Zdravim vsetkych. Minuly tyzden som si objednal nove GS1200 vratane ABS, ASC a nejakych dalsich doplnkov. Neobjednal som ESA, ale teraz sa rozhodujem, ci nahodou nemam zajst k dilerovi a doobjednat to. Jazdim stale sam, vacsinou po asfalte, max. nejaka polna cesta. Aky je Vas nazor na to ? Nie su to v mojom pripade iba vyhodene peniaze ? Vopred vsetkym dakujem za nazory.
Projdi si starší diskuze...jsou tu tací, co bez elektroniky nevyjedou, protože se bojí za rohem zabrzdit před pekárnou bez ABS a nerozjedou se bez ASC...
A potom tu jsou tací, co elektro berličky nepotřebují...
Já sám tomu nefandím...ABS může v krizovce pomoct, ASC kazí zábavu a ESA má smysl u čistě silničního K1300. Tam se mi líbilo, rozdíl mezi sportovním a tůristickým modem byl znát hlavně na rozbitých českých silnicích. Ale u GSA raději Ohlinse
Vjetrnik napsal(a):
Projdi si starší diskuze...jsou tu tací, co bez elektroniky nevyjedou, protože se bojí za rohem zabrzdit před pekárnou bez ABS a nerozjedou se bez ASC...
A potom tu jsou tací, co elektro berličky nepotřebují...
Já sám tomu nefandím...ABS může v krizovce pomoct, ASC kazí zábavu a ESA má smysl u čistě silničního K1300. Tam se mi líbilo, rozdíl mezi sportovním a tůristickým modem byl znát hlavně na rozbitých českých silnicích. Ale u GSA raději Ohlinse
ja bych si rozhodne ESA koupil
a) tusim, ze Wilbers k ESA dela zvlastni tlumic
ESA umoznuje regulovat i ZATEZ, takze nemusis porad KROUTIT predpetim. To se Vjetrnika netyka, jezdi na GSA jen ve 2...
c) imho jedna z vyhod dvanactky je ta, ze si VUBEC muzes ESA OBJEDNAT
d) jinak jsou tu i taci, co vedle zuma pouzivaji na beznou navigaci i zapouzdrenou roli toaletaku )
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mám to a jsem rád. Jel jsem z Ostravy-luxusní cesty-sport. přes výpadovku na Bruntál- ještě luxusnější (spotr) pak jsem sjel na Uničov- horší -nermal a když jsem se začal motat kolem Konice dal jsem komfort a ještě to bylo málo
Je to paráda- možná že o díl navíc ke zkažení- ale to možná- určitě je to díl ke komfortu a spokojenosti.
Vjetrníkovy žvásty časem prokoukneš
Berličky jo on je holt jednička- takové ABS strčí do kapsy 50 impulsů za vteřinu je pro něj hračka.
Pokud tě netlačí peníz ber. Nebo taky můžeš během jízdy zastavovat a štelovat.
Idealne si projed verzi s ESA a bez a uvidis jak se ti to bude libit,pri cestovani po silnicich v evrope to bude komfort navic zvlast kdyz budes menit zatizeni(sam,ve dvou nebo nalozenej),na offroudeni bych dal Ohlinse,trochu problem je, ze az budou tlumice v haji musis dat opet s ESA coz je docela raketa,ale to je za Ohlinse taky.
lysak napsal(a):
Idealne si projed verzi s ESA a bez a uvidis jak se ti to bude libit,pri cestovani po silnicich v evrope to bude komfort navic zvlast kdyz budes menit zatizeni(sam,ve dvou nebo nalozenej),na offroudeni bych dal Ohlinse,trochu problem je, ze az budou tlumice v haji musis dat opet s ESA coz je docela raketa,ale to je za Ohlinse taky.
imho ESA musi byt super, kdyz clovek STRIDA zatez...
utahovat predpeti je pakarna
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ESA mám a už bych neměnil za nic, je to super moci si přepínat nastavení podvozku jen jedním čudlíkem Pokud opravdu nemusíš koukat na nějakou tu kačku, tak si ho rozhodně doobjednej
BMW R 1250 GS Exclusive
to Dandy: ESA je akorát elektroštelování mizerného BMW tlumiče...nic víc, nic míň...než ESA bych pořídil Ohlinse...obzvláště, pokud jezdíš převážně v jednom modu zátěže...
Ale jak vidíš, je to tu jako se vším, někdo má rád holky, jiný vdolky...
Nejde jen o jeden typ zátěže , ale taky o druh povrchu. A ten jen u nás v republice co 50km jiný.
Ano je to ,,jen" prodloužený šroubovák- jak psal majitel Ohlins.
Ano je, a proto se nemusíš o nic víc starat. Jen mačkáš. Další věc, nastavení je o to jednodužší že jsi schopen v mžiku pocítit rozdíly v nastavení, což než slezeš vytáhneš šroubovák ...už nemáš tak ůplnou jistotu. Pokud nejsi Capirosi, nebo Vjetrník.
Takže taky plus bezpečnosti. A kolikrát se ti prostě v tom vedru nechce.
Strašně by mě zajímalo kolik lidí by poznalo ten mizerný tlumič, kdyby někdo prohodil obaly. Reklama je silná zbraň. Ale to jsme jinde.
Můj názor padl. Dobrou volbu.
ja by som si ESU objednal - myslim ze je to pomerne nekazivy system a holt ak sa ti pokazi tak leda tak ostane v jednom stupni nastavenia a ides dalej
ale urcite by som ani zanic nechcel ASR - nieco take nema co na motorke hladat a par ludi co poznam co si za to priplatili teraz akurat nadavaju ze je to pekna kravina a permanentne to vypinaju
...a další věcí je, jak moc bude továrně přednastavený mod to pravé pro rozdílné jezdce...třeba tovarní nastavení pro dva bez bagáže bude rozdíl, když jej použije jezdec 75kg se spolujezdkyní 50kg a jezdec 110kg se spolujezdkyní 75kg...a přitom budou mít nastaven stále stejný "program"...
Dakujem za nazory, ale vysvetlim este raz: Jazdim stale solo, vycsinou normalne cesty, takze ak to kupim predpokladam, ze to nastavim na jednu helmu a normal a necham tak. Myslite, ze nastavenie tlmicov bude o nieco lepsie ako na motorke bez ESA v tomto pripade ?
Raptor: nejak menis nazory, este nedavno si niekde tusim pisal, ze cim menej elektronickych kurvitiek, tym lepsie
Vjetrnik napsal(a):
...a další věcí je, jak moc bude továrně přednastavený mod to pravé pro rozdílné jezdce...třeba tovarní nastavení pro dva bez bagáže bude rozdíl, když jej použije jezdec 75kg se spolujezdkyní 50kg a jezdec 110kg se spolujezdkyní 75kg...a přitom budou mít nastaven stále stejný "program"...
Podvozek bez šroubováku prostě člověk nevyladí...
jenomze ty to taky nemenis 3x pri jizde... a to s ESA muzes, ze.
Vzhledem k tomu, ze tyhle zmeny umi i nova Multistrada, myslim, ze je v systemech ala ESA budoucnost spis, nez ve sroubovaku...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
dandy napsal(a):
Dakujem za nazory, ale vysvetlim este raz: Jazdim stale solo, vycsinou normalne cesty, takze ak to kupim predpokladam, ze to nastavim na jednu helmu a normal a necham tak. Myslite, ze nastavenie tlmicov bude o nieco lepsie ako na motorke bez ESA v tomto pripade ?
Raptor: nejak menis nazory, este nedavno si niekde tusim pisal, ze cim menej elektronickych kurvitiek, tym lepsie
s ESA muzes vyrust.
Muzes si poridit babu, muzes jezdit klidne s Vladimirem Meciarem.. chapes?
ESA je neco, co na tu motorku nedodelas...
---
jinak nastaveni bude stejne, jako u stroje bez ESA.
Vjetrnik mluvi o Ohlinsech, to jsou zase jine tlumice -- vymena v moto za cca 50k
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
dandy napsal(a):
Dakujem za nazory, ale vysvetlim este raz: Jazdim stale solo, vycsinou normalne cesty, takze ak to kupim predpokladam, ze to nastavim na jednu helmu a normal a necham tak. Myslite, ze nastavenie tlmicov bude o nieco lepsie ako na motorke bez ESA v tomto pripade ?
Raptor: nejak menis nazory, este nedavno si niekde tusim pisal, ze cim menej elektronickych kurvitiek, tym lepsie
dandy názor som nezmenil, ale prax ukázala že tento systém sa nekazí a v prípade závady nemá vplyv na dojazd - ak sa ti to posere tak jednoducho dojazdis v nejakom nastaveni
myslim ze ak si kupis ESU tak ju treba pouzivat inak su to ozaj vyhodene peniaze
predvcerom potreboval kamarat v Rumunsku zist zo schodov tak si motorku pomocou ESY "pridvihol" a pritvrdil
ESA je na to aby si si komfortne prisposobil podvozok ceste po ktorej sa chystas vyrazit... sotolina, tazky teren, dialnica
to ASR by som hned vyhodil z objednavky...
btw. objednaval si to u misa frana v Fmoto?
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 05.04.2010 18:30
Raptor: Ano u Misa Frana, inak ten mi tvrdil, ze na GS to nikomu neodporuca. Ten protipreklz neplanujem zrusit, lebo sa to da vypnut a okrem toho su podla mna situacie, ked mi moze zachranit krk. A ja ako otec dvoch malych deti som celkom opatrny.
dandy napsal(a):
Raptor: Ano u Misa Frana, inak ten mi tvrdil, ze na GS to nikomu neodporuca. Ten protipreklz neplanujem zrusit, lebo sa to da vypnut a okrem toho su podla mna situacie, ked mi moze zachranit krk. A ja ako otec dvoch malych deti som celkom opatrny.
prokluz bych si taky dal... mozna by nam loni na oleji zachranil p...
Teda Vjetrnikovi, ja mel sedrenou nohu, ruku a bůček )
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Podívej vše de vypnout. A Esa jak nám předhazuje Vjetrník a někteří asi pochopili jinak- jde nastavit řekněme na 9 modů a šroubovákem to uděláš po kousíčcích na 500. Jenže je mezi nimi takový rozdíl? Myslím že pro běžného jezdce je tohle dostačující, a bez toho si stejně dáš většinou jeden. Jak říkám je to o tom že díky komfortu ovládání si to užiješ a používáš. Když máš ručně šroubovat dáš jeden vyhovující a basta. Ne?
Já to tak měl na Suzině 5 let.
Jenže nejde jen o to jestli jezdíš sám.Už jsem to psal, máš všude stejný povrch?
Jeď po dálnici z Ostravy do Brna.
Ostrava nová dálnice- luxus u Vyškova je tankodrom- děs panely jako noty na buden- ano zmáčkneš jeden čudlík a HOTOVO.
Né že to srovná cestu, ale evidentně ti ji zpříjemní, to je hlavní plus.
Ano i další fičury beru jako plus- Hicks to popsal jasně, někdy je hold hromada kabelů chytřejší- a může se zaplatit během okamžiku.
mám ESA a zase bych si objednal ESA k tomu není, co dodat
ACS je v paketu, takže to z objednávky vyhodit nešlo (buď celý paket nebo jednotlivosti, ale dráž). V terénu vždy vypínám a na cestě většinou taky. Jak psal vjetrník, pak to není zábava a jen moto sebou škube Moooožna to pomůže za mokra, ale tomu nevěřím.