Ahoj všichni,
právě jsem objevil tyhle super stránky! S některými z vás se znám z diskuse webu boxermorava, který ale nějak umřel, takže jsem rád, že jste nezmizeli, ale jste tady! A hned položím jeden malý dotaz. Mám 1150GS - jednosvíčka a začal jsem mít trošku problémy s motorem. Od 4.000 - 4.500 otáček výše se mi zcela nepravidelně stává, že při konstatní poloze plynu např. při jízdě po rovině jako by mi někdo začal přivírat plyn. Motor přestane táhnout a musím buď hodně přidat plyn, nebo lehce ubrat a pak přidat. Pak zase táhne bez problémů. Taky se mi při rychlejší jízdě nad 140km/h dost razantně zvedla spotřeba. Dosud jsem jezdil kolem 6,5 - 6,8 a nyní skoro o litr víc. Mám podezření na snímač polohy škrtící klapky a mám tedy tyto dotazy:
setkali jste se s tím už někdo?
Jak změřit správnou funkci snímače? Vím, že to jde, ale nevím jak?
Umíte někdo sehnat snímač (třeba starší) za rozumnou cenu? Nový stojí údajně 5.000,- Kč!
Pro úplnost dodávám, že Bobík má najeto 60.000 km, vyměnil jsem svíčky, vyčistil KN, vyměnil palivový filtr a zkusil i jiný benzín. Synchronizace je seřízená, volnoběh taky.
Tom GS
Zdravím Tě tu chlape a doufám, že Ti tu pánové jistě dobře poradí.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Čoveče víš,že je u nás povolená 130tka po dálnici,tak se nediv,že ti to nad 140 žere.Tak a spotřeba je vyřešena
Ne to jsem se pokusil o žert.Zkus zavolat pana Žlábka.Nebo to hodit na diagnostiku.Nekopnul jsi omylem do toho snímače?
Dokud bude ropa,budu jezdit BMW
Mám naprosto stejný problém,jen s tím rozdílem že já se dostal na spotřebu 8,5l a to při pohodové jízdě.Najeto mám taky 60tis.Konektory jsem pročistil naprosto všechny(ze zoufalství i od klaksonu ).Jeden z projevů závady byl taky náhle klesající volnoběh,kdy klesly otáčky na hranici zastavení motoru (nikdy ale nezhasl).Motorka je momentálně na léčení u Cyrila v Prostějově,tak uvidíme co vyplivne dignostika.
Pokud by to byl snímač polohy klapky tak podle ceníku vychází cena takto: 13631461852 switch $153.00 -je to vč. obj čísla.
....abych nezapomněl.Jakožto nově registrovaný zdravím všechny zde.
To co píšeš dělalo aji mě.Na volnoběch to tarokovalo na vteřinu motor vynechal a zas se chytl.Při jízdě to cukalo jako kdyby docházel benzín.Už se to tu řešilo ale mislim si že sem to měl v eletrice protože po výměně fuel filtru,svíček,seřízení to bilo furt stejný.Pomohlo až projití konektorů-taky snad všech aji trysky byli venku,cívky aji s kabelama na ponku no hrůza.Aš sem to poskládal tak to jede takže přesně nevim gde to bylo.
bohumil napsal:
To co píšeš dělalo aji mě.Na volnoběch to tarokovalo na vteřinu motor vynechal a zas se chytl.Při jízdě to cukalo jako kdyby docházel benzín.Už se to tu řešilo ale mislim si že sem to měl v eletrice protože po výměně fuel filtru,svíček,seřízení to bilo furt stejný.Pomohlo až projití konektorů-taky snad všech aji trysky byli venku,cívky aji s kabelama na ponku no hrůza.Aš sem to poskládal tak to jede takže přesně nevim gde to bylo.
No uvidíme co najde Cyril a pokud nic,tak holt budu muset ještě jednou projet všechny konektory a ještě důkladněji.Už teď z toho mám kopřivku,páč je tam víc drátů než v Temelíně.
Civky to mohou být také, ale ta škrtící klapka taky. Prostě to tam chrlí benzín, páč si to myslí, že klapka je otevřená a ono to přitom běží na volnoběh a tak to zahlcuje motor. Taky by z toho mohl být cítit benzín. Ale mohl by to taky být předstih a mraky dalších věcí. Třeba i svíčka.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Cycli napsal:
Civky to mohou být také, ale ta škrtící klapka taky. Prostě to tam chrlí benzín, páč si to myslí, že klapka je otevřená a ono to přitom běží na volnoběh a tak to zahlcuje motor. Taky by z toho mohl být cítit benzín. Ale mohl by to taky být předstih a mraky dalších věcí. Třeba i svíčka.
Opravdu byl při běhu motoru cítit benzín,jako kdyby běžel na sytič a svíčky byly sametově černé.Zapomněl jsem dodat,že problémy začly po celodenním řádění v terénu na Libavě,včetně několika brodů a průjezdů kaluží ze kterých se vyklubala spíš past na mamuta .Ovšem taky to může být náhoda.Bože jak já nesnáším hledání UFO závad.
Jestli se zvedne spotřeba a pocukává to, tak to může (kromě banalit jako je ucpanej air filtr,špatný svíčky) být pohnutej nebo pokaženej snímač škrtící klapky(bohatší směs-ulitý svíčky nebo /chudší směs a tvrdší chod motoru - tam se samosebou nezvedne spotřeba/), ale taky lambda sonda - (pocukávání za jízdy - jako by tě někdo chytil za prdel a hned zase pustil - to samý ti může udělat i Hallův snímač polohy klikové hřídele, vstřikovače,palivovej filtr, zaoxidovaný konektory v elektrice nebo jak píše TomasTT cívky. Ale konkrétně podle tvého problému(ustálený otáčky 4000 až 4500ot/min) tipuju na lambdu nebo Hallův snímač(kamarádovi to dělalo taky a pomohlo prostříknout konektor od Hall snímače Kontoxem a měl po problému).
Jinak mě můj kámoš (dělá v Elitu) říkal, že např. na moji 1100GS by neměl být problém sehnat lambdu a potenciometr - už prý to tam i někdo kupoval (je to Bosch a ten v Elitu dělají) - tak kdyby to bylo ono, tak zkus tam, třeba uspěješ. - ceny podle něj byly nižší než v BMW.
Lambdu, TPS i hal by měl odhalit Cyril s diagnostikou.. Kdežto cívku, svíčku nebo palivovej filtr ne.. Tak bych to spíš viděl na nějakou tu banalitu. Při tom, co to má najeto, bych to fakt nejspíš viděl na ty cívky nebo jen jednu z nich.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Díky za přivítání a díky moc všem za cenné rady a tipy. Zkusím to vzít popořádku: konektory snímače jsem čistil, ale bez efektu, na volnoběh a do těch 4 - 4,5 tis otáček jde motor krásně plynule a táhne bez potíží odspodu. Benzín cítit není. Cívky to mohou být asi taky, ale spíš mi to připadá jako ten snímač klapky (není vizuálně poškozen, nekopnul jsem do něj, mám označenou polohu), protože ta spotřeba, černé svíčky a výfuk a skutečnost, že to při zavření plynu začalo více střílet do výfuku (mám Y-svod a KN) by tomu odpovídala, je to prostě moc bohatý... Taky to nevynechává - nekoktá, nejde na jeden válec, jenom jako by někdo lehce ubral plyn a musím pak hodně přidat jak jsem psal... Na ten Halův snímač jsem nepomyslel, zkusím jej dle Tondovy rady prostříknout, po letošní UA/RO tam může být sajrajt... Jinak všechno ostatní co píšete jsem už udělal (svíčky, ventily, palivový, vzduchový filtr...).
Jsem takovej divnej patron, protože se snažím udělat všechno na motorce sám, baví mne to a mám z toho radost a než se vydám do servisu (díky za tip na Honzu Žlábka, znám jej a je fakt dobrej!) tak se neprve pokouším poradit si sám.
Šel jsem nejprve po evidentních věcech a protože nemám jiné cívky abych je vyzkoušel a nechce se mi je kupovat "jen tak na zkoušku", tak pátrám dál po radě jak změřit ten snímač klapky. Určitě to jde - je to přece jenom potenciometr!
Takže nakonec mi z toho vychází následující:
1. Vyčistit Hallův snímač
2. Sehnat radu jak změřit snímač klapky
3. Zkusit někde vypůjčit a vyzkoušet cívky
4. Objednat se k Honzovi Žlábkovi, protože už prostě nevím...
Dám pak vědět, jak to dopadlo, pokud byste někdo v Praze a okolí měl možnost půjčit mi na vyzkoušení cívky, budu moc rád.
Tom GS
Toš ale na cívkách ide taki změřit odpor a na kabelech s fajfkama taky.Já sem to měřil a všude byli stejný hodnoty tak sem závadu cívky vylůčil. Primární vinutí zapalovací cífki 2-4 ómy. Kábl aji s koncofků 5000 ómů. Na fajfce je to dokonce napsaný 5 kilo ómu. Toť názor amatéra.
Snímač škrtící klapky - zastrč si cca 10cm tenoučkého drátu/průřez nějakých 0,5mm/ s odizolovaným koncem do poslední zdířky konektoru potenciometru ( nejdál od válce - myslím, že je označenej č.4) a zasuň konektor i s tímto drátem do potenciometru. Zapni zapalování (startovat nemusíš) a změř napětí mezi tímto výstupem a kostrou - mělo by u zahřátého motoru při zavřeném plynu být v rozmezí 0,36V až 0,40V. Tuším, že nižší hodnota je bohatší směs a vyšší je chudší směs - nemělo by se z této tolerance moc vybočovat.Kdyžtak opatrným pootočením doladit - je to opravdu minimální pohyb. Toto mi kdysi poradil Tomassino a funguje to (platí pro modely 1100 a 1150 ). Minulý týden jsem to nastavoval Fanosi Rusickovi - ten si do poťáku pravděpodobně kopnul někde v lese, při elegantním opouštěním GS při pádu - měl tam 0,70V a motor šel víc tvrdě a neochotně za plynem. Po nastavení a následné synchronizaci volnoběhu i lanek to bylo jiný kafe. Ale problém s pocukáváním neměl ani před tím. Jinak si pořád myslím, že potenciometrem to nebude.
Upravil Tonda dne 10.01.2009 12:11
Tondo a Bohumile moc díky, o víkendu to zkusím všechno změřit a juknu ještě na ten Hall. Dám pak vědět jak jsem pochodil! Ještě dotaz na Tondu: jak nastavuješ lanka a synchronizaci? Zatím mi to seřizoval Honza Žlábek, ale docela rád bych se to naučil, podtlaky mám k dispozici.
Upravil Tom GS dne 04.10.2007 16:19
Tom GS
Synchro a výši volnoběhu uděláš úplně jednoduše - na seřízení volnoběhu potřebuješ podtlakový manometry (nebo jakýkoliv jiný synchrontester) a šroubovák. Napíchneš manometry a při zahřátým motoru budeš malinko povolovat obtokový šrouby na vstřicích (jsou to ty mosazný šrouby). Na manometrech musíš mít stejnou hodnotu pro každý válec. Až dosáhneš požadované výše volnoběhu (1100+-50ot/min), tak všeho zanecháš. Lanka seřídíš opět za pomoci manometrů a 10mm stranového klíče.Napíchni manometry a při zahřátém motoru přidej trochu plyn - rafiky manometrů musí "vystřelit" obě stejně - ne s prodlevou, že jedna půjde dřív než druhá. A při cca stabilních 2000-2500ot/min musí mít rafiky stejnou výchylku.Jestliže jde každá jinak a jeden válec se "veze", tak na pravém vstřikovači povolíš na průchozím(dutém) seřizovacím šroubu bovdenu kontramatku a lanko buď povolíš nebo dotáhneš - podle toho kterej válec se "veze". Dotáhneš kontramatku a hotovo. Toto je stejný u 1100 i 1150.U starších 1100(do 96", které mají trochu jinej systém lanek je to obdobný, akorát si člověk musí trochu udělat pořádek v bovdenech a je s tím trochu víc práce.
Upravil Tonda dne 27.01.2009 20:09