Stará supertenerka byla hodně dobrá (kam se na ní hrabala konkurenční Afrika).
Pokud to bude s kardanem a opravdu do terénu, byla by to pro mě silná konkurence mého GS.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
To Hrabe_X: Hele, a v čem myslíš, že byla Super tenere lepší než Africa? Tedy krom motoru? Ale jinak souhlas, Nová S.Tenere 1200 by mohla bejt zajímavým konkurentem pro GSa. Jen aby z ní neudělali extrémě přetechnizovanýho sráče.
Právě v motoru byla o dost lepší. Brzdy, tlumiče atd.. nemohu objektivně posoudit.
Každopádně její úspěchy v Dakaru jasně napovídaj, kdo byl na špici.
Afrika vedla prakticky jenom v ukrutné reklamní kampani a proto se taky prodávala jak o život.
Myslím, že Supertenere bylo nejlepší a bohužel taky nedoceněné enduro své doby.
Novej model zatím vypadá jako slušná bomba. Kardan, dráty v kolech, 21"předek,řadovej 2vál (kterej mám fakt rád).... jestli i zpracování bude na úrovni vlajkových lodí Yamahy, GS bude asi rázem krok zpátky za Tenerkou.
Upravil Hrabe_X dne 22.10.2009 09:35
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak ještě to nikdo neviděl takže těžko posoudit. Myslím že u západních sousedů to pozornost ani moc nevzbuzuje, protože je to úplně jiná kapitola. GS je spíše cestovní. Asi bych to porovnal s LC8
Každá motorka z velkých endur má nějaké zaměření:
LC8 je víc na terén
GS na silnici
Guzzi, Tiger a další jsou prakticky silniční motorky a cestovní koráby, co se jen tváří jako endura.
Tenerka by byla přesnej klín mezi BMW a KTM...myslím že vědí moc dobře kam směřují a společně s cenou by se jim mohlo podařit najít zákazníky, kteří nepreferují evropské značky a KTM je na ně moc "off" a BMW zase moc "on a elektro". H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal(a):
Právě v motoru byla o dost lepší. Brzdy, tlumiče atd.. nemohu objektivně posoudit.
Každopádně její úspěchy v Dakaru jasně napovídaj, kdo byl na špici.
Afrika vedla prakticky jenom v ukrutné reklamní kampani a proto se taky prodávala jak o život.
Myslím, že Supertenere bylo nejlepší a bohužel taky nedoceněné enduro své doby.
Novej model zatím vypadá jako slušná bomba. Kardan, dráty v kolech, 21"předek,řadovej 2vál (kterej mám fakt rád).... jestli i zpracování bude na úrovni vlajkových lodí Yamahy, GS bude asi rázem krok zpátky za Tenerkou.
Jeden muj kamoš má AFRIKU druhý SUPER TENERE dělám jim na tom běžnou udržbu takže mám možnost se na obou celkem často svést. Podle mne motorově celkem stejné možná Afrika je natom trošku lépe Tenere je zase trošku měkčí v pérováví Tenere je určitě ovladatelnější ale jak začnu brzdit tak jsem vylečen s obou po nejaké době na BMW 1100GS nesnáším to potapění .Každopádně se na BMWjse cítím bezpečneji a určitě bych neměnil ani za jednu. Podotýkam že je to muj subjektivní názor.
Upravil komaiz dne 22.10.2009 21:30
no tak to nevim jakou má teda super tenerku,ale ty který znám já tak ty jezděj 200km/h a afrika končí někde ve 160ti,na obo motorkách sem se povozil,na tenerce víc a docela ji i trochu znám,brzdy parádní motor taky,ale podvozek hodnotím jen na silnici,v terénu to strašně trpí a nezvládá tam affrika vvyniká o dost víc,jo a motoricky jestli ji ta tenerka naujíždí tak je to vážně nějakej šrot,jelikož tenerka má 51Kw kdežto africa má 42kw a to je asi trošku znát na stejěn těžkejch motorkách
komaiz napsal(a):
Hrabe_X napsal(a):
Právě v motoru byla o dost lepší. Brzdy, tlumiče atd.. nemohu objektivně posoudit.
Každopádně její úspěchy v Dakaru jasně napovídaj, kdo byl na špici.
Afrika vedla prakticky jenom v ukrutné reklamní kampani a proto se taky prodávala jak o život.
Myslím, že Supertenere bylo nejlepší a bohužel taky nedoceněné enduro své doby.
Novej model zatím vypadá jako slušná bomba. Kardan, dráty v kolech, 21"předek,řadovej 2vál (kterej mám fakt rád).... jestli i zpracování bude na úrovni vlajkových lodí Yamahy, GS bude asi rázem krok zpátky za Tenerkou.
Jeden muj kamoš má AFRIKU druhý SUPER TENERE dělám jim na tom běžnou udržbu takže mám možnost se na obou celkem často svést. Podle mne motorově celkem stejné možná Afrika je natom trošku lépe Tenere je zase trošku měkčí v pérováví Tenere je určitě ovladatelnější ale jak začnu brzdit tak jsem vylečen s obou po nejaké době na BMW 1100GS nesnáším to potapění .Každopádně se na BMWjse cítím bezpečneji a určitě bych neměnil ani za jednu. Podotýkam že je to muj subjektivní názor.
Měl jsem Super Tenere 5 let, měla nalítáno 80000 km a bez JEDINÝ závady! A to přiznávám,že jsem lempl a de facto jsem jen měnil olej. Akorát má hrozně křehký plasty, který rupnou při každym lehčim odložení do přírody:-) Když jsem měl problém, nebylo to motkou, ale zádrhel se vyskytoval mezi řídítkama a stupačkama... Určitě je to jedna z nejnedocenějších ( to je ukrutný slovo, zkuste to říct 3x rychle za sebou) motorek. Takže jsem hrozně rád, že jsem si pořídil GS, ale na ST nenechám dopustit.
Afrika i SuperTénérka jsou dost dobré motorky. Na Africe jsem se jen svezl,ale má SuperTénérečka je můj miláček již 199850km a příští týden to bude o 150víc :-))))) a naprosto bez poruchy mne vždy dovezla tam i zpět. PS nepočítám nějaké to optřebení stářím a najetými km.
téměř 200tisíc km? to je nářez!!!!
Měl jsem 1.generaci TDM. Řadovej 2 vál byl naprosto dokonalej a nechal si líbit skoro všecko. Naprosto bezúdržbovej,spolehlivej stroj. 80tis km bez jedinýho problému. Jen startování po zimě byl docela rachot.
BMW vyhrálo designem a jízdníma vlastnostma (a bylo novější). Měnit už nebudu,ale na nový S.T. se fakt těším.
Upravil Hrabe_X dne 23.10.2009 08:40
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /