Tak. Napadlo me, ze by nebylo spatny zjednodusit a zviditelnit co obnasi servis R1200GS.
Takze bych tu neco vypsal a ocenil bych odpovedi na moje otazky, opravy atd.
Model do r.v. 2007 nutne nepotrebuje diagnostiku, budiky budou v klidu. Od 08 na nich zustane svitit napis SERVICE.
Diagnostika je predpokladam potreba k synchronizaci valcu.
Upravil Alda dne 02.05.2013 08:19
Já objednával v bohemiabike a tam mi bylo sděleno - motor: Castrol Actevo 20W-50, převodovka: Castrol SAF-XJ 75W140 (0,9l), Kardan: Castrol SAF-XO 75W140 (0,22l)
Upravil Novej dne 15.03.2010 13:26
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Novej napsal(a):
Já objednával v bohemiabike a tam mi bylo sděleno - motor: Castrol Actevo 20W-50, převodovka: Castrol SAF-XO 75W140 (0,9l), Kardan: Castrol SAF-XO 75W140 (0,22l)
Jen pro pořádek - Castrol SAF-XO má viskozitu 75W 90. To co jsi bral v bohemiabike je Castrol SAF-X, ten má viskozitu 75W 140. Ale jinak je to jedno - bez obav tam dej kterýkoliv z nich. SAF -XO se dělá jen v sudovém balení pro servisy(20L, 60L,200L). Castrol ho v litrovém balení/SAF-XO/ dodává pro BMW (číslo 33117695240 - stojí okolo 600Kč).
Olej do koncových převodů u modelů R1200 a K1200,1300 musí být hypoidní plně syntetický a splňovat specifikaci API GL5. Srovnatelný olej dělá např. i SHELL (Shell Spirax ASX 75W-90) - je v litrovém balení a stojí okolo 450 - 500Kč.
Do převodovek modelů R1200 to samý co do koncového převodu tj.hypoidní převodový olej API GL5 - jestli 75W 90 nebo 75W 140 je úplně jedno.
Upravil Tonda dne 11.03.2010 12:42
Diky za reakce.
Jeste abych se zorientoval v prispevku Tondy..
Jestli to spravne chapu, tak do prevodovky i kardanu jde stejny olej s tim, ze musi byt plne synteticky a musi splnovat specifikace API GL5. A to jsou:
Castrol SAF-XO 75W90
nebo
Castrol SAF-X 75W140
nebo
Shell Spirax ASX 75W90
Alda: jo pochopil jsi to správně (možná jsem to spíše já moc složitě napsal )
Všechny tyto oleje, které jsem zmínil mám odzkoušený - nic se nehřeje. Všem komu jsem náplně měnil, nebo opravoval vysypaný ložiska v koncovým převodu na 1200 se nic "divnýho" neděje Zásadní je použít plně syntetický, hypoidní převodový olej předepsané viskozity (nebo lepší) a klasifikace (v tomto případě API GL 5). Minerální "převoďák" API GL 5tomu nedělá dobře
Jo, a drážkovou hřídel na vstupu do koncovýho převodu mažu grafitovou vazelínou.
Olejový filtr Hiflo HF 164 nebo MANN MW75, pak ho dělá ještě MAHLE (ale nevím označení) a určitě i někdo další (CHAMPION....)
Vzduchový filtr MANN C1635 (papírák) nebo MAHLE (papírák - nevím z hlavy typ)
Nebo vzducháč od KN.
Na ty filtry od Mahle (typy) se mrknu jak půjdu do dílny.
Upravil Tonda dne 11.03.2010 14:12
Tonda: perfektni info, diky. Hned to vsechno flakam do uvodniho threadu aby byly informace pohromade.
Kdyby jsi mel jeste nejaky pripominky k ukonum v servisnich intervalech, sem s nima.
Upravil Alda dne 11.03.2010 13:22
Tomas: muzu klido, tam jde o to ze se to netyka beznych servisu, ktery by se mely dodrzovat po urcitych km. Tak jsem to vynechal aby v tom nebyl bordel.
Kdysi se tu resilo ze podle vetsiny jsou stejne nejlepsi BMW originaly, takze se toho drzim a sam nepatram po typech od jinych vyrobcu.
Alda napsal(a):
Tomas: muzu klido, tam jde o to ze se to netyka beznych servisu, ktery by se mely dodrzovat po urcitych km. Tak jsem to vynechal aby v tom nebyl bordel.
Kdysi se tu resilo ze podle vetsiny jsou stejne nejlepsi BMW originaly, takze se toho drzim a sam nepatram po typech od jinych vyrobcu.
Oki, byl to jen návrh... je fakt, že se vše nahoře točí jen okolo servisních intervalů.
Jinak ten vzducháč má označení Mahle LX984-2
Upravil Tomano79 dne 11.03.2010 16:58
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
alda mne inspiroval vytvořit xls soubor, kde bude vše pěkně pohromadě. Takže v příloze zasílám první draft. Zpracovával jsem jej v rychlosti, tak že jej berte doopravdy jako prvotní nástřel. Samozřejmě je open source. Upravujte dle libosti a nezapomeňte se s ním zde pochlubit. :-)
lochman přiložený následující soubor: servis_bmw_r_1200_gs.xls
Upravil lochman dne 11.03.2010 22:04
Alda napsal(a):
Jeste by me zajimaly svicky, jaky svicky?
A k olejovymu filtru, katalog Hiflofiltro rika typ HF164. Je to tak?
JJ máš to správně HF164 dneska jsem si ho kupoval a taky olej. MOTOREX má novinku MOTOREX BOXER 4T 10w/40 specielně určený pro motory boxer vyrobený ve spolupráci s AC Schniczer. Tak ho vyzkouším a uvidíme. Má i snižovat spotřebu oleje,což moc nevěřím. Ale třeba překvapí...
BIGR přiložený následující obrázek:
[11.72Kb]
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Při vkládání prvního příspěvku jsem měl problémy s přílohou. Prosím admina o smazání a nebo o radu jak to mohu provést já:-)
Otevři příspěvek kterej chceš smazat a dole zaškrtni "odstanit tento příspěvek". A je to.
Upravil BIGR dne 11.03.2010 21:13
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Alda napsal(a):
Jelikoz mi vytekly nervy s dojizdenim do Prahy, objednavanim 3 tydny predem atd, zacal jsem se sam potapet v tom, co servis obnasi a proste se na to vrhnu sam.
Konečně já ti to říkal,že na tom nic neni a proto si dělám servis sám. Až na diagnostiku k tý nemám vybavení. Není to nutně důležitý,ale mazání chyb je dobrá věc.
Takže vítej do klubu kutilů.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ja mam v prevodovce a kardanu druhym rokem toto a max.spokojenost! http://www.znacko...75W-140-1lTeoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!