Ahoj prosím o radu při koupi ojeté F650 GS. Je to Anglie rok výroby 2003.
Od www.martymoto.cz jeví se jako slušný prodejce.
Ale na dvou STK mi řekli že UK stroje mají jiné světlo a je možnost,
že budou komplikace s dovozovou STK.
Na moto z UK je potřeba vyměnit parabolu,protože jezdí na levo a tím pádem svítí více doleva nahoru(na značky atd) u nás tím budeš oslňovat protijedoucí vozy.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Je to tak, pár motorek už jsem z GB přivezl a měnil jsem téměř u všech světla, pokud si to kupec neřešil sám. Jinak BMW má globální evropskou homologaci, takže vše ostatní je o.k., pokud pominu tacho v mílích, ale u většiny jsou na analog.budíku obě stupnice - jak v milích, tak km.
Jak jako "rovně" ??? Snad na každý mašině i autě jsou paraboly nasměrovaný na tvůj jízdní pruh s tím, že musíš zároveň Ty vidět a neoslňovat protijedoucí z protějšího pruhu..!!! Proto to mají státy jezdící vlevo světla směrované na druhou stranu.. Cenu nový paraboly nevím, kupoval jsem je jetý, na F 650 za 2tis, na 1150GS za 3,5tis..
Bohužel to tady tak funguje, solidní prodejce by Tě na to měl upozornit, nicméně to nevidím jako žádný zásadní problém, aby jsi si kvůli tomu nekoupil mašinu z GB..!
Mám od Martina z Martymoto 1200gs 2008 dovezenou z GB, na STK normálně prošla a zatím jsem si nevšimla, že by světlo svítilo jinam, než má (nikdo na mne v noci neblikal). 650 ale svítí blbě i když není z GB , vím o čem mluvím, ještě jí mám doma . Zítra pojedu zase v noci na 12 z práce, tak se na to svícení zaměřím a napíšu ti, kam svítí.
Ani tak se mi nejedná o anglii, ale nemám rád komplikace.
Jasně z Martymoto mi přišel prodejce jako zkušený odborník.
Proto jsem také jako slova držící člověk složil zálohu.
Ale jakmile slyším problémy anglie... ptám se a čekám rovné odpovědi.
Jasně že na STK dělají problémy, ale ne pokud máte vše tak jak má být.
Podle slov pana Štefla vše je bez komplikací, a světla BMW svítí rovně.
Do té doby jsem dovoz neřešil, věřil jsem.
Teď nedůvěřuji a ptám se. Bude-li vše jak má být nebudu řešit.
Ono technickou nemusíte projít po 2 letech.
A mohu ubezpečit, že v případě nehody ( studium z pojištění a rad ze soudního znalectví )
Se pojišťovna o světlo bez homologace 100% bude zajímat.. Budete ryskovat?
Já ne...
Myslím že to nemusí být problém někoho podmáznout, nebo koupit světlo.
Ale to můžu zevlit po netu a nakonec si pro něj zajet.
Už jsem pana Štefla upozornil na problém a čekám nápravu, nebo odstoupení od dohody.
Nemusím vyhledávat prodejce tady. Na to zevlení nemám čas.
Upravil Dejvidtom dne 29.03.2010 22:32
Prosímtě neřeš světlo, v nejhorším si seženeš novou parabolu. Zas taková investice to přece není Dávám za pravdu, že i se správnou parabolou to svítí na h...o.
Hlavně se nezaměřuj na takový prkotiny a dívej se na celkový stav motorky, servisní historie, atd. - to je snad mnohem důležitější.....
Moto z Anglie může být v mnohem lepším stavu než kdejaká moto z ČR. V případě potřeby vyměníš parabolu a jezdíš, tacho je v mílích i km.
Upravil MichalGS dne 29.03.2010 22:47
Marty (Marty moto) je kamarád a můžu doporučit. Sám od něj mám motorku. Kamarád si od něj bral loni Dakara z UK a pokud vím tak přihlašoval bez problémů. Myslím, že BMW to maj snad stejný... Ale ten kámoš určitě parabolu neměnil a dělal stk poctivě.
Tak Davide, teď jsem dojela a ta 1200 gs z Anglie podle mne svítí úplně rovně. Připadá mi, že osvětluje obě strany stejně, žádná nepřevažuje. Jak je to na 650 nevím, ale Martin ti určitě nechá v té své kůlně na dříví posvít proti zdi...
Já taky můžu Martina jen doporučit, už od něj kupuji druhou motorku a bez problému. A když jsem řešil před třemi roky přihlášení intráče tak mi bez problému sehnal vyjádření suzuki z německa. Prostě bez problému.
Teď mi u něj stojí R1200GS z anglie a světla se vůbec nebojím. Ve výpisu podle VIN je sice uvedeno, že je pro levostranný provoz, ale když jsem porovnával světlo s českou motorkou, tak má úplně stejné homologace, čili jen tak na ulici nikdo nepozná, že je světlo anglické.
A co se týše svítivosti, tak sám říkal, že na technické to zkoušeli (svítili na stěnu tak - jak se měří auta) a motorka prošla, protože svítila rovně. Jinak by musel měnit světlo. A tohle mu věřím :-)
Gs650 je na tom stejně, i f800gs, problémy prý mají KTM, kde se světlo prostě měnit musí.
Nevím jak u 650, ale u 1200 jsem v některém manuálu četl, že při cestě do zahraničí, kde se jezdí vlevo se dá nějak světlo nastavit (bylo tam - informujte se u bmw).
Co se týče nehody a pojišťovny, tak to asi může být prekérka, ale když už pojišťovna motorku pojistí, tak určitě ví o původu z anglie, má přislušné STK, tak by se neměla na nic vymlouvat. To bys pak mohl říkat o každém autě, že tě oslnilo - což je v provozu běžná věc - a to mají originály světla pro evropu, jen si je majitel neseřídí, či neumyje... Nebo by se mohla vymlouvat na nehomologované kufry atd... (i když u kufrů to asi nevadí).
Takže neřešit, jezdit :-)
To svatunice: ta stříbrná GS bez světla, co jsem u mártyho viděl cca před měsícem, to byla ta tvoje, jo?
edit: co se týče STK, tak jsem měl intráče US verzi, přední světlo DOT (bez evropské homologace), blinkry v řidítkách atd... a vše prošlo na pohodu. Na STK nesvítíš na žádnou stěnu, tam leda rožneš světla, jestli vůbec svítí... Tedy, nesmíš natrefit na vola, ale volové ti najdou něco v nepořádku vždy :-)
Upravil Thymallus dne 31.03.2010 07:11
Abych ti pravdu rekl, a to pouze za moji osobu,tak je mozne,ze na STK problem mit nebudes,ale problem ti muze udelat inspektorat pri prihlasovani.Vim to z zvlastni zkusenosti.STK probehla bez problemu ale na inspektoratu me jeden snazivy blbec tahal a tahal porad dokola oheldne svetla. Ma totiz PRAVO si dodatecne vyzadat schvaleni svetlometu z duvodu pochybnosti pri dovozu. Chtel jsem to nejak honit pres Prazsky dopravni inpektorat, ale tam mi rekli,ze to pravo ma. Takze jsem shanel papir o dodatecnem schaleni od oficiclaniho dealera BMW a stalo me to 1500Kč. Toto je pripad, kdy kapnes na blbce, jinak problemy neocekavej. Jo a GB svetlo opravdu sviti na druhou stranu. Ja mam sice 1150, kde se da svetlo pootocit na levo i pravostranny provoz, ale cekam ze vsechny moto z GB maji svoje svetlo. Jinak budes v Evrope oslnovat
svatunice napsal(a):
Tak Davide, teď jsem dojela a ta 1200 gs z Anglie podle mne svítí úplně rovně. Připadá mi, že osvětluje obě strany stejně, žádná nepřevažuje. Jak je to na 650 nevím, ale Martin ti určitě nechá v té své kůlně na dříví posvít proti zdi...
Světlo na R1200GS z Anglie samozřejmě svítí obráceně a pruh světla, který má osvětlovat značky, svítí na levou stranu t.j. u nás do protisměru a může oslňovat řidiče.
Pokud to dá pracovník co motorku kontroluje na měřák, zjistí to za pár vteřin.
I parabola, která na venek vypadá souměrně může a často také má nesouměrnou světelnou stopu.
Mám moto z Anglie a tak jsem si tím prošel.
Na STK se to dá často ukecat a na světlo jde také nalepit pruh neprůhledné pásky, která tu levou stranu světelné stopy ořeže.
Finální řešení je výměna paraboly, jak to tady již bylo zmíněno. Na R1200GS nová stojí cca 7500Kč, u F650GS nevím.
Prohlášení prodejce, že světlo svítí rovně mi přijde divné - ale abych nekřivdil, třeba to tak u F650-ky je
Nechci virit diskusi, ale 650 rovne nesviti. Sviti samozrejme do protismeru, prestoze se to necha pomerne dobre sestelovat tak, ze sviti tak nejak neutralne, aniz by byla nutna vymena paraboly. Ja mam obe verze svetlometu pro uk a evropsky provoz.
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Přesné jak píše Rhinoceros parabola lze naklopit dolu a vytočit na pravou stranu sice to trošičku hůř svítí ale aspoň neosilňuju protisměr a pořád to svítí lepši jak jawa
Podařilo se mi za 1500,- sehnat světlo z IT.
Tak budu mít klid v duši.
Človíček se byl dnes semnou na F650 tku podívat a neměl námitek stroj se líbil.
Takže zítra si vyzvednu a tradá na tůry.
Díky všem za Vaše rady a připomínky.
Docela kvalitní fórum njn BMW ist Klasse.