mám tady první případ pádu motorky,sice v malé rychlosti ale zato s pořádným kotrmelcem
tady je origo popis celé situlace přímo od majitele:
Pro přiblížení jak se věc udála a jaký dopad to mělo na kufry -
při vyjíždění ze dvora jsem ostřejším obloukem objížděl auto přistavené u kraje a najel jsem na asfaltovou latu, co byla rozteklá od slunka. Šklhlo mi to a pak se to kouslo o normální asfalt. Nechápu jak (ten moment si nepamatuji) jsem si "vystoupil" doleva vzad. Brambora se slozila na levou stranu. Odtud podřený a naprasklý levý přední roh víka levého kufru a jeho prohnutí o rám. Při pádu jsem zřejmě "vrknul" plynem, mašina se asi díky gyroskopickému efektu boxera postavila zpět na kola, ujela ještě cca 10m (už beze mě), a jak zpomalila, řizeni se stočilo doprava a mašina udělala kotrmelec šikmo přes levý bok.Nahrbila se přes štítek a zadkem křápla na topcase docela slušnou peckou. To způsobilo prohnutí držáků na víku topcase a promáčknutí jeho dna o rám.
Pak dokončila obrat a zůstala ležet na pravém boku. Odtud zase škrábnutí na pravém předním dolním rohu pravého kufru a jeho lehké prohnutí o rám.
po montáži vypadala takto
bystricke přiložený následující obrázek:
máte pravdu, pecka to byla slušná, a opravdu musím uznat, že kufry z toho vyšly se ctí.
Topcase jsem v podstatě srovnal do původního tvaru, jen při pohledu hodně z blízka je vidět malá prohlubeň v místě, kde se hrana ohla o nosič. To asi úplně dorovnat nepůjde a koneckonců to tam ničemu nevadí. Víko se dalo také docela slušně srovnat. O pevnosti a kvalitě Vámi používaného materiálu jsem se docela jasně přesvědčil i v momentě, kdy jsem to za pomocí dřevěných špalků a kladiva začal srovnávat. Potřebovalo to řádnou sílu, aby se plech vůbec pohnul. Díky tomu, že jsem to nechtěl doku***t, odmeřoval a rozmýšlel jsem si každé klepnutí.Tím pádem to trvalo poměrně dlouho, ale myslím, že je výsledek přijatelný. Vyměnit bych na víku topcase chtěl dvě nebo tři ty chromované úchytky. Jedna má v sobě zalomený šroubek a další jsou škrábnuté.
Boční kufry nejsou tak chytnuté, jeden je trochu prohlý dovnitř, ale na to snad taky najdu rozumný recept. Nejhůře je na tom levý přední roh víka levého kufru, který dostal "plný zásah" a navíc se zřejmě kousek po něm Brambora sklouzla. Je dost sedřený, ohnutý a asi 1cm prasklý. Nedokážu posoudit, jestli to jde spravit nebo se bude muset udělat nové víko.
bystricke přiložený následující obrázek:
bystricke napsal:
...O pevnosti a kvalitě Vámi používaného materiálu jsem se docela jasně přesvědčil i v momentě, kdy jsem to za pomocí dřevěných špalků a kladiva začal srovnávat. Potřebovalo to řádnou sílu, aby se plech vůbec pohnul. Díky tomu, že jsem to nechtěl doku***t, odmeřoval a rozmýšlel jsem si každé klepnutí...
Mě motorka lehla na levý kufr několikrát (jak jsem pro zájemce předvedl - samozřejmě že úmyslně - na srazu u fify... ) Z toho dvakrát fest. Jednou jsem marně hledal pod levou nohou pevnou zem a aby mě Barborka nepřikryla, praštil jsem s ní nekulturně. Podruhé jsem zešikma s plně naloženou přejížděl vysoký obrubník a dopadlo to ještě hůř. Povidlo se mi to na výjezdu z dálnice v Itálii, kde stálo tak deset motorkářů na kelímkách a já před nimi machroval, co bávo dokáže. Se zájmem čekali co bude, páč to vypadalo, jako když se převrátí cikánskej vůz... Ale kufry fungovaly jako vždy - bezpečné peřiny, do kterých nebohá Barborka přistála. Stačilo motorku zvednout, což při nasrání, kterého jsem dosáhl, nebyl vůbec žádný problém. Vše drželo tam, kde mělo, takže nastartovat, najet kolmo, přidáním plynu nadlehčit přední kolo a potom už jen stačilo vztekle přeorat travnatý pás a radši honem pryč... Na levém kufru škrábanec kterého si nevšimneš, protože je na té spodní šikmé straně. Rám bez závad - ten mi taky vařil bystrické... Kufr šel sundat jenom s obtížemi, protože vnitřní strana byla prohnutá dovnitř kufru, ale v řádech milimetrů. Přestože to rána byla fakt slušná, víko se nepokroutilo, normálně šlo sundat a těsní (jak jsem se v tom lijavci na šumavském srazu mohl přesvědčit) takže oprava mohla počkat na doma. Tady ale nesouhlasím s citovaným popisem opravy. Neodměřoval a nerozmýšlel jsem každé klepnutí. Bušil jsem do toho jako hluchý do vrat, abych dostal tu prohnutou stěnu zpátky. Povedlo se, takže můžu jen konstatovat, že jet bez kufrů, měl jsem rozmydlený a zprohýbaný výfuck a podřenou motorku. Takhle jsem za sebou nechal "jenom" mezinárodní ostudu, jací jsou čeští řidiči motorek kopyta...
bystricke napsal:
ukažte kufry (je jedno jaké)po pádu s nějakým krátkým popisem
No já se párkrát vyválel s kuframa Grave - a párkrát i docela dost v terénu,kdy jsem s nimi vyvorával kamení + nespočet skácení motorky na místě + jednou mě paní s autem narazila do kufru a odtlačila mě ze silnice bokem.
Veselá příhoda:
Jednou jsem šel přes řídítka, když se můj kufr zasekl o kufr kamaráda.Kamrád stál v křižovatce a já ho prostě a sprostě přehlédl. Jemu jsem sebral motorku pod zadkem,on skočil salto vzad přes topcase a já šipku vpřed. Motorky bez újmy,jeho kufr vytržené dno, můj bez škrábance.
Takže kufry Grave jsou pro mě extrasuperhyperpevná záležitost a nepřeject mi víko několik náklaďáků, tak jsou dodnes po hromadě pádů stále jako nový. Mimochodem víko to vydrželo - mohl jsi ho vidět na sraze stále prakticky bez oprav, jen dobóchané do složeného tvaru.
Takže po 6ti letech ježdění s kufry Grave je největší kosmetická vada černá čára od nárazníku auta,které mě tlačilo v Itálii.
Jestli jsou ty tvoje kufry z poloviny tak pevné jako Grave, musej být nezničitelné i když věřím, že GRAVE by ustály bez deformací i výše popisovaný kotrmelec tvého testovacího jezdce.
Upravil Hrabe_X dne 01.09.2009 07:58
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
No jo, bylo to ve Francii u městečka Maux - udělal jsem si soukromý sraz BMW GS.
Nejhorší bylo,že kamarád měl zařazenej kvalt, hodil ukrutná záda přes Topcase a motorka se začala točit na padáku dokolečka, protože svině nechcípla. Tak jsme chytali motorku, všude se válely jeho trenky,trička a chlast poházenej po hlavní silnici z kufru s utrženým dnem. Než jsme to posbírali,byla tam kilometrová dopravní zácpa.
Ale frantíci byli hodní, nabízeli garáž,odvoz,zavolání policie,záchranky.... motorkám ani nám se nic nestalo, jen jsme otestovali kufry. Asi 2km před tím jsme obdivovali levné tankvaky,čili byl hned důvod si jeden koupit.
A jaké z toho plyne poučení?
"Kup si hliníkáče nebo nejezdi první!"
Dobrodružství mě stálo flašku Tequilly a motocyklové ego.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ahoj, tu "šikovný" artista a spisovatel detektivek .
Chlapi, asi si dovedete představit, jak jsem byl na sebe nasraný. Poté, co jsem se sesbíral ze země a viděl tam Bramboru ležet, jsem se pojmenovával těmi "nejlichotivějšími" přízvisky přičemž "debil pitomý" bylo asi to nejjemnější . DESIERTO na sračky, komplet ovládání spojky visel na hadici, jedno zrcátko na zemi, druhé otočené na spodek řidítek, rampa pro navigaci připlácnutá na budíky,ten stříbrný rámek nad budíkama šišatý, kufry obóchané, sebevědomí na -20stupních.
Navíc to celé viděli dva výrostci, co se poflakovali kolem, a ten jeden to s patřičným nasazením komentoval slovy: "Ty pi**, takový bavor a on s tím jebne na zem!!! " Věřte mi, že mít ho v tu chvíli jen trochu blíž po ruce,válel by se tam taky.
Dostrkal jsem to zpátky do dvora. Krve ze mě bylo jak z prasete - kdo by si oblíkal motohadry, když chce popojet dohromady cca 50m?!. Naštěstí šmirglování asfaltem podlehla jen kůže na noze a lokti. Naražená kostrč se nepočítá, to k tomu patří. Největší bolest ale byla natřískané ego - jezdil jsem krosky, cesťáky, chopper a patnáct let pohoda. Teď si pořídím mašinu snů a po dvou měsících s ní zrobím kotrmelec...
Jen doplním, že kufry jsem na tom měl 4dny. Na druhý den jsme měli na Bramboře jet s přítelkyní do Jeseníků na první společnou dovolenou... Jeli jsme plechovkou.
Po návratu jsem se v tom začal vrtat a určovat škody. Kromě výše jmenovaného rupnul i držák krytu rukou, sklíčko blinkru a značka BMW na levém boku.Při rozebrání na elementy jsem zjistil i ohnutý rám, který drží budíky a zoban. Mám ale podezření, že ten už ohnutý byl z dřívějška, protože směr jeho zakřivení neodpovídá tomu kotrmelci.Vzhledem k tomu, že u nás na severním dálném východě jsem neuspěl s poptávkou po dílech u dealerů BMW, našel jsem si dealera v Polsku v Bialsko-Biale. U Touratechu jsem si objednal nové DESIERTO a kryty rukou, co se mi líbily více než originály.
Všecko jsem to tam postupně přemontovával, jak to přicházelo, akorát těleso ovládání spojky,co prasklo, tak Poláci nedodali.Několik týdnů slibovali, omlouvali se, ale nedošlo to.
Nakonec včera přítelkyně narazila na obchod s Bramborama několik km od vesnice, kde žije a tam řekli - není problém, přijďte si zítra ráno.Bydlí ve Švýcarsku, podotýkám.;-)
Zároveň s tím jsem se i dlubal v topcase, jak už tady bystřické uvedl.
To Radosek>> Taky jsem do toho nakonec mlátil jak vzteklý, ale vzhledem k tomu, že jako ajťák nedělám s plechama denně, jsem si hodně hlídal, co to dělá, jak se to tvaruje. Ale síly bylo třeba dost, to je fakt.
Minulý víkend (dělám na tom jen o víkendech, pořád to mám u známých cca 120km od domova), jsem se dostal k tomu pořádně prohlídnout a zkusit nafotit i boční kufry. Ten levý, co má chycené to víko je prohnutý do zajímavého tvaru.Nicméně, věřím, že půjde srovnat, snad i vlastními silami.
V každém případě, co se kufrů BEGR týká, souhlasím s Radoskem. Festovní materiál, odolný a houževnatý. Určitě mi zachránily i další škody na mašině. Víka i po všech těch bouchancích šla sundávat i nasazovat, a zřejmě i těsní. To znamená, že při podobném karambolu někde na cestách se s kuframa dá v pohodě pokračovat v krasojízdě.Rozhodně doporučuju všem, co o kufrech uvažují.
Navíc je bystřické aktivní motorkář a zjevně má vyzkoušené, co český rider potřebuje.
Zkusím sem časem natlačit páru fotek,ty poslední s detaily bočních kufrů ještě musím vydolovat z foťáku,nějak vstoupil do stávky :-(. Ale snad se povede.
Want it? Do it !!
Pekne se cte o lidskym nestesti/stesti. Ja s bocnima kuframa nejezdim jen proto, ze motku parkuju na dvore domu, kam se dostanu jen pres dvere, pres ktery tak tak provliknu Dakaracky riditka, natoz motku s kuframa. Chudaci se ted jen valej na pude a cekaji na nejakou prilezitost vyrazit na cesty. Ze by jsem je denne montoval, tak to tedy ne. Topcase ale mam (Zega), tudiz kotrmelcovat muzu. Zbytek musej podrzet drzaku kufru a padak. Doufam, ze jsem to ted nezakriknul. (klep klep...)
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
to xhackerm: kufry BIGHUSKY mají jednu zásadní nevýhodu....jsou prostě HNUSNÝ....ale proti gustu.......
a hlavně si tam nenechávej dělat držáky, kamarád na CapaNordu si je potom musel převařovat, potom co se mu při propružení potkalo zadní kolo se zadní vzpěrou ...
Hranaté nýtované kufry motoskaut.cz .Asi tak 25 pádů ze stoje a 5 brutál pádů v terénu.1x sraženej pes cca 35kg. 2x kus skály. 2x protažená škarpa.Ohnutý zadní strany.Na jednom víku prasklej svar cca 1,5cm.
Vjetrnik napsal:
to xhackerm: kufry BIGHUSKY mají jednu zásadní nevýhodu....jsou prostě HNUSNÝ....ale proti gustu.......
a hlavně si tam nenechávej dělat držáky, kamarád na CapaNordu si je potom musel převařovat, potom co se mu při propružení potkalo zadní kolo se zadní vzpěrou ...
No ty nové Evolutiony až tak špatné nejsou... A držáky mám TT, takže to mám pod palcem...
Jinak můj pád na trávě s kuframa dopadl takto.
Upravil xHackerM dne 01.09.2009 21:58