Typicky 100oktanove benziny.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
U nás to máme už pár rokov....keď to zabudneš na jeseň v motorke, tak na jar máš problém naštartovať a dôjsť po prvú benzínku, kde to zriediš E5kovou 100vkou.....bohužiaľ aj tu 100vku začali mať niektoré značky (Benzina a Real-K) v E10. A chudáci dedkovci na starých feldách musia tankovať dráhu 100vku..?
OndraCB napsal:
Já liju Vervu už i do sekačky, který by stačil 87 okt. benzin. Nedá se nic dělat
to je naprosto rozumne... nedelam nic jineho.
Mmch ovsem "shelf life" to ma stejne cca 6 mesicu (nebo je to jinak??).
Do pily davam cistou syntetiku (jako synteticky benzin) -- vyrobce Aspen, Husqvarna apod.
Upravil hicks dne 21.11.2023 17:04
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
patol napsal:
U nás to máme už pár rokov....keď to zabudneš na jeseň v motorke, tak na jar máš problém naštartovať a dôjsť po prvú benzínku, kde to zriediš E5kovou 100vkou.....bohužiaľ aj tu 100vku začali mať niektoré značky (Benzina a Real-K) v E10. A chudáci dedkovci na starých feldách musia tankovať dráhu 100vku..?
ale pochop.. tobe nevadi E10... jde o to, ze tam neni alkohol, ale produkt jeho rafinace (doufam, ze to rikam dobre), ETBE. Coz je cca aditivim.
Viz Vaculik:
https://www.auto....e10-14870917 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vliv těchto eko-s*aček řeším leta používáním rel. levného VIFu. Od nového roku prostě zdvojnásobím dávku.
Co by mě ale zajímalo je to, že problém by neměla mít vozidla od EURO 4, ale moje GeeSo (2007) má EURO 3. V úvahu připadá tedy preventivní výměna kroužků na vstřikovačích a u toho ostatního v nádrži se budu modlit, aby nezetlelo...
Ještě poznámka - někde jsem historicky četl neověřenou informaci, že u Euro-Oilu (dodavatel pro správu hmotných rezerv) snad je údajně ten benál s menším množstvím Babišovin, takže asi budu tankovat nejčastěji tam.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
No hicksi já bych ten etyltercbutyléter nepřechvaloval. O čem se zcela záměrně nehovoří je v tomto případě procentuální podíl lihu v této sloučenině, což je pouze 47%. Z toho plyne jedna taková hodně nepříjemná vlastnost a sice, že ten slavnej E10 s touto náhražkou jí tam nemá těch představovaných 10%. Těch 10% je skutečně pouze pro líh. Této šmakulády je tam tedy nějakých 22%, aby to splnilo těch 10% zapracovaného lihu. Takže ti rázem někdo sebral z benzínu hned skoro čtvrtinu. Ano, opět zcela účelově se vypichuje vysoké oktanové číslo, které je nějakých 119RON, tedy oktanové číslo směsi E10 se jistě zvedne. Naopak se zase moc nehovoří o tom, že tahle srajda má o dost nižší výhřevnost a to o nějakých 10% (44-46MJ/kg benzín vs 36-39 ETBE) a co je důležité má výrazně odlišný stechiometrický poměr (1:14,7 vs 1:9,8). Na každou otáčku motoru tedy potřebuješ vstříknout 1,5 násobně více ETBE oproti benzínu, v případě směsi E10 tedy o 11%více paliva. To už rozhodně není málo. To palivo se déle vstřikuje, jinak se mísí se vzduchem a také déle prohořívá. Je otázka, zda s tím výrobce motoru počítal (vstřikování/karbec a zapalování). Pokud ano, bude to fungovat bez problémů a těch 11% paliva navíc ti tam odvede i teméř 11% práce navíc. U starších strojů s tím ale výrobce nepočítal téměř jistě a tam potom o značnou část energie z toho paliva navíc přijdeš kvůli nedokonalému spalování. Ve výsledku ti tam jde potom ruku v ruce nižší výkon a zároveň vyšší spotřeba.
Tím samozřejmě vůbec neobhajuju čistokrevnej líh, to chraň bůh. Jednak má ještě nižší výhřevnost ("jen" 27MJ/kg) a k tomu oxiduje na kyselinu octovou. Jenom myslím, že je potřeba to vnímat komplexněji když už se o tom diskutuje a ne jen tvrdit, že jedno je lepší než druhé. Je totiž hodně velkej rozdíl v tom, když se motor musí přizpůsobit o 2,5% pro E5 nebo 5% pro E10 s lihem nebo o 11% pro E10 s ETBE. Zde totiž může skutečně dojít k tomu, že na E10 s lihem motor pojede normálně a na E10 s ETBE už ne.
puchyyla napsal:
Tím samozřejmě vůbec neobhajuju čistokrevnej líh, to chraň bůh. Jednak má ještě nižší výhřevnost ("jen" 27MJ/kg) a k tomu oxiduje na kyselinu octovou. Jenom myslím, že je potřeba to vnímat komplexněji když už se o tom diskutuje a ne jen tvrdit, že jedno je lepší než druhé. Je totiž hodně velkej rozdíl v tom, když se motor musí přizpůsobit o 2,5% pro E5 nebo 5% pro E10 s lihem nebo o 11% pro E10 s ETBE. Zde totiž může skutečně dojít k tomu, že na E10 s lihem motor pojede normálně a na E10 s ETBE už ne.
no pockej.. o tomhle bychom tedy meli vest verejnou technickou diskusi.. protoze tyhle informace jsem nikde nezaznamenal.
Mmch zakon nevyzaduje ethanol, ale bioslozku, ne? Proto ve Verve 100 atd. NEMUSI byt ethanol.
Co si matne pamatuju, je to vylobbovana vyjimka.. pseudoekozm.rdi chteli mit ethanol vsude, co si matne pamatuji.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jde o tiše akceptovaný tah, jak místo zákazu starých vozidel, vyřadit z provozu vše co si od stolu ekopošuci usmyslí. Prostě udělají pohonné hmoty nedostupné. Stejný proces, jako s olovem a dalšími komoditami, co dělají člověka méně závislým na systému.
hicks napsal:
no pockej.. o tomhle bychom tedy meli vest verejnou technickou diskusi.. protoze tyhle informace jsem nikde nezaznamenal.
Dyť píšu, že se s těmahle informacema zrovna moc nikdo nechlubí.
hicks napsal:
Mmch zakon nevyzaduje ethanol, ale bioslozku, ne? Proto ve Verve 100 atd. NEMUSI byt ethanol.
Co si matne pamatuju, je to vylobbovana vyjimka.. pseudoekozm.rdi chteli mit ethanol vsude, co si matne pamatuji.
Ano, to máš asi pravdu. Jak je to zákonně dáno jsem neštudoval a asi na to ani nemám sílu. Nicméně na tom, co jsem psal to nic nemění. V tom duchu je "biosložka" a "etanol" ekvivalentem. Je třeba si uvědomit, že ETBE není biosložka. ETBE prostě nezískáš kvašením kukuřice, obilí, brambor, řepy nebo melasy. ETBE je chemický produkt vyrobený částečně z biosložky (bioetanolu právě zejména z té kukuřice). A to slovo částečně je tam to důležité. Protože ETBE je částečně bio, započítává se do podílu jen částečně. z toho ti pak padají ta čísla, co jsem uváděl -> E10 má 22% ETBE nebo 10% bioetanolu.
Bohumil napsal:
Ajeje,to zas bude nekonečná debata o ničem člověk nemocné na lůžku a má číst takový bláboly.
vzdycky muzes pohonit nad neci fotkou, SOUSEDE
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jelikož nemám jasno v tom, zdali model 2007 (EURO 3?) bude s ekos*ačkou bezproblémový, hodil jsem dotaz na oficiální BMW zastoupení v ČR. Odpověď byla následující:
Dobrý den, pane XXXXXX,
palivo E10 je možné bez problémů užívat ve všech modelech BMW Motorrad.
S přátelským pozdravem,
Jakub Studený?
BMW Group
Czech Republic
Zákaznický servis
Tak jsem mu odpověděl, že jsem velmi rád, že to u modelu R90S z roku 1973 taky nemusím řešit.....
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Geckar napsal:
Tak jsem mu odpověděl, že jsem velmi rád, že to u modelu R90S z roku 1973 taky nemusím řešit.....
to je myslim hodne amaterska odpoved, od toho BMW manika...
Myslite, ze jezdi vubec na motorce?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Univerzální odpověď BMW. Tady se dloubali v problematice vhodnosti E10 u aut dle značek a BMW tvrdí, že všechny jsou v pohodě. https://www.garaz...e-21007456H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /