hezký večer, mam dotaz
začalo mi na LC poblikávat dobíjení... třeba 5 minut nic a pak zas 5 minut svítí, 5minut nic, 5 minut svítí ..... BC mi píše při normálu cca 14,2V a když svítí dobíjení tak 12V. baterku mam 2.5 roku. doinstalovaný přídavný LED, jinak nic....
prosím, na co se mam zaměřit ?? děkuji - za věcný komentáře
Ano multimettem . Na regulatoru Jednotlivé fáze by měly mít mezi sebou symetricky odpor cca 0,3 - 1 ? postupně na svorkách 1-2 2-3 a 1-3
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Když ti ta kontrolka svítí jen občas, tak to kontrolní měření musíš dělat právě když kontrolka svítí. Motorku nechat běžet a rovnou pro měřák. Když je kontrolka zhaslá, tak naměříš, že je vše OK. Ale to je ti asi jasný.
V mém případě to bylo podobné, taky ročník 2013 a bohužel taky alternátor. Takže jak psal Milan, motor ven... Ale už je to několik let, tak to "přebolelo"
tak po dnešním měření následující... myslim že jsem postupoval správně dle vašich doporučení a výsledek je velmi komický. Při odpojení konektoru na všech třech fází ukazoval voltmetr pořád 0. Občas tam skočilo -0 a občas 0,1. Voltmetr jsem měl nastavený na 20V. Motorka stále svítila že nedobíjí a palubák ukazoval 11.2. Takže jsme to po 20 min. zabalili s tím, že mi jebne. Kabel jsem zpátky zapojil do regulatoru a ten zpět přišrouboval pod sedlo. Motorku jsem opět nastartoval že s ní cuknu do garáže a všechno najednou úplně jinak. Dobíjení nesvítilo, palubák ukazoval 13,2V a po asi 15min. projížďce všechno cajk.
Takže teď mi z toho jebe ještě víc..
paulik78 napsal:
Když ti ta kontrolka svítí jen občas, tak to kontrolní měření musíš dělat právě když kontrolka svítí. Motorku nechat běžet a rovnou pro měřák. Když je kontrolka zhaslá, tak naměříš, že je vše OK. Ale to je ti asi jasný.
V mém případě to bylo podobné, taky ročník 2013 a bohužel taky alternátor. Takže jak psal Milan, motor ven... Ale už je to několik let, tak to "přebolelo"
nejde skrývat úžas kam se BMW se svým vývojem za pár let dokáže posunout do sra.ček.
Na vzducháči byla regulace udělaná jako v autě tj. proudem budícího vynutí. Myslím, že toto řešení fungovalo a funguje dodnes.
Tady to vypadá jako normální zkratový regulátor, který užívají i ostatní motorky. U jiných motorek je nejčastěji problém v tom zkratovém regulátoru.
Ale rozhodně má Milan servisák víc zkušeností a věřil bych právě jemu, že problém je v alternátoru a ne v regulátoru.
Pokud jsi naměřil 0V na všech třech fázích při odpojeném konektoru do regulátoru, vypadá to, že je někde přerušené/propálené vynutí. Někdy se to asi dokáže roztočit tak špatně, že je vynutí ve zkratu všech fází.
A nebo jsi špatně měřil, ale to musíš potvrdit sám.
Jak ti radil Milan, otevři víčko dolévání oleje a čichni, pokud smrdí spálenina je to 100% jasné.
R1200GS 2010