Zdar a sílu všem šťastným majitelům a fanouškům "géesek" !
Už delší dobu bych se stal rád taky majitelem a doufám, že se mi to už snad na příští sezónu podaří splnit...Naježdíno mám hodně, ale GSko jsem ještě nikdy, bohužel, neměl ... hledám už tak trošku motorku, která se mnou zestárne a už si ji pak nechám a nebudu mít potřebu ji měnit - GS je tím pádem jasná volba ... ale ...
Příští rok, někdy v listopadu, chceme s kámošem podniknout jízdu po Peru, Bolívie a Chile a vedeme dloooouhé debaty, jestli jít raději do klasiky 1100 GS, 1150 a nebo 1200 ... Mě se nejvíc líbí samozřejmě 12ka, ale spíš tak nějak designově...něco mi říká, že do těchhle podmínek to není úplně to pravý ořechový a že je to už zbytečně moc prošpikované elektronikou, hliníkem atd. Navíc jsem teda už četl vcelku o dost problémech, o tom jak je háklivá třeba jen na trošku horší benzín atd.
11ka se mi už teda zase až tak moc nelíbí, ale mám z ní pocit jako ze staré, dobré, poctivě odvedené práce a stroje, který leccos vydrží a překousne...
Co byste mi doporučili koupit na takovou řekněme 3měsíční cestu Jižní Amerikou, kde pojedeme různě pískem, v Andách atd. ? Samozřejmě je řeč o jetém stroji, protože na nový nemám a nikdy ani asi mít nebudu ...
Věřím, že tenhle člověk by asi do jiné, než 1100 nešel a nikdo s takhle naloženým strojem asi nenajel víc km. I když to zřejmě nebylo vždy bez závad,dojel kam potřeboval a měnit asi nebude.
Dle mého názoru:
Je asi jedno, na jaký motorce se vydáš. Musí být připravená a musíš mít štěstí. Já jsem spokojenej s 11tkou se světlem z autobusu. Někdo tvrdí, že 1150, byl už jen pokus omladit a ušetřit na materiálu, někdo zase, že je to dokonalejší nástupce 11tky.
1200 je jiná liga a asi není na brodění v písku stavěná. Jsou ale lidé,kteří dokázali,že to není úplně pravda a snese taky hodně a svezení je o generaci lepší.
Další ti bude tvrdit,že jedině 2ventilová technika. Pak se dozvíš, že tam odchází hromada mechanickejch věcí, které sice opravíš kamenem,ale už to není ono,když opravuješ a sháníš a bastlíš...
Když chceš jistotu, kup si Yamahu TT600 a okovej si prdel. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ať už se rozhodneš pro jakékoli GSo, bylo by dobré sehnat si adresy a kontakty na zastoupení BMW v těchto zemích a servisy, které je dělají. Zvýší se vám tak šance na možnost výměny dílů nebo opravu v případě poruchy.
Já bych to vzhledem k ceně dopravy udělal úplně jinak.Koupil bych si motorku tam.
Nějakej etalon spolehlivosti.XR,XT atd.Bude to stát míň než doprava a pak to zase střelíte.Bawora si kup až se vrátíš.
taky je varianta si moto na místě půjčit, je možné tam půjčit gs 1200 i gs 650, ale není to nejlevnější - je potřeba to porovnat s náklady na dopravu. Letecky moto pod 80.000 nepořídíš, kontejnerem závisí na tom, kolik kámošu s tebou pojede.
Dál bych zvážil jestli jedeš single nebo double. Pro 2 je velký bavor ideální, pro jednoho bych řek zbytečně těžký.
Dál bych rozmyslel, zda se s tím chceš prohánět po dunách, to dostávaj motorky i řidič co proto, a já osobně bych asi volil na zničení motorky nebo zlomení klíční kosti bližší destinaci - tunis, maroko. Pokud cestuješ, moto je naložrné a cíl je někam dojet, je lepší se na takovýhle věci vybodnout a jet cestu nejmenšího odporu. I tak tě tam ty šotoliny a rolety dost vyškolej. Pokud i přesto duny lákaj, ber co nejlehčí motorku...
TOLI napsal:
Na podobný expedice bych si osobně pořídil dvouventiláka.Ten motor byl vyráběnej 40let beze změny a opravit to dokáže kdejakej amígo.
Jenže milého dvouventiláka nevyráběli v jižní americe. Takže tam je ti tahle skutečnost platná asi jako když bys jel na HD Panhead do Ruska.
Krom toho GS beze změn zůstávalo vždy tak 4-5 let a lišilo se od kardanu přes součásky v motoru,v zapalování atd...vždy mrak věcí,které ti v americe budou těžko dohledávat a shánět.
Ale je fakt,že i HD vyrábělo 2ventilovej boxer, třeba to bude pasovat jen závity budou jiný a rozměry jsou v palcích,takže když pasovat,tak pod lisem.
To je lepší volba 1100 nebo 1150 - motory shodné v hromadě typů, které se do ameriky vyvážely více. Pár dílů shodných s autama....
Upravil Hrabe_X dne 26.08.2009 08:10
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Měj na paměti, že kamkoliv zavoláš, nejdřív uslyšíš ceny kolem 3-4.000 Euro, ale dá se sehnat přeprava z Belgie (Antverpy) kolem 600E jedna cesta. pouze do Santiaga (Valparaiso) protože jedině (prý) tam máš šanci dostat mašinu z celnice během jednoho dne při troše štěstí. Jinde se mluví o týdnu.
Motorka? To chce hlavně kliku.... Já neumím opravovat na cestě kromě gum a vypadlé fajfky asi nic, takže ...je mi to fuk, skoro na všechno musím volat odborníka, čili....mě je to fuk. pokud umíš, ber 1100, pokud ne....je to jedno.
Na 1200 jsou asi již ty chyby prvních let tak nějak vychytané a nebo již opravené od předešlého majitele.
Zlom vaz
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Kejml napsal:
Zdar a sílu všem šťastným majitelům a fanouškům "géesek" !
Příští rok, někdy v listopadu, chceme s kámošem podniknout jízdu po Peru, Bolívie a Chile a vedeme dloooouhé debaty, jestli jít raději do klasiky 1100 GS, 1150 a nebo 1200 ... ovou řekněme 3měsíční cestu Jižní Amerikou, kde pojedeme různě pískem, v Andách atd. ?
Díky moc za každý názor !!
Kejml
Kamarad Tom pridal na situ i tu lonskou JA, tak se mrkni, abys vedel o co problizne jde
http://www.i-spog...ngine.htmlFrajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Zdar ve spolek všem a moc díky za názory a rady !!! Máte všichni recht !!!
A aby to nevypadalo, že to tady nečtu nebo šlo o nějaký flame, tak sem píšu, že si to pročítám pozorně a taky pátrám a hledám a nejen to !!
Už se mi mezi tím podařilo konečně i svézt na 12ce a mám vážný problém...Asi jsem se zamiloval !!!
Je to přesně jak říkáte, nevím nad čím špekuluju, když si to na cestě stejně sám nevopravím ... No a nějak amígo tam toho asi nakonec taky moc neudělá ...
Jinak já dřív jezdil crossku, ale jen hobby, pak jsem měl DRko 650 RSE, potom ostrou Husku T610, takže nějaká ta zkušenost je i s blátem na ksichtě, broděním, pískem a taky pár pěknýma držkama atd...
No, zvažoval jsem, že bych si tu krasavici, pokud to se mnou přežije a doveze mě v pořádku domů, tak že bych si ji nechal už jako lásku na celej život...
Koupit tam je fajn, ale já tohle zažil na Zélandu s autem a když už pak máte za pár dní odjíždět a leží vám třeba 100 000 v autě - nebo tady v motorce a nemůžete to prodat, tak je to taky pěkně zapeklitá situace a nakonec projedete možná i víc než kolik by stála ta doprava....
Jinak na tu cestu jsme 2 a mašiny by určitě pluly napřed a neletěli, páč to je fakticky balík ...
No pátrám a špekuluju dál ... jeden můj známý mechanik mi řekl, ať jdu do 1150, že to je vlastně úplně nejvíc vychytaná 11ka, zbavená všech známých problémů atd. Ale když mě se asi líbí hrozně ta 12ka a nemůžu se zbavit pocitu, že ji budu nutně potřebovat ...
No VFRko už jsem nabídnul do světa, takže věci se už daly lehce do pohybu...
Ještě jednou díky za názory, rady, tipy, odkazy atd. Musím toho sesbírat co nejvíc ...
Najel jsem na úplně nové 1150 60tkm.. Sem tam problém. Teď mám 11tku a nikdy nic.. Nevím, na jízdu se mi to zdá téměř stejné. V terénu je 11 o trochu obratnější.
12 by to měla taky určitě vydržet. Ale já osobně bych vzal na cestu kolem světa 11tku Ale je to jen můj názor
Nojo, jak říkám, je to sto lidí, sto chutí a právě proto jsem ten dotaz položil sem - lidem, kteří na tom jezdí a ví toho nejvíc ... nějaké kecy mechanika, který tu mašinu viděl 2x v životě mě moc nezajímají ... Každý názor je vítaný !
Ten kámoš co se mnou jede řekl, že jde na 1000% do 11ky, protože je to ještě "stará poctivá kovářská práce" takže samé železo, které jakýkoliv amígo nějak svaří a žádný hliník apod.
Na to jsem zase slyšel, že 11ka měla problémy s odpružením, střikama a něco s kardanama ... nojo, jenže to jsou vždycky jenom takové ty history "jedna paní povídala" apod. takže to je těžký si z toho něco vybrat...
Ale ono je to určitě i o kusu a jak se člověk trefí ... když se má něco podělat, tak se to stejně podělá ... a je zřejmě úplně jedno na čem ...
Každej typ měl nějaké neduhy a na něco trpěl... vstřiky na 11tce - o těch jsem nikdy neslyšel, že by někomu klekly, dokonce ani kardan,pokud sis ho sám nenaboural.
U 1100 je údajně slabej článek převodovka - neznám ale nikoho s 11tkou (jako že znám víc než desítku majitelů) komu by lehla na převodovku a sám mám 105tis km bez potíží.
Znám lidi,co neměli výztuhu stupaček a v terénu si převodovku poškodily ulomením uchycení stupačky. To vidím jako reálné mínus 11tky,které se dá za 2tis kč vyřešit výztuhou.
Včera jsem jel delší štrečku (asi 300km) po okrskách ve dvou s kuframa. Měřil jsem pro zajímavost spotřebu a normální rychlostí kolem kila bez kravení, občas rychlý předjetí atd... 4,8l/100km. To je ta vysoká spotřeba paliva 1100GS, o které jsem se dočetl ve většině testů. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Kejml> Cau chlape, jses primo z Breclavi? Znas Pavla Kratkyho? Ten vi o hrosich vsechno. V Rakvicich mame 2x 1100 a jednu 1150, za sebe muzu rict, ze ti ji klidne pujcim, at si ji muzes vyzkouset. Bude to oproti 12tce asi tank (ja ji jeste nejel), ale mam na ni skoro 130 tisic a slape perfektne. Muzem sednout a pokecat.