Máte někdo info o tom, zda jde dobíjet 800GS přes zásuvku? Prý to možné je, ale nějak jsem toho moc nezjistil. 1150 s tím prý nemá problém vůbec, u 800 se snad s vypnutím klíčku odpojuje i dobíjení.
Nechce se mi lést k baterii
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
To je velmi snadný - u 800 je stejná situace jako u 1200 - záleží na nabíječce. Některé nabíječky jsou vybavené elektronikou, která "řekne" motorce, že bude nabíjet a canbus nechá zásuvku během nabíjení připojenou. Ostatní nabíječky bez té elektroniky, prostě po chvíli canbus odpojí s smůla. Pokud vím, tou elektronikou jsou vybavené jen nabíječky BMW a některé modely firmy Fritec, které ale stojí od 100EUR výš. Podle mě je nejsnadnější řešení udělat druhou zásuvku přes pojistku přímo z baterky, třeba v kokpitu, jak je dáváme na panel pod přístroje a pak je to bezproblémů i co se týká nabíjení věcí za jízdy - GPS napájení apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nevim, kde ma zasuvku osmikilo, ale 12tka na tak blbym miste, ze jsem si pridal dalsi k budikum, kde je pristupnejsi. Ale hlavne jsem ji pripojil pres pojistku naprimo k baterce a obesel tim tyhle problemy. Pod proudem je porad.
jo, to zní dobře, díky za info, BMW nabíječka se mi skutečně kupovat nechce Navíc stejně musim řešit navigaci, tak to sfouknu najednou.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Já koupil nabíječku přímo od BMW, kterou píchneš do zásuvky na nádrži. V momentě kdy ji připojíš začne cyklovat jak kdyby motorka jezdila. Já to mám první zimu, ale tatík už to používá třetí na své R1150R a na jaře dvakrát otočí startérem a jede.
jacob napsal:
Máte někdo info o tom, zda jde dobíjet 800GS přes zásuvku? Prý to možné je, ale nějak jsem toho moc nezjistil. 1150 s tím prý nemá problém vůbec, u 800 se snad s vypnutím klíčku odpojuje i dobíjení.
Tohle mě taky zajímá ; při vypnutém klíčku jsem naměřil multimetrem v zásuvce 800ky 0,23V a při zapnutém klíči už 11,9V tedy je třeba dobíjet .myslím že nabíjet půjde při vypnutém klíči ale ta zásuvka je v tomto režimu ,,omezena "aby nepropustila do systemu vyšší nabíjecí proud, nebo se mýlím ?
Paul napsal:
Já koupil nabíječku přímo od BMW, kterou píchneš do zásuvky na nádrži. V momentě kdy ji připojíš začne cyklovat jak kdyby motorka jezdila. Já to mám první zimu, ale tatík už to používá třetí na své R1150R a na jaře dvakrát otočí startérem a jede.
Jak je to při úplném odpojení baterie např při nutnosti dobít,říkal mi jedem takymajitel 800ky že odpojil baterku ne na dlouho a prý tam hned naskočil na displej servis,znamená to pokud není nutno raděj neodpojovat?kdo s tím máte zkušenost?
áno, pri znovupripojení baterky nabehne ikona servisu, takže zbytočne neodpojovať.
Originál zásuvku odpája elektronika - chvíľu po vypnutí klúčika nenabiješ telefón či GPS a ani nedobiješ batériu motorky pokial nemáš canbus korektnú nabíjačku.
Všetky tieto problémy odstraňuje cez poistku k baterke pripojená klasická zásuvka.
kim napsal:
Jak je to při úplném odpojení baterie např při nutnosti dobít,říkal mi jedem takymajitel 800ky že odpojil baterku ne na dlouho a prý tam hned naskočil na displej servis,znamená to pokud není nutno raděj neodpojovat?kdo s tím máte zkušenost?
pokud ti nevadi, ze sviti, tak to neres.
Souvisi to s vyresetovanim datumu (nastavitelne v servisu).
Ja to tam mam kazde jaro.. nez nekam dojedu.
Neni to vubec nebezpecne..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Triskač napsal: áno, pri znovupripojení baterky nabehne ikona servisu, takže zbytočne neodpojovať.
Originál zásuvku odpája elektronika - chvíľu po vypnutí klúčika nenabiješ telefón či GPS a ani nedobiješ batériu motorky pokial nemáš canbus korektnú nabíjačku.
Všetky tieto problémy odstraňuje cez poistku k baterke pripojená klasická zásuvka.
Ti němci jsou ale fištrooni dají na motorku zásuvku která je tam téměř k hov.u a ještě se tím chlubí.
kim napsal:
Ti němci jsou ale fištrooni dají na motorku zásuvku která je tam téměř k hov.u a ještě se tím chlubí.
ne. ty jsi to jen nepochopil.
aby se ti to nabijelo pres zasuvku, musis to RICT CANu.
tj. Motorrad nabijecku + jeste neco, to umelo.
Ta zasuvka je, podobne jako na 12ce, pripojovana a odpojovana dle potreby...
Neni to idealni, ale presto to ma urcitou logiku.. treba moji nabijecku ntbk to za jizdy utahne v poho. Ale treba s kompresorama to je horsi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kim napsal:
Ti němci jsou ale fištrooni dají na motorku zásuvku která je tam téměř k hov.u a ještě se tím chlubí.
ne. ty jsi to jen nepochopil.
aby se ti to nabijelo pres zasuvku, musis to RICT CANu.
tj. Motorrad nabijecku + jeste neco, to umelo.
Ta zasuvka je, podobne jako na 12ce, pripojovana a odpojovana dle potreby...
Neni to idealni, ale presto to ma urcitou logiku.. treba moji nabijecku ntbk to za jizdy utahne v poho. Ale treba s kompresorama to je horsi...
Já jsem to pochopil ale u endura které je předpoklad že bude jezdit v dalekých krajích ,,bez civilizace" udělat tak specializovanou zásuvku použitelnou jen na vyjímečné nabíječky je trochu zvěrstvo ,tady by měla být univerzálnost na prvním místě podle mě,oni zkrátka za každou cenu chtějí abys za nemalý love koupil od nich bmw nabíječku a byl nucen ji vozit sebou.
kim napsal:
Já jsem to pochopil ale u endura které je předpoklad že bude jezdit v dalekých krajích ,,bez civilizace" udělat tak specializovanou zásuvku použitelnou jen na vyjímečné nabíječky je trochu zvěrstvo ,tady by měla být univerzálnost na prvním místě podle mě,oni zkrátka za každou cenu chtějí abys za nemalý love koupil od nich bmw nabíječku a byl nucen ji vozit sebou.
a vytlouct si baterku protoze neco zapomenu odpojit a pak nenastartovat je v divocine to pravy orechovy?
vzhledem k tomu, ze si muzes pridelat dalsi natvrdo napojenou do batt mi to neprijde spatne.
Upravil hicks dne 31.12.2011 12:06
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já koupil tuhle nabíječku:
http://www.motorkari.cz/firmy/clanky/novinka-dual-program-optimate-4--17493.html
Stála mě 1299,- plus ten kabel - od nabíječky do zásuvky na GSu za asi 300,-
Funguje bezchybně.
Tryskac napsal:
áno, pri znovupripojení baterky nabehne ikona servisu, takže zbytočne neodpojovať.
Originál zásuvku odpája elektronika - chvíľu po vypnutí klúčika nenabiješ telefón či GPS a ani nedobiješ batériu motorky pokial nemáš canbus korektnú nabíjačku.
Všetky tieto problémy odstraňuje cez poistku k baterke pripojená klasická zásuvka.
Šajze, baterka spí už měsíc ve sklepě.
Takže mě na jaře čeká servis, nebo sehnat dobrou duši s diagnostikou?
Pája