Ahoj,
mam 12 GS od lonskeho prosince, rocnik 2006. Kupoval jsem ji s najetymi 40.000 km, dnes ma o 6.000 vic. Jsem spokojenej, ale dostal jsem vsak chut na fungl novou a moje dilema je, zda mam chtit ABS nebo ne. Na stavajici ho mam (doposud vsak zafungovat nemuselo). Predtim jsem najezdil za necely rok 9.000 km na Transalpu, ktery ABS nemel a na nem jsem tez vse ubrzdil bez gumovani (a to je lehci jen o cca 15 kg a vpredu ma uzkou jednadvacitku).
Jedna se mi o to, zda usetrit trochu penez a taky par kilo vahy nebo jestli je to setreni na blbym miste. Vim, ze odpovedi budou obojiho razu, ale zajimaly by me predevsim duvody.
Jo, a jeste jedna otazka: ma novy model tez elekricky pohaneny posilovac?, ten bych zcela urcite ozelel.
Diky, Pepik
Moc Ti asi neporadím, je to opravdu na každým jestli mu ABS vyhovuje nebo ne. Já osobně bych ho chtěl. (Teď mám Dakara bez ABS). Jednu věc však vím a to je, že od roku 2007 má 1200GSA brzdy bez posilovače....
Mám 1 rok 12GSA 2008 a už bych motorku bez abs nechtěl... párkrát zafungovalo :-) a je to taky první motorka, na které se nebojím jít opravdu na brzdy :-) Což jsem na motorce předchozí měl i strach, opravdu "zašlajfovat". Troufnu si říct, že je to víc napohodu... A i kupodivu v terénu běžně jezdím s abs, jen na opravdové prudké sjezdy na šotolině to vypínám, aby se zadní kolo dalo zablokovat... Navíc si pochvaluji i ASC - nebo jak se to jmenuje - kontrola prokluzu. Kámoš to nemá a lehnul, já to mám a ustál jsem to(tedy motorka). Naprosto stejná situace - při výjezdu z mokré zatáčky prudce plyn a bylo to :-)
Ale jak psal MichalGS - je to na každém jak to cítí.
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
Mám teda 1150 s ABS a určo je to dobrá věc i v terénu to maká evo brzdy bych vyloučil taky.Myslím že 1200 nový dělaj tak ,že co si naporoučíš to máš tak že i bez evo brzd ,přišli na to ,že do terenu spousta věcí není potřeba tak je to na volbě zákazníka co a jak bude jezdit.
Dlouhou dobu jsem si říkal, k čemu může být ABS dobré. Až takhle jednou na jaře jsem svém na litrovém V-Stromu dojížděl ke kruháči, cesta byla po zimě uklizená, šel jsem na brzdy a najednou se mi na nějakém zbytku prachu bloknul předek. Bylo to nečekané a než jsem si uvědomil, co se děje a zareagoval, vygumoval jsem předkem asi metr a půl. Do teď si pamatuju, že na kruháči zleva přijížděla polská rodinka v zeleném Daewoo. To byl ten zlom, kdy jsem pochopil, k čemu pro mě asfaltového jezdce ABS je a že chci bramboru s ABS.
Takže za mě ABS ano. Jediný problém je s intezivnějším brzděním na roletách před křižovatkami ve městě kde budeš trochu delší. Ale dá se na to zvyknout.
No já mám GS 1200 2008, asi jako jedinej bez ABS - v Autecu na to vždycky divně koukaj Nicméně za 20 tkm mi to ještě neujelo, brzdí mi to dobře, ale je pravda, že za a) jezdím pomalu a opatrně a za předek je na GS 1200 "špatně čitelnej"
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Bez ABS bych to nebral. Jak píše Tom - rozdíl oproti jinejm motorkám je hlavně v tom, že předek je dost nečitelnej, tak že to u BMW beru skoro jako nutnost.
já osobněna R1100GS nemam ABS a fakt mě vubec nechybí,určitě muže nastat situace kdy to člověku třea pomůže,ale jinak já osobně kdybych ho tamměl pořád ybch ho měl vypnutý a tak by mě bylo stejně kničemu,v práci vždy když jedu na něčem co má ABS tak to je děs,uplně neskutečně mě sere jak ti to škube tou zadní páčkou když podřazuješ to je děsnej hnus,a potom ta brzdná dráha to je po městě vážně děs,ty motorky vubec nebrzděj a to hlavně v malejch rychlostech je to děs,takže pro mě je to stále Anti Blb Systém, ale to je prostě téma jako jsou airbagy v autě,někdo je proi a někdo proti a chápu obě strany
mam treti BMW a vzdycky jsem tam ABS mel,ale uprime musim uznat, ze kdyby tam nebylo, vubec by mi nechybelo. Muze asi nastat situace kdy pomuze, ale stejne muze nastat situace opacna.
Za poslednich 5 let jsem ABS na motorce nepotreboval a asi po pul roce jezdeni na GS me zachranilo. V zatacce na horizontu kupa sterku, instinktivne jsem v naklonu dupnul na zadni brzdu. Bez ABS bych se tma poradne vyvalel..
Ja jsem velkym zastancem ABS jak v aute, tak na motorce.
Pouzivam ho dost casto, castecne i na zkouseni povrchu... IMHO ABS (alespon to udajne citlive na osmikile) pozna vic, nez ridic.
Samozrejme, jsou i odlisne nazory... AFAIK Vjetrnik treba ABS moc neholduje.
btw: hodne rizikove jsou fakt ty najezdy na kruhace, pokod objizdis auta zprava, byva tam dost sterku.
To same poruznu v praze... zebra, cary... alespon mne zabira denne.. treba jen na chvilku.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
U GS jakožto u cestovní motorky určitě ABS ano....na cestách, za deště, s naloženou motorkou může ABS leckdy hodně pomoci, i já jednou v Německu jsem v dešti se zamlženým plexi přehlédl konec nového úseku silnice a napojení na starou a tehdy jsem děkoval za jeho asistenci...
Jinak u sportovních motorek typu SUPERMOTO nebo ostré ENDURO to určitě smysl nemá, tam jde o to dostat motorku do driftu...o této kategorii vedeme s Kubou věčný spor...zde ABS nemá co dělat !!!
Tak já jsem na minulé motorce lehl když jsem se lekl srnky a tak jsem řekl že jedine s ABS. Na 11tce ho mám a nedám na něj dopustit. I když na té zádní když podřazuješ tak spíná, ale zvykl jsem si a už mě dvakrát co vím a možná i víckrát zachránilo. A vypnout se dá přece vždy a těch kilo to taky není tolik. Za mě určitě jo.
Splněný sen moje 1100GS
Když jsem kupoval 1200,08, tak mi ho ten prodejce nechtěl bez ABS ani objednat. Prý jich prodal několik desítek(BMW Chemnitz) a nikdy bez ABS. Mám najeto 20 tis. Km a používám ho velmi často. Je to jako s BMW, kdo nepoznal, nechybí.
já se přiklánim k určitě s ABS! z jednoho prostého důvodu a to je, že ho 10 000 km nemusíš potřebovat, ale pak ti jednou zachrání kejhák když to budeš nejmíň čekat. pokud to vemeš do terénu, nebo chceš ject ostrou jízdu, tak jde celkem snadno vypnout! pokud (jak tady někdo už psal) cestuješ s naloženou motorkou, nebo třeba jedeš vyvézt mámu na výlet, je to neviditelný kamarád
už jsem to tady jednou psal: Kdybych já tenkrát to ABS měl na Supertenerce, nemusel jsem strávit 3,5 měsíce na neschopence s ošklivě rozlámanou rukou.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Vloni jsem s géesem vjel do garáže trošku razantněji než obvykle a neuvědomil jsem si, že mám mokré gumy od deště, hladká dlažba klouzala jako led..nebýt ABS tak jsem se rozplácnul o protější zeď....
Takže ABS ano, člověka to může potkat i na silnici..
Kamarad jel po vedlejsi silnici a dojizdel k hlavni, pribrzdoval a najednou mu zafungovalo ABS(u spoje vedlejsi a hlavni silnici bylo trochu prachu) a vjel tak pulkou motorky primo do silnice. Jet tam nejaky auto tak by to nedopadlo dobre...i takhle muze fungovat ABS.
diky moc za Vase zkusenosti a nazory na ABS.
Pravdu ma asi kazdy z Vas a jak videt, urcite zalezi na mire zkusenosti a na tom, kde se prevazne jezdi.
Vzhledem k tomu, ze u me silnicce prevazuje (dokonce bohuzel obcas i dalnice a nekdy jizda ve dvou), ta dve kila me nezabiji a pro obcasnou jizdu na satoline ho vypnu.
Jeste se s Vami podelim o jednu svoji zkusenost. Vcera jsem odbocoval z "benesovske" silnice na Cercany - smer od Prahy a citil jsem lehkou nestabilitu (rychlost cca 60 km/hod), ktera se zpomalovanim zvetsovala. Kdyz jsem zastavil, zjistil jsem, ze mam v zadni gume diru o prumeru nekolika milimetru, kterou pena ve spreji nedokazala ani nahodou zalepit. Nakonec pomohlo lepeni zlutymi knoty, ktere mi privezl svagr. Rikam to vsak proto, ze me celkem prekvapilo, ze dira, po ktere musela byt guma prazdna behem nekolika vterin, nezpusobila nikterak zvlastni a neudrzitelnou nestabilitu motorky. De facto ani nevim, kdy jsem pichul, protoze odtrediva sila pri rychlost nad 100 km/hod mohla drzet gumu napnutou.
Ted se bojim, jaz se to jednou stane na predni ...
abs urcite anooo, brzdy jsou dost ucinne a pri jizde ve vode nebo po dlazebnich kostkach se muze jednoduse stat smyk predniho kola... takovych situaci je hodne a abs reaguje daleko lepe a rychlej nez ridic...
jen mam negativni skusenost s abs pri jizde z kopce po asfaltu a na hrbolech, kolo nadskoci a abs zbytecne povoli brzdy a motorka ma delsi brzdnout drahu, poprve pred 3 roky me to dost vydesilo dnes uz s tim pocitam.
dalsi vec ze abs zabira i pri "jizde krokem" cca15km/h, kdy mam uz nohy u zemi, dojizdim a skocim po brzdach a v sotoline bych cekal ze zastavim hned, ale taky se prodlouzi brzdna draha.
na asfaltu "vypeklo", když zafungovalo na jakési roletě a zrazu jsem byl s mašinou o 2 metry dál než jsem chtěl, ale zase mě několikrát "zachránilo" a to jednou když jsem "usnul" a málem skončil v náklaďáku přede mnou. Takže já hlasuji ABS ANO