Tak zde jsou první výsledky pátrání po příčině smrti regulátoru.
Do regulátoru vniká vlhkost kolem přívodního konektoru a dál to leze po celém vnitřku. Pločný spoj sic vypadá OK. Ale vlhko nakonec zvítězilo.
Přikládám foto z pitvy, které hovoří za vše. Další postup v pátrání a funkci zveřejním. Kupovat nový regulátor zjevně postrádá smyslu, protože skončí stejně jako ten starý o žádné změně v konstrukci nemám info.
vlada-adv přiložený následující obrázek:
Tak tady je dokončení provizorní opravy. Z umřelého regulátoru jsem vyrobil kabelovou redukci na originál kabeláž. Proto nevyhazujte mrtvé regulátory, vydlabat střeva a vyrobit tuto redukci trvá tak hodinu práce. Sice se na internetu za 20-30USD dá koupit kabel pro připojení čerpadle do zásuvky ale:
1) čerpadlo běží stále a je potřeba pokaždé vypínat nebo vytahovat odněkud kábel.
2) Pokud se porucha stane někde v pr... a je potřeba dojet daleko udrží takto vyrobená redukce sucho okolo vstupního konektoru do čerpadla, který není vodotěsný. ("skoro v suchu protože vlhko vniká i pod originál regulátor viz. první foto kde je vidět oxidace"
3) Toto funguje bez dalších manipulací - zapnu klíček startuju a jedu
foto-1 oxidace konektoru čerpadla
vlada-adv přiložený následující obrázek:
Předejít nelze. Někde na netu píšou, že regulátory od 2007/8 už jsou lepší ale taky už se poroučely. Každopádně demontovat vyčistit máznout dosedací plochy a pečlivě složit neuškodí. Tím se oddálí vlho odspoda. Kolem konektoru shora to prostě utěsnit nejde.
1) Umře za jízdy prostě to přestane jet. Při pokusu o startování točí ale nechytne.
2) Umře ve spánku jako mně. Zaparkoval jse na Kvildě u hospody a po snědení knedlíků už jsem nenastartoval.
V nejlepším případě za jízdy přestane jet a po vypnutí zapnutí klíčku se chytí a jede dál. Tohle se stalo mě před prázdninama pak bylo 4000km klid a pak už smrt bez výstrahy. Při představě, že bych tohle řešil na dovolené což vyřešil a dojel bych jen to tahání pojistky po každém zastavení
Tak to je fakt zákeřné, s tím těžko něco preventivně řešit. Taky jsem si užil s elektrikou svoje na 800 GS http://www.bmwgs....rowstart=0 Trvale mě překvapuje, jak naše renomovaná značka motocyklů dokáže ojebávat izolaci konců kabelů u konektorů..
vlada-gsa napsal:
Předejít nelze. Někde na netu píšou, že regulátory od 2007/8 už jsou lepší ale taky už se poroučely. Každopádně demontovat vyčistit máznout dosedací plochy a pečlivě složit neuškodí. Tím se oddálí vlho odspoda. Kolem konektoru shora to prostě utěsnit nejde.
Co kdyby se zvrchu nacpal mezi dráty silikon, nepomůže to? Jo a prosím, kde přesně ten regulátor je, určitě už jsem ho měl v ruce, ale nevím co to bylo ). díkec
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
vlada-gsa napsal:
Kefa > nepomůže. Vlhko leze mezi tělem konektoru a kovem. Konektor jako takový vodotěsný je a těsní.
Díkec. Zkusím ho nejdřív najít , rozdělám a promažu, pro jistotu...včera mi 1x zdechla na dvojku, a pak na čtverku sebou 2x tak cukla, že mi dcera dala takovou pecku helmou do hlavy, až sem se málem posr...jakoby byl bordel v benzínu. To byla výstraha myslím...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
vlada-gsa napsal:
Kefa > nepomůže. Vlhko leze mezi tělem konektoru a kovem. Konektor jako takový vodotěsný je a těsní.
Na stránkách burnsmoto se dá koupit kabelový bypass do zásuvky. Zajímavé řešení, ale trochu drahé...myslím, že se dá vyrobit i u nás.
Jak dlouho odhaduješ, že se dá jet bez většího nebezpečí s takhle natvrdo propojenou pumpou. Má to relé vůbec nějaký smysl, krom toho, že se kurví...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Furt otravuju, ale líbí se mi to tvoje řešení. Tys ten tišťák vyhodil a propojil to natvrdo a nacpal zpátky? Používáš to jako rezervu nebo to tam budeš mít zapojené nastálo? A co takhle sehnat v BMW ten jejich konektor - modrý a redukci si vyrobit do foroty.
Ještě se vrátím k tvé připomínce ohledně propojení přes zásuvku - u 08 zásuvka není pod proudem, pokud tam nemáš klíček, jen asi tak minutu a pak se odpojí (dobíjel jsem mobil). Jasně tu minutu to bude vrčet, ale pak by to mělo být dobrý.
Ale jinak super nápad, škoda jen, že to bude další díl, který si povezu (EWS už vozím).
Tak čus
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
vlada-gsa napsal:
Vyzkoušeno naskočilo bez problémů po vypnutí ticho nic neběží.
Tenhle problém jsem měl před půl rokem a řešil jsem ho v záruční opravě. Psalo se o tom na tomto webu tady: http://www.bmwgs....ad_id=4002
Takže do regulátoru, potažmo do čerpadla nejde stálý proud? Já si myslel, že to zapínání a vypínání čerpadla při zapnutí a vypnutí klíčku zařizuje právě ta podělaná elektronika - regulátor...
Upravil radosek dne 28.08.2009 06:22