Dobrý den všem,
nerad spamuji zbytečnými dotazy i když třeba tento problém se zde možná již řešil. Nenašel jsem na něj ale odpověď, tak ho položím.
Může mnou popsaný problém způsobit slabá/vadná baterie ?
Ptám se, zda objednat novou, nebo jestli mám jít po něčem jiném.
Mám baterii připojenou na nabíječku, kontrolka je zelená a pokud nechám baterii dostatečně dlouhou dobu nastartuji.
Ale stačí počkat třeba jeden den a i když připojím baterii na nabíječku a po cca minutě se změní oranžová kontrolka na zelenou, tak hned potom nenastartuji.
Slyším jen klepání rychlé kadence, ale startér netočí.
Takže shrnuto - dlouhá doba na nabíječce se svítící zelenou kontrolkou ANO lze nastartovat.
Krátká doba pouze do rozsvícení zelené kontrolky a ihned pokus o start, NE nenastartuje.
Před časem jsem psal o alarmu, který předchozí majitel instaloval a který i podle něj "žral" baterii při stání v garáži.
Během zimy jsem nejspíš podcenil vybití a nechal jsem baterii asi vybít až moc a teď si myslím, že je mrtvá.
Ale jelikož tomu vůbec nerozumím, raději se zeptám.
Alarm jsem celý odinstaloval, takže nyní není nic, co by mohlo baterii v klidu vybíjet.
Jo a pokud je to na baterii, jakou byste doporučili ? Tern přístup k ní je u R 1100 S docela "vopruz", tak ji raději koupím předem a vyměním najednou, než abych to rozebíral a objednal podle té staré.
změr voltmetrem napětí před "oběma" starty, třeba to něco napoví ...
Fakt to vypadá, že ten akumulátor je KO. Rychlá kadence relé znamená velký pokles napětí při startování. Tzn podle mě akumulátor KO, otázka proč? Dobíjí motorka správným napětím?
Edit. Ajo už to vidím, v zimě podbitá ..
Ten alarm jsi odpojil před zimou nebo až teď?
Upravil stevebmw dne 11.05.2023 09:41
R1200GS 2010
opravdu jsem během zimy zapomněl aku dobít a nechal jsem jí cca 1 měsíc bez nabíjení. Dle předchozího majitele byl alarm schopen během 3 týdnů baterii vybít, takže baterie dostala pravděpodobně co proto.
Pak už jsem nabíjel každý víkend.
Ale anžto neznalec, jsem dobíjel pouze do doby, až se na nabíječce rozsvítila zelená kontrolka, pak jsem nabíječku odpojil aniž bych zkusil, zda motorka startuje.
Nechtěl jsem během zimy zbytečně startovat.
Až na jaře jsem po tomto způsobu dobití zkusil nastartovat a ejhle, pouze staccato startéru a konec.
Tak jsem se rozlítil a jal jsem se ten prokletý alarm demontovat.
Jenže už bylo pro akumulátor nejspíš pozdě.
Další dobití trvalo cca 12 hodin ( kontrolka sice svítila zeleně, ale nastartovat to šlo až po cca 12 hodinách dobití ).
No a já jsem pak jen každý víkend dobil cca 5 minut do rozsvícení té zelené kontrolky, v dobré mysli, že to stačí. No a dnes ráno jsem vystrkal motorku, navlékl se do hadrů, do helmy a ..... trrrr cvak a nic. Světla svítí už po otočení klíčku, ale baterie zřejmě nemá sílu otočit startérem.
Jak je ta baterie stará?
Nedrží ti kapacitu.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
pokud ti alarm vybije baterii pod určitou mez napětí, kterou přesne nevím, pak nastává sulfatace. Čím nižší napětí a delší čas tím silnější sulfatace tzn. akumulátor tím odpravíš.
Existují nabíječky které mají funkci desulface, např. Optimate ,to je poslední záchrana akumulátoru. Pokud desulfatace nepomůže pak jedině nový akumulátor.
Jaký typ akumulátoru tam měls? AGM nebo obyč?
Upravil stevebmw dne 11.05.2023 10:57
R1200GS 2010
A až nadráždíš motor, změř voltmetrem kolik ti motorka dobíjí na volnoběh i ve vyšších otáčkách abys za pár měsíců nebrečel, že ti klekl nový akumulátor
R1200GS 2010
Ta informace se sterou vránou s gelovkou si myslím že není úplně správná. Mám starší "vránu" z roku 1995 a provozuji na něm gelovky v pohodě. Teď mě opustila na Radarce poslední a to ještě celkem vychovaně. Po 5 letech. Od roku 2008 tam mám třetí. Tolik ke gelovce a nabíjení starou vránou s altíkem. Možná je nějaký rozdíl u altíku mezi 1100GS a R, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Děkuji za upřesnění typu akumulátoru. Objednal jsem ho. Zítra mi bude doručován. Během víkendu baterii instaluji, zapojím a snad pak bude start bez problémů.
Ještě jeden dotaz.
Ta stará baterie má po včerejším nabití teď 12,6 V ( nevím jestli to teď na ní startuje, neb jsem to nezkoušel )
Přišla mi nová baterie, která měla po vybalení 13,4 V - je na nabíječce a stále se dobíjí.
Lze tedy říct, že ta stará je KO ?
Já z těch naměřených čísel pzonám akorát, že 12,6 < 13,4, nic víc
to napětí je vpořádku, ale kapacita baterie bude asi pryč. No myslím, že s novou Exide, jak se tu píše budeš v pohodě. No ta Tvá stará baterka může být také vyvařená, zkontroluj si kolik Ti do baterky teče z regulátoru napětí.
Nabíječka, nevím jakou máš, ale mohu doporučit CTEC 5.0. Umí i desulfaci..
Lítám pomalu a nízko..
Ono to asi nikoho už zajímat nebude, ale nemám rád neuzavřená vlákna. Tady jsem trochu zapomněl .
Nová baterie to samozřejmě vyřešila. Ten startovací problém zmizel.