mám DOHC a 20.000 a čas na synchronizaci a velký servis
jde udělat kalibrace a zablokování mororků volnoběhu přes motoscan z mobilu?
mám zatím koupenou jen verzi pro, což na reset oleje stačilo
půjde s pro, případně ultimte?
na spodku mi motor dost vibruje a je to na 100% od spalování.
při jízdě na 6 v konstatní rychlosti 90-100 mě při určitém kopci mě chytaj křeče do pravé ruky, podřazení na 5 ok
doufám, že vše vyřeší řádná synchronizace. Ale chovalo se to tak už od 9.000 kdy jsem ji kopil, v 10.000 jsem udělal bez blokace krokáčů volnoběhu a nic se nezměnilo :-(
jinak vůbec nežere, Aplpy ve 2 s kuframa 4.6l/100
sám při svižnějším tempu 5l
Upravil Sandokan dne 16.07.2022 18:54
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
dostává vše potřebné, olej motor, převodovka, kardan, namazaný tísícihran, ventilové vůle v 10.000, jedu podle doporučení a koukám i na tvoje a Tondovy rady.
sice nemám GS, ale R + výroční 90, kterou jsem upřednostnil před mladší s více km.
jsem maximálně spokojený, oproti R 1150 R (předchozí) je to lehčí, obratnější, míň žere (ta klapka ve výfuku je věc), víc jede.
Mám už ji 6 let a jezdím málo :-(
Předchozí majitel tam dal laďák, ale neměl jsem vytaženou vložku a jen to decentně brumělo, ale ten jsem minulou sezonu sundal a dal origo, výkon, nepociťuji rozdíl.
Jen nevím jestli je tam i jiná mapa, zdá se mi dost agresivní a já jezdím klidnějším stylem, viz moje spotřeba.
pokud bych někdy měnil (nemám vůbec v plánu) tak by to musela být GS LC, protože já chci telever a tu už R nemá + opět ESA, protože to využívám maximálně
Upravil Sandokan dne 16.07.2022 20:04
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
To je dobre ze dostava conma..ale jet na 6 do kopce 100 a pridat aby to jelo mi neprijde moc super. Nebud linej a podraď a nemusis resit vibrace v nizkych otackach
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
To je dobre ze dostava conma..ale jet na 6 do kopce 100 a pridat aby to jelo mi neprijde moc super. Nebud linej a podraď a nemusis resit vibrace v nizkych otackach
rozumím, ale já nepřidávám, bavíme se o konstatní rychlosti 90-110, kdy jedu plynule.
I na rovině to vrní. Nemám ale porovnání s jinou, nebo kdyby někdo projel moji.
Máš verzi ultimate, tak asi víš. Napadlo mě že označím lanko a zkusím 1/4, 1/2 otáčky +- jestli bude mít vliv. Nevím ale jak hodně to ovlivňují ty motorky a od kdy už nezasahují vůbec.
Upravil Sandokan dne 16.07.2022 20:19
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
ještě dávám nové svíčky NGK MAR8B-JDS od zelenýho křiklouna za 369 kus (akorát maj fotku jen s jedním zobákem a má mít 2) tak snad bude vše ok.
chtěl jsem je dát později, ale předepisují 20tis, po diskusi s kolegou to mám dodržet, že u auta už 2x viděl prasklý izolátor u elektrody na špičce, takže nejde jen o kontakty
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Ten boxer chce točit. Využívat celé spektrum otáček a řadit, řadit... Ta tvoje spotřeba je sice pěkná, ale to je tak vše. Abys jel Alpy za 4.6l/100, to jsi musel pekelně podtáčet
Fojtik Design napsal:
Ten boxer chce točit. Využívat celé spektrum otáček a řadit, řadit... Ta tvoje spotřeba je sice pěkná, ale to je tak vše. Abys jel Alpy za 4.6l/100, to jsi musel pekelně podtáčet
4.1 je papírová 90, 5.5 120,
konkrétně jsem jel jezera kolem Bad Ischlu, kde jedeš pořád cca po rovině + 1 průsmyk v Berchtesgadenu, město 50, mimo 90-100, průměrná rychlost 66, takže kopce jsem moc neprojel.
Přece nejedete po rovině při 100 na 5ktu.
Vysočinu sám jezdím za 5l.
řeším hlavně diagnostiku a synchro, tak jak má být.
konkrétně tento postup: YouTube Video
jde s Motoscanem?
Upravil Sandokan dne 16.07.2022 21:11
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
teoretická otázka, nebudou vibrace s 98 nebo 100 menší? Já jezdím jen 95 a nikdy jsem vyšší oktany nedával. Řekl bych že to má vliv.
Upravil Sandokan dne 16.07.2022 23:02
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Sandokan napsal:
mám DOHC a 20.000 a čas na synchronizaci a velký servis
jde udělat kalibrace a zablokování mororků volnoběhu přes motoscan z mobilu?
mám zatím koupenou jen verzi pro, což na reset oleje stačilo
půjde s pro, případně ultimte?
na spodku mi motor dost vibruje a je to na 100% od spalování.
při jízdě na 6 v konstatní rychlosti 90-100 mě při určitém kopci mě chytaj křeče do pravé ruky, podřazení na 5 ok
doufám, že vše vyřeší řádná synchronizace. Ale chovalo se to tak už od 9.000 kdy jsem ji kopil, v 10.000 jsem udělal bez blokace krokáčů volnoběhu a nic se nezměnilo :-(
jinak vůbec nežere, Aplpy ve 2 s kuframa 4.6l/100
sám při svižnějším tempu 5l
No s tou spotrebou si dojal. Ja mám Dohc Adv., menej ako 6-6,2 l som nikdy nemal. Je pravda, že moje cestovné rýchlosti sa pohybujú medzi 120-150 km. No a s vybráciami všetko vysvetlil servisák .... a navyše pri podtáčani doje..eš tlmič záberu na vstupnej hriadeli, drážky lamely ....
jak můžete vědět, že to podtáčím? malá spotřeba = podtáčení?
do kopce tam 6tku nemám, takže pokud jedu stabilně na 6 po rovině 100, tak tam mám mít 5ku? ano 5tka to řeší = je klid.
nebavím se o tom, že za to vezmu na 6 od 1000 a že to půjde jak samet -to je jasný
, pak dostane vstupní hřídel nálož...
Napsal jsem původně do mírného kopce, ale ono to hrubne i na rovině.
Třepe se zrcátko a trochu vrní i stupačka. Kolem komína ok, ale když jedete 400km tak nic moc. Pokud jsem v kopcích, tak jsem víc v pohodě, protože řadím a tam problém nemám. Vadí mi ten přesun po státovce, kdy moje pacinka na plynu trpí
prostě mám pocit, že dole to má hrubej chod, což může souviset s tím, že jeden válec možná bude chudší (kdyby to byl karbec, tak už bych hned přidal na bohatosti a hned víte).
Podle toho co jsem načetl, tak jednotka jede z lambdy podle bohatšího a druhej ubere => příčina: poloha klapek (lanka), pohony volnoběhu, zapalovač svíčky, konektory/kabely až po možný problém s TPS.
Vzhledem k tomu, že to dělalo už v 9.000, tak jsem nepředpokládal, že by bylo něco špatně. Na motoscanu jsem žádný závady nenačetl.
ideálně projet průběh signálů lambdy na 911 diagnostice
mám vyměněny všechny náplně, filtry, nikde žádná vůle, nic nikde nerachtá, mechanicky to jde jak hodinky
Možná řeším mouchy a má to tak být a jsem na vibrace citlivější, nevím, zatím nemám srovnání. Když dám silnější rukavice, tak jsem OK, ale já jezdím zespodu s tenkýma.
Upravil Sandokan dne 17.07.2022 10:46
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Zase ho nesuďte podle spotřeby. Vzducháč boxer (všeobecně) je kolem 3000 ot/min. úplně v pohodě. DOHC je na tom dobře i při lehce nižších otáčkách. 3000 už točí na 6ku při cca 80km/h, takže když jede 90-100, jak píše, tak nic nepodtáčí.
Každá motorka je trochu originál a o řídičích ani nemluvě. To, že někdo nedokáže jet na 1200 pod šest litrů, neznamená, že ten co to zvládne je ****... Divný je to spíš naopak.
To, že tyhle motorky vibrují v nižších otáčkách se stane novým standardem, protože sám už pozoruji, že při natankování těch hov.en označených E 10, motor zvoní, vibruje a klepe v něm, až mě to trhá srdce. Ale nenaděláme nic, když si volíme do vlády pozéry, co si hrají na ekology a přitom dělají jen byznys a škody na přírodě i strojích.
Teď jsem se vrátil z cesty po celé Skandinávii. Tam je povolená "všude" 80km/h, takže limitně vůbec na zařazení šestky. Často se stává, že před vámi jede mr.dal 75 (hlavně Němec ) a pořád řadit 5/6/5/6/5/6 se prostě nechce, takže když jsem věděl, že ho za chvíli budu moct v klidu předjet, ani jsem neřadil a jel chvíli třeba na 2700ot/min. Dokud byla možnost natankovat E5, bylo to naprosto v klidu. Jak to nešlo a jel jsem na E10, bylo to špatný a sakra znát... Okamžitě od natankování. Proto jsem taky poznal, že Norové, ač nejsou v EU a neznačí paliva žádným ečkem, serou všude nejmíň 10%, protože to bylo šílený a myslím, že jsem tam zkrátil život motoru o peknejch pár desítek tisíc km. Na to se prostě už nedá jezdit a všichni se vzducháčama, jsme v pr.deli a bez budoucnosti, protože od loňska, je to standardem už i tady u nas. Tohle ty motory dlouhodobě nedají To už to jede líp na 80 oktanů, než na 95 s bio složkou.
Takže problém nemusí být ve způsobu jízdy, ale v servisu nebo už i v palivu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ještě doplním,
chudší směs víc detonuje = motor má vyšší vibrace je tutovka.
Nevím jak se chová 95 vs 98 oktan s chudou směsí, jestli je při 98 klidnější hoření.
Já do 1150 ani do 1200 víc oktan netankoval, protože nemaj vyšší kompresi.
Oni ty motory dělaj chudší kvůli spotřebě a emisím. Do předchozí 1150 jsem dal chip tunning stage 8 a přidalo to bohatost dole a poznáte to okamžitě na klidnějším chodu dole a i lepším krouťáku. O výkonu nahoře se nebavíme, tam s atmosférou nic neuděláte.
Pokud mám chudší směs v jednom válci, tak musí být i spotřeba lehce nižžší, že by proto těch 4.6/100 ?
+mám aerodynamický velky štít
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Fojtik Design napsal:
Nedá se to palivo kompenzovat nějakým aditivem?
nevím jak s E10, ale on už je problém s 95 pokud máte karbec, hlavně na zimu. Takže dát 98 plnou + občas nastartovat a vyvrčet plovákovku. Kamoš dává i nějaký aditiv na zimu i do 98. Já doma už karbec nechci, dělal jsem si 4válec FZX750 na podzim a na jaře jsem musel opět čistit, zalepený malý trysky a zelenej šlem.
Bez stříkačky to dnes nejde odstavovat. Za 2 roky budete mít v nádrži snad i mech.
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Sandokan napsal:
teoretická otázka, nebudou vibrace s 98 nebo 100 menší? Já jezdím jen 95 a nikdy jsem vyšší oktany nedával. Řekl bych že to má vliv.
Na tuhle oázku mám už jasnou odpověď. Přecházím z 95 na 98!!
Pokud je motor seřízen, nebo jede na chudší směs = víc detonuje + hlavně to má pak vyšší teploty !!
Když máte starší auto a je to seřízeno na hodně chudou a přejdete z 95 na 98 /100 tak to pozná i ženská, osobně jsem to probíral s veteránistou.
druhý důvod je, že v 95 je nyní 5% někde už 10 lih a ten táhne vodu = koroze + menší výkon. Ten zatím u 98 není, jak dlouho nevím.
U vervy 100 je taky uvedeno E10, ale nejde o biolíh, ale už je to zmodifikovaný ETBE, jenže je tam zase kyslík. Problém s vibracema je též o palivu!
Upravil Sandokan dne 17.07.2022 14:08
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Sandokan napsal:
Do předchozí 1150 jsem dal chip tunning stage 8 a přidalo to bohatost dole a poznáte to okamžitě na klidnějším chodu dole a i lepším krouťáku.
To by možná mohlo být řešením i na 12ky
Sice to neřeší problémy s celým palivovým systémem od pásku až po vstřiky, který přináší ty biosra.čky, ale chod motoru by to mohlo pořešit.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak jem vyměnil motorku :-)
seřídil jsem synchrononizaci a je klid, dole to sedělo a pak se to pustupně rozjíždělo.
Naladěno na U trubici s olejem do 2T, volnoběh má rozdíl cca 3cm a po přidání se to srovná do roviny (1cm v obraceném směru) líp už to naladit nešlo.
ještě dám svíčy, po motodovolené udělám kontrolu ventilů a opět přejedu synchronizaci
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Proč by to líp nešlo? Sundals hrdla a seřídil klapky?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Dělalal jsem bez diagnostiky, takže moje otázka jestli mostoscan ve verzi ultimate umí kalibrovat a zablokovat krokové motorky volnoběhu zůstává zatím nezodpovězena.
dle specifikace:
na volnoběch do 25mbar
1400-1800 do 15mbar
Mám seřízeno na otáčkách cca 1600 na shodné tlaky, na volnoběh táhne jeden válec víc. U 1150 tam byly obtokové šroubky, kterým se to dalo doladit i dole.
Lanka jsem seřídil tak, aby dole braly za klapky stejně (bez rozebrání - zatahaním za bovden u klapky) a pak jsem doladil jednu stranu podle tlaků na otáčkách
Ale moje hlavní zjištění po 4 dnech ježdění v Alpách, že pokud do motorky natankuji Shell Vpower100, tak je běh motoru samet. Zkusil jsem i 98, je to lepší jak 95, ale se 100 je to ještě lepší.
Kámoš do Triumpha na zpáteční cestě natankoval 95 s 10% ethanol a prej hrůza a že mu to dole nejelo.
Takže pokud jedete delší přejezd, doporučuji 100 oktan, opravdu to funguje a vibrace žádné.
Upravil Sandokan dne 01.08.2022 11:28
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003