AHoj, rad by som sa vratil k teme "kardan - servis a poruchy".
Parkrat som nasiel "vyzutu" ochrannu manzetu kardanu v jeho spodnej casti, a to hlavne po tazsich terennych vlozkach, kde sa kardan/kyvka "prepruzi" oproti beznym jazdnym okolnostiam. Mam strach, ze sa mi tadial prave v terene a v najnevhodnejsej chvili dostane bordel (voda, piesok, blato), a tak sa vas pytam - ako ochranit tuto zranitelnu cast, resp. je nejak vnutri chranena a netreba mat strach? Ja sa obavam, ze toto sudruhovia v NDR nedomysleli a zaraza ma skutocnost, ze rovnake konstrukcne riesenie je pouzite i u HP2...
Mam z toho taky mindrak (chystam sa na dlhsi off-road), ze mam chut vymenit 12tku za 1150, ktora to ma riesene inak a funkcne.
Upravil marek321 dne 08.12.2007 19:19
Odpověděl sis sám. Řešním je 1150. Tohle je slabost na 1200. BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
"BMW R 1200 GS Adventure
Na silnici určitě nejlepší motorka. Její použití v odlehlých pouštních oblastech je však diskutabilní. Příkladem je problém s kardanem. Museli jsme kamaráda s nepojízdnou motorkou nechat 5 hodin v poušti, než jsme zajistili odtah. Podle mne manžeta kardanu a možná i samotný kardan nejsou navrženy na dlouhodobější offroadové ježdění. Jinak přece není možné, že by došlo k takové destrukci kardanu, tak jak k tomu došlo u této motorky".
Problém je, že na rozdíl od 1150, je manžeta uchycena zevnitř plastovým nacvakávacím baznekem. Po zkušenosti, že jsem museli nechat kolegu i s motorkou v poušti, u druhé 1200 byla manžeta pro jistotu na obou koncích přitejpována ke kovovým čátem. To ale není řešení (celá zadní polokyvka) se ohřívá od rozvodovky i převodovky a nevím jakou teplotu může tejpa dlouhodobě vydržet.
Ale pokud nechcete s 1200GS/A jezdit někam dál a do terénu, tak lehkost, ovladatelnost a výkonnost ve vyšších otáčkách jasně hovoří pro 1200.
Chlapi, tak som to pre klud duse rozhodil, aby som skontrolovat, kolko bordelu sa tam za tych 35.000 km dostalo. Beriem nazad, co som povedal o sudruhoch z NDR, ktori to nedomysleli - vo vnutri vsetko ciste ako Bozie oko. Takze povinna vymena manzety, olej v diferaku a dalsich 35.000 km prdim na cely kardan. Ze ja sa nikdy nepoucim a furt musim do toho sturat...proste plati "mas BMW, tak jazdi a neries kraviny..." Mimochodom, aky olej ide do diferaku na 12tke?
Bohužel totéž si myslel kamarád, který s 1200GSA zůstal viset v poušti za M´Hamidem a marocký výlet se mu díky vypadlé manžetě a následně zlomenému čepu celkem zkomplikoval. Ta manžeta při použití, které předpokládali v BMW (asi teda občas projížďka po šotolině, nějaká polní cesta apod) vydrží v pohodě. Jakmile ale 100x za den utopíš motorku v písku a kardan fakt se fakt rád v písku topí, je to docela kritický místo. Pak stačí kamínek a je to. Takže - ano, je to v pohodě, jen záleží na tom, jak s tím jezdíš.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Hele ten kluk tam mohl klidně napsat:
Dneska jsem se byl lehce projet a v malým výmolu se mě stalo tohle, je to snad normální?
bmwdriver přiložený následující obrázek:
Že by prudce zabrzdil?
U 1200 je ten kardan taková šlupička....myslím,že zrovna tady šetřili na blbém místě. Slyšel jsem,že je snadné ho rozlousknout,zrovna tak při brždění v terénu smykem,kdy třeba drbneš o kořen nebo kamen, kolo se protočí a nálitky brzdiče uletí jak rampouch po zásahu sněhovou koulí.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
To Hrabe_X:
Chlape, neprehanaj, tak lahko sa to zase neulomi, aspon neviem o nikom, komu by sa to len tak zlomilo. Okrem tohoto chudaka na obrazku - a ten to podla videa z testovacky, ktore som videl, poslal loopingom cez kamenny val niekde v Anglii pri machrovani po zadnom. Tazke, zatial je to vo faze "jedna pani povedala".
Raptor - nepanikar, kludne predaj 1150 a pozhanaj si nacancanu 12tku, nieco snad vydrzi.
Trosku ste me vydesili, o 12 velmi uvazuju a kdyz vidim tohle. Kolik lidi tady ma nejakou zkusenost s tim, ze se ten hlinik rozlomil? Nebo je to jen extremni pripad jak pise marek321?
je to jen extremní záležitost a je to o lidech!!!!myslim že když u toho člověk trochu myslí u toho ježdění že se mu to nestane,je to to samí jako s převodovkama u 11denáctek,někdo ti řekne že hodně praskali,ale když se potom dozvíš při jakejch věcech praskli tak člověk usoudí že je to zase jen o lidech,když mě někdo řekne že mu praskla když skočil ve dvou tak to svědčí o všem,a tak nějak podobně je to s praskáním kardanu na 12náctce,tam jediný co asi podecenili je ta manžeta tam vzadu,to se nějak nepovedlo,ale zase to padá jen při extremech,takže prostě neřeš! kup BMW a jen jezdi a když se ti zdá že t vtom něco mlátí tak to máš blbou helmu )
To jsem Vás vystrašil.
Nebojte je to po havárii. Ten kluk jel po zadním a nějak to nezvládl a vlítnul po zadním do kamenné zídky.
Je to jediný případ na zeměkouli za posledních 10 let.
Je zvláštní, že v Autecu ještě nikdy nikdo nekupoval něco na kardan na 1200, alespoň to tam říkali. To se u 1150 říci nedá. Tak uvidíme čas ukáže.
bmwdriver přiložený následující obrázek: