Čus mam otázečku s BMW jsem vytáhl baterku ještě originál ale je už spatná je na ni napsáno 12V 12Ah a startovací ampéry 120A já jsem sel do mototechny a dali mě tento typ baterie YUASA YB12AL-A2 všechno sedí až na ten startovací ampéry u této je 165 Ampér mam otázku jestli tím něco neodpálím mě tvrdili ze je to ona moc děkuji za rady
Já teď taky kupuju, nejdřív mi tvrdily, že taková neexistuje, nakonec jsem obědnal z moto-trávníček.To co máte je bezúdržbová v černém plastu, bez špuntů a přepadu?
Left
petr22j napsal(a):
Čus mam otázečku s BMW jsem vytáhl baterku ještě originál ale je už spatná je na ni napsáno 12V 12Ah a startovací ampéry 120A já jsem sel do mototechny a dali mě tento typ baterie YUASA YB12AL-A2 všechno sedí až na ten startovací ampéry u této je 165 Ampér mam otázku jestli tím něco neodpálím mě tvrdili ze je to ona moc děkuji za rady
Buď v klidu. To je údaj o max.startovacím proudu, takže záleží kolik si při startování startér bere, a on si vždy (pokud je vinutí a ostatní v pořádku) vezme jen to, co potřebuje.Na rozdíl od napětí, které ti tam leze pořád stejné: 11-14V.
Mikes
Nově s KTM... :-)
Zdravím, mám prosbu a to kolik by měla mít baterie nejmenší napětí pod které by neměla klesnout aby nenastal nějaký problém. Jak jsem se zde dočetl právě BMW jsou na to dost choulostivý a mě se teď několikrát stalo že jsem moto bez problému natočil vyjel před dům chcípl šel se ustrojit a při opětovném startu zhruba za asi deset minut měl problém se startem a to tak že startér neotočil motorem jen cvakal a až třeba na potřetí se pomalu roztočil spíš to vypadá na problém se startérem ale mám najeto asi 15000 km tak nevím. Dík za radu a pomoc. Josef.
JOSEF F 650 GS napsal(a):
Zdravím, mám prosbu a to kolik by měla mít baterie nejmenší napětí pod které by neměla klesnout aby nenastal nějaký problém. Jak jsem se zde dočetl právě BMW jsou na to dost choulostivý a mě se teď několikrát stalo že jsem moto bez problému natočil vyjel před dům chcípl šel se ustrojit a při opětovném startu zhruba za asi deset minut měl problém se startem a to tak že startér neotočil motorem jen cvakal a až třeba na potřetí se pomalu roztočil spíš to vypadá na problém se startérem ale mám najeto asi 15000 km tak nevím. Dík za radu a pomoc. Josef.
Ahoj Pepčo, je to baterkou. Přesně tohle se mi stalo taky. Přijdu k motorce, natočím ji, chcípne a už nic. Zkontroluj si hladinu kapaliny a hoď ji na nabíječku. U našich motorek je baterka celkem namáhaná na teplo. Jednak shora sluncem, potom zespod od motoru. Já dával loni v létě novou baterku a před zimou, když jsem ji vyndal, tak krajní chlívky byly do poloviny suché.
Jj, vzhledem k tomu, ze mame baterku nad motorem, tak trpi teplem jako svina. Me po zime odesla. Uz nesla poradne dobit. Trosku jsem ji pres zimu odbil. Koupil jsem novou Yuasu (vise uvedna). Ma psanej vyssi startovaci proud. Doufam, ze bude na chvili pokoj. Je pravda, ze vloni jsem ji pres sezonu doleval asi trikrat. Mozna by byla lepsi gelovka, ale za ty prachy....
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Mám otázku, vytahujete baterku přes zimu z motorky? Já jsem slyšel, že když je dlouho bez baterky tak se může smazat řídící jednotka, ale přijde mi to jako blblost. Zatím díky za odpovědi.
Já ji nevyndavám protože jezdím nepravidelně celý rok, ale pokud ji vyndáš, tak se ti určitě nemůže nic "smazat".
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
mě už baterka taky nějak dosluhuje, ale nechám to až na jaro... pujdu do gelovky, bezúdržbový, protože jsem lýnej a nechce se mi při každým dobíjení rozdělávat plasty...
Jezdím tak, jak umím...
Tak si vytáhni kabely jako to má asi většina lidí, někam na přístupnější místo. Taky jsem chtěl gelovklu, ale prodejce baterek mi od ní odradil, že prý jim vůbec nesvědčí pokud ji silně vybiješ, a prý jsou celkově náchylné na správné nabíjení. Pokud ji prý vybiješ úplně, tak už to nemusí rozchodit.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
moje GS (04) má vyvedený plus originálně pod sedlo, mě jde spíš oto, že musíš kyselinovou baterku před nabíjením zkontrolovat zda má dost kapaliny a otevřít, nebo se to aspoň tvrdí... ktomu právě potřebuju oddělat ty plasty co mám před sebou... a co týká toho rozcházení, tak ono stačí ji na nějakou chvíli dycky hodit na nabíječku a nenechat to dojít do stádia úplného vybití...
Jezdím tak, jak umím...
Nojo ale ta moje je uplně jinej rozměr- YTZ12S co mám dva roky motorku tak sem na ní nemusel šáhnout , už jsem to tak koupil takže ani nevím jak dlouho tam je.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
SHREK JAN napsal:
moje GS (04) má vyvedený plus originálně pod sedlo, mě jde spíš oto, že musíš kyselinovou baterku před nabíjením zkontrolovat zda má dost kapaliny a otevřít, nebo se to aspoň tvrdí... ktomu právě potřebuju oddělat ty plasty co mám před sebou... a co týká toho rozcházení, tak ono stačí ji na nějakou chvíli dycky hodit na nabíječku a nenechat to dojít do stádia úplného vybití...
Před nabíjením ji neotevírám protože má odvod výparů do hadičky a to stačí. Hladinu kontroluji 2-3 za rok když mám zrovna sundané plasty. Ten kdo jezdí častěji tak ji asi musí kontrolovat víc, ale já najel za rok asi jen 4tis. km
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Vidím, že tady nikdo nereagoval na to vyndavání baterie z moto na celou zimu... Může potom opravdu nastat nějaká komplikace? Měl už někdo baterku vyndanou třeba 3 měsíce? (za komplikaci nepovažuji vymazání času ). Díky za info
Já ji měl minulou zimu venku od listopadu asi do začátku března. Vše zůstalo při starém. Tenhle problém mě vůbec nenapadl, podle mě by se nemělo nic stát. Pokud má někdo zkušenější jiný názor, rád se dozvím víc.