Ahoj přátelé, jelikož jsem propadl horečce HPN tak si tady s dovolením založím vlákno, kde budu postupně publikovat proces stavby..
Ještě úplně nevím jak to uchopím ale chtěl bych celý proces natočit, pokud máte youtube účet, budu rád za odběr kanálu, který jsem k tomu založil, třeba se podaří udělat nějaký hezký obsah@andrewpov1
Co se týče plánovaného přístupu k přestavbě plánuji většinu věci vyměnit za nové nebo zrepasovat tak jako by ta motorka měla jet na cestu kolem světa. Očekávám 100% stav.
Inspirací je pro mě například západní dravec GravelScout, který mimochodem teď jede na jeho 100GS HPN trasu Paris - Dakar a jde to sledovat na jeho instagramu @gravelscout
______
Epizoda 1 - Z čeho budeme stavět?
E2: Rozmýšlení co kde a jak..(strana 2)
E2: Rozebráno
Upravil lako dne 16.02.2023 20:51
Over than 250k km on BMW GS bikes
Pokud se rozhodnete postavit dvouventilové GS v úpravě HPN asi sáhnete po některém z modelů BMW R80G/S-PD, R65GS, R80GS, R100GS-PD a další.. (Teoreticky to nemusí být GS ale třeba i R a pod..)
Po vhodném kusu jsem se díval už delší dobu ale až minulý týden se mi za pomoci členů zdejšího fóra podařilo najít zajímavý inzerát za opravdu dobrou cenu..
R100GS z roku 1988 s historií za kterou by se nemusela stydět žádná motorka. Pán ji měl 20let, objel na ní kus světa, afrika, austrálie..
Motorka má nějaké prvky z HPN (43l nádrž, tlumiče..) každopádně uvidíme co příjde.., motorku jsem kupoval na dálku protože za pár dnů odlétám do tepla neměl jsem úplně náladu trávit XY hodin v autě, nicméně s pánem byla super domluva.., požádal jsem Boba a ten logistiku zajistí.., Bobe díky..
Upravil lako dne 29.01.2023 11:00
Over than 250k km on BMW GS bikes
Michal21 napsal:
Jakej mas vymyslenej rozpocet? Vysledek na tom bude dost zalezet.
Zatím jsem si nedal žádné omezení ani to nemám v plánu, jak jsem psal v úvodu chci co nejlepší možný výsledek..
Upravil lako dne 26.12.2022 22:14
Over than 250k km on BMW GS bikes
Stavby, ty já rád. Hlavně tedy raději nesleduj peníze, pokud ti to společenské vztahy dovolí. Pokud ne, tak lži.
Jedna věc jsou komponenty co se dají koupit, ale které je třeba přesto následně doladit, ale pak ty které je třeba na koleně nebo s pomocí jiných vyrobit. Ani jedno není za pusu. Ale stojí to za to. Přeji úspěch.
To je dobrej pristup, ze neresis kolik do toho das. To by mohlo vzniknou neco peknyho. Proc se ptam, jde o to, že spousta lidi má představu, že do takového projektu dá kilo a bude to supr. Pokud to teda budes chtit dostat na co nejlepsi uroven, tak tech kil bude hned nekolik.
Mas teda nejakej plán? Co bude s motorem? Zvyseni vykonu? Co predni tlumice? Brejle vyrobit nebo pouzit z neceho? co zadni tlumic? co vyztuha ramu? co zadni ulozeni kola? Budes neco delat s prevodama? co s podsedlovkou, kde je jinak ulozenej zadni tlumic? co elektrika? bezkontaktni zapalovani bude? co s dokladama? budes resit nejakou prestavbu?
Upravil Michal21 dne 28.12.2022 10:39
lako - tohle sice není ala HPN, ale jen tak pro představu. Když jsem to stavěl, tak u R100 to vyšlo (bez mojí práce) cca 240000,- (komponenty, díly, lakování atd.) + nákup motorky (tehdy R100R r.1992) 75000,- - tzn. 315000,-
R1100GS - motorka 85000,-. Komponenty, díly, lak atd. 140000,- . tzn 225000,-
Tonda napsal:
lako - tohle sice není ala HPN, ale jen tak pro představu. Když jsem to stavěl, tak u R100 to vyšlo (bez mojí práce) cca 240000,- (komponenty, díly, lakování atd.) + nákup motorky (tehdy R100R r.1992) 75000,- - tzn. 315000,-
R1100GS - motorka 85000,-. Komponenty, díly, lak atd. 140000,- . tzn 225000,-
Hezký kousky Tondo Jak píšeš, plus mínus jsem měl v hlavně 300k že to sežere + motorka.. Jak to dopadne uvidíme, možná to ze zajímavosti budu zapisovat
Over than 250k km on BMW GS bikes
Video me nezajima ale piš si vse co jsi koupil nebo komu zaplatil a az prijde 300. Dej info. Skoda ze to bude za x let
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Laicky řečeno, jak si to myslím já, je to individuální úprava motorek značky BMW, která vychází z modelů, které se zúčastňovaly dálkových rallye.
Oproti originálům jsou tam rozdíly jak vizuální, tak třeba zesilenej rám, jiné zdvihy, úprava vykonu a s tím související výfuková soustava.
Edit :. HPN ( Halbfeld - Pepperl - Neher ): Alfred Halbfeld a Klaus Pepperl jsou dva bavorští odborníci, kteří v osmdesátých letech pracovali na oficiálních motocyklech BMW Paříž-Dakar. Jejich hlavní činností je příprava speciálního motoru o objemu 1043 ccm a vysoce upravené modely GS s modernizovaným odpružením (vidlice Marzocchi nebo White-Power a zadní tlumič White-Power) a mnoho dalších vylepšení pro extrémní použití.
http://www.micape...s_hpn.html
Upravil Kubrt dne 29.12.2022 10:08
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Laicky řečeno, jak si to myslím já, je to individuální úprava motorek značky BMW, která vychází z modelů, které se zúčastňovaly dálkových rallye.
Oproti originálům jsou tam rozdíly jak vizuální, tak třeba zesilenej rám, jiné zdvihy, úprava vykonu a s tím související výfuková soustava.
Edit :. HPN ( Halbfeld - Pepperl - Neher ): Alfred Halbfeld a Klaus Pepperl jsou dva bavorští odborníci, kteří v osmdesátých letech pracovali na oficiálních motocyklech BMW Paříž-Dakar. Jejich hlavní činností je příprava speciálního motoru o objemu 1043 ccm a vysoce upravené modely GS s modernizovaným odpružením (vidlice Marzocchi nebo White-Power a zadní tlumič White-Power) a mnoho dalších vylepšení pro extrémní použití.