Ahoj, uvažuji o koupení 2 moto.Jezdi někdo z vás i KTM 990 r?Líbí se mi na tom vysoké zdvihy a větší možnost jezdit off,ale zároveň to naložit a jet i někam dál.Nyni jezdím 1150 adv což je pro mě skvělá mašina,ale...
Pokud někdo má nebo ji jezdí jako druhou mašinu budu rád za váš názor.
Diky
Já ti děkuju za názor-opravdu hodně mě to obohatilo.Jen nevím jestli jsi si všimnul že píšu o 990..Když budu chtít menší moto, koupím si nějaký 3 kilo.Pokud máš zkušenosti nebo vlastnis 990 rád tě budu poslouchat,pokud ne..nepiš ty tvé chujoviny..
Ahoj,
já jezdil na 990 S verze bez ABS zdvihy 265..
O protí 1150 to fakt jede a podvozek pecka..ale je to velká, těžká motorka,takže souhlas s Vjetrníkem..
1150 je podle mě spolehlivější,pohodlnější a tolik nežere-nižší výkon..
Víc at ti napíše někdo kdo jí má..já se jen projel-každopádně parádní zážitek..
Přeji hodně štěstí při výběru..
Upravil Mlha dne 01.11.2021 08:41
Ahoj,díky za názorAni mi tak nevadí že je těžká,myslím že na manipulaci to bude trochu lepší než 1150.Osobne se mi líbí užší stavba mašiny a ten vysoký zdvih
flaxa napsal:
Ahoj,díky za názorAni mi tak nevadí že je těžká,myslím že na manipulaci to bude trochu lepší než 1150.Osobne se mi líbí užší stavba mašiny a ten vysoký zdvih
na těch dvou motorkách je krásně vidět, jak na světě nic není perfektního.
LC8 je ultrazábavný motor, ale žere o dost víc a topí do koulí. boxer je ekonom, má mdlý zvuk a tím, jak je nízko o teplu téměř nevíš. podvozek 990R je do terénu daleko lepší, na cestě je ale mnohem lepší 1150. zábavnost je na straně 990R, spolehlivost na straně 1150. výkony v terénu má 990 lepší, sedlo na dlouhé cesty horší.
Nevím, jestli ti nebude scházet ABS a jak jsi vysoký. Můj tajný tip je 990 adventure S, protože karbec má příjemnější průběh výkonu. Ale s 990R se dá taky laborovat a nějaký přehráním mapy jí zklidnit.
pod trvalým dohledem
Pro mě zásadní otázka, a to, zda budeš jezdit sám, nebo ve 2 naloženej?
Vlastnil jsem 3x 1150, 1x 950 Super Enduro a 990 ADV R 2010, takže s nejvyššími zvihy.
Když jsem jezdil sám, tak super, ale ve dvou už je to trochu opruz. Není tam taková ovladatelnost a předek se hrozně potápí. Jinak skvělá mašina s neskutečným FUN faktorem. Spotřeba ve dvou a tak nějak dodržování předpisů cca. 7-7.5l. Sám sem jezdil cca. za 8l - 8.5l. Ale to sem jí nešetřil. V OFFu je stavba a zdvihy určitě snát. Nechci říkat, že proti 1150 uplně s prstem v nose, ale skok je to obrovský.
2x1150GS najeto asi 70tkm. Klidná, nenáročná, ve městě v kolonách jedeš krokem mezi vesničkama se dá jet svižně, jet chvíli za traktorem nevadí, po dálnici 150 trvale nevadí, polňačky a lesní cesty projede, ale proti 990 je to prostě těžkopádný. Základní servis uděláš za dvě hodiny a po 10tkm, všude se dostaneš a moc to nestojí.
990 ADV mám dva roky, najeto 12tkm. Začátek byl těžký, nemohl jsem si zvyknout, nemělo to spodek, bylo to hlučný bralo to olej i vodu, nebzdilo to, byl to děs. Trošku jsem se v tom povrtal a je to úplně jiná motorka. Ve městě na GS nemá, kolony co nejdou projet jedeš na jedničku a pořád spojkuješ, cuká, skáče, hřeje se a nic s tím nenaděláš. Mimo město je to úplně jinde, lehce se vodí v zatáčkách, podvozek je při dobrým nastavení tuhej, předek se nepotápí, dají se dělat pěkný myšky, jede kam chceš a všechno to jde pěkně rychle. Pomalu neumí nic, pořád chce jet, za traktorem nevydrží, osobákům pořád očuchává nárazník, cpe se do každýho volnýho místa a pak rychle mizí a fakt to není řidičem ale tou motorkou... Polní i lesní musíš zase rychle, převalování jí nesedí, ale v tý rychlosti je furt ovladatelná, díru přeskočí, mezu vyletí, směr změní na počkání, slabší brzdy na silnici jsou v terénu najednou výhodou, proti GS má těžiště o hodně níž a je to opravdu poznat. Kola 21/18 jsou velká výhoda a na silnici nevadí, jen to hůř brzdí předek. Podvozek WP je dobře tuhej, čitelnej a ani zdvih 210 na ADV není špatně, tam kde byl GS předek na doraz, tam můžeš jet 990 rychleji a bez obav. Prostě v terénu se GS valí a těžko mění směr, musíš koukat víc dpředu, KTM je rychlejší a ovladatelnější.
Na dálnici to obě zvládnou s přehledem, sedlo nevadí, na mě nafouká ani na jedný, mám 175cm, z eRka bych nedostal na zem, ale ty máš GS ADV, tak bys neměl mít problém.
A teď to horší. Spotřeba GS 5,5 kača 6,5 a v terénu třeba 10. Servis po 7,5tkm na celý odpoledne a velký po 15tkm včetně ventilů nejmíň na dva dny a na ventily musíš řešit podložky, samozřejmě nejlepší je vyndat chladič, abys udělal dobře přední válec, Stejně z něj musíš vyprat bahno, a protože už máš dole obě nádrže, celý vstřikovací modul airbox a další drobnosti, tak je to stejně jedno.
Za mě, jestli jezdíš sólo a hodně balkán mimo silnici ber kaču, jestli ve dvou nech si GS a k tomu třeba tu 690ku na blbnutí, ale mít GS a eRko, to mě nedává smysl.
Edy přiložený následující obrázek:
Děkuju za pěkně a srozumitelně napsané shrnutí1150 bych si nechal-uz jen proto že jsem dost investoval do podvozku atd.Chapu že to někomu moc nedává smysl mít 2"podobné" mašiny..ale mě se ta 990 navíc prostě líbí a mám takové to nutkání že ji nutně potřebujuPrevazne jezdím sám a na zábavu mi prostě přijde dobrá.Nikdy jsem ale na tom nesedel..
Oficiálně ne, neoficiálně samozřejmě spousta 990tek s karburátorem jezdí. Jednu měl třeba Viktor Lacman.
a tady jak lze přestavět https://advrider....on.647891/
Upravil Miguel dne 02.11.2021 09:53
pod trvalým dohledem
nevim jestli jsi zkousel do terenu na blbnuti neco mensiho, ale pokud ne, skus to, pak uz na blbnuti nebudes chtit nic jineho nezli nejakou H601/KTM690/R650Xch atd ...
je to uplne jiny svet a uplne jiny zazitek, skus a uvidis
ale chapu ze stav mysli "musim to mit" je padny argument, nezavidim ti rozhodovani
za sebe si proste (po zkusenostech) myslim ze pocitat s jednou na blbnuti v kombinaci 1150+990 dava mensi smysl nezli 1150+6xx
ale i tak - planeta se nam upece, my nebudem mit na elektriku a plyn a deti se kvuli kovidu uz nikdy nepodivaji do skoly, takze to ze se tady resi jakou motorku je super
Upravil xylem dne 02.11.2021 11:49