ubejvalo
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Doporučení pro cestu autovlakem
1. Řidič automobilu se dostaví k odbavení před nakládkou do autovlaku:
•noční EuroNight 425 do Košic od 20.15 do 20.30 h (odjezd vlaku ve 22.04 h)
•noční EuroNight 425 do Popradu od 20.15 do 20.30 h (odjezd vlaku ve 22.04 h)
•denní EuroCity 121 do Košic od 9.15 do 9.45 h (odjezd vlaku v 11.09 h)
2. Řidič při odbavení předloží zaměstnancům ČD, JLV nebo WGS:
•platný jízdní doklad pro přepravu automobilu a řidiče
•osvědčení o registraci motorového a přípojného vozidla („malý technický průkaz", mezinárodní kartu automobilového pojištění („zelenou kartu“) a osobní doklad řidiče (občanský průkaz nebo cestovní pas)
•zaměstnanec ČD s řidičem vyplní formulář „zpráva o stavu vozidla před naložením“ a zapíše si údaje o automobilu
3. Na pokyn zaměstnance ČD se řidič přesune k nakládací rampě a připraví automobil k nakládce:
•odmontuje ze střechy automobilu nosiče lyží, držáky na kola, schrány na zavazadla a umístí je do automobilu
•maximální výška automobilu je 150 cm
•demontuje nebo zasune anténu na automobilu
•deaktivuje alarm na automobilu a především deaktivuje satelitní sledování ukradených vozů po dobu přepravy telefonicky prostřednictvím svého dispečinku (aby se zamezilo případným komplikacím na hranici)
•řidič, příp. i osádka automobilu, si připraví příruční zavazadla, která si budou brát s sebou do ubytovacího vozu
•po naložení automobilu již nebude umožněn vstup osob na vůz
4. Nakládka automobilu na autovlak pomocí rampy za účasti pracovníka ČD:
•nakládku automobilu pomocí nájezdové rampy provádí řidič sám za pomoci zaměstnance ČD, který řidiče naviguje a uděluje mu pokyny
•nakládky na vůz určený pro automobily se účastní pouze řidič, který dbá osobní bezpečnosti při pohybu na plošině vozu a nakládací rampě
•o umístěnía pořadí automobilů na voze rozhoduje zaměstnanec ČD
•řidič zajistí automobil na voze ruční brzdou a zařazením rychlostí
•upevnění automobilu na voze zajistí zaměstnanec ČD
•přeprava motocyklů je možná pouze v relaci Praha - Poprad; nakládku si zajistí motocyklista sám za asistence zaměstnance ČD, upevnění motocyklu si zajišťuje motocyklista sám, vlastními upevňovacími popruhy podle instrukcí zaměstnance ČD na místě jím určeném
5. Ubytování v ubytovacím voze (lůžkovém nebo lehátkovém voze) ve vlaku EN 425:
•po naložení automobilu se řidič, příp. i členové osádky automobilu, přemístí se svými osobními zavazadly do vyčleněného ubytovacího vozu k autovlaku, pokud mají do něho zakoupeny ubytovací příplatky
•spolucestující předloží průvodci ubytovacího vozu příslušné jízdní doklady a ubytovací příplatky (jízdní doklad řidiče je součástí jízdního dokladu pro přepravu automobilu)
•vyčleněný vůz pro osádky automobilů se zpravidla nachází v blízkosti terminálu autovlaků
•rozdělení řidičů a osádek do jednotlivých oddílů ubytovacího vozu řídí průvodce vozu - zaměstnanec JLV nebo WGS (řidič nemá vyčleněný oddíl pro sebe; pokud takový standard požaduje, může si zakoupit ubytovací příplatek do lůžkového vozu v kategorii „singl"
•spolucestující příp. řidiči, kteří mají zakoupeny ubytovací příplatky do jiného vozu než do vyčleněného vozu k autovlaku se se svými zavazadly přesunou na nástupiště a vyčkají příjezdu soupravy rychlíku, na kterém je přepravován jejich automobil (EN 425 do Košic i Popradu)
•osádka automobilu může do vyčleněného ubytovacího vozu k autovlaku (pokud do něj mají zakoupeny ubytovací příplatky) nastoupit buď přímo v terminálu autovlaků nebo až na nástupišti po přistavení soupravy příslušného rychlíku
•při cestě denním autovlakem EC 121 si řidič musí zakoupit místenku na uvedený spoj, spolucestující musí mít platné jízdenky a místenky do vlaku EC 121 (do 1. nebo 2. třídy)
6. Výstup v cílové stanici přepravy autovlakem:
•vůz pro přepravu automobilů a vyčleněný ubytovací vůz vlaku EN 425 budou v cílové stanici přesunuty do prostoru vykládky automobilů i s cestujícími a jejich zavazadly; po příjezdu do cílové stanice nemusí osádky automobilů vystupovat na nástupiště a pěšky se přesouvat k terminálu autovlaků
•osádky automobilů, kteří cestují v jiném ubytovacím voze, musí v cílové stanici vystoupit ze soupravy a pěšky se přesunout k terminálu autovlaků
•při vykládce automobilů v cílové stanici vykládá řidič svůj automobil sám za pomoci pokynů a navigování zaměstnance dopravce
Přejeme vám příjemnou cestu a klidný spánek v ubytovacím voze vlaku EN 425
Přeprava automobilů autovlakem
Autovlak přináší moderní, pohodlný a oblíbený způsob cestování, kdy společně s cestujícími jsou rychlíkem přepravována i jejich silniční motorová vozidla. Zatímco pohodlně spíte v kupé lůžkového vozu, přepravíme vás i vaše auto stovky kilometrů. Automobil je přepravován stejným vlakem jako cestující na speciálním autovoze. Manipulace s autovozem a s doprovodným lůžkovým nebo lehátkovým vozem probíhá vždy současně. Odpadá tak jakákoliv starost s přenášením zavazadel, auto máte stále na dohled.
Odkud kam s námi můžete cestovat autovlakem?
•noční autovlak Praha - Poprad-Tatry (Slovensko)
•noční autovlak Praha - Košice (Slovensko)
•denní autovlak Praha - Košice (Slovensko)
•sezónní autovlak Praha - Split (Chorvatsko)