Zdarec. Dneska jsem si všimnul, že mi občas zůstane svítit zadní brzdový světlo. Je to způsobeno zřejmě páčkou přední brzdy. Kontakty jsem prostříknul, ale občas se to stane. Když zůstane svítit, tak běží asi i posilovač. Když to chcípnu a pak chci nastartovat (se svítícím brzdovym), tak posilovač ani nezavrčí dokud nepromáčknu přední brzdu až světlo zhasne. Problém mám hlavně s tím, že když brzda svítí a nastartuju, tak se mi při rozjezdu nenačte abs dokud párkrát nepromáčknu páčku a světlo nezhasne. Nevíte někdo, jak ten bazmek funguje? Předpokládám, že zůstává viset mikrospínač na přední brzdový páčce a ten ovládá i posilovač. Dá se ten spínač vyměnit? Snad jsem to popsal srozumitelně. Dík za rady
Upravil MALI dne 04.04.2010 21:56
To je snad nakažlivý, já to dneska zjistil taky....
Dokonce jsem jel chvíli bez posilovače - blikala mi kontrolka ABS a posilovač neposiloval. Pak jsem to nějak rozhýbal páčkou, ale v pořádku to není, zůstává to občas viset.
BMW GS = stroj na radost
Jo, přesně tohle mi to dělá. Jen když už se ABS načte a i když zůstane viset, tak brzdí jak má. Aspoň že tak, protože jinak bych byl pěkně nasra... (možná i mrtvej), kdybych vzal za páčku a nic. Zítra to asi rozeberu. Zrovna nedávno jsem měnil mikrospínač ve dveřích Octávky (stál asi 30,-Kč), tak třeba to tady taky půjde nějak ošolichat - tedy pokud je to tím spínačem Dělalo mi to zřejmě už před výměnou brzdovky
karcici napsal(a):
...skontrolovat polohu chraničov ruk pri pade sa zvyknu pootočit a tlačia na brzdovu pačku
Sice mi motorka nespadla, ale tohle jsem kontroloval jako první. Páčka jde zatlačit normálně dopředu. Teď jsem koukal ještě do katalogu ND a vypadá to na položku č. 14 - microswitch - za 23 doláčů. Teď jde jen o to, co to spíná. Jestli jen brzdové světlo nebo i posilovač Zítra se pokusim sundat páčku a vyzkoušet to. Nicméně pokud s tím někdo máte zkušenost, dejte vědět. Dík
MALI přiložený následující obrázek:
No pokud je řídící jednotka ZFE control module, tak je to tak jak si myslím. Jak píšu - zítra zkusim sundat páčku a když se dostanu k tomu mikrospínači, bude mi hned jasný jestli se zasekává a jestli to má vliv na posilovač
MilanS napsal(a):
Pokud se pamatuju dělal tento problém vypínač,je přišroubovaný malým imbusem který se sem tam povolí.zkus vypínač nastavit a znovu s citem utáhnout.
Takže jsem to dneska celý rozebral abych pochopil jak to funguje. Karcici má pravdu ten obvod je celou dobu sepnutý a když se zmáčkne páčka, tak se rozepne a posilovač začne vrčet. Mikrospínač jsem vyndal a kupodivu se nezasekával. Nakonec jsem si pohrál s tim plíškem co na něm je a už to zase fachčí jak má. Jinak horní díl toho mikrospínače je stejnej jako ze dveří Octávky za 30,-Kč Teoreticky by se to dalo na ten Octávkovej celý přeletovat, kdyby chtěl někdo hodně šetřit. Abych to popsal, tak uvnitř je trn na kterej se ten mikrospínač nasadí a šroubkem zespoda dotáhne. Při vyndavání pozor aby ze spínače nevypadla kovová opěrná ploška šroubku Třeba to v budoucnu někomu pomůže. Dík za rady
Já jsem se na to jen kouknul, zkusil jsem ten šroubek na imbus (byl hodně nafest, tak jsem ho nechal být) a jel jsem se radši projet... Kolega mechanik se na to později koukne a určitě si s tím poradí, věřím mu
BMW GS = stroj na radost
MALI napsal(a):
Takže jsem to dneska celý rozebral abych pochopil jak to funguje. Karcici má pravdu ten obvod je celou dobu sepnutý a když se zmáčkne páčka, tak se rozepne a posilovač začne vrčet. Mikrospínač jsem vyndal a kupodivu se nezasekával. Nakonec jsem si pohrál s tim plíškem co na něm je a už to zase fachčí jak má. Jinak horní díl toho mikrospínače je stejnej jako ze dveří Octávky za 30,-Kč Teoreticky by se to dalo na ten Octávkovej celý přeletovat, kdyby chtěl někdo hodně šetřit. Abych to popsal, tak uvnitř je trn na kterej se ten mikrospínač nasadí a šroubkem zespoda dotáhne. Při vyndavání pozor aby ze spínače nevypadla kovová opěrná ploška šroubku Třeba to v budoucnu někomu pomůže. Dík za rady
Stejný potíže, ale ne doma, ale v Chammonix... potíž byla v takové plošce na páčce, nechtělo to rozepnout, trochu jsem tam nalepil izolačky a od té doby 2 roky bez problémů.
Žádný seřizování mi nepomohlo a rozdělávat se mi to moc nechhtělo, tož tak.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Zdravím , vlastním nově R1200GS ADVENTURE TRIPLABLACK r.v.2012 , koupil jsem po lehké kolizi, kde byla poškozená přední pumpa brzdy. Při výměně jsem zjistil ,že tam není kabel propojující spínač brzdového světla. Marně hledám kam připojit .Do ovladače na řídítkách nevede žádný vstup.
Prosím o info kde hledat. Děkuji předem Jarda
jarin23 - spínání brzd. světla je tady řešeno tlakovým spínačem v ABS jednotce. Žádný kabel tam není.
Zjednodušeně - prostě jak zmáčkneš páčku (nebo pedál) brzdy, naroste tlak v systému, zareaguje tlak.spínač v jednotce ABS a sepne brzdové světlo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Super, děkuji za rychlou odpověď , to jsem netušil . Až přijedu domů , vyzkouším .
Mám to ještě starého vzducháče dvouvačku , viděl jsem v odlitku brzdy otvory na šroubky ,tak jsem uvažoval , že tam spínač byl.