Pochybuju že poznáš rozdíl při brzdění (už jen proto že tam máš asi posilovač) ale poznáš to když gumovou hadičku po pádu do kamenů poškodíš.. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nevim jestli máš posilovač nebo ne, ale poznal bys to asi na "kroku" páčky. Měl by být tvrdší a kratší, protože tam nebude to jakoby nafukování gumových hadic. Ale brzdit to líp teda nebude. A cena pancéfaustu na GS není taky nic tragických. Jednou jsem to řešil, ale pak z toho sešlo a cena byly asi 2000 kč a dokonce možná i s prací. A taky jak píše Tom, tak víc snesou. A navíc výrobci motorek předepisujou výměnu gunových hadic brzd každý dva roky. Ale to jsem nikdy nikoho neviděl dodržovat.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
posilovac brzd tam samozrejme nemam.. myslim ze posilovac brzd mali posledne rocniky 1150 GS /francuzov tatko to na svojej GS ma/
cenu neriesim, riesim to ci sa mi do toho oplati ist
dakujem za odpovede, dopracovali sme sa k tomu ze brzdit to bude rovnako dobre
ze to bude odolnejsie a ze uz mali byt asi 3x vymenene a neboli..
Dával jsem opletené hadice zn. Lucas ... není to sice nejlevnější krám,ale s 10ti letýma gumovýma, jsem už promačkával při ostré jízdě páčku až na heft.
Po výměně hadic se brždění znatelně zlepšilo,páčka ztuhla a její chod je asi třetinový. Takže doporučuji.
(Na brzdách bych nešetřil a doma bych to kvůli úspoře ceny neskládal, jelikož můj kamarád s tím má zkušenost takovou,že mu levnej servis nacvakal bity a on pak honil XJR ve 2 kilech po louce....dodnes nechápe,jak to ustál....)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ještě k těm hadicím - nevím přesně, jak to je na obyčejném GS ale na Adventure je jedna hadice rozbočená a docela složitě se to shání a nevyjde na 2000Kč. A ještě něco - některé firmy mají hadičky homologované s certifikátem a některé ne. Už jsme se setkali s problémem kdy dovozce argumentoval že závadu způsobilo nekvalitní šroubení u brzdové hadičky vyráběné z komponentů. Takže bych zkusil určitě někoho, kdo ví, co dělá. Já osobně mám hadičky vyráběné sice expresně rychle ale ne moc kvalitně a už dvakrát jsem musel dotahovat a odvzdušňovat ABS, což je pakárna a navíc to jde utahovat jen do určité míry. Na jaře si nechám udělat hadice HEL (osvědčily se mi na XV1600) - nějaká brněnská firma je dělá na míru a prý mají špičkový benža a kvalitní práci. Každopádně všechny s homologací (co jsem viděl), byly lisovaný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
u předešlé motorky,jsem je měnil preventivně,brzdilo to furt supr,akorát se mi zdálo,že za ta léta byl krok páčky trošku větší,když jsem se chytil hadice a zabrzdil,hadice se nafukovali,tak jsem je vyměnil za pancéřové,krok se zmenšil,brzdilo to stejně dobře jako předtím.
u brambory mám ocelové trubičky a pancéřové hadice,koupil jsem to tak,když jsem natom jel poprvé a potřeboval jsem zabrzdit rychle na červenou,tak se motorka doslova zasekla a stála,jako bych narazil do zdi,ani sem nestačil dát nohy dolů,páč mi tam zavazely válce,jsem se tam málem ještě vyválelzatracenej posilovač
ja myslim ze nejde jenom o to, ze cim vetsi posilovac, disk atd. tim lepe to brzdi, protoze schopnost zabrzdit nema jenom tu cast brzda, ale taky tu cast plast a asfalt. Chci rict, ze jsme omezeni tak jako tak prilnavosti. Pokud za to chytnes a bude se muset zapnout ABS, znamena to, ze jsi jiz stejne dosahl hranice prilnavosti a povinne se sepnulo ABS, takze i kdybys za to zatahl jeste silneji, stejne se zapne ABS a proste rychleji to nezabrzdi. Samozrejme se to netyka vymeny hadicek za jiz prepuchrele atd., kde je to i otazka bezpecnosti. Zvlaste pokud jezdime na spuntech, stejnak jsme jiz omezeni mensi prilnavosti techto pneumatik, nemyslim ze budeme brzdit lepe pokud cokoliv na brzdovem systemu dame lepsi-silnejsi. Muj nazor, tak jsem to dosud chapal. Pokud nemam pravdu, vysvetlete mi to.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
TomasTT> uz sis je nechal udelat? vis ktera firma to dela? a nac to vyslo?
Ja mam asi hadice v haji, abych nebrzdil u heftu tak musim namacknout a pak brzdit.. pro ty za mnou je to mozna bezpecnejsi, ale me to trva
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Já je měl od BMW, protože to byl Adventure a tam byly sériově z výroby. Ty nové jsem nechal dělat kousek od nás v Uhříněvsi ale bylo to trošku nouzový a nejsem z té kvality zrovna na větvi a chystám se to v zimě vyměnit. Jedno benžo lehce sáklo a nevěřím tomu. Radši bych šel do lisovaných. Na WS mám hadice od firmy HEL a jsou potažené tenkou vrstvou plastu a bezvadně zalisované a docela bych teda šel do nich znova. U nás je nabízí tahle firma ale osobní zkušenost s tím nemám. Když to někdo zkusí a poreferuje, tak budu rád:
TomasTT> no je docela mozne, ze budu prvni, ale predpokladam, ze ty sety proste pouze distribuuji, s nejakymi montaznimi manualy, takze si to asi clovek udela doma...
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Podle toho co tam píšou a co jsem jednou vytelefonoval, tak to udělají vyloženě na míru podle toho, jak si řekneš.
Tady je nějaký návod v češtině na anglickém webu HEL:
Ahoj, menil jsem ted predni brzdove hadice za opletene, jednak ma motorka 5let, takze jsem si rikal, ze by na to mohli mit i narok a jednak z rozmaru. Brzdi to stejne, nicmene mam z toho lepsi pocit. Cena v Carsevisu cca 4000,- Zadni hadice zatim menit nebudu, mozna za rok pri pristim servisu.
BMW R1150GS MY02
Zkus http://www.pptuni...ove-hadice jsou ochotní všecno lisují i s bužírkou. Bral jsem kamošovi na R6 a bez problému na počkání vybral jsem barvu a za 10 min bylo hotovo a je s nimi max spokojen.
Diskutoval jsem i GS 1150 a řeli mi že je tam trochu problém na předním kole , protože tam hadice nejsou vždy benjo - benjo ale benjo - závit eventuelni řešeni by bylo vést ke každému třmenu jednu hadici a u řízení je spojit (obě benja přišroubovat jedním šroubem stejně to má řešený i na té R6 ale tam je to tak otigo)
Napadlo mě že kdyby to někdo nechtěl řešit po kouskách, tak se dá koupit taky komplet - máme to v nabídce a zrovna tuším na 1150GSA je máme skladem. Schválně na to kouknu. Hadice a benja jsou FHL (Fischer) a má to německé TUV i s papírem ze zkušebny:
Fotka je jen ilustrační, sada na 1150 pochopitelně obsahuje kompletní sadu na levou i pravou stranu s hranolem a spojovací hadici nahoru. Akorát se nedělají v těch plastových barevných verzích jako je má HEL.
na FZku jsem měnil originál gumové hadice za pancéře od GoldFrenu na míru (poslalo se originál vedení a do týdne bylo zpět pancéřové), pocit při bržení je výrazně lepší...kratší krok a větší cit na páčce....
gumové by se měly měnit po dvou letech, pancéře jsou doživotní...jen chce potom měnit náplň...a pozor na místa, kde hrozí "šoupání se" vedení o nějaký díl
Tato tema je moj aktualny problem a zaujem, takze nebudem zakladat nove vlakno
OTAZKA: kto ste v tomto obdobi kupovali a nahadzovali pancierovky dajte info: znacka, kontak na predajcu, cena, spokojnost?
Vsetkym dik za odpovede
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk