Přátelé tento víkend jsem na R1200GS (2007) natočil hodně dálničních Km .. a celou dobu mě štvalo jak motorka jakmile rychlost přeleze 120km/h tak hrozně rostou vibrace od motoru .. ve 140km/h dle navigace motor točí cca 5000ot./min což by mělo být optimální tempo tak jsou ty vibrace už celkem obtěžující .. když vymáčknu spojku ... nebo uberu plyn tak vibrace úplně pominou- opravdu jen když motor zabírá a odevzdává výkon ... Motorka má cca 55 000Km , nový olej . Na servise ( ventily a synchronizace) byla před cca 7000km. Je to prostě vlastnost ? ... ( nezdá se mi to) nebo mám zkusit nechat udělat znovu to synchro ? .. Zkoušel jsem googlit ale nic moc jsem se nedopátral :-( ... předem díky ... Berry
Berry přiložený následující obrázek:
Být tebou tak než se v tom začnu hrabat, tak si to nejdřív porovnám s někým kdo má stejnou motorku. Nevím kolik máš na GS najeto nebo z jaké motorky si na něj přešel, každý to vnímá trochu jinak.
Pokud jsi přesvědčený že je to z motoru ok. Ale omrkni pneumatiky. kamarádovi to dělali nestejnoměrně ojetý gumy. Až vyndání a změření/zvážení na vyvažovačce odhalilo že to nejde ani vyvážit. cca od 100+ do té doby to bylo akceptovatelné. Na pohled jsme nic nenašli.
Mě zas vibrace dělal přední čep na trojuhelníku pod tlumičem. Výměna a moto lítá bez vibrací..
Kojot napsal:
Pokud jsi přesvědčený že je to z motoru ok. Ale omrkni pneumatiky. kamarádovi to dělali nestejnoměrně ojetý gumy. Až vyndání a změření/zvážení na vyvažovačce odhalilo že to nejde ani vyvážit. cca od 100+ do té doby to bylo akceptovatelné. Na pohled jsme nic nenašli.
Mě zas vibrace dělal přední čep na trojuhelníku pod tlumičem. Výměna a moto lítá bez vibrací..
Kojote díky .. ale já opravdu když uberu plyn a nebo vymáčknu spojku tak jedu zcela bez vibrací - kola jsem posílal na centrování do německa .. Gumy tkc 70 jsem hodil do popelnice a obul Pirelli Scorpion Trail 2 .. ted jedu jak po kulečníkové desce, jak tady někdo napsal .. a motor v záběru brní fakt nepříjemně .. zatím jsem vymenil svíčky .. a zkusím se vnutit k Servisákovi na ventily a synchro a jestli bude ochotný se par Km svézt a odborně to posoudit .
Mrkni jestli nemáš protočený kardan. V zátahu nad 120kmh mi to dělalo přesně to samé co tobě. Po výměně kardanu je klid (ten můj byl cca o 20° protočený) 2010 DOHC najeto 70kkm
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
geofre napsal:
Mrkni jestli nemáš protočený kardan. V zátahu nad 120kmh mi to dělalo přesně to samé co tobě. Po výměně kardanu je klid (ten můj byl cca o 20° protočený) 2010 DOHC najeto 70kkm
Geofre díky za tip! Když kardan vyndám, poznám na něm, že je přetočený ? .. Mám těm vibracím rozumět tak , že v malé zátěži ke kardan "rovný a vyvážený" a když je v záběru tak ty hřídele přestanou být souosé a udělá se tam v rámci pružnosti té gumy nějaké vychýlění a házivost ? .. protože když vymáčknu spojku tak problém okamžitě přestane - přestože kardan se točí dál stejnou rychlostí . Díky Berry
Upravil Berry dne 04.09.2023 11:29
Robí to od 120 vyššie pri šestke, je to rovnaké aj na štvorke či päťke?
Ten kardan by to mohol byť , dobrý kardan musí mať kvôli tomu, že sa nerovnomerne otáča, kríže v rovnakej polohe. Ak sa v gumenom tlmiči jeden kríž potočil voči druhému, može to byť zdrojom vibrácie a môže to mať vplyv aj na torzné tlmiče v prevodovke.
Je možné, že ten tlmič v kardane je mierne uvolnený a tak k potočeniu dochádza pri vačšom zábere od 120 vyššie.
Upravil Tryskac dne 04.09.2023 14:06
Berry napsal:... Když kardan vyndám, poznám na něm, že je přetočený ? ...
Ano, poznáš. Technicky řečeno, hnací vidlička u převdovky má být o 90° pootočená vůči hnací vidličce u kola = hnaná vidlička u převodovky má být rovnoběžná s hnací vidličkou u kola. Lidově řečeno, střed kardanu mezi klouby má být "plochý".
Upravil Francis dne 04.09.2023 16:29
Berry napsal:... Když kardan vyndám, poznám na něm, že je přetočený ? ...
Ano, poznáš. Technicky řečeno, hnací vidlička u převdovky má být o 90° pootočená vůči hnací vidličce u kola = hnaná vidlička u převodovky má být rovnoběžná s hnací vidličkou u kola. Lidově řečeno, střed kardanu mezi klouby má být "plochý".
Mistře GS Super díky za foto !!! .. Tvuj vydržel přes 300 000Km ... kurňa proč můj by byl v prdeli po 60 000Km ... jezdím s tím jak s papamobilem :-/ . To asi ten zlý něměc předemnou ! :-) Je nějaký důvod psát si na kardan Km ? ... To je jako od poslední kontroly ? Koukal jsem že kardan drží nějaká pérka ... nepamatuju si když jsem měnil olej v hrušce že bych tam s nějakým kroužkem operoval ... jen jsem to vytáhl namazal tisícihran a pak zase zasunul .. Koukám že ten kroužek je na obou stranách .. On je trvale nacvaklý v kardanu? Je to nějaké pružné spojení ? Díky ... Berry
Berry přiložený následující obrázek:
krouzek je jen jeden a to na casti u prevodovky a je na hrideli. drzi tam pozici aby to bylo axialne zajištěno a nejezdilo to, u hrusky je to volne na te drazkovane hrideli, aby to mohlo mít axialni pohyb, asi na tom obrazku maji chybku
Bedabanjo napsal:
krouzek je jen jeden a to na casti u prevodovky a je na hrideli. drzi tam pozici aby to bylo axialne zajištěno a nejezdilo to, u hrusky je to volne na te drazkovane hrideli, aby to mohlo mít axialni pohyb, asi na tom obrazku maji chybku
Uf .. díky .. Ok chápu ... to perko to drží na míste ale když od převodovky zapáčil tak ho překonám a kardan se vysune ? .. Mohl bych ho z té nohavice opatrně vyklepnout například když na konec kardanu"zaháknu reverzní kladivo a parkrát jemně ťuknu ?
Filo napsal:
Na obrázku majú v DDR chybu, perko je len na výstupe z prevodovky. Ja som menil pretočený kardan pri 65.000 km....
Filo a tobě se protočil že to vůbec nejelo a nebo to vibrovalo ?
Kedy sa pretočil to netuším, moto normálne jazdila, vibrácie som nemal, okrem tých normálnych. Prišiel som na to pri zimnom servise po vytiahnutí kardanu, keď som mazal drážky Optimolom a manžety Staburagsom. Po výmene za nový sa v podstate nič nezmenilo.
Filo napsal:
Na obrázku majú v DDR chybu, perko je len na výstupe z prevodovky. Ja som menil pretočený kardan pri 65.000 km....
Filo a tobě se protočil že to vůbec nejelo a nebo to vibrovalo ?
Kedy sa pretočil to netuším, moto normálne jazdila, vibrácie som nemal, okrem tých normálnych. Prišiel som na to pri zimnom servise po vytiahnutí kardanu, keď som mazal drážky Optimolom a manžety Staburagsom. Po výmene za nový sa v podstate nič nezmenilo.
Ok .. díky za info .. Sundavaš pri tomhle úkonu celou kzvku a nebo jsi to dělal jen odtáhnutím manžety u převodovky a vyklepnutím kardanu .. Na netu jsou obě varianty a nevím kterou cestou se dát :-/
Filo napsal:
Na obrázku majú v DDR chybu, perko je len na výstupe z prevodovky. Ja som menil pretočený kardan pri 65.000 km....
Filo a tobě se protočil že to vůbec nejelo a nebo to vibrovalo ?
Kedy sa pretočil to netuším, moto normálne jazdila, vibrácie som nemal, okrem tých normálnych. Prišiel som na to pri zimnom servise po vytiahnutí kardanu, keď som mazal drážky Optimolom a manžety Staburagsom. Po výmene za nový sa v podstate nič nezmenilo.
Ok .. díky za info .. Sundavaš pri tomhle úkonu celou kzvku a nebo jsi to dělal jen odtáhnutím manžety u převodovky a vyklepnutím kardanu .. Na netu jsou obě varianty a nevím kterou cestou se dát :-/
Dávam dole celé rameno, tam premažem aj tie kuželikove ložiská ....