Zdravím, mam R 1200 GSA r.v. 2018 a na cestě po Bosně mi zazlobila nějak elektronika motoru, resp. nevím co přesně…stalo se mi asi 2-3x při jízdě, že mi jakoby na malý okamžik přibrzdil motor… odhaduji tak ca 2 vteřiny a po par minutách znova a když to udělalo po třetí, tak se rozsvitila na displeji hláška, ze elektronika vyhodnotila nějakou chybu na řízení motoru a spadlo to do nouzaku… ještě to hlásilo, že mohu pokračovat v jízdě, ale ze mám navštívit servis. Po zhasnuti motoru a vypnuti/zapnuti zapalovani vše běželo zase normálně. Po dobu dovolené se to obdobným způsobem stalo 3x az 4x. Doma jsem to napíchnul na Motoscan verze Profesional, ale závady jsem zatím neřešil, jen mazání servisu. V záložce Motoelekteonik (MOT) jsem dal načíst chyby a je tam 2x načteno Drosselklappe 1 … když ten řádek rozkliknu tak je tam u jedné řádky četnost 5 a u druhé 7. Máte s tím někdo zkušenost? Je podle popisu pravděpodobně, ze je to problém s klapkou? A co s ni? Respektive co případně vyměnit nebo vyčistit … nebo..?? Zatím jsem jen zkontroloval konektor, ten držel dobře zacvaklý i má čisté kontakty. Předem moc děkuji za rady a ať vám to jezdí ;-)
Klapka je zatuhla nechodi v celem rozsahu. Kdyz sundas tu jeji krytku a pustis test tak vysledek uvidis hned. Problem.lc je ze je to soucast svodu.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Moc dekuji za rychlou reakci. Mohu pozadat o podrobnejsi radu? Jak se pousti ten test? A jak uvidim ze nechodi v celem rozsahu? Mozna bude problem ze aktualne vse funguje bez problemu, stava se to nahodile a ted si myslim ze to funguje v pohode, moto jede a akceleruje bez problemů. Dekuji predem za rady
A da se ta klapka nejak vycistit nebo proste rozchodit?
Upravil mirou dne 24.07.2023 20:28
V diagnostice bude test akcnich clenu. A ta klapka musi chodit v danem rozsahu. Jenze treba teplem se zacne zasekavat.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Je to klapka výfuková,která je na konci výfukového potrubí , před tlumičem výfuku. Někdy se to dá rozhýbat a někdy ne.Prostě to chce odpojít lanka a prostříknout třebe WDčkem a rozhýbat.Celé několikrát opakovat.
.
Pozor pozor ja jsem blb. Drossenklape je samozrejme skrtici klapka na motoru ne vyfukova. Tam je to jine. Od oxidace na pinech taky nemusi chodit drahy uvnitr nebo je vadny svazek
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak v pohode :-) aspon sem si nastudoval ja youtube jak promaznout tu vyfukovou ;-) tak aspon to udelam preventivne ale az po sezone. Da se tedy neco provest s tou sací klapkou? A podle te 1 to bude levá? Diky
Mohu ještě požádat, zda tedy máte někdo podobnou zkušenost a jak jste to vyřešili? Z toho kabelového svazku mám tedy celkem vítr :-( ví někdo kam až ten svazek vede? Díky moc
Díky moc...rozumím tedy správně, že se jedná jen o dvoužilový svazek dvopinovým konektorem na klapce a na druhé straně na řídící jednotce? To by pak neměl být velký problém ho odpojit a proměřit jednotlivé kabely. Je možné ještě něco na té klapce najít jiného co zkontrolovat nebo vyčistit...??? Kdyby ten kabel byl dobrý? Díky moc,
Mal som nieco podobne dalo ma do nudzaku vypol zapol kluc a vsetko ok
raz uz to nepomohlo isiel som cca 40-60 km/h 40km domov diagnostika
navadzala na klapku ,isiel som do servisu a nakoniec bola vadna rukovet plynu
vymena a slape ako ma.
Zdravím pánové, prosím o radu. V létě jsem jel dolů z Vršice na GSA1200 LC 2016 a GS spadlo do nouzaku,rozsvítila se oranžová kontrolka motoru ,ztráta výkonu a vůbec nešlo do otáček .Zastavil jsem vypnul a po chvíli nastartoval a jel asi10 km a zas to samé asi pětkrát. Nechal jsem se odtáhnout do ČR. V servisu u p.Hubera diagnostika,chyba škrtící klapky 1. Vyčistil klapky,kontakty a asi 1500 km bez problémů,pak to samé v Jeseníkách jen jednou a jelo se dál. Dal jsem GS na svolavacku na kardan do Carteku v Ostravě,zas chyba škrtící klapky. Udělali servis,nahráli nový software a cca zatim 2000 km bez poruchy. Poraďte co s tím? Vyměnit tu klapku,nebo ,jak tu psal kolega rukojeť plynu? Nerad bych zůstal zas někde v cizene s poruchou . Děkuji za každou radu. Pavel
Toho muze byt. Volnej konektor oxidace , prerusenej vodic, klapka v ****u. Cokoliv. Pokud nekdo napadl kontakty v konektoru klidne i to.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Díky servisaku,je pravda,že GS před tím ve Slovinsku dvakrát dost přes noc zmokla.Takze zkusit vyčistit kontakty? Co ještě můžu sam udělat a jak poznat ,že je klapka v háji. Díky
Jak psal Servisak projít pořádně kabeláž, nejlépe přes diagnstiku a pořádně zkontrolovat can-bus. Než automaticky mazat chyby, tak se podívat jestli zůstala klapka zavřená nebo pootevřená. Často bývají zatuhlá osička a klapka chodí s odporem. Pod konektorem klapky často bývá oxidace. Taky bývá špatně nasazená těsnící guma na konektoru klapky a dostává se tam vlhkost. Párkrát jsem řešil kabeláž plynu u rukojeti, je na to opraná sada.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad