Byla tu diskuse o Öhlins ASA, mám k nim ne úplně dobré info. Servisak a několik jedinců znají moji historii s nákupem podvozků, skoro se mi chce napsat "Koupit si trpaslíka, tak mi do rána vyroste" :-)
V pátek přivez FedEx očekávaný balík se dvěma tlumič Öhlins ASA pro vzducháč R1200 GS (ne Adventure), p/n BM 1250. Montáž snadná, ze starých tlumičů se sundají spodní oka s krokovými motorky a namontují se na nové tlumiče, systém podobný s Wilbers WESA. Jehla (prodlužovací tyčka) pro ESA v pístnici zadního tlumiče jde ztuha, ale vrací se.
Po montáži se rychle převléknu a vyrazím na testovací jízdu. Při přepínání na místě s vypnutým motorem, za ticha, krokové motorky "zavržou" při přepínání Comfort/Normal/Sport, zdá se to OK. Při přepínání za jízdy není cítit velký rozdíl, cestou domů koupím v Globusu a do topcase dám karton 24x půllitrovek Pilsnerů, kilo žitného chleba, dva litry pomerančové šťávy a nějaké drobnosti, odhadem něco pod 20 kg (24*0,5 + 1 + 2*1 + ... = 15 + drobnosti). Nastavím dvě helmy a za jízdy se nestačím divit, zadek se houpe jak parník, přepínání Comf/Norm/Sport nemá na zadek účinek.
Ráno jdou tlumiče ven. Motorky ESA v samotném spodním oku se hýbou. Vrátím zadní oko na tlumič bez lepení, přepnu na Soft, zabzučí to, přepnu na Sport, zabzučí to. Odpojím tlumič, sundám oko a krokový motorek je ve spodní poloze, tedy Comfort. Hmm... Jehla v pístnici jde ztuha, tak vezmu několik WP tlumičů, jeden Wilbers s najetými 8 tisíci km, nový Öhlins a doma je dávám postupně na váhu. Na vypnutou váhu postavím tlumič svisle, zapnu váhu, ukazuje nulu, zatlačím na jehlu, u WP a Wilbers ukazuje nulu, tedy síla je pod 100 gramů. Öhlins pohne jehlou až když zatlačím 4,2 kg! Máme viníka, krokový motorek nemá sílu.
Druhá potíž: U WP tlumiče vyčnívá jehla asi 1,5 mm z pístnice, zdvih jehly je celkem 5,8 až 6,0 mm, měřeno na čtyřech tlumičích, dvou předních a dvou zadních. Krokový motorek vyčnívá nad dno díry pro tlumič +- 0,5 mm a tedy první dva milimetry zdvihu jehly "sežere" kombinace obou přesahů, efektivní chod jehly je 3,8 až 4,0 mm, viz náčrt předního tlumiče při vyšroubování pístnice ze spodního oka.
Öhlins, stejně jako Wilbers, mají jehlu v útrobách pístnice + prodlužovací hliníkovou tyčku. Ta přesahuje přes konec pístnice obvyklých 1,5 mm. Jenže celkový zdvih této tyčky u předního tlumiče je 3,5 mm a z toho 2 mm sežerou přesahy. Přední tlumič tedy pracuje jen na tvrdší Normal nebo Sport, z předpokládaného zdvihu 4,0 mm zbylo jen 1,5mm, jen asi posledních 40% rozsahu na straně tužšího nastavení. Comf na displeji je vlastně Normal + něco, na displeji Norm je Sport a jehla už je nadoraz. Přepnutí na Sport je do nikam. V této kombinaci, předek Norm nebo Sport a nefunkční zadek vždy Comf vysvětluje houpání prdele motorky jak u parníku nebo amerického taxíku.
Francis přiložený následující obrázek:
Francis napsal:
Byla tu diskuse o Öhlins ASA, mám k nim ne úplně dobré info. Servisak a několik jedinců znají moji historii s nákupem podvozků, skoro se mi chce napsat "Koupit si trpaslíka, tak mi do rána vyroste" :-)
V pátek přivez FedEx očekávaný balík se dvěma tlumič Öhlins ASA pro vzducháč R1200 GS (ne Adventure), p/n BM 1250. Montáž snadná, ze starých tlumičů se sundají spodní oka s krokovými motorky a namontují se na nové tlumiče, systém podobný s Wilbers WESA. Jehla (prodlužovací tyčka) pro ESA v pístnici zadního tlumiče jde ztuha, ale vrací se.
Po montáži se rychle převléknu a vyrazím na testovací jízdu. Při přepínání na místě s vypnutým motorem, za ticha, krokové motorky "zavržou" při přepínání Comfort/Normal/Sport, zdá se to OK. Při přepínání za jízdy není cítit velký rozdíl, cestou domů koupím v Globusu a do topcase dám karton 24x půllitrovek Pilsnerů, kilo žitného chleba, dva litry pomerančové šťávy a nějaké drobnosti, odhadem něco pod 20 kg (24*0,5 + 1 + 2*1 + ... = 15 + drobnosti). Nastavím dvě helmy a za jízdy se nestačím divit, zadek se houpe jak parník, přepínání Comf/Norm/Sport nemá na zadek účinek.
Ráno jdou tlumiče ven. Motorky ESA v samotném spodním oku se hýbou. Vrátím zadní oko na tlumič bez lepení, přepnu na Soft, zabzučí to, přepnu na Sport, zabzučí to. Odpojím tlumič, sundám oko a krokový motorek je ve spodní poloze, tedy Comfort. Hmm... Jehla v pístnici jde ztuha, tak vezmu několik WP tlumičů, jeden Wilbers s najetými 8 tisíci km, nový Öhlins a doma je dávám postupně na váhu. Na vypnutou váhu postavím tlumič svisle, zapnu váhu, ukazuje nulu, zatlačím na jehlu, u WP a Wilbers ukazuje nulu, tedy síla je pod 100 gramů. Öhlins pohne jehlou až když zatlačím 4,2 kg! Máme viníka, krokový motorek nemá sílu.
Druhá potíž: U WP tlumiče vyčnívá jehla asi 1,5 mm z pístnice, zdvih jehly je celkem 5,8 až 6,0 mm, měřeno na čtyřech tlumičích, dvou předních a dvou zadních. Krokový motorek vyčnívá nad dno díry pro tlumič +- 0,5 mm a tedy první dva milimetry zdvihu jehly "sežere" kombinace obou přesahů, efektivní chod jehly je 3,8 až 4,0 mm, viz náčrt předního tlumiče při vyšroubování pístnice ze spodního oka.
Öhlins, stejně jako Wilbers, mají jehlu v útrobách pístnice + prodlužovací hliníkovou tyčku. Ta přesahuje přes konec pístnice obvyklých 1,5 mm. Jenže celkový zdvih této tyčky u předního tlumiče je 3,5 mm a z toho 2 mm sežerou přesahy. Přední tlumič tedy pracuje jen na tvrdší Normal nebo Sport, z předpokládaného zdvihu 4,0 mm zbylo jen 1,5mm, jen asi posledních 40% rozsahu na straně tužšího nastavení. Comf na displeji je vlastně Normal + něco, na displeji Norm je Sport a jehla už je nadoraz. Přepnutí na Sport je do nikam. V této kombinaci, předek Norm nebo Sport a nefunkční zadek vždy Comf vysvětluje houpání prdele motorky jak u parníku nebo amerického taxíku.
Prodávající na ebay se vymlouvá, že prý montováno amaterém, že prý jeté reklamovat nelze, ... bla bla. Tak jsem mu odepsal, že nejsem teenager ale narozený 1965, vystudovaný srrojní inženýr se specializací na automobily, s praxí 11 let ve Škoda auto na pozici technika kvality, analytika podvozkových orgánů a pohonu, analytika závad z testovacích aut, ... :-)
Momentálně mám na ebay zažádáno o zrušení transakce a vrácení zboží, tak uvidíme.
Prodejce nabídl kompenzaci $1 :-D a tak bude pokračovat proces žádosti o zrušení transakce.
Dnes mě ne jednou překvapili u Halbicha v Praze:
1) Pane, to není Öhlins tlumič, originál Öhlins má závěrnou matici matnou, ne lesklou
2) Kdo šel kolem, a že jich bylo, se zapojil do diskuse a snažil se pomoct
3) Rozborka a revize tlumiče je možná, cena od 2500 Kč
4) Není to čínský plagiát, podle čísla na krabici "AG1240" je to produkt Andreani Group, italského partnera Öhlins a výrobce komponent pro Öhlins
Bylo mi divné, že katalog na webu www.ohlins.com tlumiče "ASA" nezná. Oficiálně to není produkt Öhlins Racing AB, ale s jejich souhlasem upravené BMxxx pro R1200 vzducháč tak, že místo manuálního klikátka ve spodním oku je možno našroubovat spodní oko ESA.
Stav dnes: Natočím video s různými tlumiči ve svěráku na osobní váze, aby viděli jasně, o co mi jde. Nabídnu prodejci možnosti:
1) postupně pošlu tlumiče zpět na opravu u www.andreanigroup.com
2) tlumiče opraví Halbich a s Andreani se dohodne na kompenzaci
3) prodejce mi vyjedná nebo ze svého zaplatí kompenzaci €300 (původní cena €1330)
4) krajní řešení: vrátí mi všechny peníze a já mu vrátím tlumiče
S vývojem dám další info později ...
Upravil Francis dne 21.03.2023 16:55
Ty vole, ty si umíš vybrat jak tlumiče, tak prodejce :-) A co ten zbytek motorky?
Když jsem to viděl a četl, tak jsem rád za tu mojí starou herku :-)
Tlumiče po repasu a hned na tu kozu lezu pomalu ze štaflí. Daň za to, že nemám žádnou Esu, Abs a podobné. Ale taky nemám tvojí pakárnu.
Ovšem když to všechno funguje, je to oproti tomu mému dlabanému ingotu pokrok v luxusu a ovládání.
Tak snad to do dovolené dáte s Mildou už do kupy :-D
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Francis napsal:
Snad se blížíme k závěru, italský prodejce na ebay mi napsal, že prý mi už nikdy nic neprodá :-)
Poslední email od něj:
tired to speak with stupid people... engineer... totally ignorant...
send me back and go away from my livf
NEVER MORE I'LL SEND U SOMETHING... NEVER MORE
sent here and STOP... goodbye... you are the worst customer had in 13 years...
totally no brain
send me back and goodbye I don't have more patiente and time to lose with you
Čurák drzej... tak ať dělá kafe nebo zmrzlinu, když jim nic jinýho nejde.
Doufám, že mu tuhle reakci okomentuješ do hodnocení.
To víš, dneska si většina lidi něco pořídí, a že to nefunguje ani nezjistí, pokud je to složitější než majzlík a kladivo, tím pádem seš jedinej, kdo si stěžuje a navíc máš argumenty... což už se vůbec nesmí... to hlupáky vyvádí z míry.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Videa, jak moc ztuha to jde u italského zprasku: youtube.
Díky, že tam máš překlad. Početl jsem si a musím konstatovat, že máš neuvěřutelnou trpělivost.
Já bych měl velkou chuťz udělat z toho trochu civilizovaného cikána mastnej flek.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Nechápu, jak ten makarón může mít 100% pozitivní hodnocení na ebay.
I když, ode mě má též 100% :-) zbrkle udělené po rychlém doručení a rozbalení, ne až po testovací jízdě :-(
Upravil Francis dne 28.03.2023 12:47
díky, že jsi sem dal celý příběh.
Častokrát se stane, že člověk nechce "jen" ušetřit, ale opravdu se daný díl dá koupit jenom přes ebay.
Nikdy bych si nepomyslel, že někdo dokáže se zákazníkem, který zaplatil 1300EUR takhle jednat.
Prej: "nepiš mi poezii, jsem JENOM prodejce"
Jenom ještě otázka, jak jsi to platil? Přes paypal? Jinak by asi ebay pomoci neumělo.
Upravil stevebmw dne 28.03.2023 15:17
R1200GS 2010
Francis napsal:
Nechápu, jak ten makarón může mít 100% pozitivní hodnocení na ebay.
I když, ode mě má též 100% :-) zbrkle udělené po rychlém doručení a rozbalení, ne až po testovací jízdě :-(
Klasika, už jsem četl recenze na heurece: Ty potápečské brýle jsou super, ještě jsem je teda neměl čas vyzkoušet... Tak to bude něco podobného
Můžu se zeptat, jak výhodný kauf to byl, ve srovnání s nákupem u nás? Vyplatí se to vůbec riskovat? Přece jen to není věc za 2 eura..
stevebmw napsal:
... Jenom ještě otázka, jak jsi to platil? Přes paypal? Jinak by asi ebay pomoci neumělo.
Ano, placeno skrz paypal. Poučen špatnou zkušeností jiných platím na ebay jen přes paypal.
Fojtik Design napsal:
Můžu se zeptat, jak výhodný kauf to byl, ve srovnání s nákupem u nás? Vyplatí se to vůbec riskovat? Přece jen to není věc za 2 eura..
Není to oficiální produkt, je to produkt italské Andreani Group, proto není v oficiální distribuci kanálů Öhlins, ale jen u několika Italů, na ebay, na eshopu WRS, ... Mimochodem, jeden zdejší člen koupil stejnou sadu u WRS a pěkně s ním vyběhli, nevrátili ani cent, třeba to sem veřejně napíše sám.
No a proč jsem nutně potřeboval Öhlins? Protože Touratech mi zprasil repasi tlumičů TracTive a byli stejně arogantní jako prodejce "Öhlins", a protože předloni koupené Wilbers pro R1200 ST měly nevhodný setup z výroby, např. pro mých 67 kg navrhli dopředu tužší pružinu než originál a zadek měl málo utlumený odskok. U Wilbers musím pochválit zdejšího prodejce ero, z jeho vstřícnosti a ochoty by se měl Makarón učit.
Upravil Francis dne 28.03.2023 16:18
Prvotním impulsem nebyla snaha ušetřit několik mincí, ale předejít reklamacím a tahanicím okolo případné nespokojenosti. Nevyšlo to.
ESA mi přijde dobrým nápadem a nechci o ni přijít a tak další možností jsou italské Bitubo nebo Mupo, a nebo podruhé do stejné řeky?
Francis napsal:
Prvotním impulsem nebyla snaha ušetřit několik mincí, ale předejít reklamacím a tahanicím okolo případné nespokojenosti. Nevyšlo to.
ESA mi přijde dobrým nápadem a nechci o ni přijít a tak další možností jsou italské Bitubo nebo Mupo, a nebo podruhé do stejné řeky?
Mupo Mesa - stredový kolík chodí rovnako ťažko, ako ako u Ohlins Asa. Vlastná skúsenosť ...
8 zmeškaných hovorů z italského čísla během šesti minut, vyzvánění "do mrtva" :-)
Pak jedna SMS. Vše dopsáno do přehledu komunikace.
Filo:> Dík za info, dobře vědět, čemu se vyhnout.
Asi by to chtělo založit nějakou diskusi/složku s archivem zkušeností s jednotlivými výrobky a dodaveteli, ať vědí i další, co nekupovat.
Upravil Francis dne 11.04.2023 23:01
Nechci s vámi mluvit a bla bla bla a potom telefonáty? A on i vyhrožuje?
No tvoje nervy bych chtěl mít
Ten touratech, to jako tady v ČR? Já jsem si tam chtěl koupit ten novej podvozek Expedition....
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011