Zdravim vsechny priznivce Bmw gs.Mam dotaz ohledne koupe cestovniho endura a chci vas timto pozadat jake enduro by jste mi doporucily a proc a naopak jake by jste mi nedoporucily.Premyslim totiz o nakupu mensiho obsahu,jenze mensi modely jsou vetsinou jednovalce a navic mam obavy ,ze mi za nejaky cas nebude maly obsah stacit a budu shanet vetsi.Tak se take ptam ptam jestli je lepsi koupit hned velky obsah i kdyz nemam s velkym obsahem a hlavne s velkym endurem skoro zadne zkusenosti.
Predem dekuji za vase nazory a preju hezky den
ČAU
Myslim že když projdeš všechny motorkářské servry a hlavně pořádně pročteš tenhle tak najdeš přesně to co potřebuješ slyšet. Probíralo se to tu už mnohokrát! Hodně moc záleží na tom pro jaký účel chceš motorku kupovat? Cestování ve dvou, terén, ježdění do práce, kolik chceš investovat, taky možná kolik měříš,???? Je toho moc co potřebuješ zvážit než se rozhodneš. Ač se menují všechny naše motorky GS a mají mnoho společného, je každá trochu jiná!!!! Zatim čau Karel
Ahoj,
přesně tak , souhlasím s karlem, třeba na motorkari.cz je tohle časté téma a určitě tam najdeš odpověď, osobně si myslím že pokud, už jsi rozhodnutý po kategorii cest. enduro můžeš začít rovnou opatrně na velkém enduru jako je GS 1100,1150 atd, protože s velkou pravděpodobností u něj asi stejně skončíš . (vlastní zkušenost)
Zatim diky,ucel pro ktery chci motorku kupovat je asi od kazdyho trochu jak pise Karel,obcas jizda ve dvou,obcas teren,obcas vylet a taky do prace,takze spis vsestranny vyuziti.Merim 175,nejsem zadnej cahoun,ale libi se mi sedet vysoko a nehrbit se na nejaky silnicni motorce.
S pozdravem
Ahoj. V tomhle ber můj názor, jako názor zelenáče, ale píšu proto, že jsem před krátkou dobou řešil úplně stejný problém. Byl jsem rozhodnutý pro cestovní enduro. No jo ale jaké.. Byly dvě základní otázky. Obsah a značka.. Obsahu kolem litru jsem se bál, protože nemám žádné zkušenosti. Nakonec mě známí přesvědčili že se není čeho bát že všechno je v hlavě a navíc 650 by pro mě byla v podstatě jen přestupní stanice.. A musím jim dát za pravdu.. Druhý důvod pro litr byl ten, že bych rád cestoval a jinak se bude chovat naložená 650 a jinak naložený litr. No jo, ale jakou značku. Tady je to o tom, že většina lidí bude chválit to, na čem sama jezdí. Začal jsem pročítat net a zjistil jsem že je všude plno "odborníků" kteří vědí nejlépe co je pro mě nejlepší Nicméně normální člověk si obrázek udělá. Nakonec jsem skončil (jako většina zde přítomných) u BMW. A přoč?? Opět dva důvody. GSa platí za v podstatě bezúdržbové a spolehlivé stroje, což mi jako úplnému lemplovi vyhovuje. No a druhý důvod je, že si GSa stále drží cenu, takže kdyby mě to za dva roky přestalo bavit, neprodělám na tom kalhoty.. Jo a navíc je to takový šereda, až je vlastně krásnej. No vidíš a zase jeden co chválí to na čem jezdí
Hezký den
Dan
doporučuju 1100GS
-je spolehlivá
- není to žádnej výkonovej nářez,čili si rychle zvykneš,ale když za ní zatáhneš,tak docela jede,čili ti bude stačit i nadále
- má nižší spotřebu než 1150 nebo 1200
- je hnusná,tak se nekrade
- je moderní a přitom dnes již retro
- je relativně levná
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
doporučuju 1100GS
-je spolehlivá
- není to žádnej výkonovej nářez,čili si rychle zvykneš,ale když za ní zatáhneš,tak docela jede,čili ti bude stačit i nadále
- má nižší spotřebu než 1150 nebo 1200
- je hnusná,tak se nekrade
- je moderní a přitom dnes již retro
- je relativně levná
Ahoj
Tak to já se zhlídnul před lety v BMW.
Líbí se mi ty dospělé se dvěma válci, ale i ty malé s jedním.
Chtěl sem taky silniční enduro, abych se nehrbil a taky aby to byl držák.
Občas sem se podíval, když nějakej časák testoval a jen mně to utvdilo ve volbě.
Páč si vydělávám prací a protože mám s motorkou zkušenosti jen za svobodna, tak sem šel do Dakárka. Vojetina z Německa. Víc než Dakara bych stejně zatím neukecal. I tak sem musel vymýšlet odpovědi na typický dotazy jako na co to ptřebuješ, kam budeš jezdit dyť máš auto, kdy na tom budeš jezdit když si furt v práci ...
Za Dakárka sem rád a sem spokojen. Chci se na něm letos pořadně naučit a pak uvidím. Třeba za rok nebo dva přikoupím něco se dvěma válci a tohle nechám dceři.
Důležité je kolik let, na čem jsi doposud jezdil a především je potřeba si ujasnit na co vše budeš moto používat a pak se dá trošku udělat obrázek jaké moto na to bude nevhodnější, F650GS je velmi zábavná a hravá motka ,má dlouhou životnost(v mezích jednoválců) a neuvěřitelnou a bezkonkurenční spotřebu! Brzo padne do ruky a ve dvou s třemi kufry umí upalovat přes 170km/h , výkonově dostatečně i pro dva!(ne jak většinou všichni píšou!!!)R1100GS - 1200 GS je spíš takový tank na silnici na dálkové přesuny než cestovní enduro a s tak mohutným výkonem který ani nikdo nevyužije ale když je tam tak proč ne (na dálnici se to v táhlém kopci občas malinkato hodí), aby se s těmito kolosy ale vyjelo do velmi lehkého terénu s tvrdým podkladem je potřeba být mistr nad mistry a pro začátečníka jsou tyto moto spíš trápení!Sám jsem R1150GS měl chvilku nepojízdnou kůli nějaké ůdržbě a tak si na víkend půjčil F650GS a tam kde se dají projet zatáčky s Hrochy R1150GS a člověk se pere s překlápěním tak tam Efko proletí s lehkostí takovým stylem že jsem musel zvedat nohy ze stupaček abych si neprodřel boty o asfalt,po návratu jsem velmi silně uvažoval že Hrocha prodám a radši koupím Efko se kterým se užije daleko více zábavy a ještě mi přišlo pohodlnější!(v současnosti Hrocha již nemám) Žádné moto nehaním ,každé je dobré na něco jiného a toto je jen můj soukromý názor .Každému vyhovuje něco jiného a není nad to si uvažované motky půjčit a minimálně sto km na nich najet.
Upravil cizak dne 15.01.2008 00:41
cizak napsal:
Především je potřeba si ujasnit na co vše budeš moto používat a pak se dá trošku udělat obrázek jaké moto na to bude nevhodnější, F650GS je velmi zábavná a hravá motka ,má dlouhou životnost(v mezích jednoválců) a neuvěřitelnou a bezkonkurenční spotřebu! Brzo padne do ruky a ve dvou s třemi kufry umí upalovat přes 170km/h , výkonově dostatečně i pro dva!(ne jak většinou všichni píšou!!!)R1100GS - 1200 GS je spíš takový tank na silnici na dálkové přesuny než cestovní enduro a s tak mohutným výkonem který ani nikdo nevyužije ale když je tam tak proč ne (na dálnici se to v táhlém kopci občas malinkato hodí), aby se s těmito kolosy ale vyjelo do velmi lehkého terénu s tvrdým podkladem je potřeba být mistr nad mistry a pro začátečníka jsou tyto moto spíš trápení!Sám jsem R1150GS měl chvilku nepojízdnou kůli nějaké ůdržbě a tak si na víkend půjčil F650GS a tam kde se dají projet zatáčky s Hrochy R1150GS a člověk se pere s překlápěním tak tam Efko proletí takovým stylem že jsem musel zvedat nohy ze stupaček abych si neprodřel boty o asfalt,po návratu jsem velmi silně uvažoval že Hrocha prodám a radši koupím Efko se kterým se užije daleko více zábavy!(v současnosti Hrocha již nemám) Žádné moto nehaním ,každé je dobré na něco jiného a toto je jen můj soukromý názor .
Psal jsem jen že už nemám Hrocha, HP2 to je takové hravé Efko s výkonem 1200GS Hrocha už jsem si zažil a chyběly mi na něm přední tlumiče pro enduro, hravost pro ty kila ! , Lehké cest enduro to jsou ůplně jiné obzory Snad F800GS bude důstojným nástupcem Afriky a těžkých GS
Upravil cizak dne 16.01.2008 13:48
Další rady a názory taky na - http://www.motokl...opic&t=465 akorád těm co píšou že 50Hp je jen na sezonu nebo dva měsíce se musím smát protože to jsou vždy takový piloti co pak jedou zatáčku čtyřicet a spráská je kluk na Jawě.Jen málo kdo umí 50Hp využít!
Upravil cizak dne 15.01.2008 03:10
cizak napsal:
Další rady a názory taky na - http://www.motokl...opic&t=465 akorád těm co píšou že 50Hp je jen na sezonu nebo dva měsíce se musím smát protože to jsou vždy takový piloti co pak jedou zatáčku čtyřicet a spráská je kluk na Jawě.Jen málo kdo umí 50Hp využít!
jo to je moje řeč,nejvíc se mi líbí když mě na rovině předjede frajer na fároši a v zatáčce mě zdržuje a to jezdim na špuntech, a ty lidi co řikaj že je 50kobil málou jsou přesně ty závodníci co nám na cestách svítěj po škarpách svíčkama
S těmi 50HP souhlasím, s transpíkem mi jen tak nejaký naháč či zmrlina neujela (teda v zatáčkám, rovinku nepočítám) a myslím, že pěkně čuměli když mne měli pořád za prdelí. Je pravda, že to vetšinou pěkně odnesli boty, páč jsem je pěkně obrousil i trochu se stupačkama
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
ty lidi co řikaj že je 50kobil málou jsou přesně ty závodníci co nám na cestách svítěj po škarpách svíčkama!
shimi - Ježíši to je tak krásně napsaný ! Kdo píše že je padesát koní málo ten většinou neudrží krok s Mesíkem kterej pojede zatáčky na plesnivý Jawě která má štafle jak hrom ! Už jsem taky měl čest se s nejedním takovým setkat! Rovinkáři s koněma a v zatáčce jim pak stačí pět kobyl a nevědi co s nima No a brutálně mě skalpoval klučina na F650GS jednou když jsme jeli zadem od Týnce po silnici č. 105 a já R1150GS málem přetrhl abych se za ním udržel a byl jsem docela rád že pak za Radlíkem odbočil doleva na Libeř.Tímto bych byl šťasten kdyby se mi někdy ozval a rád bych se s ním někdy svezl !
Upravil cizak dne 16.01.2008 13:46
no já sem jednou dojel cestou na horní mísečky dva němce,jeden na R1 a druhej na R6 a já sem je dojel v nějaký zatáčce a musel sem brzdit,a to jse jel na Piagio Hexagon 250 a ve dvou,to byl supr serpentýnovej stroj,ty plasty na tom fungovali jak přídavný kolečka,tak prostě pořád plnej kotel a zatáčky až na plasty,když se těda zrovna nepletla nějaká vydechlá zmrzlina
a často se poznaj že na tom seděj jak ABE a maj vše v barvě,kombinezu atd. a dost často nejdou ani předjet páč zatáčku jedou stopa nestopa že jim nestačípruhapůl a když ho čtu třeba pár zatáček abych ho vzal tam kde má díru tak to nejde bo jede každou jinak blbě a jak rovná ven tak zas plnej za těch stopadesát kobyl a po rovině co to dá Tak se daří zbavit se jich předjetím na brzdy (třeba na bubnový) velkým obloukem že
Upravil cizak dne 16.01.2008 13:46
Nechci to teda nijak hecovat ale moderátor by měl mít především psaný projev takový, aby bylo jeho příspěvkům rozumnět.. Nestálo by to za zamyšlení?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zdarec pánové, potřeboval bych ani tak ne poradit jako informace.
Mám možnost koupit
BMW F 650 GS rok.2002 15tis najeto po starším panovi takže doufám nebude uhnaná. Potřeboval bych nějake informace od nekoho kdo ma stouto motorkou zkušenosti,myslím jízdní vlastnosti,spolehlivost ad.... nejsem žádný zastánce rychlosti vím že tahle motorka není na sprinty a to mi vyhovuje sem příznivec
cestovních endur dřív sem mel dominátora a ted se rozhod pro neco novejšího.
Předem dík za jakekoliv info zatím čus a hodně štastných km
Upravil alesi dne 16.01.2008 12:43