Ahojte, pote co jsem vcera pri nocni ceste do Brna steloval UK svetlo tak aby svitilo na spravnou stranu tak jsem byl lehce zklaman svitivosti H7 zarovek a premyslim ze je vymenim za neco vykonnesjiho. Nicmene tam nechci davat aftermarket xenon ale spis jsem se dival po tomto: http://cgi.ebay.c...147002r392
sixxcatt napsal:
Ahojte, pote co jsem vcera pri nocni ceste do Brna steloval UK svetlo tak aby svitilo na spravnou stranu tak jsem byl lehce zklaman svitivosti H7 zarovek a premyslim ze je vymenim za neco vykonnesjiho. Nicmene tam nechci davat aftermarket xenon ale spis jsem se dival po tomto: http://cgi.ebay.c...147002r392
Ale ty Osramky se mi daji snadneji dostupne, nebot Hornbach (alespon ten prazsky).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Je to jedno z nejlepších na trhu a vážně to dobře svítí. Máme to všude v Auto Kelly.
ehm to je to, co kupuju.
+90% 55W
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
OSRAM Nightbreaker jsou sice dobrý halogenky, ALE používám je v autě a měním cca 2x do roka . Svítí to fakt dobře, ale NEVYDRŽÍ. Vzhledem k ceně je to dost vopruz. Tak jsem přešel na OSRAM Silverstar H7, svítí to nepatrně míň, ale výdrž je podstatně lepší. Jinak v motorce mám PIAA Super Plazma (mám Dakar, takže H4) a ty svítí snad ještě líp, ale cena je astronomická. Takže doporučuju OSRAM Silverstar
Jo, jasně eBay, ale jak říkám, je to myslím zbytečně drahý. Tady jsem zrovna našel jeden pár H7 s poštovným do ČR za 74 USD. To je na halogenky fakt dost. Ale svítí to opravdu jak sviňa
hledal jsem rozdil mezi H4 a H7 a uz sem nasel odpoved tak se s ni podelim
Základní rozdíl mezi H4 a H7 je v tom, že H4 je DVOUVLÁKNOVÁ žárovka = má 3 kontakty. Jeden na kostru, jeden na svícení potkávacího vlákna a jeden na svícení vlákna pro dálková světla. Pohledem zvenku se dají poznat dost snadno: Lampy na H4 žárovky mají pouze jednu parabolu, zatímco H7 je pouze jednovláknová, proto je nutné mít jednu žárovku na potkávací a jednu na dálková světla. Konstrukční rozdíl žárovek je v tom, že H7 obsahuje plyn (ale není to xenon).
Co se týká zamontování žárovek do samotného světlometu, tak lampy s čirou optikou (píšu teď o originálních světlometech) obsahují vždy H7 žárovky a starší ročníky bez čiré optiky jsou zase osazené vždy H4 žárovkou.
Pro majitele vozu to znamená pouze jedno. Ti, kteří mají novější typy s čirou optikou (tzn. na jednu lampu 2x H4 žárovky), mají na kabeláži na světla malou koncovku, která je víceméně stejná, jako koncovka na motorky naklápění světel (má pouze jinde polohovací drážku, která slouží k tomu, aby tyto dvě koncovky byly vzájemně nezáměnné). Tato koncovka je 3-pinová a rozvedení k H7 žárovkám je řešeno již v samotné lampě.
Ti, kteří mají starší typ, ve kterém jsou H4 mají koncovku na žárovku naprosto odlišnou od všech ostatních a tento konektor se přidělává PŘÍMO na patici této H4 žárovky. Ochrana proti vodě je v tomto případě řešena gumovou manžetou.
Upravil SonGoku dne 16.08.2009 15:34
OSRAM Night Vision mam ted. Svitivost oproti normalu je celkem dost znat. Philips motovision jsem mel predtim a byl jsem s nima vic spokojenej nez s Osramem. Bouzel nevim kde je ted sehnat > driv je mel Globus, ale ted jsem je uz nevidel
3/6 Marines SEMPER FI
Mosquito napsal:
Philips motovision jsem mel predtim a byl jsem s nima vic spokojenej nez s Osramem. Bouzel nevim kde je ted sehnat > driv je mel Globus, ale ted jsem je uz nevidel
V noci jedu výjímečně. Proto mám na motorce standartní žárovku a nemám ani přídavná světla. Na dovolené jsem si ale střihnul jednu noční a to ještě v parádním plaváku. Na příští dovolenou motorku dovybavím alespoň silnější žárovkou. Díky za Vaše tipy...
sixxcatt napsal:
Ahojte, pote co jsem vcera pri nocni ceste do Brna steloval UK svetlo tak aby svitilo na spravnou stranu tak jsem byl lehce zklaman svitivosti H7 zarovek a premyslim ze je vymenim za neco vykonnesjiho. Nicmene tam nechci davat aftermarket xenon ale spis jsem se dival po tomto: http://cgi.ebay.c...147002r392
Uz jsem to tu nekde psal, staci si poridit zarovky s modroubankou, napr: ELTA, pozor, ne natrenou na modro ale primo s modrým sklem. Svítí ciste bile a videt je perfektne! Mam je v tlumenym i dalkovym a vidim skvele. Xenon to neni, ale je to dostacujici!!! Nemusis kupovat PIAA za nesmyslnych 1500 až ???? Kč nebo drahy Philipsky. Tyhle stojej par cca 220 Kč. Maji je skoro vsude, v tuning shopech, ale i treba u nas v nahradnich dilech u SKoda auto.
Souhlaqs s Massikem.
Nejsem si jistý, jestli stojí za to kupovat drahé žárovky.
Už tady kdysi byla debata ohledně žárovek a tak jsem nechal v práci změřit nadopovanou žárovku prý o +90% a porovnat s etalonovou žárovkou.
.........................Etalon 12 V - 1100 lm, 13,2V - 1500 lm
12 V - 1185 lm, 13,2V - 1584 lm
Měřeno v kouli v laboratoři.
Měřili jsme i mapy osvětlení vozovky a výsledek byl podobný.
Jediný podstatný vliv má změna barvy světla, které je víc do modra.
Koupit nebo ne???
Upravil paja1 dne 17.08.2009 19:34
Pája