Zdravím ve spolek. Chtěl bych vás požádat o názor. Vím, že podobná témata tu již jsou, ale potřebuji to "slyšet na vlastní uši".
Motorku mám už skoro vybranou. Měl jsem kriteria:
Cestovní enduro. Motorku bych měl za účelem dálkového cestování hlavně po asfaltu, ale nebránil bych se off-roadovějším výletům (šotolina, lesní cesta, stezky, kamení, brod??, silnice v ČR ...) . Prioritou je naložit kufry, spolujezdkyni a vyrazit. Důležitá je spolehlivost a pohodlí. Jde mi o to, abych se mi někde v zahraničí nebo v terénu stroj neodporoučel a já tam nezůstal viset. A také o to, aby naše pozadí byla v pohodlí. Láká mě kardan, vyhřívané hefty, ABS... Důležitá je i ochrana proti dešti a větru. Ale to se dá různými doplňky vypilovat k dokonalosti.
Vyšlo mi, že “potřebuji“ BMW 1150 GS/ GS Adventure . Prostě jsem se do toho stroje zamiloval. Ale teď přichází kámen úrazu. Pokud nepočítám prázdninovou epizodu ve 13 letech na fichtlu, tak jsem na motorce v životě neseděl. Jsem prostě úplný začátečník a nyní si dělám papíry. Myslíte, že je to vhodný výběr stroje? Mám 176cm a 83kg. Jsou tyto stroje "uživatelsky přivětivé"? Nepotřebuji lítat jako blázen, ale pěkně si zajezdit.
Jsem schopen investovat max 190000Kč. Pokud by byly nějaké tipy, bylo by to fajn
Budu moc rád, když mi poradíte. Děkuji
P.S. Eventuálně bych uvažoval o BMW 1100 GS. Přeci jen je o něco levnější než 1150
ahoj, no zrovna ses tu objevil, já Ti už psala na motorkářích soukromou zprávu, ale asi jsi ji nezaregistroval. Pro Tvá kriteria cestování- ve dvou- s naloženou moto cestou i českou, taky "necestou" je to skvělá volba.
Mám 175 cm, jsem ženská a můj Bedřich je přívětivý dost, tak co by nebyl i ten Tvůj Klasika měla pravdu, stačilo pár kilometrů a .... ;-)
Myslím, že nepotřebuješ Adventure, která je vyšší a bude ti dělat zpočátku asi velké problémy, ještě když budeš naloženej ve dvou, bez zkušeností a budeš se otáčet někde na šotolině, tak se leda skácíš.
Asi bych volil lépe vybavenou nebo méně jetou,mladší obyč. GS verzi bez ADV. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Na 1150 ADV budes potrebovat snizene sedlo,ale to neni problem nechat za 3 tis presit podle sveho. Jinak je to motrka opravdu velka a tezka,zvlast s velkou nadrzi(a plnou). Urcite ti da ze zacatku trochu zabrat se s ni sžít,urcite musis nejdriv jezdit sam a nenalozenej nez ji dostanes trochu do ruky. Takova manipulace na miste je lahudka ale nebal bych se toho,kdyz bys koupil neco jinyho za chvilku bys prodaval a menil. Advika si muzes nechat dlouho,jen pocitej s tim,ze ti pravdepodobne parkrat spadne,ja kdyz jedu v pisku tak je na zemi porad a to ji mam 2 roky ale na motorce to neni videt
Obecne je doporucovany rok 02, protoze jeste nema el.posilovac ktery se obcas "vysere" i tady na foru najdes par kterym odeslo....03 ma posilovac a zbytecny 2 svicky na valec, u 03a vejs taky odchazej civky,ale po vymene je uz klid. Spusta lidi zas nema problem ani s posilovacem Jeste do 02 se daji vypnout svetla,od 03 uz to sviti automaticky.
to lysak: ty EVO brzdy (znamená EVO integrál neboli posilovač??) má to kromě poruchovosti nějaké nevýhody a je to oproti normálním ABS brzdám tak podstatný rozdíl? V čem jsou lepší a v čem horší 2 svíčky na válec. Jak je nejspíš vidno, jsem opravdu laik a začátečník
to misakGS: díval jsem se . stroj pěkný, ale nevím zda bude k mání, až si dodělám řidičák...
Integral je prave s posilovacem, vyhoda je v tom,ze pri brzdeni predkem ti pribrzduje i zadek,nevyhoda je,ze maji silny nastup oproti verzi bez posilovace,je to podobny jako bys vzal za predek o dost vic a hur se davkuje,ale jde taky o zvyk. Nevyhoda je, ze ten posilovac samozrejme zere baterku. Taky od roku 07 se uz nedava. Ja mel obe verze a vic mi vyhovuje asi klasika. 2 svicky na valec je podle me na nic Jen pri vymene musis koupit 4 svice misto 2 jinak rozdil neni poznat.
Ale zas bych z toho nedelal zadny drama,nekdo hold s posilovacem je spokojenej a jezdi, nebo ma problem jako Kubrt nebo Holub a posilovac musel ven-to ale prijdes i o ABS,modul jinak stoji asi 30 tis.coz je nesmysl.
janb napsal(a):
to lysak: ty EVO brzdy (znamená EVO integrál neboli posilovač??) má to kromě poruchovosti nějaké nevýhody a je to oproti normálním ABS brzdám tak podstatný rozdíl? V čem jsou lepší a v čem horší 2 svíčky na válec. Jak je nejspíš vidno, jsem opravdu laik a začátečník
to misakGS: díval jsem se . stroj pěkný, ale nevím zda bude k mání, až si dodělám řidičák...
VÝHODY EVO BRZD
- posilovač výrazně zvětšuje brzdný účinek, mne ale brzdí bez posilovače i tak velmi dobře
- EVO brzdy mají ČÁSTEČNÝ integrál, tzn, při brzdění přední brzdou přibrzďuje zadek, ale při brzdění zadkem brzdí jen zadek (to je důležité při jízdě v terénu)
- částečný integrál má výhodu v terénu, když stojíš v kopci, tak to často samotná přední brzda neudrží, bez integrálu je často potřeba vypnout motor, a zadek přibrzďovat spojkou a kvaltem.. s integrálem stačí držet přední brzdu
NEVÝHODY EVO BRZD
- může se pos..t posilovač, pak ti moto sice brzdí, ale velmi špatně
- posilovač je elektrickej, tzn, že při brzdění (stačí jen držení páčky) si vybíjíš baterku (pokud máš na moto spoustu příslušenství, jako přídavná světla, tak to může být problém)
- bez zapnutého klíčku to nebrzdí (bacha při tlačení do garáže, atd.)
- když se ti něco stane byť jen s jednou brzdou, znamená to nefunkčnost všech brzd (mně třeba ve Francii praskla brzdová hadička na přední brzdě, bez integrálu mi fungovala alespoň zadní)
2 SVÍČKY NA VÁLEC
podle toho, co jsem kde slyšel a vyčetl, tak 2 svíčky jsou pouze pro snížení emisí, pro praktickou jízdu mají smysl asi jen, jako pojistka) zase je problém s fajfkama
toť asi vše, co jako majitel roku 2000 vím Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
janb napsal(a):
to lysak: ty EVO brzdy (znamená EVO integrál neboli posilovač??) má to kromě poruchovosti nějaké nevýhody a je to oproti normálním ABS brzdám tak podstatný rozdíl? V čem jsou lepší a v čem horší 2 svíčky na válec. Jak je nejspíš vidno, jsem opravdu laik a začátečník
to misakGS: díval jsem se . stroj pěkný, ale nevím zda bude k mání, až si dodělám řidičák...
Když se ti bude líbit a budeš jí hodně chtít,určitě se nějak domluvíte,to nemám strach.
Ještě otázečka... Mám teorii, že pokud budu mít vyšší plexi a nějaké nástavce na blatníky, budu chráněn proti povětrnostním a klimatickým podmínkám. Jde to vychytat nebo se pletu a moc se s tím dělat nedá...
.. ale da, ja mam treba na normalnim GS drzaky plexi a plexi z Adventure a rozsirene chranice rukou. Pak se daji udelat zasterky pod valce, aby voda necakala na boty... a dalsi.. a dalsi....
janb napsal(a):
Ještě otázečka... Mám teorii, že pokud budu mít vyšší plexi a nějaké nástavce na blatníky, budu chráněn proti povětrnostním a klimatickým podmínkám. Jde to vychytat nebo se pletu a moc se s tím dělat nedá...
Kamrád si udělal papíry vloni na jaře,nikdy neseděl ani na fichtlu.Když se svezl na mojí,tak už s ním řeč rozumná nebyla a do dvou týdnů měl doma svoji 1150 gs.Měří 175 cm a Adventura na něj byla vysoká,tak má obyč a vyprašuje jak rosi.Musíš to nejdřív osedět a potom se rozhodnout.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Kasak napsal(a):
Kamrád si udělal papíry vloni na jaře,nikdy neseděl ani na fichtlu.Když se svezl na mojí,tak už s ním řeč rozumná nebyla a do dvou týdnů měl doma svoji 1150 gs.Měří 175 cm a Adventura na něj byla vysoká,tak má obyč a vyprašuje jak rosi.Musíš to nejdřív osedět a potom se rozhodnout.
Tak to vypadá, že jsem podobného ražení jako tvůj kamarád
Musím se svěřit. Měl jsem dnes první jízdu. Nějaký naháč od Suzuki 500ccm. Na váhu si nemůžu stěžovat. Motorku jsem v tomto směru zvládal (hrál jsem si s ní na rovině). Ale překvapila mě síla motoru. Satčilo v zít za plyn a ono to zrychlilo Kdo by to byl čekal
Ještě musím dodat, že jsem jezdil na cvičáku, kde není doprava. A musím přiznat, že jako optimální rychlost na motocyklu mi přijde 20km/h
Upravil janb dne 25.03.2010 20:07
Když jsem já začal uvažovat o motorce měl jsem stejný požadavky jako ty - prostě asi tak bych to napsal já. Na podzim 2008 jsem se totiž chystal na cestu do Maroka (autem) a pročítal cestopisy Tomáše Kocandy (TomasTT) a říkal jsem si: autem to bude paráda, ale co teprve na motorce - už tehdy mě fascinovaly 1150ADV. Na podzim 2009 jsem začal uvažovat o tom, že motorku pořídím - ale nejdřív nějakou, na který se tročku naučim - nic moc výkon, spolehlivá apod. To bylo minulý rok...dlouho jsem váhal, ani ne tak jakou motorku ale jestli vůbec pořizovat. Zkušenosti jsem měl takový, že jsem asi dva roky ještě před dosažením plnoletosti jezdil na Simsonu
Rozhodnutí o koupi motorky jsem odložil z podzimka na jaro s tím, že si nejdřív udělám kondičky v autoškole, tam se ujistím že opravdu chci jezdit a pak teprve koupím. Kondičky jsem si udělal a bylo rozhodnuto! Už dřív jsem uvažoval o Yamaze XJ 600 a shodou okolností jsem na ní jezdil i ty kondiční jízdy. Motorku jsem tedy pořídil, jezdil jednu sezónu, podíval se přes alpy až k moři. Hrozně se mi to zalíbilo a už během té dlouhé cesty mi bylo jasný, že chci dál a XJčko prostě nebude dostačovat. Rozhodl jsem se pro 1150ADV - ale s tím, že až na ní ušetřím nějaký prašule (začal jsem stavět). Pak jsem odjel na měsíc do Kanady, viděl tam ty krásný silnice, hory a dálky - bylo to jasný...dlouho to nevydržim... když jsem se vrátil, začal jsem pročítat tuny článků (zde i jinde) a vyšlo mi z toho, že pokud budu chtít motorku vybavenou na cestovani a v dobrem stavu nebudou mi na 1150ADV peníze stačit... zkrátka, téměř vše co jsem se dozvěděl o 1100GS mě utvrdilo v tom, že to bude správná volba! Motorku jsem si nechal na podzim 2009 z Německa dotáhnout od Boba, přes zimu postupně dovybavil a každá vyjížďka mě utvrzuje v tom, že to byla správná volba! V létě se chystáme s přítelkyní na cestu do Turecka a doufám že se Nosál osvědčí
Nedokážu posoudit jestli pro někoho jinýho má smysl a význam začínat na menší motorce a pak přesedlat na velký enduro, ale já to mám tak, že jsem rád, že jsem si tohle absolvoval
Asi každej ti tu řekne, že pokud vybereš z trojlístku 1100/1150/1150ADV tak chybu neuděláš. Záleží jen na penězích a osobních preferencích.
Přeju hodně štěstí při výběru!
Upravil Janek dne 25.03.2010 20:04
janb - neboj se toho. Do loňského jara jsem měla zkušenost jenom s malým skůtrem. Jednou jedinkrát jsem viděla MUDA na velkém gs, zalíbilo se mi, koupila jsem malé gs, papíry na velké motky mám od loňského května. Během léta jsem zjistila, že malé gs je opravdu malé a od letoška už brázdím silnice na 1200gs. Mám 167 cm, mírně snížené sedlo (o 1,5cm) a velké gs si opravdu, ale opravdu užívám. a do terénu chci taky, jen se to musím naučit a aby to motku a mně tolik nebolelo, dostala k Valentýnu spodní i horní padáky
to janek: Závidím klukům z vesnice, kteří se vyjezdili na fichtlech, simsonech a pod. Ale to je prokletí nás, panelákových typů Láká mě přesně to, o čem píšeš- krásný silnice, hory a dálky.
To svatunice: Láska na prví pohled Bez padáků si svoji budoucnost také nedovedu představit