Máte někdo zkušenosti s výměnou ložisek v zaním kole na 1150 GS, cenama ložisek, případně kde je koupit?
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Tak jsem volal do Autecu a ložiska a gufera (3x ložisko, 2x gufero) vyjdou na nějakých 5150kč s daní. Je to tedy lepší, než jsem čekal. Vždycky jsem slyšel, že velké ložisko kolel 4500kč. Ted už jen provést montáž, kterou mám naštudovanou zatim jen z lejster. Nemáte někdo osobní zkušenost????
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Hele, Cycli. K těm ložiskům a celému převodovstvu vůbec, prostě ke všem místům kde se na mašině něco hejbe. Mí kámoši, mechanikové od nás z dílen mě přesvědčují o kvalitách jakéhosi aditiva " PRO-LONG". Prý je to super věcička, která se leje kamkoli, kde je potřeba mazat. Její výhoda je ve vysoké vázavosti na kov. Prý snižuje tření, prodlužuje tím životnost ložisek údajně až o 30%.Navíc jejich chod ztiší. Použití tohoto prostředku má tedy i pozitivní vliv na spotřebu. Neslyšel jsi o tom, nebo nemáte kdokoli zkušenost s tímto přípravkem?
Zkušenosti mám, ale napíšu je až zítra nebo v pondělí. Dnes jsem tady jen na skok. Nejsem doma a využil jsem nepřítomnosti majitele PC. Je to na delší povidání.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mám zkušenost s přípravkem Militec a Metaltec ( jsou v podstatě shodné) na Škodě 120. Jezdila lehčeji, mín hlučela a tak vůbec to bylo znát na jízdě hlavně do kopce. Jezdila o kvalt víš. Pak jsem se jednou nachomejtnul osobně k takové té zkoužce na zadírání kovových částí (jedno železné kolo se točí a druhé stojí a to vše je spojeno s momentovým klíčem, aby byla vidět vynaložená síla). Kola se potřou něčim mazlavým a páčí se za momenťák a sleduje se, při jaké síle se kola zastaví(zadřou). Výsledek byl takový, že např. motorový olej - skoro hned, mazací spreje - taky skoro hned, zkoušelo se spousta věcí a už nevím ani co a hlavně nevím vyvinutý tlaky. Končilo se Militecem a ten už byl dobrý, vydržel dlouho, ale pak se stejně zadřel. Nakonec PRO-LONG a ten doopravdy zadřít nešel. Pán nakonec kola utřel a ještě jsme to vyzkoušeli na sucho a ejhle. Kola se pořád točila jako kdyby tam byl. Ve skutečnosti tam byl, protože tento přípravek jako jeden z mála se naváže na kov a spojí se s ním. Kola jsme museli přejet smirkovým papírem, aby šla opět zadřít. Ostatní přípravky se v podstatě vypouští s olejem a jsou většinou jen na zlepšení vyskozity oleje. Ona taková lahvička stojí tak kolem 800 - 1000kč. Dá se lít do olejů motoru, převodovky, serva atd... Dokonce říkal, že se dá jet úplně bez oleje například při průrazu vany (no, to zkoušet nebudu, ale kdybyste to někdo zkusil, tak dejte vědět, jak to dopadlo). Taky dělají přípravek do nafty a benzínu. Docela bych tomu přípravku věřil, že bude mít takovéhle účinky, ale osobně si ho nedávám nikam.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Ahoj, jsem sice časově s příspěvkem už trochu mimo mísu, ale přesto se zeptám. Měnil jste někdo to ložisko v zadním kole samodomo? Dílenský manuál jsem sice viděl, ale připadá mi to jako demontáž Čísla 5. Je to v praxi tedy složité-raději servis, nebo to zručnější jedinec zvládne doma v garáži na "koleně"?
Žijeme jen jednou!
Doma se to dá zmáknout. Jen musíš mít nějaký to nářadí (imbus velikost 7, momenták a spoustu dalších běžných věcí) Není to nijak obzvlášt složitý. Jen to chce něco trochu znát a jinak si myslím, že to zvládne kde kdo.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Jo, je to minimální a maximální vzdálenost čidla od impulsního kola, tak aby ABS dobře fungovalo.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Konečně jsem sehnal uživatelský manuál a máte pravdu chlapci, je to na čidlo ABS. Jen je tam na obrázku vyznačeno, že se to má měřit v místě, které je označeno na ozubení nějakým puntíkem, hledal jsem to místo snad 10 minut, ale nenašel.
Žijeme jen jednou!
2 Klasika: No, jestli myslíš ten bod, co si myslím, že myslíš Ty, tak si moje žínka ani po 16 letech manželství nestěžuje, tedy alespoň ne mně
Žijeme jen jednou!