Přesedlal někdo z vás z malého GS báwa (F 650 GS/Dakar - jednobuch Rotax) na velké GS báwo (R 1100 GS, R 1150 GS/GSA, R 1200 GS/GSA)?
Pokud ano, rád bych se zeptal, jaké s tímto přechodem máte zkušenosti?
Co vám to dalo a co naopak vzalo (technicky i pocitově po stránce spokojenosti, jakož i finančně, z hlediska spolehlivosti, ovladatelnosti, servisu, pořizovacích a provozních nákladů...)?
Nelitujete toho kroku? Neslibovali jste si třeba od toho přechodu víc?
A neuvažujete někdo třeba o tom, že byste se vrátili zase zpět?
Nebo kdo sedláte velké GS báwo a malé jste předtím nikdy neměli, neuvažujete alespoň někdy o tom, že je pro vaše účely ten velký, drahý, těžký velkoobjemový dvouválec "předimenzovaný", něco jako kanon na vrabce?
Díky za názory a hlavně za cenné osobní zkušenosti.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 14:36
Příspěvků: 2867 Registrace: 21.02.09
Jestli s tím (malé GS) lítáš jen po Brně, tak neměň a pokud jezdíš venku a dálky, tak si na to někde sedni a svez se(velké GS) a už se nevrátíš. Synovec jezdí malé GS. Občas se na tom ještě svezu a je to jako kdybych přestoupil z koně na poníka. Toť můj názor. Jinak GS 650 hodně pohyblivá a ovladatelná motorka.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 14:44
Příspěvků: 614 Registrace: 04.09.08
Dovi napsal(a):
Přesedlal někdo z vás z malého GS báwa (F 650 GS/Dakar - jednobuch Rotax) na velké GS báwo (R 1100 GS, R 1150 GS/GSA, R 1200 GS/GSA)?
Pokud ano, rád bych se zeptal, jaké s tímto přechodem máte zkušenosti? Co vám to dalo a co naopak vzalo (technicky i pocitově po stránce spokojenosti, jakož i finančně, z hlediska spolehlivosti, ovladatelnosti, servisu, pořizovacích a provozních nákladů...)?
Nelitujete toho kroku? Neslibovali jste si třeba od toho přechodu víc?
A neuvažujete někdo třeba o tom, že byste se vrátili zase zpět?
Nebo kdo sedláte velké GS báwo a malé jste předtím nikdy neměli, neuvažujete alespoň někdy o tom, že je pro vaše účely ten velký, drahý, těžký velkoobjemový dvouválec "předimenzovaný", něco jako kanon na vrabce?
Přešel jsem z Rotaxe na 12ctku(Plzeň) a když se na tom teď projedu(Pegaso), tak mi vůbec nic neříká. Zvykl jsem si po pár kilometrech.
Technicky mi to vzalo možnost "opravy" na cestách(z. B. elektronika), pocitově vůbec nic.
Spotřeba stejná, provozní náklady, vzhedem k záruce jsou samozřejmě vyšší. Po záruce budou +- stejné.
12ctka je velký, drahý, netěžký a nepředimenzovaný velkoobjemový dvouválec - proto ji mám. Splní vše, offroad, dálnici, jakoukoli projížďku, nebo třeba každý den cestu do práce.
Nelituji.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 14:57
Příspěvků: 90 Registrace: 27.10.09
Já sice malé GS ani nic podobného nikdy nesedlal (měl jsem simson 50,Bandit 1200, VTR 1000, CBR 929 RR), ale když jsem se nechal unést a pohltit krásou BMW a koupil 1150, musím říct, že mi sedla jak "prdel na hrnec", po prvních pár kilometrech jsem si okamžitě zvykl ( drobný problém snad byl jen ovládání blinkrů). Moc se mi líbí, že třeba narozdíl od CBR 929 RR fireblade se nemusí do naklopení v zatáčkách nutit a krásně se nechá vodit. Jinak po absolvování Rumunska na supersportu se moc těším, až si to vychutnám na velkém pohodlném enduru
Jedla
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 15:17
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
Kluci, díky za zkušenosti.
Tomas1200GS napsal(a):
Přešel jsem z Rotaxe na 12ctku... Spotřeba stejná
Kolik to asi tak je u 1200 ccm dvouválce?
Já se s tím 650 ccm jednobuchem zatím ještě pořád učím a hledám optimální způsob jízdy pro sebe i pro ten stroj, aby nám to spolu co nejlépe sedlo a aby si na mě báwo nestěžovalo :-)
A průměrnou spotřebu u toho jednobuchu zatím mám cca 4.1 l/100km (je v tom i dálnice při 130-140 km/hod). Při kochacích jízdách sólo a po známých cestách okolo komína jezdím zatím za 3.5 l/100km. Poctivě změřeno a spočítáno - teda jestli se dá spolehnout na tachometr a měřiče na benzínkách...
(Editace překlepů)
Upravil Dovi dne 14.01.2010 15:20
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 15:34
Příspěvků: 614 Registrace: 04.09.08
Jezdím za 6,2 l/100Km dle palubního PC, skutečnou jsem nikdy nepočítal. Rotax jezdil taky přes 6 l (je fakt, že něco vážím a tahám za heft).
Spotřeba už se tu řešila, prolez fórum. Jsou tu kolegové, kteří se dostali i ke 4 litrům. Osobně jsem to jednou smazal a jel s kámošem, který se učí na motorce(XJ600) na projížďku a po 100 Km mi to ukázalo 3,7 l!!!
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 15:46
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
Jedla napsal(a):
když jsem se nechal unést a pohltit krásou BMW a koupil 1150, ... po prvních pár kilometrech jsem si okamžitě zvykl... na rozdíl od CBR 929 RR fireblade se nemusí do naklopení v zatáčkách nutit a krásně se nechá vodit.
Trochu odbočím od tématu, ale vyzkoušej si to naklopení motorky (zvláště těžké a zdánlivě líné chodit do zatáčky) nikoliv klasicky a těžce náklonem svého těla, ale zcela lehce jenom řídítkama. Při jízdě krokem to samozřejmě nefunguje (tam když zatočíš doprava, tak jedeš doprava), ale od určité rychlosti dané více vlivy už to funguje přesně naopak, a proto už i VELMI MÍRNÝM zatočením řídítek např. doprava se motorka OKAMŽITĚ naklání na levou stranu a hned vykrajuješ levou zatáčku.
Ne každý to tak dělá protože ne každý ten "trik" zná. A zatímco u některých motorek se klasickým postupem (změna jejího těžiště vlivem změny těžiště jezdce) u toho člověk hrozně nadře, tak tímto trikem s natočením řídítek paradoxně do protisměru to jde až zázračně lehce a hlavně okamžitě (!!), takže zejména v kritických chvílích se tak dají ušetřit cenné zlomky sekund a cenné metry...
Jestli to neznáš, tak si možná říkáš, co je to za hloupost a že si dělám legraci... Ale nedělám a funguje to - za jízdy se natočením rídítek např. doprava okamžitě mění těžiště směrem doleva. Vyzkoušej a uvidíš sám :-)
(Editace překlepů)
Upravil Dovi dne 14.01.2010 15:52
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 15:50
Příspěvků: 609 Registrace: 20.01.08
zacinal jsem na Dakaru, protoze jsem motorku nemel hodne, fakt hodne let. Velky masiny jsem se bal. Rok jsem ho mel a byl jsem s nim hodne spokojenej. Uspornej, spolehlivej, na vhodnejch gumach snadno ovladatelnej. Po roce jsem ho prodal a sel do 1200 GS. Duvod bylo cestovani ve dvou. Jezdim se zenou na pomerne dlouhy trasy a to na dakaru fakt neslo. S 1200 jsme se spratelili ihned. Ta motorka jezdi sama, ovlada se tak lehce, ze jsem tomu vubec neveril. To plati na silnici a v lehcim terenu. Fakt ani nevis, jak je tezka. na cestovani absolutne pohodlna, spotreba samozrejme vyssi nez u Dakaru, ale i nalozenej a ve dvou jezdim mezi 5 a 6 litry. Na terenni jezdeni to ale neni. Nebo jinak, ja nejsem dost zkusenej jezdec, abych si to v terenu fakt uzil. Problem je podle me hlavne siroka predni guma. Po predlonske XL rallye, kde jsem mockrat tu tezkou potvoruzvedal z blata jsem si rek ze uz dost a koupil 650 X Challenge. Ten me bavi, ale nespratelili jsme se zdaleka tak snadno jako s dvanactkou. Nicmene na tom delam.:-))
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 15:51
Příspěvků: 1130 Registrace: 26.03.07
... spotreba mezi 5 az 7mi. Kochacka pri 80-90 km/h lehce pres 4. Plnej kotel pres Nemecko po dalnici 160-180 km/h, 2 lidi, 2 plne kufry pres 7 l/100 km.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 18:44
Příspěvků: 1608 Registrace: 22.08.08
frantisek napsal(a):
zacinal jsem na Dakaru, protoze jsem motorku nemel hodne, fakt hodne let. Velky masiny jsem se bal. Rok jsem ho mel a byl jsem s nim hodne spokojenej. Uspornej, spolehlivej, na vhodnejch gumach snadno ovladatelnej. Po roce jsem ho prodal a sel do 1200 GS. Duvod bylo cestovani ve dvou. Jezdim se zenou na pomerne dlouhy trasy a to na dakaru fakt neslo. S 1200 jsme se spratelili ihned. Ta motorka jezdi sama, ovlada se tak lehce, ze jsem tomu vubec neveril. To plati na silnici a v lehcim terenu. Fakt ani nevis, jak je tezka. na cestovani absolutne pohodlna, spotreba samozrejme vyssi nez u Dakaru, ale i nalozenej a ve dvou jezdim mezi 5 a 6 litry. Na terenni jezdeni to ale neni. Nebo jinak, ja nejsem dost zkusenej jezdec, abych si to v terenu fakt uzil. Problem je podle me hlavne siroka predni guma. Po predlonske XL rallye, kde jsem mockrat tu tezkou potvoruzvedal z blata jsem si rek ze uz dost a koupil 650 X Challenge. Ten me bavi, ale nespratelili jsme se zdaleka tak snadno jako s dvanactkou. Nicmene na tom delam.:-))
Tak pod tohle se může podepsat od A až do Z s jedinou vyjímkou - ještě zatím nemám X Challenge , ale vezměme to pěkně od začátku (pozor, trochu jsem se rozepsal ):
Papíry na motorku mám od svých 18 (dělali jsme tenkrát řidičáky na průmce spolu s řidičákem na auto a měli jsme asi 4 jízdy na třiapůle na stadionu, žádné jízdy v provozu, toť vše). Pak dlouho dlouho nic, až asi před 15 lety jsem začal dojíždět do práce přes léto na Babettě. To vydrželo pár let a pak zase dlouho nic. Tedy zkušenosti s motorkou veskrze žádné.
Před loni v srpnu jsem si koupil Dakara, protože jsem najednou z ničeho nic začal mít nutkavý pocit, že už to bez motorky prostě dál nemůžu vydržet (na větší bávo nebylo a pro začátek se mi to zdálo tak akorát). Do Silvestra jsem s ním najezdil asi 4000 km - vše v podstatě okolo komína bez jakýchkoliv problémů, motorka mi sedla a zdálo se, že lepší už to být nemůže. Vloni hned od jara, jak to šlo, zase do sedla a hurá někam pryč. Občas delší silniční výlety po okreskách, občas polní nebo lesní cesta, Dakar se zdál být úplně super a přinášel jen samé radosti (však to mám i v podpisu). Jenže - červíček hlodal.... Kamarád měl 12GS, k Vánocům jsem dostal od manželky model 12GS, k BMW patří spíš boxer než Rotax, ty báječné levery na podvozku - prostě jednou to přijít muselo, byla to jen otázka času (jo, a taky peněz, že).
Na podzim se objevil zajímavý inzerát v dosahu a než jsem se pořádně rozkoukal, stály mi v garáži najednou motorky dvě
Najednou se na Dakara začalo v garáži prášit, protože se prostě na té 12GS jezdí nějak líp. Říkal jsem si - necháš si Dakara na horší cesty nebo ofroudový výlety do daleké ciziny a 12GS na silnici, jenže ono se na toho prcka tak nějak už nechce... Když jsem na to přesedl, tak najednou bylo všechno tak nějak jiné, řídítka úzká, kokpit blízko, jeden si na tom připadal trochu jako na koloběžce. Po chvilce to přešlo a už to zase bylo o radosti, ale celkově se nějak víc těším, až to bílý roztaje a vytáhnu 12GS na první výlet. Vloni jsem na Dakaru najel cca 12000 km, na 12GS jsem stihl do zimy jen 1500, ale už se na ni zase těším (teď když vyjedu, tak jedu na Dakarovi, má zimnější obutí). Tolik k pocitům.
Technicky: spotřeba větší o 50% ()
Dakar cca 4l/100 km
12GS cca 6l/100 km
servis zatím nevím, ale 30000 prohlídka v Autecu s výměnou brzdových destiček asi 7500, do toho se s 12GS asi vejdu... Problém může být s diagnostikou, ale teď mají otevřít v LBC servis na moto BMW, takže to snad půjde v případě potřeby řešit.
Podvozek na 12GS mi přijde tvrdší než na Dakaru (to bylo z počátku trochu zklamání ), Dakar je podstatně lepší žehlička na drobné nerovnosti na špatných okreskách - výtluky atd., ale celkově jsou jízdní vlastnosti na 12GS lepší, je i pohodlnější pro moji spolujezdkyni (vlastně kvůli ní jsem tu 12GS koupil, že ) - jen do terénu to moc nebude
Ovladatelnost - neřeším, neměl jsem zatím problém (ani na Dakaru, ani na 12GS), prostě jsem na to sednul a jel, za pár kilometrů už jsem na tom byl jak doma a to jsem na motorce zelenáč a dlouho ještě budu (pravda, na tom Dakaru to trvalo o něco déle, než jsem se otrkal a začal projíždět zatáčky v náklonu ). Jestli v zatáčkách točím řidítkama nebo to musím přemlouvat, to vlastně ani nevím, prostě si pomyslím, že by to chtělo zatočit a ono to nějak zatočí samo
Na 12GS trochu víc fouká (plexi je dál od řidiče), ale taky to může být tím, že jede o něco rychleji .
Dakar půjde do světa dělat radost někomu jinému a já si časem pořídím něco na hraní do terénu (oranžovou mám sice rád, ale modrá je dobrá, zpívali to v rádiu) takže to asi bude X Challenge, velebnosti .
PS: Jo a taky jsme se svezl na 12ADV, ten podvozek je lepší (ty 2cm zdvihu navíc jsou asi zázračné) a taky tam tolik nefouká.
Červíček už zase pomaličku hlodá
BMW GS = stroj na radost
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 19:37
Příspěvků: 278 Registrace: 20.04.08
Tomas1200GS napsal(a):
[quote]Dovi napsal(a):
Přešel jsem z Rotaxe na 12ctku(Plzeň) a když se na tom teď projedu(Pegaso), tak mi vůbec nic neříká. Zvykl jsem si po pár kilometrech.
Technicky mi to vzalo možnost "opravy" na cestách(z. B. elektronika), pocitově vůbec nic.
Spotřeba stejná, provozní náklady, vzhedem k záruce jsou samozřejmě vyšší. Po záruce budou +- stejné.
12ctka je velký, drahý, netěžký a nepředimenzovaný velkoobjemový dvouválec - proto ji mám. Splní vše, offroad, dálnici, jakoukoli projížďku, nebo třeba každý den cestu do práce.
Nelituji.
my to měli podobně, akorát jsme z Pegasa šli do 1100, na cestování bych už jinou motorku nechtěla, na učení do lesa mám teď DR ale nedovedu si představit, že bych na něm jela dál než od komína někam k první polňačce- haldě, prostě na cestování, dokud to bude v mých fyzických silách, tak velké GS neměním
Klasika měla pravdu, stačilo pár kilometrů a .... ;-)
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 21:00
Příspěvků: 106 Registrace: 02.11.08
Na motorkách jsem jezdil od mala, sjel jsem si i jednu sezonu MR Enduro s Jawou 250 v roce 89, potom vojna, pak japonský cesťáky. Pak svatba a konec s motorkama na 10 let. Před dvěma lety jsem pořídil Dakara, skvělá, lehce ovladatelná, spolehlivá a úsporná motorka. Na asfaltu trochu pomalejší a díky vybracím i trochu nepohodlná. Zorganizovali jsme výlet do Rumunska a já dva dny před odjezdem jsem dostal od kamaráda nabídku, ať si vezmu jeho 1150 ADV. Po chvilce rozhodování jsem kývnul a vydal se z fleku na 3500km s neznámou motorkou. Po pár kilometrech jsem nelitoval, lehký terén paráda, dálnice super, zatáčkovité okresky skvělí. Po návratu domů, jsem další den vytáhl svého Dakara na malou terénní projížďku a po půl hodině jsem se vrátil a přesedlat zpět na kamarádovo 1150. Dnes mám v garáži svou 1150 ADV rok 2003 a tuším, že je to moje poslední motorka. Nic jinýho už nechci. .... Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal. To můj poznatek na tvůj dotaz. Mešky
Upravil Mesky dne 14.01.2010 21:02
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 14.01.2010 22:06
Moderátor Příspěvků: 408 Registrace: 03.04.07
Dovi napsal(a):
...Co vám to dalo a co naopak vzalo (technicky i pocitově po stránce spokojenosti, jakož i finančně, z hlediska spolehlivosti, ovladatelnosti, servisu, pořizovacích a provozních nákladů...) ...Nebo kdo sedláte velké GS báwo a malé jste předtím nikdy neměli, neuvažujete alespoň někdy o tom, že je pro vaše účely ten velký, drahý, těžký velkoobjemový dvouválec "předimenzovaný", něco jako kanon na vrabce?
Jednom známém českém filmu je v tomto kontextu na podobnou otázku sdělena rada: "No přeci podle vkusu každého soudruha, že."
Záleží, jak chceš jezdit, kde chceš jezdit, kam chceš jezdit, s kým chceš jezdit, jak zkušený jsi jezdec, jaké máš tělesné proporce, jaké zkušenosti a hlavně k jakému stylu a způsobu využití motorky směřuješ.
Protože máme doma jak 650 (na které jezdí jen holky), tak i 1100/1150, snad ti pomůže následující subjektivní srovnání:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pořízení (slušné a jeté)
50 GS: 80-120 tis Kč
1100/1150/1200 GS(A): 90-250 tis Kč
Roční náklady (nezbytný servis, žádné opravy či výměny)
650 GS: cca 4 tis Kč
1100/1150/1200 GS(A): 5 tis Kč (olej filtr,...)
Pozn. U malorážky musíš občas vyměnit řetězovou sadu, u velké motorky cca po 50 tis km ložisko v kardanu)
Nájezd km
650 GS: po 100 tis km možná problém
1100/1150/1200 GS(A): po 500 tis km možná problém
Cestování ve dvou
650 GS: jen pro střízlíky
1100/1150/1200 GS(A): bez omezení
Výkon (1 jezddec do 80 kg)
650 GS: juspokojivý
1100/1150/1200 GS(A): dostatečný i pro přescenty
Terén
650 GS: dobrá ve verzi Dakar
1100/1150/1200 GS(A): individuální záležitist :-) (tahání kompletně zapadlé motorky z bahna je fakt zážitek, pokud jsi na to sám)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Moje doporučení:
Pokud jsi drobnější postavy nebo nemáš s motorkou žádné zkušenosti, ak ti GS650 určitě přinese spoustu skvělých zážitků a určitě nezklame.
Pokud bez problémů zvedneš na zemi ležící 1100/1150/1200 GS(A), chceš jezdit delší trasy a už jsi na motorce něco najel, pak bych mezikrok s GS650 vynechal.
Upravil Paji dne 14.01.2010 22:15
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 09:38
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
Čtu to a procházím už poněkolikáté a přemýtám o tom, je to hodně nakažlivé to nadšení. Jinak něco málo na motorce už za sebou mám a taky pár křížků na krku, a do dvou metrů výšky mi až tak moc neschází a na decimálce bych se vyvážil dvěma pětikilovýma pytlíkama brambor, tak co se přiměřenosti tělesné konstituce k velkému GS báwu týče, toho bych se ani nebál.
Díky moc, nejenom bubo a Paji, ale i ostatním, opravdu upřímné díky všem!!
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 10:28
Příspěvků: 938 Registrace: 31.10.07
No, abys to nemel tak jednoduche, dam ti trochu jiny pohled....
Asi jako jeden z mala jsem udelal opacny krok.... a to z 1200GS na 650GS. Nevedli mne k tomu zadne formy toho, ze by semi 12tka nelibila. Naopak. Miloval jsem ji. Kdyz jsem ji kupoval, mel jsem trochu obavy z velikosti, vahy, atd. Ale jak jiz nekteri psali, po nekolika kilometrech ty motorky sednou jako vlastni nohy... Bohuzel po prestehovani jsem si financne nemohl dovolit koupi noveho 12GS, ktere tady stoji "raketu" a tak se sloganem lepsi neco nez nic, jsem poridil postarsi 650GS.
Porovnani? Prvni pocity na 650GS byly fakt udesne... Nejede to, nema to vykon, do zatacek se tomu nechce padat, pri rychlostech kolem 120km a vys mam pocit, ze mi snad rupne motor... Proste jednobuch. Hodne jsem brblal a nadaval. To vse do prvni projizky terenem.... Oproti 12GS, se kterou jsem se na polnackach dost trapil, je 650GS mnohem lepsi v terenu. Rozdil hmotnosti je tam opravdu znat. Navic diky porizovaci cene me ani tak netrapi, kdyz s tim nekde lupnu o zem. A navic... nikdy se mi nechtelo delat servis na 12ce. Moc dratku, alektroniky a picovinek. 650 se nebojim, vse si servisuju sam.....
Obavam se, ze finalni vyber stejne budes muset udelat sam a nikdo ti moc nepomuze. Hodne zalezi na tom, co, kde a jak chces jezdit. Kazda z tech motorek je dobra pro neco trochu jineho. Osobne si myslim, ze na jezdeni po "civilizovane" Evrope s mnozstvim dalnic a peknych silnic je 12GS naprosto idealni volba. Nikdy jsem se nedival po jinych motorkach. Proste 12GS byla moje laska a jedina volba.
Dneska pomalu prehodnocuju. Dost se mi zmenilo jak a kam jezdim a 12GS uz pro me potreby nevidim jako optimalni stroj....Ale nikdy nerikej nikdy... :-)
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 10:42
Příspěvků: 6683 Registrace: 24.09.07
Taky přispěju trochou do mlýna... Pominuli své začátky,tak moji první velkou,opravdu velkou motorkou byla SUZUKI DR800S BIG.Byl to a je to pro mě užásnej stroj,na kterým jsem nalítal několik sezon a zažil jsem neskutečnej ranec parádních chvil.Jenomže dávno před koupí Biga se mi líbilo velký Báwo,respektive R850GS ,R1100GS a později jsem se vášnive zamiloval do R1150GSA a řel si,že jí jednou prostě musím mít!Po asi 4 letech
ježdění na Bigovi se mi naskytla možnost pořídit velký GéSo a já nezaváhal a zkočil do něj rovnýma nohama.Nelituju! Jakmile jsem si pro něj jel a chystal se na předkupní projížďku,tak mě celkem dost vylekala jeho mohutnost v porovnání s Bigem(byť je to taky kus mašiny),jenže velikost byla okamžitě vykompenzována vzhledem,funkčností a jízdníma vlastnostma.Po první projíždce jsem se utvrdil v tom,že můj sen se splnil v realitu a já zjistil,že už nikdy nebudu chtít nic jinýho,že už pro mě něbude vyšší meta... Po nějakým čase ,jsem sednul na Bigouše a jel se projet.Nebylo to ono,byl mi malej,výkon byl taky někde jinde,brzdy tragický,řidítka uzká,nádrž "malá a úzká"...jen ten zvuk a odpich mě pořád fascinoval...(měl jsem na něm laďáky). 22.12.2009 šel Big do světa a já zamačkával slzu.
Myslím si,že Tě 650 brzo omrzí,nebude Ti stačit...
Co se týče provozních nákladů,tak prachy cpu pouze do doplňků a spotřebních materiálů(teď teda do pár součástek,která odešli věkem),ale to k tomu patří.Spotřeba je téměř stejná jako u Japonce tzn,nějakých 6l/100km.
Ceny dílů jsou někde jinde,ale řídím se heslem: "když chceš mít opici,musíš mít i na banány".
Cestování v jednom je suprový,ve dvouch parádní.
Tak asi tak
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 13:32
Příspěvků: 3926 Registrace: 04.11.07
nemám rád dlouhé články,tak jen stručně
koupil sem 1150 a přitom se mi nelíbila,jenže po zvážení všech pro a proti sem ji nakonec koupil asi jako bezkonkurenčního kandidáta
1, můžu stím všude
2,na cestování pohodlná a dobrou spotřebou
2,válce mi chrání nohy
3,kardan
4,na údržbu relativně nic složitýho
5,léty prověřená mnohdy v hodně těžkých podmínkách
7,velmi dobré jízdní vlastnosti
mám to tři roky,jsem max spokojen,pod litr bych nešel bo je potřeba občas přidat plyn
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 14:08
Příspěvků: 94 Registrace: 04.08.08
když jsem si měl vybrat svou první motorku, volba padla jasně na 650 GS, líbilo se mi, že se dala sehnat s 25kW v TP a já tak už mohl jezdit na výlety a nečekat než mi bude 21. Jenomže mi to vydrželo pouze 3 měsíce. Celou tu dobu jsem jezdil skoro denně na pěkné výlety, a časem jsem zjišťoval, že mi jednoválec nevyhovuje (zvlášťě pak při rychlejších přesunech zpátky domů). Natočil jsem s ní přes 20 tis. km a pak šla do světa. Poté jsem pořídil 12GS, protože mi už akorát bylo 21 let. Mno, první jízda byla pro mě menší šok ale po pár km a asi tak měsíci jsem si zvykl a vše bylo v pohodě. Po čem se mi ale šíleně stýskalo byl dojezd. Na 650 GS jsem jezdil za 3.5l při 18l nádrži a 12GS si veme 6-7 (jasně, taky jsem jel jednou za 4.8l) a to stále při skoro stejném objemu nádrže. Takže mě to nebavilo tankovat denně alepsoň 2x. Šla do světa taktéž. A co si pořídím na jaře? Snad 12GSA...
Jak říkám, nemá cenu začínat na něčem malém, málo výkoném,..je lepší přeskočit mezikroky a jít do toho, do čeho opravdu chceš!
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 14:40
Příspěvků: 614 Registrace: 04.09.08
[b]metjuu napsal(a):
Jak říkám, nemá cenu začínat na něčem malém, málo výkoném,..je lepší přeskočit mezikroky a jít do toho, do čeho opravdu chceš!
To je rozumný, hlavně pro ty co mají rádi silniční motorky. Dodělat řidičák, popř. ho mít a nikdy nejezdit a koupit rovnou R1, nebo VTR.
Dobrá rada nad zlato
Malé a velké GS báwo aneb od jednobucha k boxerovi a zpět
Přidané 15.01.2010 15:25
Příspěvků: 94 Registrace: 04.08.08
Tomas1200GS napsal(a):
[b]metjuu napsal(a):
Jak říkám, nemá cenu začínat na něčem malém, málo výkoném,..je lepší přeskočit mezikroky a jít do toho, do čeho opravdu chceš!
To je rozumný, hlavně pro ty co mají rádi silniční motorky. Dodělat řidičák, popř. ho mít a nikdy nejezdit a koupit rovnou R1, nebo VTR.
Dobrá rada nad zlato
za svým názorem si stojím, protože ten kdo to má v hlavě v pořádku, tak je jedno, jesltli má pod sebou 25kW nebo 100kW..
..a proto taky nepíší na serveru o silničních motorkách..