Ahoj, jako čerstvý majitel 1150 ADV bych si chtěl vyměnit olej v převodovce a kardanu. Našel jsem si, že je potřeba olej 80W90 GL5. V návodu z ADV wisdom ale píšou, že jsou třeba vyměnit podložky plnicích a výpustných šroubů:
crush washers
- transmission fill and drain plugs
- rear drive fill and drain plugs
Co jsou zač (typ, rozměry) a kde se dají sehnat?
A jak je to s dodržením utahovacích momentů (30Nm převodovka, 23Nm kardan) - mám shánět momentový klíč?
Předem díky za rady. A ještě jednu věc - doporučte prosím nějaký dobrý servis v okolí Plzně.
Ahoj, měnil jsem oleje v neděli. Jsou to podle mě normání hliníkové podložky. Alespoň já je tam měl a protože jsem neměl nové, tak jsem tam dal staré a neteče to.
Jinak momenťák nemám a dotáhl jsem to s citem tak abych nestrhl závit a tak aby to neteklo.
Tak snad mě tu zkušení neukamenují za odpověď.
Příště si už podložky koupím, ale jednou to snesou.
Splněný sen moje 1100GS
jasně,sů to normální hliníkoví podloški.Já měnil uš třikrát převodofku a šestkrát motor a mám tam furt ty samí.Pokud néni uplně rošmelcovaná tak nevidim důvot dávat novů
Kupredu spatki ni krok...
Stejne jako ostatni,nekolikrat jsme to menili a podlozky nechavali porad stejny, nic neteklo, momentak nemam,takze citem ale to bys asi musel bejt slusny hovado, abys ten zavit strhnul
Aktualne 1250 GSA HP
Přesně tak jak se tu píše.Podložky jsem taky neměnil a šrouby jsem utáhl na "sladko",tak aby to neteklo...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ahoj,pochopil jsem správně že u kardanu a u převodovky je vždycky ten nalívací šroub vždy taky v zároveň kontrolní. olej převodovky cca 0,8l a kardan 0.2l díky za odpověď
lukaszalud napsal:
Ahoj,pochopil jsem správně že u kardanu a u převodovky je vždycky ten nalívací šroub vždy taky v zároveň kontrolní. olej převodovky cca 0,8l a kardan 0.2l díky za odpověď
Těsnění dávám vždy nové neřeším to a mám klid utahje se to vždy na moment proto tam ten moment je předepsán. V převodovce i v rozvodovce je jen odvzdušnění na převodovce ho nevyndáš na převodu ano . Sundat dolu tu čepičku a opatrně u něj vytahnout molitan ten vyprat a dát nazpátek byvá pěkně zasranej po těch letech tedy pokud tam vůbec je.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Údaj v příručce je informativní, do kardanu i převodovky se nalévá olej dokud nezačne nalévacím otvorem vytékat. Mám pocit, že dohromady je to těsně nad 1 litr (ale už nevím jestli si to nepletu s 1100), ale záleží i jak moc se nechá vykapat starý olej. Podložky měním jednou za pár výměn a šrouby dotahuji s citem rukou (tedy ráčnou a příslušnou zástrčnou hlavicí:-)).