Pánové .. čím víc se o svoji motorku starám tak tím víc se mě snaží vysírat . Už jsem z toho celkem neštastný . Přední kolo bylo nakoplé, tak jsem koupil nové v Německu ho nechal precizně vycentrovat a koupil na něj "okousané" kotouče TRW , vydrželo to 7500km a pak se kotouče zkroutily a začali kopat při brždění, Vyměnil jsem je tedy za obyčejně jen děrované ale silnější Brembo . Behem poslední vyjíždky .. kdy kotouče mají cca 2000Km jsem si všiml že začínají zase pulzovat a jsou křivé . Jezdím fakt pomalu a nebrzdim jen přibržďuji .. něco musí být špatně. Změřil jsem házivost a litá to už na vnitřním průměru u šroubů kde by měla bát nula o cca 17 setin .. což je mimo toleranci ( tu BMW na stanovilo na 0,15mm na vnějším obvodu kotouče) Na obvodu a po ohřátí to bude daleko víc .. Tady video :
https://www.youtube.com/shorts/XVGZpqVvzr4
Musí být něco špatně s tím kolem ... změřil jsem dosedací plošky na kterých kotouč sedí a ty lítají cca o 0,1mm .. Aktuálně mám kolo u známeho a pokusí se ty dosedací plochy srovnat do roviny ... Pak koupím klasické plovoucí kotouče TRW MST239FS aby měli větší volnost než to řešení BMW která mi není moc sympatické Máte s tím nějakou zkušenost ? Už jsem z toho celkem nešťastný .
Berry přiložený následující obrázek:
To nemusí být kotoučema. Nepribržďuje ti kolo, když jezdíš až se přehřejou kotouče?
Za studena to nemusí nic dělat.
Může být treba špatné nastavení vůle na páčce/pístku přední brzdy... mám s tím malou osobní zkušenost.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
To nemusí být kotoučema. Nepribržďuje ti kolo, když jezdíš až se přehřejou kotouče?
Za studena to nemusí nic dělat.
Může být treba špatné nastavení vůle na páčce/pístku přední brzdy... mám s tím malou osobní zkušenost.
A čo tak zobrať do úvahy fakt, že náhrady síce od Brembo majú 5 mm a nové originály 4,5 mm. Ja keď mením niekomu kotúče, tak výhradne len originály. Nikdy nikto nemal problém ...
Upravil Filo dne 13.10.2023 16:28
To nemyslím.
0.5mm není moc a určitě se počítá s tím, že píst brzdiče se umí roztáhnout o dost víc než na šířku kotouče + nové obložení a každý výrobce brzdového obložení nemusí mít stejnou výšku. Tam bude dost rezerva.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Vezmu to oklikou. Možná se pletu, ale to co tu popisuješ na mě spíš působí jako to, že dochází k přehřívání kotoučů, až se to jednoho dne prostě pos***. Tedy se ptám... Máš v pořádku válečky v brzdičích? Čistil jsi někdy jejich vnější okraje? Já dělám právě komplet repas a u dvou válečků z osmi mi dalo ooobr velkou hromadu práce je ze třmenů tlakovým vzduchem vůbec vysunout. Byly zakouslé jako sviňa! Válečky jsou z jakéhosi plastu a na venkovní straně jsou po obvodu obalené tenkou a velmi odolnou vrstvou černé sr*čky, kterou za pomoci brzdové kapaliny a WD spraye sundávám pracně dolů. Důsledkem tohoto zanesení může být nedostatečné vracení destiček zpět a jejich přidrhávání. A jak se něco vytrvale hřeje, tak se to většinou po****
Geckar přiložený následující obrázek:
[212.08Kb]
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
A taky může být problém v brzdové hadici, která se uvnitř rozpadla a neupouští tlak po brzdění zpátky.
Nebo nové desky, nové kotouče= moc kapaliny v nádobce. :-)
Upravil Hrabe_X dne 14.10.2023 07:38
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Pokud máš 5mm kotouče, musíš mít na to navíc zvýšené čepy, jinak s původními čepy ten tlustší kotouč ztrácí plovoucí vlastnost. To může být při intenzivnějším brždění viníkem vyhřátí a zkroucení kotouče.
Původní otouče jsem měl pod toleranci asi nějakejch 3.7mm, destičky nerovnoměrně sjetý a 3 z 8 pístků byly tuhý.
Repas sada třmenů je 5t, nové kotouče Brembo včetně těch vyšších čepů je cca 10t, + 10 pevnostních šroubů a trocha brzdovky. Měl bys mít po problému, v případě že máš střed upravený a v rovině pro ty čepy.
Jinak, pokud tam máš víc brzdovky, tak to nevadí, ta gumová šprcka na nádobce je pružná oběma směry ;-)
Neexistuje špatné počasí!
To už je moc velká kiminálka, udělej repas prasátek, koukni na vidle jestli ti z nich někde neteče olej a kape na kotouč. zkontoluji vůli na páčce! Dej jiné desky.
Já bych začal tím, že bych se projel a v průběhu vyjížďky si opatrně sáhl někde na rovince na kotouče, jak jsou teplý (před tím bych zastavil ). Samozřejmě trochu asi hřát budou, ale i po brzdění v tomhle počasí schladnou za kilák do snesitelných teplot = nebudou pálit.
Když pálit budou, tak je něco nemocného na brzd.systému.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ahoj, řešil jsem podobný problém u MX5. Projetý kotouče a sjetý desky. Vše nový fungující a za 2.000km zas vyhřátý kotouč. 2x. Na pohled vše funkční. Syn mi šlápnul na pedál - povolil. Brzdič chodil jak měl vše se zdálo v pořádku. Až jsem se dostal k tomu že jsem rozebral komplet přední brzdiče a našel problém. Na levém brzdiči byl nános sraček, jak se to ohřálo, zustal zaseklý, a deska hoblovala kotouč až se spálil.
Už ti to tady psali. Vyndej brzdiče, repasuj to. Nejjednoduší cesta. Taky jsem laboroval s deskama , kotoučema...
Kluci díky všem .. je vidět že mě neznáte .. Samozřejmě když měním destičky tak třmeny umeju, pístky vyčistím, máznu vazelínou ATE na pístky a párkrát vysunu a rukou lehce zasunu .. vše musí fungovat dobře jinak bych to hned řešil . Kotouče TRW - doteď jen nejlepší zkušenost jsem brzdil deskama TRW .. A na 4,5mm koupil ty správné čepy dle katalogu TRW . Pak jsem koupil Brembo 5mm ... k nim origo vyšší čepy Brembo .. a desky červené Brembo. Takže opravdu si myslím že k tomu přistupuju velmi zodpovědně. Když byli kotouče nové ... tak jsem roztočil kolo a to se krasně točilo a destičky "šuměli" po celém obvodu kotouče . Ted po 2000km to zašustí jen v několika místech podle zkřivení kotouče . Po jízdě když dobrzdím motorem a zastavím bez brzd tak kotouče jsou studené ... Ty kotouče jsou plovoucí ale ten systém BMW je takovej napůl nahovno .. proti klasice jaká je na většině ostatních motorkách. U BMW je kotouč v podstatě natvrdo opřenej o kolo a pruží vlastně jen směrem od kola ven zároven se může roztahovat po obvodu ... ale směrem ke kolu ho to teda moc nepustí .
Berry přiložený následující obrázek:
a co ty hadice, pořád originál, nebo už jsi je měnil?
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ero napsal:
a co ty hadice, pořád originál, nebo už jsi je měnil?
Hadice pořád originál ... ale motorka nepřibržďuje .. tak hledám problém spíš v kole, ložiscích, náboji nebo něco takového.. A popravdě neznám nikoho kdo by hadice měnil ..
Já už hadice musel měnit, na 16let staré 1100. Zadní přesně z důvodu, co tu nekteří popisují. Uvnitř zpuchřelá a částečně nepropouštěla tlak zpět. Vůbec to nebylo poznat, studené to fungovalo perfektně, za jízdy se to občas lehce kouslo a přibržďovalo. Většinou jsem to provozně necítil, ale viděl jsem to na kotouči - horký, fialový. Asi 2x se mi stalo, že jsem cítil odpor a musel zastavit, vychladit, uvolnit. Pak nová hadice a klid. I ten fialový kotouč to přežil.
Přední hadice jsem pak měnil, když po 18 letech při výměně destiček už nemohla dál a při prvním natlakování se na ní udělala bublina.
Upravil agenthonza dne 16.10.2023 10:34
Měl jsem podobný problém na Pegasu, zadní brzda na místě v pohodě ale za jízdy to přibržďovalo, až se brzda úplně sekla, po vychladnutí zase v pohodě. Bylo to starou brzdovou hadicí, kde se vytvořila chlopeň a brzdovka se nemohla vracet a postupně se natlakovala.
Přesně tak. Vypadá to jako naprostá stupidita, ale trvalo mi pár dní, než jsem na to přišel a mezitím udělal spoustu dalšího servisu. Ale že to občas přibržďuje jsem asi věděl celkem brzo - spálený smrad kolem motorky, teplý kotouč - ojedinělě i horký/fialový.
Těžko říct, jestli je tohle možné naprosto přehlédnout, psal jsem to ale v reakci na větu "hadice nikdo nemění". Já preventivně ne, ale vzhledem ke stáří vozidel jsem už několikrát musel.
Upravil agenthonza dne 16.10.2023 11:20
pokaždé co jsem dotáhl 11ku (asi 4ks) nebo 1150 - 12ka esko měla pancéřky, jsem dával pancéřové hadice - nové. on ten předpis výrobce měnit to co dva roky je fest přepálený, ale hadice 10+ let už mají nárok.
stejně tak mi to dělalo auto. písni Rudovi (Joe) udělá Ti Hely přesně za pár kaček.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ahoj,
ty kotouče by měly "plavat" v rozmezí těch čepů a startovní pozice je přitlačení ke středu kvůli těm podložkám.
Můj původní a silně sjetý kotouč se pohyboval v rozmezí toho čepu když jsem na něj rukou zatlačil.
Po výměně kotouče a čepů (5mm varianta), podložek se mi prozatím nepodařilo rukou ten kotouč od středu kola odtlačit. Utáhnuté to mám na moment. Je tohle běžné u nových kotoučů, než se "ojede" čep a díry kotouče, nebo je to třeba řešit?
Neexistuje špatné počasí!