Ahoj! At uz pro vas, kdo u toho byli, nebo pro ostatni majitele R 1150 GS, tohle se mi prihodilo na vyjizdce 24.10.09. Doslo k protoceni vystupniho hridele z prevodovky v lamele. Vysledek: vymena lamely, vystupniho hridele, spojkoveho valecku (tekl) a mozna preventivne neceho dalsiho v prevodovce, kdyz uz bude otevrena. :-(
alesvagner přiložený následující obrázek:
[273.84Kb]
Upravil alesvagner dne 10.11.2009 19:51
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Stalo se mi totéž,skoro ve stejný den,ale minulý rok.(nějaký podzimní BMW syndrom...)
Cena dílů:Hřídel-cca 4700; lamela 2800 ;preventivně přítlačáky a gufera 3450,1650,1555kč.Samozřejmě plus práce.Nejhorší je, že se to nijak neprojevuje a přijde to jako blesk z čistého nebe. Najeto bylo cca 80tis km.
Blbá a dost nákladná závada.Když se nad tím tak zamyslím.Nenapadá mě nic jiného
než dlouhodobě nevhodný styl jízdy.Vysoký kvalty+malý otáčky a následný akcelerace bez podřazení.Tzn.dlouhodobé namáhání tisícihranu maximálním přenosem krouťáku.Jinak si nedovedu pšedstavit proč by se to mělo pos..Leda výrobní vada u konkrétních strojů.
Ale u nespolehlivé 1100 z roku 96, (kde imrvére odchází převodovka-nikoho s touto závadou neznám) by se tohle stát doufejme nikdy nemělo. U 1150 se konkrétně tohle stalo kámošovi taky.
Co je příčinou by mě taky zajímlo....krouťák tomu nemůže vadit, leda jízde přes hrboly v terénu,kdy se z kardanu ozývaj kovový zvuky díky změnám zatížení záběru a protizáběru kol....
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
sadilek napsal(a):
Blbá a dost nákladná závada.Když se nad tím tak zamyslím.Nenapadá mě nic jiného
než dlouhodobě nevhodný styl jízdy.Vysoký kvalty+malý otáčky a následný akcelerace bez podřazení.Tzn.dlouhodobé namáhání tisícihranu maximálním přenosem krouťáku.Jinak si nedovedu pšedstavit proč by se to mělo pos..Leda výrobní vada u konkrétních strojů.
Tohle me jako pricina napadlo taky. Mam ji poslednich 12.000km ze 70.000km, ale je fakt, ze obcas nepodradim a proste zatahnu, kde to je. Musim se polepsit a nebo min jezdit po asfalte.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
sadilek napsal(a):
Blbá a dost nákladná závada.Když se nad tím tak zamyslím.Nenapadá mě nic jiného
než dlouhodobě nevhodný styl jízdy.Vysoký kvalty+malý otáčky a následný akcelerace bez podřazení.Tzn.dlouhodobé namáhání tisícihranu maximálním přenosem krouťáku.Jinak si nedovedu pšedstavit proč by se to mělo pos..Leda výrobní vada u konkrétních strojů.
mne Petr NP rikal ze mu prijde ze moc radim.. oni radi mnohem min.
Tak co je spravne.. zacal jsem mene radit... ale... jak tak na to koukam....
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
sadilek napsal(a):
Blbá a dost nákladná závada.Když se nad tím tak zamyslím.Nenapadá mě nic jiného
než dlouhodobě nevhodný styl jízdy.Vysoký kvalty+malý otáčky a následný akcelerace bez podřazení.Tzn.dlouhodobé namáhání tisícihranu maximálním přenosem krouťáku.Jinak si nedovedu pšedstavit proč by se to mělo pos..Leda výrobní vada u konkrétních strojů.
Tohle me jako pricina napadlo taky. Mam ji poslednich 12.000km ze 70.000km, ale je fakt, ze obcas nepodradim a proste zatahnu, kde to je. Musim se polepsit a nebo min jezdit po asfalte.
takze styl jizdy jakym jela Prazska skupinka se na tom take MOHL podepsat
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A to přettim nebilo slišet ani hlučnější rachtání spojki ?? Mislim si že napřet bila chicená spojka-rachtání na volnoběch,pak až to došlo na nějaků neůnosnů mez tak se to protočilo.
Kupredu spatki ni krok...
Pánové můžete být klidní,Ta samá závada se mi stala i na K100,týden po tom co jsem ji koupil,takže bych to viděl na chybku výrobce,protože s "káčkem" se do terénu nejezdilo. Navíc čtyřvál rozhodně nemá problém s plynulým chodem.Malá perlička.Schválně jsem zkoušel v práci změřit "tvrdost" náboje na lamele.Rozdíl mezi starou a novou byl větší než malý,takže je možné že se jedná o nepříjemnbý rozptyl kvality při výrobě.
bohumil napsal(a):
A to přettim nebilo slišet ani hlučnější rachtání spojki ?? Mislim si že napřet bila chicená spojka-rachtání na volnoběch,pak až to došlo na nějaků neůnosnů mez tak se to protočilo.
Identifikovat rachtání na BMW snad ani nejde. Opravdu nic nebylo znát.Možná šlo trošku hůře řadit směrem dolů,ale opravdu malinko.To jem přičítal tomu,že se blížila výměna oleje v převodovce a že už není v nejlepší kondici.
pavelgs napsal(a):
Pánové můžete být klidní,Ta samá závada se mi stala i na K100,týden po tom co jsem ji koupil,takže bych to viděl na chybku výrobce,protože s "káčkem" se do terénu nejezdilo. Navíc čtyřvál rozhodně nemá problém s plynulým chodem.Malá perlička.Schválně jsem zkoušel v práci změřit "tvrdost" náboje na lamele.Rozdíl mezi starou a novou byl větší než malý,takže je možné že se jedná o nepříjemnbý rozptyl kvality při výrobě.
No právě,že se to stane při tomhle ježdění na asfaltu.V terénu to proklouzne na zadním kole a ta síla co ke na hřídel se zmenší,kdežto na asfaltu je adheze veliká a na vysokej kvalt to cežere všechno právě ta hřídel.Myslím já.
pavelgs napsal(a):
Pánové můžete být klidní,Ta samá závada se mi stala i na K100,týden po tom co jsem ji koupil,takže bych to viděl na chybku výrobce,protože s "káčkem" se do terénu nejezdilo. Navíc čtyřvál rozhodně nemá problém s plynulým chodem.Malá perlička.Schválně jsem zkoušel v práci změřit "tvrdost" náboje na lamele.Rozdíl mezi starou a novou byl větší než malý,takže je možné že se jedná o nepříjemnbý rozptyl kvality při výrobě.
No právě,že se to stane při tomhle ježdění na asfaltu.V terénu to proklouzne na zadním kole a ta síla co ke na hřídel se zmenší,kdežto na asfaltu je adheze veliká a na vysokej kvalt to cežere všechno právě ta hřídel.Myslím já.
No nevím.Káčko má celkem solidní tlumení záběru (lepší než GS) už na výstupu z motoru a přesto se to stalo taky.Znal jsem ještě jednoho maníka se stejnou motorkou a taky jej to potkalo v plus mínus stejných kilometrech.Naopak znám dva starší pány,kteří jezdí oba taky na "K" a nemají žádný problém i když jezdí max90 a všechno na pět,takže motor věčně podtočený.Těžko potom říct co je příčina.
Vjetrnik napsal(a):
to Aleš: co má se stylem jízdy? No Kuba chce od někoho slyšet, že jsme jeli jako magoři...o tom to celé je...a že on jezdí opatrněji než my...
nenapsal bych to lip
Tady bliznimu tvemu se z toho rozpadne motorka a on se jeste usmiva
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bohumil napsal(a):
A to přettim nebilo slišet ani hlučnější rachtání spojki ?? Mislim si že napřet bila chicená spojka-rachtání na volnoběch,pak až to došlo na nějaků neůnosnů mez tak se to protočilo.
No obcas jsem mel pocit, ze kdyz zmacknu spojku, neco slysim. Ale tady jsem porad cetl neposlouchej a jezdi, tak jsem neposlouchal a jezdil.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Vjetrnik napsal(a):
to Aleš: co má se stylem jízdy? No Kuba chce od někoho slyšet, že jsme jeli jako magoři...o tom to celé je...a že on jezdí opatrněji než my...
Jo taaak! No, jeli jste svizneji, nez bych cekal na to, ze jste meli spolujezdce, ale zadne drama, rekl bych. Uz se tesim na priste.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
No právě,že se to stane při tomhle ježdění na asfaltu.V terénu to proklouzne na zadním kole a ta síla co ke na hřídel se zmenší,kdežto na asfaltu je adheze veliká a na vysokej kvalt to cežere všechno právě ta hřídel.Myslím já.
Taky bych rekl, ze asfalt se na tom podepise vic. Jeste me napadlo, jeslti tomu nepomohl ten vyfuk, je fakt, ze to s nim jede vyrazne lip, ale ze az tolik? Asi uz to bylo nacaty. Myslim, ze to svedu na predchoziho majitele.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS