zdarte,vi ze tady to tema uz bylo,ale nemam jasno v tomhle
ta ucpavka,kdyz se divam na moto zezadu na levy vyfuk o prumeru cca 10mm se vytahuje smerem dozadu pres koncovku nebo pres predek(kat).?
dale jak se vynda kat.?musi se vyfuk rozriznout nebo to jde nejak jinak?
zdarte,tak ucpavku jsem vyndal,ted se chci zeptat jestli nekdo mate zkusenost s vyndanim katu.vyndavali jste ho nebo jen provrtali?chcu ho vyndat,protoze katalyzatory patri na komin a ne na moto
tak jsem vyndal katalyzator.Čekal jsem,ze to bude lepsi zespod,ale zda se mi,ze spis to lip jede od 3000ot/min,takze
jinak bez ucpavky to sice rve pekne,ale ma to takovy plechovy zvuk .
To jen tak pro ty,kteri nad tim premysli,tak aby vedeli
Dneska jsem si všiml, že po vyndání "píšťaly" z levé koncovky je ve výfuku asi 15 cm hluboko stále nějaká slabá plechová přepážka která dost zmenšuje vnitřní průměr. Není normálně vidět, jedině že si posvítíte do výfuku baterkou. K té přepážce byla původně uvnitř výfuku přichycena ta píšťala. Zítra zkusím postupně zvětšovat ten průměr a uvidím jak se změní zvuk.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Ten KAT bych nevytahoval. dela zpetny tlak stejne jako u auta. neni tam jen kvuli emisim. S tim katem je to tak ladeny od vyroby a muze to rozhodit vykonostni krivku. Ale kdyz by se nekdo nudil a hodil to na brzdu s oddelanym katem a trochu to poladil tak by to mohlo byt zajimave a uzitecne pro vsechny.
Tak jsem zvětšil otvor v té přepážce a je to lepší. Už nemá tak plechový zvuk a je hlubší. Ta přepážka je ze slabého plechu a zvětšit v ní původní otvor šlo velice snadno. Je zajímavé že stále jde většina plynů pravou koncovkou. Čekal bych že plyny půjdou ven kratší cestou. Otvor v té přepážce jsem ještě nezvětšil na maximum, ale asi jenom na 16 mm z původních asi 8mm
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Já jsem to vyřešil tak že jsem dlouhým vrtákem asi 20cm (8mm) vyvrtal díru do levé koncovky a trošku pootevřel sání vzduchu. Vše po vzoru kolegy z Německa http://www.f650.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=93783
Zvuk se malinko zlepšil, je hlubší a hlavně nezní jako traktor A není zase tak moc hlasitý abych se bál že mě kvůli tomu budou stavět policajti
tomas mracek přiložený následující obrázek:
[339.84Kb]
Upravil tomas mracek dne 06.06.2010 11:10
Jelikož jsem stále nebyl spokojený se zvukem jaký motorka vydává, tak jsem začal dělat další pokusy na výfuku. Sehnal jsem si skelnou vatu do výfuku a úplně odstranil zbytek přepážky která byla v levé koncovce. Sundal jsem pravou koncovku a nacpal do ní jedno balení vaty. Do levé koncovky jsem propojovací trubkou také nacpal jedno balení vaty a výfuk znovu namontoval. Zvuk byl úžasně hluboký, dunivý a plynulý bez prskání a tišší. Úplně zmizelo střílení do výfuku při jízdě bez plynu. Ovšem po pár kilometrech došlo k tomu že část vaty z levé koncovky vylítala ven, a zbytek se sám přesunul propojovací trubkou do pravé koncovky. Opět to dělá větší kravál, ale zvuk je stále o něco hlubší než původně protože vata brání rezonanci v pravé výfukové komoře. To znamená že musím sehnat antikorovou trubku o průměru 27mm a délce cca. 22cm kterou nechám na konci zaslepit a po obvodu udělám několik děr o průměru asi 5-6mm stejně jako to je v pravé koncovce. Tuto trubku vložím do původního vývodu v levé koncovce a nechám nabodovat co nejhlouběji aby to nebylo vidět. Pak opět doplním vatu do levé koncovky, kde už nebude moci vylétat ven. Problém bude sehnat tu trubku o průměru 27mm. Jelikož nechci výfuk nějak řezat a otevírat musí se vše dělat jen propojovacím otvorem a vývodem. Vata se dá v případě nutnosti kdykoliv vyndat, není to žádný problém, stačí obyčejný drát s háčkem a propojovací trubkou se dá vytáhnout, už jsem to zkoušel. Pokles výkonu žádný, pouze když jsem zkusil levou koncovku úplně ucpat a v pravé byla vata, tak byl znát pokles výkonu v celém spektru otáček hlavně nad 4tis, volnoběh držel bez problémů předtím i teď.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Bože kluci, to jsou amatérské úpravy. Nic mi po tom není, ale do výfuku bych se nepouštěl. BMWeric má pravdu. Kat má svojí důležitost, chcete-li spešl zvuk, jděte do laďáků firem co se tím zabývají, a mají zmáknuté jak nežádoucí rezonance, tak i výkonové křivky. Podle mě by jste mohli využít strávený čas ježděním.
Dave-Prague napsal(a):
Bože kluci, to jsou amatérské úpravy. Nic mi po tom není, ale do výfuku bych se nepouštěl. BMWeric má pravdu. Kat má svojí důležitost, chcete-li spešl zvuk, jděte do laďáků firem co se tím zabývají, a mají zmáknuté jak nežádoucí rezonance, tak i výkonové křivky. Podle mě by jste mohli využít strávený čas ježděním.
To sou keci tohle. Dneska je asi coool všechno si koupit nebo nechat udělat profíkem a ten kdo si něco ubastlí sám a s podobnými výsledky je označen za amatéra. Přijed někdy na sraz třeba do machova a můžem porovnat origo vejfuk a kuchlej,možná budeš překvapenej.
A stím časem- každýho baví něco jinýho.
Upravil toli dne 24.07.2010 22:04
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Musím uznat že mají obě strany pravdu, já jsem pro originál. Raději si to koupím, vydělám. Nebo seženu. Ale taky si něco "dobastlím" viz stupačky. hliníku nevěřím. Železo má pořád pevnost jakou na stupačky preferuju. Ale řízení motoru a spalováni už někdo vyřešil k mé spokojenosti a úspoře na 100 km 3,6l a nerad bych měl z 3,6l 5,6l. Takže kdo bastlí, je to jeho věc. neodsuzuju jen se divím že si někdo dá tu práci předělávat již vyyšlené, ikdyž tou inovací někdy vznikne dobrá užitečná věc.
Když já tam chci mít na pohled originální výfuk, tak mi nezbývá nic jiného než "bastlit" tento. Do katalyzátoru jsem nijak nezasahoval. Pouze jsem odstranil přepážku která je přímo ve vývodu z výfuku v levé koncovce asi 15cm od konce a jak jsem psal vata jen zamezuje rezonanci v plechovém válci kterým vlastně výfuk je.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Byl jsem na chatě u kamaráda a při té příležitosti jsem natočil krátké video aby byl k dispozici zvuk kuchaného výfuku. Takže levá koncovka bez přepážky ve výstupu, katalyzátor nepoškozen a v pravé koncovce vata.YouTube Video dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350