Kolik máš najeto? Je to také spíš v tahu a jen "nekdy"? Ono to z těch všech zvuku jde blbě identifikovat, odkud to vychází ale přijde mi to někde z levé strany. Ten zvuk je jako když zatřepeš plechovkou od coly plné štěrku..
1100gs také nemá snímače klepání? To mě zarazilo, že LC je nemá a když dojde k předzápalu tak to motorka nemá jak poznat a omezit to.
Upravil paaulooss dne 13.04.2024 10:38
A ted si predstav tu paniku az zjistite ze 1250 je ma a nepouziva je k uprave predstihu. To bude teprv panika.
Upravil servisak dne 14.04.2024 20:28
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Zeptám se ze zvědavosti, k čemu ty čidla klepání R12x0 používá? To mě zajímá.
Má to něco společného s tím, aby válce běhaly co nejvíce stejně?
Díky
Upravil jerabek-jakub dne 14.04.2024 12:00
Já teda nevím, k čemu jsou čidla klepání, ale jsem si skoro jistej, že válce neběhají vůbec, natož rozdílně. Ve vlacích "běhají" tak akorát písty a ty taky nemůžou každej jinak. Tady tyhle technický zázraky pořád pramení z pověr a nesmyslů, že se "válce synchronizují". Válce jsou pevně spojeny s blokem motoru. Písty jsou spojeny ojnicí ke klice a synchronizují se pouze škrtící klapky, protože jsou ovládaný lankama a ty se čas od času různě povolí/vytáhnou a je potřeba je sjednotit vůči sobě. Nic víc
Čidla klepání rozhodně nemají vliv na detonační hoření, protože mě to dělalo taky a už před deseti lety jsem si nechal upravit software na spalování 91 okt. benzínu a od té doby jsem měl klid... až do predloňska, kdy začali všude sr.át 10% biohov. en. I tak je to ale vzácný. Naneštěstí už od DOHC (včetně) se ta úprava sw nenabízí (aspoň podle mých informací), takže kdo má novější moto s timto problémem, je odkázaný na viceoktanové palivo nebo hodně klidnou jízdu. Ale radost vám může činit pocit, že je to v zájmu upřímné a nepokrytecké ekologie
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Čidlo detonačního spalování je velmi užitečný vynález a detonační spalování je schopné nevratně zničit motor.
Detonační spalování je neřízené prohoření paliva "výbuchem", tedy detonací, správné je řízené "pomalé" prohoření směsi. Detonačním spalováním může dojít k prohoření dna pístu a jiným škodám.
Proč čidla detonačního spalování v motoru jsou a proč není předstih nastaven tak, aby k němu nedocházelo? Protože největší účinnost motoru je na hranici detonačního spalování, tehdy to "tahá" více a s nižší spotřebou paliva. Nastavením předstihu tak, aby k detonačnímu spalování nedocházelo, je plýtváním energií v palivu uložené.
Na detonační spalování má velký, dalo by se říci zásadní, vliv oktanové číslo benzínu. Bez čidla detonačního spalování neumíme nastavit motor tak, aby vždy využíval energii v palivu co nejúčinněji bez ohledu na kvalitu paliva, aby uměl využít jak N91 tak N98 nebo lepší.
Upravil Francis dne 14.04.2024 19:41
A takže ten zvuk při zátěži (v tom videu to je slyšet nejlíp od 55 vteřiny) jako plechovej kýbl se šroubkama může vydávat detonační spalování? To by vysvětlovalo, proč se to děje při zátěži? Nebo to můžou dělat ventily?
Upravil paaulooss dne 14.04.2024 20:14
Francis napsal:
Čidlo detonačního spalování je velmi užitečný vynález a detonační spalování je schopné nevratně zničit motor.
Detonační spalování je neřízené prohoření paliva "výbuchem", tedy detonací, správné je řízené "pomalé" prohoření směsi. Detonačním spalováním může dojít k prohoření dna pístu a jiným škodám.
Proč čidla detonačního spalování v motoru jsou a proč není předstih nastaven tak, aby k němu nedocházelo? Protože největší účinnost motoru je na hranici detonačního spalování, tehdy to "tahá" více a s nižší spotřebou paliva. Nastavením předstihu tak, aby k detonačnímu spalování nedocházelo, je plýtváním energií v palivu uložené.
Na detonační spalování má velký, dalo by se říci zásadní, vliv oktanové číslo benzínu. Bez čidla detonačního spalování neumíme nastavit motor tak, aby vždy využíval energii v palivu co nejúčinněji bez ohledu na kvalitu paliva, aby uměl využít jak N91 tak N98 nebo lepší.
Samozřejmě. Ale vzhledem k mým vlastním zkušenostem a vzhledem k tomu, co píše servisak, věřím tomu, že u 12ky to má jinej význam, protože v opačným případě to nefunguje.
Já jsem s tím měl ze začátku velký problémy vždy, když jsem motor vytočil přes cca 4200 ot. Po nastavení sw na nižší výkon 72kw problémy okamžitě zmizely, což vysvětluje tu změnu předstihu. Ale poslední rok s tím mám občas zase potíže. Teď jsem měnil obě čidla za nové, tak uvidím, ale jak jak píšu... předchozí zkušenosti to nevysvětluje.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
paaulooss > v době mechanických rozdělovačů zapalování a tím možnosti snadné změny předstihu prostým pootočením rozdělovače se lidově se říkávalo, že "zvoní ventily". S ventily to nemá nic společného, zvuk je od šíření tlakové vlny po detonaci.
Stačí nepoužívat plyn "digitálně", 1 nebo 0, plný nebo nic. Zlehka uber při akceleraci a pokud zvuk zmizí, máš "viníka", znáš příčinu vzniku a víš, jak tomu předcházet.
Mr GS > To, že nechápeš jak to funguje neznamená, že to nefunguje. Obecně platí to co píšu výše, stačí nedat tupě full-gas ale poslouchat motor a jezdit též tak trochu ušima. :-)
Upravil Francis dne 14.04.2024 20:32
Mr GS > To, že nechápeš jak to funguje neznamená, že to nefunguje. Obecně platí to co píšu výše, stačí nedat tupě full-gas ale poslouchat motor a jezdit též tak trochu ušima. :-)
To jsem nevěděl. Já jezdím 400 tis km na detonační spalování.
... takže čidlo klepání funguje tak, že uslyším detonační spalování, uberu plyn a tím se to vyřeší. Díky za vysvětlení, jak to funguje
Co bych jen dělal, kdyby tam to čidlo nebylo?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS > Zkoušel jsi jezdit s odpojeným čidlem detonačního spalování? Třeba by to bylo ještě horší, to že to zacvrliká neznamená, že korekce nefungují, ale že už jsi za hranou regulačního rozsahu. Mimochodem, i toto čidlo může umřít, zkoušel jsi jiné?
Základní otázka: firmware a mapy v řídící jednotce motoru jsi měl celou dobu originální nebo nějaké "laděné"? Motorku máš od novoty, nebo z druhé ruky a mohl to tam nahrát předchozí majitel?
Moje R1200 ST v plném tahu někdy lehce cvrliká, většinou když jedu z nouze na nějaký N95 a ne na oblíbenou Vervu100. Zmizí to po vyjetí nádrže a dotankování plné nějakého lepšího benzínu.
Upravil Francis dne 15.04.2024 09:32
Francis napsal:
... to že to zacvrliká neznamená, že korekce nefungují, ale že už jsi za hranou regulačního rozsahu.
... Pokud se korekce nedělají pomocí předstihu jak popisujete výše pak jak teda?
Korekce jsou změnou předstihu, ale jen do určité miry, mají nějaké meze. Též motor má nějaké meze, dané, mimo jiné, kompresním poměrem. Např. na technický benzín to bez cvrlikání detonačním spalováním nepojede, s tak bídným palivem konstruktéři nepočítali.