No když to tak čtu, tak jsem rád že už Rablu mám.
Po nastartování tě nesmí odradít hlasité klapání ventilů ( 1-2 sekundy) než se natlačí hydroštelung. Jestli budeš kupovat 1100 tak už nebude nejnovější, ale dá se narazit na voňavku, jako já Jestli budou škráblé padáky, tak to ničemu nevadí, alespoň uvidíš jak moc ležela. Je to enduro tak občas padne.
Palivové čerpadlo si po otočení klíčku zabzučí a potom po nastartování bude bzučet. Třeba já ho mám hlučné hodně ale pořád maká.
Co se týká brzd, zkontroluj jestli jsou sjeté desky rovnoměrně. Jestli ne, je potřeba pístky rozchodit a promazat. Není to závada a jde to v pohodě udělat.
Jinak jestli máš do těď japonce, taak ti klapání v motoru přijde hrozné, ale po pár km když tě ten rachotící stroj doveze bez problému domů tak to přestaneš vnímat.
Přeji hodně štěstí při koupi Splněný sen moje 1100GS
myslím, že při puštění řídítek motorka na stranu klidně může trochu jít, když brzdí motorem, bude mít chuť se kácet doprava
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Jo a když pustíš plyn za jízdy a nebo podřadíš nejlépe v zatáčce a budeš tvrdší ke spojce, tak sebou neplácni jako já, když se mě "raflo" zadní kolo. Ten můj stařeček má pořád slušnou kompresi. Desatero je fajn, ale je to i o "klice" a tu ti přeji. Ovšem, jak jsi sám popsal, i té "klice" se dá jít naproti. Když se projedeš, tak ještě prověř, jestli "nevyskakují" kvalty. Na podivné zvuky si zvykneš, ale i to má svou hranici. Z druhé ruky je ale pořád nejspolehlivější doporučení na nějakého prodejce. Myslím, že někoho tady třeba "ukecáš", kdo by jel s tebou. No, ono je dobré mít i tak sebou někoho, protože dvoje oči a dvoje uši jsou více než jedny, toužebně planoucí. Kolikrát i kamarád nemotorkář vidí něco, co ti ujde. Good luck.
Upravil Medik dne 18.02.2010 12:31
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Hrabe_X napsal(a):
myslím, že při puštění řídítek motorka na stranu klidně může trochu jít, když brzdí motorem, bude mít chuť se kácet doprava
bych spíš řekl, že doleva, doprava se kácí při přidání plynu.. za jízdy bych řekl, že to bude hodně neznatelný, jestli vůbec
-ohledně spojky, 1100GS má lankové ovládání spojky, 1150GS má hydrauliku
-ABS se aktivuje po rozjetí při cca 5km/h, pouhým roztočením předního kola jsem to nezkoušel, řekl bych, že to nepůjde.. (už jen proto, ře při aktivaci ze kontroluje funkce čidel na obou kolech, proto je potřeba, aby se točila obě). Pokud se ABS neaktivuje, nebo jen někdy, může to být slabou baterkou.
aktivaci ABS doprovází takovej "divnej" zvuk, ale to je normál
-nevím, proč by měl být motor studený, až zmrzlý, to nic neříká, klidně to mohlo být v teplé garáži, nebo to mohl prodávající před tebou pro kontrolu nastartovat
-předpětí zadního tlumiče se dá rychle zkontrolovat počtem kliků.. kolikrát klikne, než začne předpětí zabírat, když to bude tak do 10 kliků, tak to je ještě dobrý, hodně záleží na počtu najetých km..
-boční stojánek.. ano u 1100GS se motor vypne i při neutrálu, tady na webu je ale návod, jak toto vyřešit, aby to fungovalo stejně, jako u 1150, tedy až při zařazení rychlosti.. je možné, že by to ta motorka mohla mít nainstalované
-OLEJ, pozor na kontrolu oleje u 1150GS (1100GS tím prý netrpí).. kontrolní sklíčko NÉ VŽDY ukáže správnou hladinu oleje.. nejlépe se to zjistí, po projížďce, když dáš moto na boční stojánek, vypneš motor, a po pár minutách narovnáš a zkoukneš.. občas to ukazuje méně nebo i více oleje, někde asi udělali soudruzi chybu
-BRZDY : zkontroloval bych stav brzdových hadiček, já měl po 8 letech přední hadičku KO, ve Francii mi praskla a začala rosit, domů jsem dojel, ale bez přední brzdy (naštěstí nemám duál).. hadička byla na inkriminovaném místě na pohmat měkčí, bylo to za konektorem (dal jsem tam pancéřovky, tak snad už bude pokoj)
-duální brzdy (integrál) (1150GS asi od roku 2002) je u GS částečný, zadní brzda brzdí sama a přední si přibržďuje zadní.. není to tedy, jak u japonců, kdy brzdí vždy obě
Upravil stepan dne 18.02.2010 12:44
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
pridam moj poznatok:
ak kupujes motku s podozrivo malo km udanymi na tachaci jeden z moznych sposobov ako rychlo a jednoducho odhalit lumparnu je:
zhodit plastovy kryt z predku motora a uvidis klinovy remen.
Podla opotrebenia klinoveho remena si vies potom spravit usudok. Neni to sice presne na +/- 1000 km ale nikdo ma nepresvedci ze zodrany klin remen ( cca 50 - 70 tis. km ) bude na motke s 32 tis. km na tachaci
To VašekGS:tý jo to je raport na návod koupě moto kufřík se sadou teploměrů změřit teplotu před jízdou,po jízdě,tlak,puls ještě raději EKG u GS1100 min 15let staré se 70tis km ještě se zeptej prodávajícího,jestli jí dává lozap na tlak v pneumatikách.
tobě bych motorku opravdu prodávat nechtěl,btw nejseš učitel nebo IT?
to JenčekGS:takovou voňavou limetku jako máš ty už jsem během roku nesehnal ani venku neviděl měl jsi kliku at ti dobře slouží.
Více takových kupců jako je JenčekGS,Prezi,Alda,apod a méně těchto řešitelů,kteří by chtěli mít za 100.000 zánovní báwo bez jediného škrábance a poruch.
Však jsem na ni taky mooooc hrdý
Měl by si ale domluvit tady klukům z moravské sekce aby mě pořád netahali do terénu, aby zůstala taková voňavá
Bob napsal(a):
To VašekGS:tý jo to je raport na návod koupě moto kufřík se sadou teploměrů změřit teplotu před jízdou,po jízdě,tlak,puls ještě raději EKG u GS1100 min 15let staré se 70tis km ještě se zeptej prodávajícího,jestli jí dává lozap na tlak v pneumatikách.
tobě bych motorku opravdu prodávat nechtěl,btw nejseš učitel nebo IT?
to JenčekGS:takovou voňavou limetku jako máš ty už jsem během roku nesehnal ani venku neviděl měl jsi kliku at ti dobře slouží.
Více takových kupců jako je JenčekGS,Prezi,Alda,apod a méně těchto řešitelů,kteří by chtěli mít za 100.000 zánovní báwo bez jediného škrábance a poruch.
Myslím,že na ráfkách je taky rok výroby.Takže by se měl shodovat s rokem výroby moto (teoreticky),pokud stroj nebyl vyroben např. na začátku roku 98,pak by mohly být ráfky vyrobeny ještě v roce 97.
to Vasekgs: moc to prožíváš...když ojetina, tak ke GS musíš přistupovat stejně jako ke každé jiné ojetině a vždy tak trochu kupuješ zajíce v pytli...a přiznám se, že ten Tvůj sáhodlouhý seznam jsem neměl sílu číst, ale stačí vzít třeba knížku Dokonalá jízda na motocyklu, tam to máš i s obrázky...
Vendo nemyslel jsem to špatně jenom jsem se možná trošku unáhlil,ale ten tvůj raport je fakt brutální a věř mě,když takhle na někoho vyjedeš,že chceš udělat ten tvůj checktest tak raději motorku dá zpátky do garáže.Prostě kupuješ ojetinu vem si nějakého zkušeného partáka,nejlépe ,který má 1100,1150 a nech ho to zčekovat jím on už bude vědět kam šáhnou a co prohlédnout.
Já s tím laboroval dost podobně kamaráde. Kdybyste věděli kolik čásu jsem ztrávil tady na fóru a zjišťoval si všechno možný i nemožný. No a po několika snahách koupit jsem zajel se podívat k Bobovi a vlastně sme si hned placli. A já jsem ze svoji Matyldy (rozumněj GS Adv.) nadšený jako malý dítě. Ikdyz ji budu ještě drahnou dobu splácet. A proto chápu tu obezřetnost kam svoje těžce vzdělaný peníze investovat. A přeju Ti aby jsi koupil dobře a aby Ti tyhle krásný stroje dělali tolik radosti jako mně. A v neposlední řadě aby sme se s nimi sešli na nějakém všelidovém srazu pořádaném místní společnosti.
Jizvy dokazují, že se minulost stala....
A já s Tebou VasekGS. Souhlasím. :-) já zase jsem děsně impulzivni. Strašně jsem vždycky po tyhle motorce toužil, takže neodjet hned na ty první byl pořádný problém! :-) ale nakonec jsem sám nad sebou zvítězil. Ale víš co? Tenhle odstup a chladnou hlavu a pečlivost při koupi Ti závidím. A můžeš tak předejít tak svému zklamání. Nehledě na peníze.
Jizvy dokazují, že se minulost stala....
Když si nejsi jistý,tak si s sebou vem někoho,kdo tomu hoví.I kdybys mu za to měl dát prachy,určitě je to levnější než koupit šrot za 100000.Kamarád vloni taky kupoval,líbilo se mu 1150RT.Po telefonu nádherná leštěnka v reálu nabouraná jebka.jeli jsme tam 300 kiláků,kdyby to nebylo v neděli,tak mu nabiju tlamu.Založil jsem tady na to téma LEVARNA JAK PRASE.Nakonec koupil nádherný 1150GS ve výročních barvách.Když jsem kupoval já,tak bylo solidní jednání.Borec nebyl žádný leštič,nic neskrýval. Dal mi kompletní dokumentaci včetně všech faktur za servisy a pneu,koupil jsem ji i s mouchama na plexi,ale dobrej kauf.Přeji hodně štěstí při koupi.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Vašku: seznam si určitě udělej, protože jak ji uvidíš, tak na vše zapomeneš. Neber to jako reklamu na Boba. Já koupil od něho. Peněz nemám vubec moc a Bob ti napíše jaké jsem měl infarktové stavy. (bylo to dáno tím že motorka nenastartovala a i přes to jsem ji vzal). Ale to byla odbočka. Když mi ji dovezl, nikdy před tím jsem BMW ani neslyšel nastartované. Měl jsem seznam na co kouknout, ale motorka byla jako nová, tak to bylo o to lehčí. Měl jsem celkem nahnáno abych nekoupil mrdku, tak po pročtění všeho možného jsem se radši obrátil právě na Boba kvůli pověsti která ho provází. Nebudu polemizovat jestli bych koupil někde levněji nebo ne. V té dané chvíli jsem se obrátil na jistotu. Musím říct že kromě baterky motorka naprosto bezproblému. Jedinou radu kterou ti můžu poradit, zkus kontaktovat nekoho odsud kdo bydlí kousek od tebe a ať ti ukáže svoji motorku. To je asi nejlepší když jsi nemůžeš vzít nikoho s sebou.
Splněný sen moje 1100GS
Dnes jsem slyšel že mít BMW je móda,já ho chtěl z několika důvodů což je fuck. Před dvěmi léty jich bylo postatně méně a za jiné peníze.Moje motorka je holá v základu ,měla řadu vad a ještě má.Přes to stále jezdím bez větších problémů a řadu věcí ani neřeším protože to k hrochovi patří.Aranka(Moranka)měla lálinku která když jsme ji koupily nepoznala jízdu v mokru,byla hýčkaná.Chvíli i Arankou.Dnes je jasné že GS plní svůj účel,zajedem si do polí ,lesa nebo k lomu a proto na šrámy nehleďme.Nebo si vzít sebou ke koupi znalého mechanika,před prodejcem udělat kompletní rozborku,zjistit stav ať víš na čem jsi.Jinak máš furt kočku v měchu. Nebo tě to lapne u hercny a ostatní se doladí.Hlavně že bude doma
taky jsem nečetl celý ten návod,páč je zbytečné a pokud bych něco prodával a někdo mi takhle chtěl prolízat ojetinu,tak bych ho nejspíš poslal do .......,chápu,že zato dáš dost peněz a chceš mít absolutní jistotu,ale věř mi,pokud budu něco prodávat,jezdil sem na tom,znám to,tak ti to nazdobím tak,že ty jako vystresovaný kupující,který natom neseděl,nenajdeš nic.
takže jediná rada pro tebe,kupuj tam,kde ti radí zdejší a zkušenější,nebo si sebou vem maníka,který natom jezdí a tu motorku zná,jen tak máš jistotu,že koupíš solidní ojetý kousek
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Držím palce s tím seznamem - zatím jsem motorky pro sebe kupoval dvě, obě starší na individuální inzerát. Taky jsem se předtím snažil přečíst kde co, taky si připravoval seznam. Všechna ta příprava ale jde po příjezdu na místo do háje. Člověk je trochu nervózní, není v klidu, není to běžná situace. Zjistíš, že 2/3 toho svýho seznamu nejseš schopný v dané chvíli a podmínkách realizovat, a nebo že ani pořádně nevíš jak, protože je ta motorka něco nového.(můj názor po dvou vlastních zkušenostech - po 8 letech se Suzuki kterou znám do posledního šroubku a pak nově u Báwa jouda i při vyklápění bočáku, natož u vyhodnocování vůle zadního kola, nebo zvuků v řazení)
Za sebe bych radil spíš zkusit poznat před návštěvou, během domluvy kolem inzerátu, toho prodejce. Klidně více emaily nebo telefony z něj tahat rozumy, nebo i oklikou se na něj ptát co je zač. On je ten, kdo tu motorku zná nejlíp, tj. zná odpovědi na celý ten tvůj seznam, a pokud tě přesvědčí on, že je fér a férově prodává, tak nemusíš koupi zakládat na laboratorním rozboru - jak psali kluci, je to jetá věc už několik let a důležitější je v tomto případě se s ní seznámit, než se snažit zjišťovat a nějak to známkovat v čem už není jako z fabriky. A mít někoho s sebou, kdo už na Báwu nějakou dobu jezdil, mi nepřijde tak složité. Jet se na vyhlídnutou mašinu podívat přece není otázka příštích několika hodin, ale věc dohody třeba na některý den v dalším týdnu, ne?
Já kupoval na inzerci tady na fóru kdekomu jistě známou Shimiho Bramboru - ta má za sebou už hodně hodně hodně nalítáno a i kdejakou tu jizvu, ale s tím jsem počítal, že když se chci držet v nějakém svém rozpočtu, tak musím hledat na ten rozpočet adekvátní stroj - léty, kilometry, šrámy. Pro mě bylo nejdůležitější, že jsme se se Shimim za tu chvilku "zkámošili", naprosto otevřeně mě povykládal kolem Báwa úplně o všem na co si vzpomněl, nebo co jsem se ptal - pozitiva i neduhy, co je v poho, na co bacha, co kde bylo, co kdy dělal, co doporučuje - perfektní seriózní domluva a vnitřní spokojenost, že jsem nešpekuloval v obrané pozici proti prodejci kolem zajíce v pytli apriori s pocitem, že to bude habaďůra. Po tomto ti přijde nějaké měření destiček, nebo vyhodnocování jestli něco někam táhne, když si nejseš ani pořádně jistej, jestli to poznáš, trochu jako naivní groteska.
Upravil Benedikt dne 19.02.2010 01:20