je tu někdo, kdo přešel z boxera (je jedno z jakého, nejlpépe R 1100 GS) na novou osmistovku? Začínám o tomhle přechodu reálně uvažovat, tak bych si rád přečetl něčí postřehy - co ho potěšilo, co ho zklamalo, na co si musel zvykat a podobně.
Díky za odkazy, diskuze jsem už kdysi četl, ale prolouskám je znova.
Mám zase takovou náladu. Nedávno jsem špatně došlápnul a se zvedáním 11ky mám fakt potíž. Mám cca 170 cm a 65 kg. Navíc mám problém s garážováním a budu muset ještě neco prodat. Tak si říkám, jestli všechno nedat pryč a nemít jenom jednu motorku jak na silnici, tak na terén. Ta 800 mi připadá ideální. Nevím. Mám v tom celkem zmatek. Vedle ve vlákně psal Tomáš, že na TT TE budou nějaký předváděčky, tak si zajedu a udělám si jasno.
Snad příští týden budu mít aspoň volné víkendy a trochu se zase svezu. Projedu hrocha, pak ten další víkend pojedu s "mlokem" (černo-žlutá R 100 GS) na sraz dvouventilů. Pak bude TT TE. Dám si všechno v hlavě dokupy a rozhodnu se.
Ja osobne by som moc neriesil nazory inych, hlavne by som sa snazil porovnavat na vlastnej kozi. Takze tvoj postup ze skusmo zlezies z 11ky na 800ku je ta najlepsia volba = zmeny/pocity ziskas sam ale skuska aj po dobu celeho dna je podla mna malo ( viem vacsinou to viac nejde, skusat treba v radoch kamaratov )
Kazdy sme iny a kazdy inak vnimame, pouzivame a mame ine predstavy a naroky na moto.
Za seba: jazdim 5tu sezonu na 11,5 a po presadnuti na kamosovu 800ku a jazdeni cely den ( cesta/necesta/off ) ma vobec neoslovila ALE!
meriam 194 a preto by som ju potreboval aspon o dve cisla vacsiu
a to ze je lahsia a lepsie ovladatelna v terene to zas az tak nepotrebujem, je to na ukor pohodlia ktore mi dava 11,5 ( taky by mohla byt o cislo vacsia )
za cely den som si nezvykol na nu v zatackach - newim preco proste mi to neslo
v terene a v stupackach to je ine kafe oproti 11,5
inak moto sama o sebe ( bielo ciernej farbe / farby serie 30 rokov GS ) je vizualne u mna Number 1.
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Že takovýhle výběr je hodně subjektivní, to chápu. Pro někoho je výhoda vodou chlazený motor - pro mě ne, pro někoho je nevýhoda že je malá - pro mě zase naopak. Vlastní projížďka hodně napoví.
No jo, úplně jsem zapomněl, že Jarax měl předtím 1150. Tak to ho musím odchytnout a vyzpovídat - on je určitě s 800 spokojenej, ale třeba mu taky oproti boxeru něco chybí. Díky za tip.
Já zkoušel oboje a rozhodl se-F800GS. Je sice trochu vyšší než eRko,ale ne tolik jako ADV,ale hlavně je lehčí,takže manipulace na místě nebo tahání z bahna pro nás méně vzrostlé není tak vysilující. Když jedu na boxeru,tak mám pocit,že přední kolo je někde hrozně daleko vepředu a vlastně ani nevím co dělá.Na eFku sedím skoro jak na supermotardu a je tím skvěle ovladatelný-zábavný...Blbý je řetěz,ale je to daň za celekem slušné zdvihy a když pojedu někam mimo pidlivizaci,tak si můžu vzít náhradní.Vysypaný kardan by se asi řešil hůř.No a "vodník"-pro někoho výhoda a někdo si myslí,že to na BMW napatří.Asi to ortodoxní nebudou chtít pochopit,ale nakonec je super,že máme možnost volby...Dobře,tak mě tam s.re,že to nemá bezdušáky,ale to je asi tak všechno. Doufám,že mě aspoň Hicks podpoří...
Mikes
Nově s KTM... :-)
Hele máme v garáži obě. Co tě konkrétně zajímá?
800 je mrštnější, míň žere, perfektně drží stopu je vyšší než 12Gs (to je pro raptora) kvůli toho jsem nakonec sáhl po adv.
Kdybych jezdil víc terén a neměl chlapské ego a taky nelíbil se mi motor boxer a zadní letmák jdu do 800.
Vzal jsem Adv protože je ještě trošku vyšší, motor kyvka hezčí, a jezdím spíš cesty, možná trošku prašné a na to mi připadá 12 lepší. Ale ! Osmička neměla žádné existenční problémy. měla nějaké problémy s hadicí na vodu, palivoměrem, ale vše je možné opravit to 12 je proti ní hypochondr.
Ostatně jsem se na tom co píšu shodl se Šímou.
A řetěz považuji v případě 12 za výhru osmičky. Ale ty eskapády kolem ,,much" jistě znáš.
Pak je tady cena
Ale zase upřímně, když pomáhám Peti její osmičku přemístit, trošku mám pocit jako ze skůtru. , no je to jiná váha. Ale klasi 12 je taky proti adv prdola.
Mikes napsal(a):
Já zkoušel oboje a rozhodl se-F800GS. Je sice trochu vyšší než eRko,ale ne tolik jako ADV,ale hlavně je lehčí,takže manipulace na místě nebo tahání z bahna pro nás méně vzrostlé není tak vysilující. Když jedu na boxeru,tak mám pocit,že přední kolo je někde hrozně daleko vepředu a vlastně ani nevím co dělá.Na eFku sedím skoro jak na supermotardu a je tím skvěle ovladatelný-zábavný...Blbý je řetěz,ale je to daň za celekem slušné zdvihy a když pojedu někam mimo pidlivizaci,tak si můžu vzít náhradní.Vysypaný kardan by se asi řešil hůř.No a "vodník"-pro někoho výhoda a někdo si myslí,že to na BMW napatří.Asi to ortodoxní nebudou chtít pochopit,ale nakonec je super,že máme možnost volby...Dobře,tak mě tam s.re,že to nemá bezdušáky,ale to je asi tak všechno. Doufám,že mě aspoň Hicks podpoří...
No i já, původně zarytý odpůrce F800, Tě klidně rád podpořím, když máme Hickse zrovna někde na Pyrenejském poloostrově. Teda sice pro mně ovladatelnost za jízdy je lepší u boxeru (ovšem nikdy jsem nejel na jiném, než na 12-ce), ale s tím manévrováním na místě a taháním z bahna souhlasím. Veliký plus pro osmikilo je, pokud ho budeš používat ve městě a to jak z hlediska chlazení, tak že je samozřejmě úzký. Jinak co se týče řetězu a zdvihů, nemáš Mikes úplně pravdu, protože třeba Adventůra má zadní zdvih větší něž 800, byť o 5mm (ale kdo by to řešil)... Řekl bych ale, že o nějaké té výhodě řetězu v případě opravy někde v rozvojové zemi můžeme mluvit. Přeci jen Ti to eventuelně nějaký čičmunda dá na rozdíl od kardanu snáz dohromady. No a pořád je tu Scottoiler. Se spotřebou na tom budeš taky líp a pokud pořídíš velkou nádrž TT, tak převálcuješ v dojezdu i GSA. Ale pořád nikdy nedosáhneš stejnýho pohodlí a to hlavně ve dvou, budeš mít trochu problém s kufry, protože cokoli jinýho,než vyřízlý zegy z toho děsně trčí a samo nepořídíš ASC, ESU atd. No ale pokud Ti o nic z toho nejde, tak je pro jednoho z hlediska univerzality osmistoFka skvělá. Do toho terénu, to sice pořád není klasický sportovní enduro, ale pokud poladíš podvozek, měl bys být spokojen . Takže já bych o takovém upgradu rozhodně uvažoval
Maiali nel Fango!
hlasim se z Albanie, po tom co sem projel dnes Recko vcera ostrov Kos, minuly tyden Turecko predminuly Iran az po Turkemnistan a predtim vse co je na ceste z CR do Iranu a musim rict ze 8kilo je naprosto zlate :-)
Jen to sedlo je fakt opruz... Chce to koupit nejake lepsi. Ja na nemam mam kozesinu, takze zadek kupodivu neboli ani po 11tisicich km, ale pro nekoho je to opravdu naprt. Mam taky 65kg a 175cm, ale o tom to vubec neni... jak si na ni zvyknes, tak ti i s mnoho kilama v kufrech nebude delat problemy.
Jenom upozornuju, ze se urcite nezveda lepe nez boxer! Zvlast nalozena... Boxer zustane vzdy na valci, takze zvedas uz jen kousek, ale osmikilo lehne az po riditka a zvednout ho nalozene, obcas proste sam nedam a musim hledat pomoc, nebo ho odstrojit.
Co se tyce vedeni stopy, tak na silnici urcite kraluje velke R-ko. Ta 21" v zatackach nesedi tak dobre. Ale offroad je naprosto luxusni, jen to chce lepsi tlumice na predek.
Az se vratim domu, podam komplet report z cesty. Uz jen cca 2000km :-)
pro vsechny co chteji PORADNE zatacet na achthundert mam par rad:
a) utahni si predpeti na max (vzadu) -- TOHLE JE KLICOVE. Osmikilo naklonene dozadu ci bez preneseni vahy dopredu NEZATACI NIJAK EXTRA DOBRE.
dofoukni gumy
c) kup si poradny gumy na silnici (co tam mas??)
d) naklon se dopredu v zatackach -- DALSI DULEZITEJ MOMENT
---
pak to zataci jak sv*ň. Subjektivne jsem mel na ADV pocit, ze to na naklony dopredu nereaguje tolik, jako osmikilo.
Upravil hicks dne 07.06.2010 07:12
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tak panove, diky vikendove luxusni akci touratech travel event a diky velmi ochotnym panum z inveltu jsem vyzkousel jak f 800 gs, tak r 1200 gs. clovek by si myslel, ze po vyzkouseni mu bude vsechno jasne, ale ja v tom mel snad jeste vetsi gulas. ale uz si dokazu predstavit, co by me s tou danou cekalo. a taky vzhledem k dalsim planum jsem se rozhodl - zitra to budu resit. pak vam dam vedet.
pipo, zajimava informace o tom zvedani. kdyz jsem zkousel tlacit 800 a 1200, tak eFko bylo vyrazne lehci, ta 12ka mi pripadala velmi podobna 11ce. s tim vetsim kolem jsem na silnici problem nemel, spis naopak, od zacatku se mi s 800 jelo celkem jiste, na 12ku jsem si musel dyl zvykat (ale potom - darmo mluvit. jak jsem komentoval po jizde - tohle neni enduro, to je superbike!)
kazdopadne Pipo dobre dojed -- a trasa drsna, uznavam!
jinak koukej PORADNE jist a CVICIT... 65kg je imho na manipulaci s osmikilem malo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Peacemaker napsal(a):
tak panove, diky vikendove luxusni akci touratech travel event a diky velmi ochotnym panum z inveltu jsem vyzkousel jak f 800 gs, tak r 1200 gs. clovek by si myslel, ze po vyzkouseni mu bude vsechno jasne, ale ja v tom mel snad jeste vetsi gulas. ale uz si dokazu predstavit, co by me s tou danou cekalo. a taky vzhledem k dalsim planum jsem se rozhodl - zitra to budu resit. pak vam dam vedet.
pipo, zajimava informace o tom zvedani. kdyz jsem zkousel tlacit 800 a 1200, tak eFko bylo vyrazne lehci, ta 12ka mi pripadala velmi podobna 11ce. s tim vetsim kolem jsem na silnici problem nemel, spis naopak, od zacatku se mi s 800 jelo celkem jiste, na 12ku jsem si musel dyl zvykat (ale potom - darmo mluvit. jak jsem komentoval po jizde - tohle neni enduro, to je superbike!)
cau.. ja te videl u stanku... chtel jsem te pozdravit, ale pak jsem zase nekam odletel
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Neporadím s přechodem z boxera, ale také jsem v sobotu okusil své první vození na GS a BMW vůbec
Předesílám, že 15 let jezdím na karburátorové rejži a že 30ti minutovou projížďku neberu jako definitivum pro nějaký závěr, ale jedná se o můj první pocit z GS a to na silnici, nikoli v terénu.
Zkusil jsem GS1200, 800, 650
Nejvíce jsem se těšil na 800 a bylo to pro mě i největší zklamání
Nechápu proč se ta motorka tak škube?? Jako by stříkačka znala jen dvě možnosti ON/OFF. Projet tu krásnou vracečku nad nádražím na dvoječku nebylo vůbec potěšením. Motorka chvilku škubla dopředu a chvilku brzdila motorem. Žádná plynulost.
Takže by mě zajímalo, majitelé GS800: byla chyba ve mně, nebo jak zařídit aby jízda byla plynulá?
Navíc motorka měla tendenci se v zatáčkách zavírat a jako mínus vidím i dost tvrdé sedlo,celkem tuhou spojku, která navíc zabírá na krátké dráze. Super byla jízda ve stupačkách.
Do zatáček se 800 vodila hůře než 1200 a proto se mi na silnici více líbila 12ka.
Ale nejlepší bonbonek byla 650ka. Tu jsem předtím zcela podceňoval.
Do zatáček se vrhala jako divá a světe div se , stejný motor, stříkačka a žádný on/off efekt, plynulý průjezd vracečkou! Do města a na vesnici jako dělaná
PetrAT napsal(a):
Neporadím s přechodem z boxera, ale také jsem v sobotu okusil své první vození na GS a BMW vůbec
Předesílám, že 15 let jezdím na karburátorové rejži a že 30ti minutovou projížďku neberu jako definitivum pro nějaký závěr, ale jedná se o můj první pocit z GS a to na silnici, nikoli v terénu.
Zkusil jsem GS1200, 800, 650
Nejvíce jsem se těšil na 800 a bylo to pro mě i největší zklamání
Nechápu proč se ta motorka tak škube?? Jako by stříkačka znala jen dvě možnosti ON/OFF. Projet tu krásnou vracečku nad nádražím na dvoječku nebylo vůbec potěšením. Motorka chvilku škubla dopředu a chvilku brzdila motorem. Žádná plynulost.
Takže by mě zajímalo, majitelé GS800: byla chyba ve mně, nebo jak zařídit aby jízda byla plynulá?
Navíc motorka měla tendenci se v zatáčkách zavírat a jako mínus vidím i dost tvrdé sedlo,celkem tuhou spojku, která navíc zabírá na krátké dráze. Super byla jízda ve stupačkách.
Do zatáček se 800 vodila hůře než 1200 a proto se mi na silnici více líbila 12ka.
Ale nejlepší bonbonek byla 650ka. Tu jsem předtím zcela podceňoval.
Do zatáček se vrhala jako divá a světe div se , stejný motor, stříkačka a žádný on/off efekt, plynulý průjezd vracečkou! Do města a na vesnici jako dělaná
motor ma rozhodne jinou palivovou mapu a udajje i snad vacku.
jinak plyn na osmikile je ostrejsi, ale o zadnem on/off pri trose citu nelze mluvit. spis mam ted pocit, ze ostatni moto moc netahnou.
spojka mi ze zacatku sla taky trochu vic ztuha,pak si to sedlo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
PetrAT napsal(a):
Nejvíce jsem se těšil na 800 a bylo to pro mě i největší zklamání
Nechápu proč se ta motorka tak škube?? Jako by stříkačka znala jen dvě možnosti ON/OFF. Projet tu krásnou vracečku nad nádražím na dvoječku nebylo vůbec potěšením. Motorka chvilku škubla dopředu a chvilku brzdila motorem. Žádná plynulost.
Takže by mě zajímalo, majitelé GS800: byla chyba ve mně, nebo jak zařídit aby jízda byla plynulá?
Navíc motorka měla tendenci se v zatáčkách zavírat a jako mínus vidím i dost tvrdé sedlo,celkem tuhou spojku, která navíc zabírá na krátké dráze. Super byla jízda ve stupačkách.
Do zatáček se 800 vodila hůře než 1200 a proto se mi na silnici více líbila 12ka.
Tak když jsem jel na osmikilu poprvé (nová předváděčka v AuTecu) , měl jsem naprosto stejný dojmy. Motorka mi padala do zatáček a dosáhnout alespoň trochu plynulé jízdy vyžadovalo pekelné soustředění. Nevím, jestli je to jinou palivovou mapou, to se tu dost řešilo, nebo vykvrdlaným plynem, či zajetím, ale třeba Hicksova motorka reaguje hodně plynule, živěji, ale naprosto v pohodě (zkoušeno opakovaně, odhadem stovky km). A možná i díky tomu je pak projíždění ostrých zatáček znatelně příjemnější a jakkoli je koncepce vysoko umístěného motoru, poměrně sklopených předních vidlí a 21 palcového kola vepředu ne uplně vhodná, neměl jsem na jeho motorce v zatáčkách nikdy pocit nějakého trápení a dokonce se normálně bavil.
Teď mně jen zaráží jedna věc. Způsobem kterým popisuješ a který mi taky vadil se choval ten kousek ze začátku výroby, ale Hicksův už ne. Myslel jsem tedy, že to prostě nejdřív nevychytali, ale později upravili. To že máš ale stejné dojmy z posledního osmikila mě docela nepříjemně překvapuje...
Maiali nel Fango!
morabo napsal(a):
Teď mně jen zaráží jedna věc. Způsobem kterým popisuješ a který mi taky vadil se choval ten kousek ze začátku výroby, ale Hicksův už ne. Myslel jsem tedy, že to prostě nejdřív nevychytali, ale později upravili. To že máš ale stejné dojmy z posledního osmikila mě docela nepříjemně překvapuje...
jj... mel jsem to osmikilo zkusit taky.
a) kdovi jestli dofoukli pneu?
stara palivova mapa? (to je asi blbost)
c) hixovi to uz vubec netahne?
d) tourancky? (mam pocit, ze na zkusebni byly EXP)
e) nastaveni predpeti...
---
kazdopadne chce to test vic lidi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
GS 800 jsem konzultoval s dalšími 2 lidmi. Jeden jezdí TransAlp, druhý XT.
Všichni jsme měli z 800 stejný ON/OFF pocit a všichni jsme si chrochtali nad zatáčkami s 650.
Co musím pochválit, tak řazení na všech motorkách. Čekal jsem rány kladivem a ono to jde samo. Hůře se mi u všech hledal neutrál.