Už se to tu mnohokrát řešilo ale nejsem z toho nijak moudrej.Už jsem toho dost přečetl z různých zahraničních diskuzí(že tam pasují z KTM a tak).Chci to měnit i z důvodu toho, že jsem zde na foru viděl už několik fotek prasklých origo vidlic.Máte někdo s touto přestavbou předku u Dakara konkrétní zkušenosti?
Upravil Dan CB dne 11.01.2010 10:16
Nejsem si jistej, ale myslím že by jsi musel mít z prdele kliku aby ti pasovalo origo kolo atc. do WP vidlice. Jinak to tu řešil Toli, nedávno koupil nějakej motokrosovej předek. Jednodušší bude koupit třeba 690ku nebo Xch.
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
No ty vidle praskali jen na prvních modelech, pak to změnili a je to OK - poznáš to podle tvaru odlitku na spodku kde se šroubuje osa kola.
Jinak úprva je celá poměrně složitější než to tam jenom našroubovat.
Standartní vidle jdou poladit tak že stíhaj a je to věc spíš jezdce. Potom je pořeba si uvědomit na co ta motorka je stavěná a kolik váží + co s tím chceš jezdit. Já mám poladěnej standart a jezdím OFF i ve dvou.
Pokud chceš jezdit hard a vypalovačky a máš na to tu váhu ukočírovat je potřeba dát lepší předek. Ale aby to mělo význam musíš odlehčovat a dál tunit zadní kolo 18"...... Pak dojdeš k tomu že je lepší lehký enduro nebo něco mezi např. jak psal Remus 690.... ale to už ztrácíš superlativy Dakara.
Dakar 650, HusaberG
Remus511 napsal(a):
Nejsem si jistej, ale myslím že by jsi musel mít z prdele kliku aby ti pasovalo origo kolo atc. do WP vidlice. Jinak to tu řešil Toli, nedávno koupil nějakej motokrosovej předek. Jednodušší bude koupit třeba 690ku nebo Xch.
No vidle z XCh bych jako ideální nápad neviděl... Myslím, že lepší teda budou, ale zase žádnej zázrak a nejlevnější asi bohužel nebudou aby to za to stálo.
Maiali nel Fango!
A jak poladím standard vidle?Myslíš jiné pružiny?Někde na foru byla diskuze o hromadné výrobní zakázce progresivní pružiny u nějaké firmy tady v čechách.Jinak díky moc za rady.Stále někde něco čtu jak dají z té ktm předek, někde zase z oné.Faktem je že nejezdím žádnej těžkej off, ale jezdím východ.Tento předek mi asi vyhovuje ale chtěl jsem vyzkoušet i něco lepšího.Zase ne za každou cenu.Být jednoduchej způsob tak do toho asi jdu.......díky
A) Jinej olej - hustší a množství
jde to trochu předělat a zvýšit zdvih + upravit koncovej doraz aby to tvrdě nebouchalo
C) jdou dát progresy ale já mám předěláno na vzduchový dofoukatelný teoreticky i za jízdy
Úprava není drahá a řek bych funkční.
Dakar 650, HusaberG
TOLI napsal(a):
No s těma ložiskama v krku to neni tak strašný- "většinou" to pasuje ,problém je spíš kolo-osa-brzda.
Tak s tou osou to nějak nechápu.pokud mám 18 díru v kole a tyto vidlice mají díru 20 tak to stejně nepůjde.To já jak si psal o možném upravení osy.Ale do té redukce na uchycení třmenu bych ani nešel.Byla by to taková slátanina.Nejlepší bude sledovat inzeráty a třeba se nějaká dobrá koupě předku z KTM naskytne.
Toli:
Ty brzdy z husky jsou stavěný na 130kg + 1osoba. Na Dakaru jsou na 200 + 2 osoby + bagáž. Do takovýho bastlu bych nešel - někde si rozbyješ hubu až to vyvaříš nebo se ti zkroutí kotouč. Radši tam zastav ty původní.
Dakar 650, HusaberG
Touratech míval v nabídce pěknou sadu vidlí WP, které používali v konverzi na Rallye (F650 Rallye - replika Schalber) a na Oryx v lepších typech. Někdy vloni jsem zachytil nějaké info, že už jsou ty vidle nedostupné. Každopádně to bylo řešení kompletní včetně brejlí atd. Kdyby to šlo bez výměny brejlí, tak by to udělali...
Důleřitá je taky pevnost brýlí nahoře i dole - aby se vidlice nekroutila - STD nestačí. Orig má můstek a je vcelku pevná a přesná v řízení...
Dakar 650, HusaberG