Ahoj, mam ted 1150 GS, ale obcas pokukuju i po KTMku. Jasne ze BMW je na silnici lepsi, ale obcas chci blbnout i v lehkem terenu. Ikdyz to s baworakem jde, tak prece je jen takovy tezky slon. Nezkusil nekdo z vas KTM? Navic KTM se mi opticky i vic libi, je takove ztepilejsi .
KTM se mi také zamlouvá více do terénu i ten design se mi líbí.... ale pár věcí mě od ní odradilo... nemá kardan, je chlazená vodou, a sedlo mi připadne dost nepohodlné i když jsem na ní ještě nejel... tak pokud rakušáci trochu upraví tak proč né? a v terénu to nebude o moc lepší hádám, protože si myslím že ten váhový rozdíl není zas až tak velký a navíc nejsem tak odvážný abych toho využil (váhového rozdílu) zatím jezdím v terénu dle mých schopností a na to mi gs vyhovuje a asi i dál bude... pomalu vše projedu...myslím že Marek BMW sedlal obě dvě, a zůstal u BMW, taky by mě zajímalo proč... pokud vím tak se velmi rád motá mimo silnici..... TAKE IT EASY
Nesrovnatelný! Naprosto jiná kategorie. Na silnici vyhrává BMW, to je jasný. Je stabilní - ten telelever funguje 100% a výhoda je i 19" předek. Ale jakmile jseš mimo silnici, je to rozdíl třídy. LC8 má nejlepší podvozek, jaký si můžeš představit - zejména ve verzi S. Nebo skoro nejlepší. Zvládne úplně všechno. Na rozmlácený cestě plný děr se nemusíš ničemu vyhýbat, ten podvozek pobere všechno. Pochopitelně ty nevýhody řetězu jsou jasný ale ta motorka je v terénu nesrovnatelně obratnější, má neporovnatelně lepší zdvihy a nastavení podvozku. Nemluvě o 21" předku a správném rozměru vzadu, takže se dají obout i mnohem ostřejší gumy atd. Sedlo má špatný, ostatně sériový BMW je taky hrůza (1200) ale ta rezerva výkonu a podvozek to jsou v terénu výhody. Já jako zásadní nevýhodu vidím spíš spotřebu, která je klidně dvojnásobná a to je špatný.
Já jí měl půjčenou na víkend, takže nemám dlouhodobější porovnání ale kdybych si dneska měl koupit novou bez limitu výběru, tak by to bylo BMW 900RR, což nejde, tak teda alespoň znova 1150GS Adventure. Na KTM se mi líbí ten podvozek ale spolehlivost, spotřeba, komfort a pochopitelně i značka jsou důležitý. BMW mám rád. Kdo mě zná, tak ví, že už od podzimu pracuju na radikální změně jízdních vlastností - zkrátka aby zůstalo to hezké z BMW, co se mi na ní líbí a i za cenu horších vlastností na silnici, aby se vylepšilo chování v terénu. Nechci nic jako HP2, potřebuju motorku, která mě doveze s plnou výbavou kamkoliv ale pak aby se dalo drandit offroad líp než to jde teď. Netvrdím že to není rukama ale každopádně když má motorka 200kg a pořádný podvozek, tak to je dost rozdíl i v rukách amatéra
Upravil TomasTT dne 22.03.2007 18:33
Jezdili jsme na něm, má ho několik našich kamarádů. Je to pochopitelně lehčí než 1150 a má lepší podvozek než 1200GS ale zase takový rozdíl to není. Pro mě je etalon rallye verze F650, to bylo zatím v terénu to nejlepší, na čem jsem mohl jezdit. Blíží se tomu LC8 (jezdil jsem jen na 950 ne na 990) a i HP2 je něco jiného. Takže proto říkám, že nemá cenu srovnávat LC8 a BMW Adventure (jeden i druhý), protože to není férový srovnání.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ono bude asi nejlepší, když se na KTM svezu. No třeba se mi ho povede půjčit alespoň na den. Zatím jsem jen v teoretické linii.
To je to, že si potřebuju občas zablbnout. Ale jinak spíš rád cestuji. Na dvě motorky nemám a ani je nechci, takže si myslím, že stejně zůstanu u BMW. Když bych to trochu srovnal, tak KTM je taková hezká a mladá blondýnka, ale pro můj život je lepší normální holka (BMW).
Myslím, že dobře posoudit vlastnosti KTM by šlo až při dlouhodobější možnosti ji sedlat, nicméně pro zkušené jezdce jako TomášTT a Marek je i krátké svezení o něčem vypovídající.
Srovnávat obě motorky jde, ale přestože oslovují podobnou skupinu zákazníků, KTM oslovuje sportovnější část této skupiny, zatímco BMW cestovatelskou. BMW projede stejně těžkým terénem jako KTM, ale pomalu - na jedničku až dvojku se hrne jako buldozer cestou necestou a nic ho nerozhodí ani nezastaví. KTM to projede taky, ale mnohem rychleji a asi s větším sportovním zážitkem pro jezdce.
Motorkaření je o adrenalínu a o srdci, takže radit někomu ať kupuje motorku rozumem je naivní, ale přesto bych si položil otázku, kolik procent km najedu po asfaltu a kolik v terénu (a to bych ještě terén rozdělil na lehké šotolinové cesty a tvrdný terén). Obvykle se hovoří u běžných turistů o poměru 90/10, ale u extrémářů může být terénu víc. Proto další otázka - potřebuju jet 2000km od domova v terénu rychle? Dovolím si odpovědět že ne - v takových končinách mne zajímá hlavně ABYCH DOJEL a ne se válel v divočině pod motorkou se zlomenou nohou, takže pojedu na jistotu. No a když k tomu dodám již zmíněné věci jako kardan, chlazení, spolehlivost, dostupnost ND v cizích zemích, pohodlí atd., vychází mi na dálkové cestování BMW lepší. Nepochybně na jiný způsob cestování může být lepší KTM, no a jak jsem řekl - když jsem motorku kupoval, rozhodoval jsem se srdcem a na rozum kašlal (naštěstí jsem se strefil) a tak to asi bude dělat většina lidí. Ivan
PS: Jen mi nejde na rozum, proč někdo v 21.století vymyslí motorku se dvěma víčky na nádrž a údajně abych nečekal až to samo přeteče, musí se tankovat do obou...
Tos napsal Ivánku hezky. Jsem naprosto stejného názoru. A tu nádrž na KTM řeší takto z důvodu servisu a případného pádu. Tedy lepší demontáž při servisních úkonech a pro případ pádu a proražení jedné poloviny nádrže. Dají se jednotlivě uzavřít.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
TomasTT napsal:
Já jí měl půjčenou na víkend, takže nemám dlouhodobější porovnání ale kdybych si dneska měl koupit novou bez limitu výběru, tak by to bylo BMW 900RR, což nejde, tak teda alespoň znova 1150GS Adventure. Na KTM se mi líbí ...
Co to je "BMW 900RR"? NEjaka kombinace BMW a Hondy?
Cycli napsal:
Tos napsal Ivánku hezky. Jsem naprosto stejného názoru. A tu nádrž na KTM řeší takto z důvodu servisu a případného pádu. Tedy lepší demontáž při servisních úkonech a pro případ pádu a proražení jedné poloviny nádrže. Dají se jednotlivě uzavřít.
Přesně tak.Moc dobrá věc.Kdo neměl Biga,asi nepochopí.Vždycky když tahám baterku zpod nádrže,tak na to vzpomenu.
BMW R 1100GS vzor kačer
S tím jezdili soutěže v r.99 a 2000, později už myslím ne. Dakar dokonce vyhráli (nevím přesně jestli na boxeru nebo jednoválci, co připravil Richard Schalber). Jsou to krásné stroje, škoda že na Dakar dvouválce nemohou, třeba bychom tam mohli vidět HP2. Ivan
Hmm, vidím že by to chtělo znova obnovit stránku o rallye speciálech.. Dávám tomu osobní prioritu a zkusím to přes víkend nějak oživit Měl jsem tam komplet historii těch strojů počínaje nástupem F650RR, schalberovy speciály a repliky a pak i RRka a dost soukromých fotek. Tak to doplním a vypublikuju...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...