Mam Dakara 05, jen malou chvilku. Poprve jsem mazal retez, tak nez si koupim stojan, postavil jsem ho na spalek, pekne opatrne .
Na spalku jsem to normalne nahodil, vycistil, promazal. Sundal jsem ho dolu a hadejte co? Nenaskoci..
Cvakne, ale ani starterem nehne. ani na neutral, ani se spojkou, nic..
Proste cvakne, zhasne vsechna svetla i kontrolky.
Co jsem mu udelal? poradite mi nekdo, prosim?
Dole pod krycím plechem,kterej je pod motorem jsou nějaký el. součástky..
Zkontroluj, jestli jsi necvakl nebo nepřiskřípl nějakej drátek ...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Četl jsem tvůj dotaz v práci, ale nepamatuju si login do fóra... To, že to byla baterka jsem věděl hned... Mě se stalo něco podobného... Natočil jsem ji, chcípla a už nic... 3x jsem ji startoval kabelama a pak jsem koupil v sobotu dopoledne, 300km od domova aku od Varty a je to všechno OK... Předpokládám, že ta stará byla vyschlá, že?
to jeste porad nevim. Baterka je ok dolita, akorat to nejak nedala. Ocistil jsem kontakty a tak.
Stejne ale asi koupim novou, jen pro jistotu.. Podle servisnich zaznamu ten muj zazrak ujel za posledni dva roky asi 3k, takze muze byt pekne zhuntovana..
Jak to tak pozoruju tak minimalne maly GS bude na horsi baterku pekne citlivy. Asi se ji preventivne budu muset povenovat.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
xhackerm napsal:
Přesně tak... A nejhorší je to, že to přijde bez varování... Prostě přestane jen tak z ničeho jít...
to je presne to, co mne tak prekvapilo. chyta na prvni tuknuti a najednou nic. ale ne nic jakoze slaba baterka.. ale nic jako nic .
Proto jsem si myslel, ze jsem urval neco jinyho..
xhackerm napsal:
Přesně tak... A nejhorší je to, že to přijde bez varování... Prostě přestane jen tak z ničeho jít...
to je presne to, co mne tak prekvapilo. chyta na prvni tuknuti a najednou nic. ale ne nic jakoze slaba baterka.. ale nic jako nic .
Proto jsem si myslel, ze jsem urval neco jinyho..
No mě to překvapilo, když jsem jel jeden pátek z Plzně do Jihlavy... Do práce jsem přijel bez problémů, odstavil jsem ji na parkovišti, odpoledne přijdu, natočim, chcípne, nenatočim, startuju kabelama od kolegy, jedu... Jel jsem v kuse asi 50km a najednou těsně před čerpací stanicí chcíp... Za jízdy... Tak jsem se dokodrcal k pumpě a začal znovu rozebírat kapotáž... Baterka byla vyschlá, tak jsem si koupil destilku, dolil, koupil startovací kabely a poprosil jednoho tankujícího... Jel jsem tedy dál zase v kuse, abych ji nemusel chcípat... Jenže jsem musel tankovat a nádrž máme samozřejmě na klíček... Takže jsem si říkal, že to třeba trošku dobilo, jel jsem přeci jen 150km v kuse... Hmm, nic... To ale pršelo a už jsem pospíchal na místo srazu, tak jsem to prostě na hulváta vzal z kopce a chytla na dvojku... Sice mi to bylo líto, takhle to kurvit, ale už nebyla jiná možnost... Takhle jsem dojel až do kempu, kde jsem ji odstavil a v sobotu ráno jel s kamarádem autem do Jihlavy, kde jsem zakoupil za cca 950,- novou baterku Varta...
Z toho pro mě plyne, že baterka se musí hlídat více, než si myslíme... Hlavně pokud třeba moto někde ležela a kapalina z ní mohla přes odvzdušňovák vytéct...
při zakoupení nové baterky mi v servisu zkušení servismeni důvěrně sdělili, že gs 650 f má tak trochu menší vadu - baterka je uložena v prostoru, který se hůř chladí a proto je třeba ji tak po každých cca 2000 km dolévat, páč se celkem rychle vypařuje.... u dakara to bude asi stejné nebo ne??
No jde o to že baterka na malým GS je špatně chlazená, nad motorem a vysichá
Dál jde o to, že při startu je zapnuto šíleně dalších věcí - bud potřebných nebo nepotřebných (světla, paliv. čerpadlo, atd.)
Z baterkou válčím taky pořád a nehorší je že pokud bych se o motku měsíc nezajímal, tak asi neodjedu
Budu muset taky koupit novou baterku ale čekám jaká bude zima JEstli budu jezdit nebo motka bude stát a já koupím baterku až po zimě
svatunice napsal:
při zakoupení nové baterky mi v servisu zkušení servismeni důvěrně sdělili, že gs 650 f má tak trochu menší vadu - baterka je uložena v prostoru, který se hůř chladí a proto je třeba ji tak po každých cca 2000 km dolévat, páč se celkem rychle vypařuje.... u dakara to bude asi stejné nebo ne??
Ano, Dakar je naprosto stejný na uložení baterky... Musíme si uvědomit, že baterka je vážně nešťastně umístěná... Jiné motorky ji mají nejčastěji pod sedlem, tudíž izolace proti slunečnímu "vedru" je dost velká... Když mi stojí motorka v práci více jak 9 hodin na sluníčku, tak skrz ten plast se opravdu škvaří... Nemluvě o tom, když jí zatopíme ještě zespodu...
Když jsem kupoval tu novou Vartu, dostal jsem od pána výbornou instruktáž, jak nabíjet baterku, že skutečně nestačí jen "přes noc" , ale kontrolovat to měřákem... A vůbec se nebát ji třeba přes víkend, když je špatné počasí, vyndat a jen tak nabít... Prostě preventivně ji udržovat v kondici...
A teď dotaz... Určitě bude existovat nějaký malinký displej, který by se dal připojit na baterku a kontroloval, jak na tom baterka je... Ono je docela otravné pořád sundavat a nandavat kapotáž jen proto, abych zjistil, jak je na tom... Máte někdo zkušenost s nějakým podobným indikátorem?
Už sem o něčem podobnym přemýšlel.Dá se koupit panelovej voltmetr kterej se vejde přesně mezi tlačítka na tom panýlku co je uprostřed řídítek(já už ho tam nemám ale to je jedno).Jenomže to se musí opět rozebrat půlka motorky aby to fungovalo jen při zapnutym klíčku tzn.že tedka na to seru a budu to dělat až v zimě.
A proč si pod sedlo Třeba nevyvedete 12V zásuvku a nenabíjíte to přes to Tedy i kontrola je přes to možná
Už to tu někdo řešil Já ji tam dával a ještě to teda nemám dořešený s tím nabíjením ale jinak dobrý
Koupil jsem jí u Louse asi za tři éčka